Gekocht moederbord is DOA, winkel weigert om te ruilen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een moederbord gekocht bij 4Launch. Het moederbord blijkt, nadat ik het uit de verpakking heb gehaald, defect. Een pin van de CPU socket is verbogen en hangt er erg los bij. Ook is het moederbord krom, waardoor ik de indruk kreeg dat het al eens was gebruikt. Ik heb er niets mee gedaan, behalve de doos te openen (geen seal) en daarom reden genoeg om eens bij 4Launch aan de bel te trekken.

RMA ingediend. Na een week wachten en een aantal vriendelijke mails verder, (die onbeantwoord bleven) maar eens langsgegaan in de winkel. Daar krijg ik te horen dat het moederbord geen defect vertoond. Ik stel voor om het moederbord even naar de balie te halen en dan zou ik het aanwijzen. Medewerker komt na een hele tijd wachten met bord terug en stelt dat er inderdaad een defect was, maar dat het is gerepareerd. Samenvatting:

"Een verbogen pin van de CPU socket kan niet vanuit de fabrikant zijn gebeurt, deze worden namelijk daar nog altijd gecontroleerd hierop. Als blijkt dat een pin uit de socket is verbogen dan komt dit vaak door toedoen van de gebruiken van dit moederbord, hiermee wil ik natuurlijk niet zeggen dat u dit express zou hebben gedaan maar perongelijk toen u het moederbord uitpakte en assembleerde.

Nu hebben wij deze pin hier recht gebogen en uw moederbord onder een stress test van 3 uur gezet, uit deze test is gebleken dat het moederbord gewoon naar behoren funcioneerd. U zult ook gewoon uiteraard de garantie behouden van dit moederbord, dit blijft gewoon onveranderd.

Het is dus niet mogelijk om uw moederbord om te ruilen voor een andere aangezien deze dus geen defect vertoont. "

Verder werd ik verteld dat ik geen gebruik meer kon maken van de wet koop op afstand, (ik heb het bord binnen twee dagen na aankoop teruggebracht) want ik heb het bord kapot gemaakt.

Ik ben hier niet erg blij mee aangezien ik niet weet wat er met het bord is gebeurd en ik niet weet of de pin het na upgrades in de toekomst wel blijft houden. 4Launch heeft gesteld dat de garantie in stand blijft, ook als de pin in de toekomst afbreekt.. Maar ik wil, bijna vanzelfsprekend, gewoon een bord waar ik in de toekomst geen zorgen hoef te hebben.

Ik heb voorgesteld eens rustig over de mogelijkheden te praten, maar 4Launch gooit de deur dicht en zegt eigenlijk dat ik het moederbord op kan komen halen of anders niets.

Ik voel een lange periode van getouwtrek aankomen. Iets waar ik ook helemaal geen zin in heb. Wat is de mening van Tweakers. StevenK misschien? Wat zijn mijn rechten hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt dus gewoon nu een moederbord dat werkt en waar niks mis mee is? Behalve dan dat er een pin recht is gebogen? Iets dat je altijd kan hebben bij een artikel dat je koopt, alleen is het probleem nu dat je 'het weet'

Ze hebben gratis gerepareerd en de garantie blijft in stand, waarom maak je dan een probleem terwijl er helemaal geen probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
DOA = DOA simpel. Je hebt em toch nooit gebruikt ?
Winkels proberen er nog wel eens op deze manieren er onder uit te komen. Maar gewoon volhouden.
HUN moeten bewijzen dat JIJ het gedaan hebt. En jij hebt het bord niet eens gebruikt dus kan jij het niet gedaan hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door geforce5_guy op 12-07-2008 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geforce5_guy schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 17:52:
DOA = DOA simpel. Je hebt em toch nooit gebruikt ?
Winkels proberen er nog wel eens op deze manieren er onder uit te komen. Maar gewoon volhouden.
HUN moeten bewijzen dat JIJ het gedaan hebt. En jij hebt het bord niet eens gebruikt dus kan jij het niet gedaan hebben.
Maar hij heeft toch een werkend artikel nu, wat is dan het probleem? Wat is er nu nog DOA aan?
Als iets DOA is dan is het toch normaal dat er eerst wordt gekeken of het gerepareerd kan worden voordat er een heel nieuw artikel wordt geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:11
Bord is krom, lijkt erop dat deze al de nodige uurtjes i gebruikt en in kromgetrokken door warmte.
Elk nieuwe mobo dat ik ook heb gekocht is nooit krom uit de doos gekomen.
Daarnaast was de doos niet geseald, normaal zit er een ronde doorzichtige stikker op de rand die de doos dichthoud.
Lijk mij een gebruikt bord en niet nieuw. Oftewel de 4Launch heeft niet geleverd wat het heeft aangeboden.

Jij koopt een nieuw bord en krijg een 2e hands bord.

Ook duidelijk door de kromme pin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 17:54:
[...]

Maar hij heeft toch een werkend artikel nu, wat is dan het probleem? Wat is er nu nog DOA aan?
Als iets DOA is dan is het toch normaal dat er eerst wordt gekeken of het gerepareerd kan worden voordat er een heel nieuw artikel wordt geleverd?
Meestal zijn de borden niet krom als je ze uit te doos haalt. Is er geen pin krom.
En de doos was niet gesealed en/of stikker op rand. Wat gebruikelijk is.

Het lijkt er op dat het een gebruikt moederbord is. En hij heeft geen gebruikt bord besteld neem ik aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
och ik zou niet te moeilijk doen, zolang hij het doet is het toch prima.
van die mailtjes etc niet beantwoorden is minder netjes.
Dat hij krom is zou idd welles kunnen komen door die strakke 775 cpu koelers van tegenwoordig.
Zou gewoon lekker blijven draaien en alleen nog even heel goed duidelijk maken dat jij het bord niet hebt gemolt maar hun, zodoende krijg je ook geen gezeur als het bord alsnog een keer de geest geeft.

Nukezone FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:30
Er zit dus een doorgesneden sticker op de rand of er zit een plek waar je duidelijk de verwijdersporen kunt zien? Anders kun jij nooit weten of het een gebruikt mobo is of niet. Blijkbaar ziet het er namelijk nog splinternieuw uit.

4launch zegt dat jij het kapot hebt gemaakt en hebben goede wil getoond door het gratis te repareren (een kromme pin is namelijk userabuse!) Jij zegt dat je niets kapot hebt gemaakt en neemt nergens genoegen mee. Hoe wil je dit stand laten houden in een juridische strijd? Veel succes daarmee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:50
Serienummer van het board en doos gelijk ?

PVoutput 3250 WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.Koers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:11
_root schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 19:24:
Dat is een goeie nog niet aangedacht.
Als die niet kloppen heb je ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik heb genoeg kromme mobo's gezien, werkten allen nog prima, tenzij hij extreem krom is dan kunnen er wel wat banen e.d geen contact meer maken.

Ik zie het probleem niet mobo is gerepareerd dus prima te gebruiken

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Als je het bord zelf niet ingebouwd hebt kan je ook nog controleren of de contact randen op de schroef gaten sporen van gebruik vertonen. Niet dat je daar richting 4Launch wat mee kan maar dan weet je in ieder geval voor jezelf of je een gebruikt bord hebt.

Wel kan je het als extra argument gebruiken.

Ik zou sowieso een shopsurvey invullen over dit alles.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
De reactie van 4Launch valt me heel erg tegen. Dat ben ik als trouwe klant niet van ze gewend. Het is me overigens wel opgevallen dat sommige onderdelen die ik bij ze heb besteld er nog wel eens wat gebruikt uitzien (doos opnieuw dichtgeplakt of ontbrekende kabels bijvoorbeeld). Volgens mij komt dat doordat ze geen eigen voorraad hebben en ze dus compleet afhankelijk zijn van hun leveranciers. Het kan me dan voorstellen dat zoiets per ongeluk belandt in het te verzenden pakket. Ik heb ze daar een keer op aangesproken en kreeg wel de mogelijkheid het product te ruilen voor een nieuw exemplaar. Gewoon nog eens een net mailtje sturen of even bellen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Maar hij heeft toch een werkend artikel nu, wat is dan het probleem?
Mijn probleem is dat het bord in mijn ogen iets heeft ondergaan en ik weet niet wat. De kans op een toekomstig defect lijkt mij daardoor groter.
zodoende krijg je ook geen gezeur als het bord alsnog een keer de geest geeft.
Dat wil ik dus niet, want dit bord is bedoeld voor een belangrijke pc voor o.a. werk. Daarom koop ik een nieuw product.
Jij zegt dat je niets kapot hebt gemaakt en neemt nergens genoegen mee.
Ik heb inderdaad niets kapot gemaakt. Als ik nergens genoegen mee zou nemen, zou ik ook geen gesprek voorstellen. Dat is juist een middel waarin beide partijen overeenstemming kunnen bereiken. 4Launch denkt voor mij op deze manier eenzijdig overeenstemming te bewerkstelligen. Ik ben niet degene die nergens genoegen mee neemt. Alleen niet met de 'oplossing' die nu geboden wordt.

Dit artikel was trouwens onderdeel van een bestelling van 600 euro waarin een dure Antec kast zat die ook DOA was. Plus een muis van 50 euro die aan de onderkant flinke gebruikersporen bevatte. (niks mee gedaan verder. Boeit me niet) Daarnaast heb ik nog een artikel geretourneerd, omdat ik het niet kon testen vanwege het kapotte moederbord.

Tis allemaal niet zo positief dat 4Launch en waarschijnlijk mijn laatste bestelling daar, ever.
Helaas weet ik dit niet. Ik heb het bord niet aangenomen van de medewerker. Zodoende ligt het nog bij 4Launch.

[ Voor 10% gewijzigd door Paquito op 12-07-2008 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Paquito schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 23:32:
Dit artikel was trouwens onderdeel van een bestelling van 600 euro waarin een dure Antec kast zat die ook DOA was. Plus een muis van 50 euro die aan de onderkant flinke gebruikersporen bevatte. (niks mee gedaan verder. Boeit me niet) Daarnaast heb ik nog een artikel geretourneerd, omdat ik het niet kon testen vanwege het kapotte moederbord.
Waarom meldde je dat niet in je TS? :?

Overigens vind ik dat je gelijk hebt: als je een nieuwe mobo besteld, dan hebben maar een nieuwe te leveren. Die flauwekul met kromme pinnen die ze even recht buigen slaat nergens op, stel dat jij straks je CPU vervangt en die pin breekt af dan acht ik de kans groot dat het plots niet onder garantie gaat vallen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Waarom meldde je dat niet in je TS? :?
Vond het weinig relevant verder. Alhoewel je wel wat service voor zo'n bedrag verwacht.
Ik wil het puur bij het bord houden en er niet van alles bij gaan halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik vind het wel relevant: als je van drie artikelen uit een bestelling twee DOA's en eentje met gebruikersporen hebt, dan vind ik dat de moeite van het vermelden waard in een topic zoals dit. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
Heb een beetje hetzelfde verhaal als jou. Ik had een 2493HM Samsung beeldscherm gekocht. Die had een dode pixel, en ging af en toe een halve seconde op zwart, en flikkerde soms vreemd. Ik heb dit op 3 verschillende PC's getest, alledrie hetzelfde verhaal.

Ik heb hem RMA gestuurd als zijnde DOA (Binnen 7 dagen een defect). Het defect is door hun niet geconstateerd, en ik mag nu 17 euro gaan betalen, en dan word hij weer hierheen gestuurd. Dat wil ik niet, dat scherm werkt hier niet goed. Ik heb nu crediteren aangevraagt. Omdat dat scherm binnen 7 dagen alweer bij 4launch lag, kan ik als het goed is mijn hele aankoop bedrag nog terug krijgen. Ik houd jullie op de hoogte.

EDIT: Ik heb weer een mail gehad. Een zekere meneer daar wil eerst aan de technische dienst vragen of mijn product wel in goede staat is terug gebracht. :X

Ze hebben em net zelf getest, er was geen gebrek te vinden volgens hun, en dan moet er gecontroleerd worden of ie nog wel werkt? Het zal wel aan mij liggen... :/

[ Voor 19% gewijzigd door omgwtfbbq op 14-07-2008 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wordt wel weer pijnlijk duidelijk dat je je als consument bij een defect product maar beter kunt beroepen op de wet koop op afstand dan een omruiltraject vanwege DOA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Verwijderd schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:21:
Het wordt wel weer pijnlijk duidelijk dat je je als consument bij een defect product maar beter kunt beroepen op de wet koop op afstand dan een omruiltraject vanwege DOA.
Ja leuk, dan sturen ze het net zo hard weer op naar de volgende persoon die dat onderdeel bestelt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:26
CodeCaster schreef op zondag 13 juli 2008 @ 11:29:
[...]

Ja leuk, dan sturen ze het net zo hard weer op naar de volgende persoon die dat onderdeel bestelt.
dit is dus een van de redenen waarom ik altijd bij een plaatselijke pcboer koop. Hij levert mij altijd kwaliteit (ok voor soms een kleine meerprijs, maar aangezien ik hem heel goed ken valt dat goed mee). en als ik kabels ofzo tekort heb, dan kan ik altijd bij hem terecht. geen probleem, ik krijg ze met hopen mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Laatste update is dat 4Launch niet in gesprek wenst te gaan. Take it or leave it.
Aangezien ik verder moet met mijn werk, sla ik een andere weg in. Geen tijd voor gerechtelijke procedures. Maar ik wil wel volledige toezegging dat ik mijn garantie op dit bord... ook als de pin nogmaals afbreekt... blijf behouden.

Overigens nog een nieuwe interessante quote:

"Doorgaans stellen we hiervoor een factuur op aangezien dit niet onder de standaard garantie valt. De kosten hiervoor bedragen €10,- maar aangezien wij ons coulant opstellen in deze kwestie laten we deze kosten voor u achterwege."

Normaal rekenen ze 10 euro voor reparaties, maar in dit geval zijn ze coulant.
Gniffel.. ik heb nog even met de consumentenautoriteit gechecked en wettelijk zijn ze verplicht om kosteloos een deugdelijk product te leveren. Erg flauwe opmerking van ze. Tis net of ze nog even een sneer na willen geven. :r

[ Voor 23% gewijzigd door Paquito op 14-07-2008 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Net weer mail van 4Launch. Mijn scherm was dus gewoon prima volgens hun. ik heb gezegt dat het scherm hier dus problemen geeft, en ik dus mijn geld terug wil.

Dat kan niet. Volgens 4Launch is de verpakking dusdanig beschadigt dat ik hem niet in kan leveren, dus of er even aan de 17 euro RMA kosten kan worden voldaan, dan wordt hij weer terug gestuurd.

Nou breekt mijn klomp. Ik stuur nu een mail terug dat ik foto's wil van de verpakking, en dat ik mijn geld terug wil omdat de monitor niet naar behoren werkt bij mij.

Ik ben benieuwt hoe dit afloopt, in het geval slecht, dan annuleer ik mijn VGA. Loopt het goed, dan verliezen ze mij nog steeds als klant, alleen wacht ik m'n VGA ff af. Wat een vreemde gang van zaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Dat kan niet. Volgens 4Launch is de verpakking dusdanig beschadigt dat ik hem niet in kan leveren, dus of er even aan de 17 euro RMA kosten kan worden voldaan, dan wordt hij weer terug gestuurd.
:| 8)7

Sterkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Nu moet ik ineens wel kosten betalen. (nieuw bericht van 4Launch. Ze zijn ineens heel erg snel met berichten en statements) Ik krijg het moederbord niet mee zonder dat ik reparatiekosten betaal!

How about that!

8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Paquito op 15-07-2008 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-07 06:24
zo ken ik 4launch wel weer, als alles goed gaat prima zaak, maar met garantie zijn ze gewoon arrogant. Er zijn al vaker rechtszaken tegen hun aangespannen betreffende pixelgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Paquito schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 01:34:
Nu moet ik ineens wel kosten betalen. (nieuw bericht van 4Launch. Ze zijn ineens heel erg snel met berichten en statements) Ik krijg het moederbord niet mee zonder dat ik reparatiekosten betaal!

How about that!

8)7
Nou breekt mijn andere klomp 8)7

Echt, waar gaat dit over :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik zou je rechtsbijstand eens aan het werk zetten, betaal je daar tenminste ook niet voor niets premie voor. En als je geen rechtsbijstand hebt, zou ik er één nemen, geef je geld liever daar aan uit dan aan die stumperds van 4launch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online

How about that!

8)7
Ze zeggen eerst in mail dat het kosteloos gemaakt is. Dan kan je niet later weer zeggen dat je wel moet dokken er voor.

Pak het wet boek er bij neem em mee en druk ze dat in de winkel voor hun neus. Reageren ze niet dan zeg je gewoon dat je er werk van gaat maken. Hun staan niet boven de wet. En de voorwaarden die de winkel vaak hanteren kloppen vaak ook niet met de wet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf geen wetboek liggen slingeren, maar ik zou wel even het mailtje afdrukken waarin gesteld wordt dat e.a. kostenloos gerepareerd wordt onder coulance.

Met dat mailtje ga ik niet naar de balie, maar wel naar de manager. Dan vraag ik hem vriendelijk om op het internet even de relevante wetten op te zoeken, waarin staat dat hij verplicht is een deugdelijk product te leveren en dat ik mij uitmate coulant opstel door een gebruikt product als nieuw te accepteren.

Ik kan me voorstellen dat dat 4Launch wel op andere gedachten brengt. Zo niet, tja, dan wordt het natuurlijk vervelender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 08:46:
Ik heb zelf geen wetboek liggen slingeren, maar ik zou wel even het mailtje afdrukken waarin gesteld wordt dat e.a. kostenloos gerepareerd wordt onder coulance.

Met dat mailtje ga ik niet naar de balie, maar wel naar de manager. Dan vraag ik hem vriendelijk om op het internet even de relevante wetten op te zoeken, waarin staat dat hij verplicht is een deugdelijk product te leveren en dat ik mij uitmate coulant opstel door een gebruikt product als nieuw te accepteren.

Ik kan me voorstellen dat dat 4Launch wel op andere gedachten brengt. Zo niet, tja, dan wordt het natuurlijk vervelender.
Ik zou ook even een goeie shop review maken op tweakers. Want dit is toch wel wat andere mensen meoten weten voordat ze bij die winkel iets kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Pfff! Ik dacht dat 4 launch zo'n goeie shop was, heb er zelf al veel gekocht.

Shopreview schrijven idd! Toch jammer dat ze hierdoor klanten gan verliezen!
Kennelijk weten ze niet zo goed dat de t.net community veel waarde hecht aan aftersales en ook vaak ervaringen van anderen volgt.....

Jammer 4 Launch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

idd, gelijk een shopreview plaatsen en zie hoe ze je terug bellen en van alles proberen te regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Modbreak:Kunnen we ons op de echte inhoud richten? 'Ik ook' reacties of reacties op gevoel zoals 'het was zo'n goede shop', etc. kunnen we niet zoveel mee en zijn niet de bedoeling hier. Het vertroebelt de inhoudelijke discussie over rechten mbt garantie, retourneren en hoe een winkel daar uitleg aan geeft, etc. De 'plaats een shopreview' kennen we nu ook wel ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Rukapul op 15-07-2008 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Laatst online: 19:23

How about that!

8)7
Juridisch hebben zij ongelijk (in de eerste zes maanden ligt de bewijslast dat het defect niet bij aflevering al bestond bij de verkoper), maar toch is er het risico dat een rechter zal concluderen dat het verbogen pinnetje door Paquito is veroorzaakt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat alles bekrast is wat je gekocht hebt zegt al het een en ander of 4Launch. Niets meer kopen dus. Misschien zou dit in een thread met ervaringen met verschillende hardware winkels geplaatst moeten worden. Ik heb 2 vaste winkels waar ik mijn hardware koop en heb ook wel eens iets teruggestuurd zonder tegen dit soort dubieuze problemen te lopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2008 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:06

AndereKoekoek

Ping! Pong?

*knip reactie zonder inhoudelijke bijdrage*

[ Voor 92% gewijzigd door Rukapul op 15-07-2008 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
StevenK schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:00:
[...]

Juridisch hebben zij ongelijk (in de eerste zes maanden ligt de bewijslast dat het defect niet bij aflevering al bestond bij de verkoper), maar toch is er het risico dat een rechter zal concluderen dat het verbogen pinnetje door Paquito is veroorzaakt.
En het verbogen mobo dan? Ook zelf veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
XaeroNL schreef op dinsdag 15 juli 2008 @ 09:09:
[...]

En het verbogen mobo dan? Ook zelf veroorzaakt?
Is het verbogen, dwz was het ooit recht en is het daarna krom geworden, of is het gewoon niet recht? Misschien koop ik altijd de verkeerde borden, maar een kaarsrecht bord heb ik in de afgelopen 17 jaar nog niet meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Dit slaat echt alles, je hebt een DOA MB, minimaal een jaar garantie op dit soort spullen en dan komen ze nu ook nog aan met reparatiekosten, belachelijk gewoon.
Binnen 8 dagen mag je altijd de koop ongedaan maken en geld terug eisen.
Die gasten menen dat ze boven de wet staan. Dit is echt iets voor radar of kassa, want jij hebt alle rechten aan jouw kant.
veel succes
p.s. rechtsbijstand heeft meestal een miniumbedrag van 150 euro of hoger.

[ Voor 9% gewijzigd door thefxr op 15-07-2008 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik vraag mij af in hoeverre ik die laatste mail serieus moet nemen. Het lijkt wel of ze doelbewust zitten te treiteren. Morgen ga ik het bord halen en dan zie ik wat er gebeurd. Kosten zijn iig voor mij totaal niet aan de orde.

De mail:
Geachte heer/mevrouw,

U kunt bij ons het moederbord komen afhalen, maar u moet er wel rekening mee houden dat de kosten nog wel betaald dienen te worden.

Deze kunt u bij ons aan de balie pinnen of handmatig via internet bankieren naar ons over maken.

Met vriendelijke groet,

*naam weggehaald*

RMA Afdeling

4Launch BV
Terwijl een mail eerder. (die ook onderaan de bovenstaande mail zit geplakt)
Doorgaans stellen we hiervoor een factuur op aangezien dit niet onder de standaard garantie valt. De kosten hiervoor bedragen €10,- maar aangezien wij ons coulant opstellen in deze kwestie laten we deze kosten voor u achterwege.

Uw RMA staat inmiddels klaar om opgehaald te worden. Ten slotte is het houden van een persoonlijk gesprek over de afhandeling van uw RMA niet mogelijk.

Met vriendelijke groet,

*andere naam weggehaald*
Afdeling RMA
4Launch BV
Misschien koop ik altijd de verkeerde borden, maar een kaarsrecht bord heb ik in de afgelopen 17 jaar nog niet meegemaakt.
Mijn ervaring is dat borden krom gaan buigen als ze al een lange tijd vastgeschroefd hebben gezeten of idd door hitte. Ik heb zelf dan weer nooit een bord gezien dat nieuw uit de doos al krom was. Ik heb het bij de RMA vermeld tezamen met de vraag wat is dit. Echter, ze hebben daar nog steeds geen antwoord of verklaring voor gegeven.
Het is geen doorslaggevende factor, want als de pin goed had geweest en er een seal op de doos zat had ik hem gewoon ingebouwd.. maar de combinatie van alle factoren doen mij denken aan een gebruikt bord.

Een shopsurvey komt er overigens wel, maar pas nadat ik alles heb getest. Ik heb hier nog twee hds, een videokaart, geheugen en een cooler liggen (van dezelfde bestelling) die nog ongetest zijn vanwege het kapotte moederbord. Ik hoop dat daar niets mee aan de hand is. Ik heb overigens voor al deze producten ook een regeling proberen te treffen met 4launch. (alweer ruim een week geleden) Of er uit coulance toch nog DOA gehanteerd kan worden mocht ik tot de ontdekking komen dat er iets mis mee is wanneer ik het moederbord terug heb. Nooit antwoord op gekregen.

[ Voor 18% gewijzigd door Paquito op 15-07-2008 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:09

Robtimus

me Robtimus no like you

Ik zou zeker dat eerste mailtje geprint meenemen, met alle headers erbij. Dan heb je zwart op wit dat zij hebben gezegd dat ze die 10 euro zelf zouden betalen.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
The story continues...

Ik heb de foto ontvangen, met daarbij de zogenaamde beschadigingen. Ik heb tape gebruikt om de doos dicht te maken, en tape gebruikt om een papiertje met daarop Adres + RMA nummer vast te plakken. Nu is de monitor onverkoopbaar volgens 4Launch.

Nou werk ik toevallig bij het vervoersbedrijf waarmee het vervoerd is, en ik heb even de pakbon (vanaf nu CMR) opgedoken. Op die CMR moeten beschadigingen worden aangetekend, en dat is niet gebeurd. En toch is er een handtekening onder gezet. Ik heb dus gezegd dat mijn pakket is geaccepteerd 'as is' en er dus geen beschadigingen waren.

Ook heb ik gevraagd hoe ze dan verwachten dat ik de doos dicht maak, en het adres op de doos moet krijgen, zonder dat ik op de doos mag schrijven en plakken. Hebben ze niet op geantwoord

Op mijn mail met daarin het wijzen op de 7 dagen retour = geld terug zonder reden, geven ze als antwoord dat ze het pakket nog moeten kunnen doorverkopen. (Prima, verkoop een defect product maar door, no way dat ik daar nog bestel o_o )

Ik overweeg zeer de rechtsbijstand in te schakelen, ik ben volgens mij namelijk in het gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
er is zoiets als ondernemersrisico, 4launch probeert dat duidelijk bij de klant neer te leggen, zo wil elke ondernemer wel zaken doen, lekker alle risico en verantwoordelijkheid bij de klanten neerleggen. nou mooi niet, daarvoor is ook de consumentenwet geschreven,
voor dat soort gasten/ondernemers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
omgwtfbbq schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 09:53:
The story continues...

Op mijn mail met daarin het wijzen op de 7 dagen retour = geld terug zonder reden, geven ze als antwoord dat ze het pakket nog moeten kunnen doorverkopen. (Prima, verkoop een defect product maar door, no way dat ik daar nog bestel o_o )
Dat kunnen ze wel van je vragen maar volgens de wet koop op afstand maakt dit niet uit.
Je kunt de koop zondermeer ongedaan maken, dat de verpakking geopend is maakt niets uit. Ook indien je er na 2 dagen gebruik achterkomt dat het product niet aan de verwachting voldoet kun je dit nog ruilen, hiervoor is deze wet immers in het leven geroepen.

Er zijn maar enkele uitzonderingen waarin de verkoop niet ongedaan kan worden gemaakt:
  • etenswaren;
  • producten die tijdsgebonden zijn, zoals tijdschriften of gereserveerde kaartjes voor een concert;
  • persoonlijke producten, zoals een in opdracht vervaardigd maatkostuum;
  • reizen;
  • financiële diensten;
  • cd’s, dvd's en videobanden, waarvan de verzegeling is verbroken.
Electronica (dus moederborden) staat hier dus niet tussen. Als jij de hele gang van zaken goed gedocumenteerd heb sta je gewoon erg sterk tegenover de webshop. Ik heb zelf ook al meerdere malen ervaren dat de winkeliers het je zo lastig mogelijk maken, logisch dit soort acties kost hun geld, maar dat is het risico wat ze nemen door via internet te verkopen.

Kijk anders postbus 51 even na, hierop vind je veel informatie over de wet koop op afstand.

Dus of dit bord gebruikt, ongebruikt is of zelfs de verkeerde kleur heeft maakt allemaal niets uit, jij wil de koop ontbinden. Zolang je dit binnen de wettelijke termijn en voorwaardes doet heb je recht op teruggave van je geld.

[ Voor 0% gewijzigd door Joost79 op 16-07-2008 13:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
Joost79 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:21:
[...]

Dat kunnen ze wel van je vragen maar volgens de wet koop op afstand maakt dit niet uit.
Je kunt de koop zondermeer ongedaan maken, dat de verpakking geopend is maakt niets uit. Ook indien je er na 2 dagen gebruik achterkomt dat het product niet aan de verwachting voldoet kun je dit nog ruilen, hiervoor is deze wet immers in het leven geroepen.

Er zijn maar enkele uitzonderingen waarin de verkoop niet ongedaan kan worden gemaakt:
  • etenswaren;
  • producten die tijdsgebonden zijn, zoals tijdschriften of gereserveerde kaartjes voor een concert;
  • reizen;
  • financiële diensten;
Electronica (dus moederborden) staat hier dus niet tussen. Als jij de hele gang van zaken goed gedocumenteerd heb sta je gewoon erg sterk tegenover de webshop. Ik heb zelf ook al meerdere malen ervaren dat de winkeliers het je zo lastig mogelijk maken, logisch dit soort acties kost hun geld, maar dat is het risico wat ze nemen door via internet te verkopen.

Kijk anders postbus 51 even na, hierop vind je veel informatie over de wet koop op afstand.

Dus of dit bord gebruikt, ongebruikt is of zelfs de verkeerde kleur heeft maakt allemaal niets uit, jij wil de koop ontbinden. Zolang je dit binnen de wettelijke termijn en voorwaardes doet heb je recht op teruggave van je geld.
Het gaat hier niet om de TS he! Omgwtfbbq heeft het over zijn ervaring met een Monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost79
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
wimpie007 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:02:
[...]

Het gaat hier niet om de TS he! Omgwtfbbq heeft het over zijn ervaring met een Monitor
srry...niet goed gelezen... 8)7

Maar ook voor z'n moederbord geldt dat hij dit zondermeer moet kunnen retourneren aan 4launch. Je hebt als consument het recht om dit binnen 7 WERKdagen het product te retourneren.
Dan maakt het niet uit of het product gewoon niet werkt, gebruikt is of dat je er om een andere reden vanaf wil. Ook als het 1 afzonderlijk onderdeel van een grotere bestelling is geweest zoals bij z'n mb. het geval is.

Het probleem is vaak dat de winkeliers vaak dreigen met algemene voorwaarden, die je moet accorderen voor je iets kunt kopen. In het geval van problemen of garantie beroepen ze zich op algemene voorwaarden waarin bepalingen over het openen van verpakking of andere termijnen worden genoemd.
De wet koop op afstand vermeld duidelijk welke artikelen wel en niet geretourneerd kunnen worden. Het maakt dus ook niet uit of een doos wel of niet is geopend, zonder opgave van reden kun je het product terugsturen.
Helaas is het wel zo dat consumenten vaak terugschrikken als een winkelier met dergelijke algemene voorwaarden begint te zwaaien.
Daar hoef je je niets van aan te trekken, probeer de winkelier in duidelijke taal te wijzen op z'n plichten en zorg hierbij voor een goede bronverwijzing (kun je redelijk eenvoudig bij elkaar googlen).

Nog een tip, probeer niet alles via email of telefoon te regelen, leg dingen vast per fax of beter per aangetekend schrijven. Deze documentatie is erg handig mocht de zaak ooit door wordt gegeven aan je rechtsbijstand verzekering of zelfs tot een rechtsgang leidt.

[ Voor 2% gewijzigd door Joost79 op 16-07-2008 16:51 . Reden: grrr...typo's...ik wil spellingscontrole in't forum :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Email is tegenwoordig behoorlijk rechtsgeldig. wie heeft er als prive persoon vandaag nog een fax staan? aangetekend schrijven kost ongeveer elke keer 7 euro, dus dan ben je gauw het dubbele kwijt aan het MB.
Als ik de TS was, zou ik naar de shop toegaan en dan daar mijn geld terugeisen op basis van de consumentenwet, voorwaarden die hun hebben verzonnen zijn niet rechtsgeldig, omdat deze strijdig zijn met de consumentenwet.
veel succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
Joost79 schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 13:21:
[...]

• etenswaren;
  • reizen;
  • financiële diensten;

Ondanks dat dit eigenlijk voor de TS bedoeld is, heb ik hier veel aan. Ik heb namelijk alle mailtjes bewaard, just in case. Ik zal inderdaad postbus51 er eens op naslaan, en de rechtsbijstand ga ik zo contact mee opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:35
The story continues...

Ik heb de foto ontvangen, met daarbij de zogenaamde beschadigingen. Ik heb tape gebruikt om de doos dicht te maken, en tape gebruikt om een papiertje met daarop Adres + RMA nummer vast te plakken. Nu is de monitor onverkoopbaar volgens 4Launch.

Nou werk ik toevallig bij het vervoersbedrijf waarmee het vervoerd is, en ik heb even de pakbon (vanaf nu CMR) opgedoken. Op die CMR moeten beschadigingen worden aangetekend, en dat is niet gebeurd. En toch is er een handtekening onder gezet. Ik heb dus gezegd dat mijn pakket is geaccepteerd 'as is' en er dus geen beschadigingen waren.

Ook heb ik gevraagd hoe ze dan verwachten dat ik de doos dicht maak, en het adres op de doos moet krijgen, zonder dat ik op de doos mag schrijven en plakken. Hebben ze niet op geantwoord

Ik overweeg zeer de rechtsbijstand in te schakelen, ik ben volgens mij namelijk in het gelijk.
Ben nieuwsgierig geworden naar die foto >:), zou je die met ons willen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
Dan begrijpen ze de richtlijn (en daarmee de wet) verkeerd. Ik heb hier vakliteratuur waaruit blijkt dat ook wanneer voor opnieuw verkopen het opnieuw verpakken noodzakelijk is, een herroeping op grond van de richtlijn nog steeds mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
StevenK schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 00:11:
[...]

Dan begrijpen ze de richtlijn (en daarmee de wet) verkeerd. Ik heb hier vakliteratuur waaruit blijkt dat ook wanneer voor opnieuw verkopen het opnieuw verpakken noodzakelijk is, een herroeping op grond van de richtlijn nog steeds mogelijk is.
Heb je toevallig een kopie of bron? Dan wijs ik ze daar nog even op.

En hier de foto (klikbaar):

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/w8l5a8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
veel zaken hebben een koopjes hoek, waarin gerepareerde/retour producten, voor een lagere prijs worden aangeboden.
Het retour risico is voor de zaak en dient niet te worden afgewenteld op de klant. Als men dat niet wilt, moeten ze maar geen zaak beginnen.
Misschien kan je hun motiveren met een negatieve aftersales notering in de shopreview.

[ Voor 14% gewijzigd door thefxr op 18-07-2008 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

omgwtfbbq schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 08:16:
[...]

Heb je toevallig een kopie of bron? Dan wijs ik ze daar nog even op.

En hier de foto (klikbaar):

[afbeelding]
Ik moet wel zeggen dat je het erg lomp hebt gedaan. Ik kan me voorstellen dat een winkel daar niet blij mee is. (los van hoe iets juridisch zit).

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Dat vind ik nog wel meevallen. Die tape kun je er nog redelijk gemakkelijk vanaf halen als je het voorzichtig doet; als je echt sealtape gebruikt trek je het hele karton kapot.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Bij 4Launch zijn ze er (blijkbaar) vanuitgegaan, een gloednieuw mobo te hebben verzonden aan de TS. Nu ze die retour hebben gekregen, blijkt er zichtbare schade op te zitten, en gaan ze er vanuit dat hij dat zelf heeft gedaan.

En over het 'gesealed' gedeelte? Ik weet zeker dat lang niet alle mobo,s die nieuw in doos aangeleverd worden, ook echt dichtgeplakt zitten met allerlei plakkers en 'seal' stickers hoor.

En dit is met veel meer produkten het geval. Ik heb nogal eens wat nieuw spul gehad, en dat is lang niet altijd dichtgeplakt. (en dat was toch echt splinternieuw) ;)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A Lurker
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:01
Ik ben geen expert maar ik heb me al eens verdiept in het consumentenrecht bij internet-aankopen, ik heb zelf onlangs problemen gehad bij Zercom. Feit is dat menig webshop denkt de wet een beetje te kunnen veranderen omdat ze met lage marges werken.

Ik denk dat beide tweakers gelijk hebben, ze mogen allebei beroep doen op de wet koop op afstand. Als bewijs kun je printen van:
http://www.wetboek-online.nl/wet/index.html

Het staat in Wetboek 7, afdeling 9A: artikel 46a t/m j. Het staat er heel krom maar het gaat om 46d, die vertelt dat je het recht hebt om de koop te ontbinden en -al- het geld terugkrijgt. Dus restockingskosten of weet ik het wat is allemaal onzin. Dan moeten ze maar met grotere marges werken. Of je het gaat winnen van een webshop is de tweede vraag, maar meestal gaat het over email niet werken. Naar de webshop toegaan en daar duidelijk maken dat je gedupeerd bent heeft meestal meer zin, want dan zien andere klanten de heisa. Zometeen krijgen ze nog een slechte naam joh...

Over wat DOA nou inhoudt, als je een product stuk ontvangt of het gaat binnen 8 dagen stuk gaat en je geeft dat binnen die 8 dagen aan dan heb je recht op een compleet nieuw product. DOA is een speciale vorm van RMA en het hele idee is dus dat je een compleet nieuw product krijgt. Alleen repareren is dus te weinig service, en al helemaal als er kosten aan verbonden zijn.

Even algemeen over webshops: Heb je geen klachten, gaat alles prima, zelfs bij de meest beroerde webshop loopt het wel vlotjes. Zijn er problemen, dan vallen veel webshops door de mand. Dit merk je dus ook pas te laat, en dan zit je met de problemen. Verder heb ik het idee dat de shopsurvey niet helemaal goed reflecteert wat de procedures van de webshop zijn. Tweakers met een negatieve review over Zercom worden omgekocht, en ja 20 users die geen last hebben gehad van de aftersales poetsen een enkele "zeer slecht" rating toch wel weg. Misschien moeten we een webshop verkiezing houden, voor de meest gebruiksvriendelijke webshop? Ik ga in ieder geval niet meer bij Zercom en 4Launch bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie in ieder geval dat het al een aantal keer genoemd wordt te proberen een shop te motiveren met een negatieve review; dat is natuurlijk ab-so-luut niet de bedoeling. Net zoals mensen die eraan toegeven hun review later te veranderen niet bijdragen aan de weergave van wat een gemiddelde lant kan verwachten, doen mensen die chanteren met de ShR dat ook niet. Dit is ook de reden dat een ShR pas de bedoeling is als een ervaring afgerond is: een compleet beeld, en niet beinvloed door winkels die klanten met een negatieve ShR anders behandelen.

Wij willen een zo compleet mogelijk beeld, gebaseerd op de daadwerkelijke ervaring. Als mensen op de juiste manier gebruik maken van de ShR is een verkiezing helemaal niet nodig, daar is gewoon de ShR voor. Het is systeem wordt gemaakt en gebroken door de gebruiker, en dan gebroken door de gebruiker die buigt voor sancties of kadoos voor aanpassing van een negatieve review - er uiteindelijk aan bijdragend dat hij zichzelf ook in de vingers snijdt doordat hij de ShR vertekent.

Concrete informatie over winkels die iets tegenover een (betere) review stellen kan overigens altijd naar pricewatch@tweakers.net gestuurd worden - alle informatie wordt zorgvuldig en vertrouwelijk behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik vond het wel netjes om even een update te geven.

De survey staat inmiddels online met het complete verhaal. > http://tweakers.net/shopreview/4974/4launch.html

4Launch heeft mij vandaag gebeld. De medewerker van Customer Support had het meteen over een regeling in de vorm van omruilen of korting. Ik zei dat het bord inmiddels in de kast zit en ik hem er niet meer uit wil halen. Nu gaat er gekeken worden naar een korting. Maar ze willen eerst alle onbeantwoorde mails graag cc. Daar ga ik vanavond achteraan en verder kijk ik het aan. Ik ben inmiddels weer druk bezig met studie en werk. Die pc moet dus zo snel mogelijk functioneel zijn.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik de survey heb gecrosspost op zo'n 7 andere sites. Ze zijn er iig nu wel achter dat het een en ander niet helemaal klopte aan deze bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefxr
Paquito schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 17:20:
Ik vond het wel netjes om even een update te geven.
Moet wel eerlijk zeggen dat ik de survey heb gecrosspost op zo'n 7 andere sites.
Daar zullen ze wel blij mee zijn, een negatieve ervaring op maar liefst 7 sites te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
sjah... net zo min ik blij ben met mijn kapot gekochte moederbord en de gang van zaken. Alle waren het overigens verschillende shop review / consumenten sites.

[ Voor 41% gewijzigd door Paquito op 02-09-2008 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

ik wil nu mezelf gaan quoten ;)

goeie actie, zoals eerder gezegd is dit duidelijk een shop die uit is op verkopen met zo min mogelijk service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SYQ schreef op dinsdag 02 september 2008 @ 23:29:
ik wil nu mezelf gaan quoten ;)

goeie actie, zoals eerder gezegd is dit duidelijk een shop die uit is op verkopen met zo min mogelijk service
8)7

Hoe kan je dat nu zo op 1 geval bepalen?

• Paquito
  • Niet online
Zolang er maar meer verhalen bijkomen, (er zijn er al een aantal in dit topic) zoals deze.
De schrik sloeg wel even toe toen ik deze omslachtige manier van handelen te horen kreeg. Verdere navraag over deze procedure resulteerde in het argument dat 'door de lage marges er niet zoveel service geboden kon worden'. Ik heb nog gevraagd waarom het niet mogelijk is voor 4Launch om zelf een nieuwe monitor te bestellen en deze gewoon om te ruilen voor de defecte, zonder dat ik zelf met Samsung te maken hoef te hebben (zoals het hoort). Dit voorstel werd geweigerd met het excuus dat dit niet mogelijk zou zijn omdat 'het niet kan' en omdat er gewacht moest worden op creditering.

Vervolgens heb ik gevraagd om een schatting over hoe lang de hele procedure dan gaat duren, dit bleek mogelijk 3 tot 4 weken te zijn.
http://www.checkwebwinkel...-en-Software/4Launch.html

Laatste nieuws is dat ik wacht op antwoord van 4Launch wat betreft de mails en dat het moederbord zo nu en dan niet post. :|

• thefxr
4launch is ook een prizefighter, als je echte service wil, zou je naar een echte winkel moeten gaan, daar betaal je gewoon iets meer,maar krijg je ook meer service.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Overigens is prijs niet het enige criterium om servicekwaliteit te beoordelen, er zijn genoeg winkels die slechte service bij een wat hogere prijs bieden en ook een aantal (wat minder) die goede service bij een lage prijs bieden.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Nouja, 4Launch heeft bij mij altijd bekend gestaan om een combinatie van beiden. Ik heb verder ook goede ervaringen met de RMA-afdeling. En de afhandelingen die fout gaan zijn meestal de "aparte" gevallen.
Ik bedoel, 4Launch kan mogelijk zelf nooit hebben geweten dat het moederbord er al zo erbarmelijk aan toe was, en qua afhandeling daarvan willen ze zoveel mogelijk 1 lijn trekken. Stel dat je een klant hebt, of iemand van de concurrent, die slechte daden in de zin heeft. Dan kan deze dus producten bestellen, molesteren, en vervolgens terugsturen onder het mom van de koop-op-afstand bescherming.
Ik snap dus best dat 4Launch moeilijk kan doen op het moment dat zij zoiets zo binnen krijgen. Een ander verhaal zou het zijn als je al jarenlang klant daar bent. Bij mij zijn ze meestal vanzelf vrij coulant, maar ik heb er ook al 30 bestellingen op mijn naam staan.

Hetzelfde geldt voor een monitor. De klant bevindt hem stuk, en zij testen hem dan uiteraard ook nog als ze hem binnen krijgen, en vervolgens werkt hij. Dan krabben ze zichzelf bij 4Launch ook even achter de oren, want wederom kan een klant de zaak aan het bedonderen zijn.

Je kunt het verhaal altijd van 2 kanten bekijken, hoe vervelend dat soms ook uitpakt.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Paquito
  • Niet online
Ik ben al vier jaar lang klant bij 4launch met talloze bestellingen. Ik was er al klant toen ze nog in die flat in Noord-Woensel zaten. Dus in mijn geval maken ze voor bestaande klanten zelfs geen 'uitzondering'. Prijsvechter of niet, het is goed om te benadrukken hoe dat nou zit met 4Launch en service.

Ik heb inmiddels het volgende in een ander topic gezet.
Mijn P5K-E Wifi heeft bootproblemen bij een koude start. Na het vram check scherm (dus na post en de jmicron raid melding) blijft hij hangen. Ik zie alleen een knipperend - in beeld. Als ik vervolgens de reset indruk start hij wel netjes op. Daarna boot hij altijd, totdat ik de pc weer eens uit zet....

Het is bij voorbaad al een probleembordje geweest (Gekocht moederbord is DOA, winkel weigert om te ruilen) dus of het bord nou kapot is of dat het om een bug in de bios gaat, weet ik niet.

Het bord loopt wel gewoon memtest,stresstest door en de hds zijn prima.

Iemand met dezelfde problemen? Ik heb al aardig wat gelezen en veel gezien over P5K+booten, maar niet mijn specifieke probleem.
Paquito in "Asus P5K Opstartprobleem"

Ik ben dus zoals het er nu naar uitziet flink de pineut met dit bord. Ik heb daarom besloten om 4Launch maar te gaan pushen wat betreft die belofte van ze. Vergoeding , korting of zelfs toch nog eventuele omruil. (maar dan moet wel die hele pc weer uit elkaar :'( )

[ Voor 13% gewijzigd door Paquito op 11-09-2008 14:20 ]

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-12-2024
Paquito schreef op donderdag 11 september 2008 @ 14:15:
Ik ben al vier jaar lang klant bij 4launch met talloze bestellingen. Ik was er al klant toen ze nog in die flat in Noord-Woensel zaten. Dus in mijn geval maken ze voor bestaande klanten zelfs geen 'uitzondering'. Prijsvechter of niet, het is goed om te benadrukken hoe dat nou zit met 4Launch en service.

Ik heb inmiddels het volgende in een ander topic gezet.

[...]

Paquito in "Asus P5K Opstartprobleem"

Ik ben dus zoals het er nu naar uitziet flink de pineut met dit bord. Ik heb daarom besloten om 4Launch maar te gaan pushen wat betreft die belofte van ze. Vergoeding , korting of zelfs toch nog eventuele omruil. (maar dan moet wel die hele pc weer uit elkaar :'( )
Ik zou sowieso het bord ruilen, ook al moet je daarvoor het pctje weer uit elkaar halen. Lijkt me verstandiger er iets meer werk voor te verrichten en er zeker van te zijn dat het werkt, dan nu het aanbod af te slaan en straks alsnog weer de pineut te zijn.

Vindt het overigens wel vreemd dat je eerst om een nieuw bord vraagt, vervolgens na een hoop gesteggel de mogelijkheid eventueel krijgt, en dan nee zegt omdat je geen zin hebt de pc uit elkaar te halen. Efin, zal je je redenen wel voor hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door wasted247 op 11-09-2008 14:53 ]

Verwijderd

Het klinkt mij ook niet helemaal logisch in de oren dat je al jarenlang vaste klant bent, blijkbaar altijd tevreden en nu vanwege 1 uitzonderlijk geval wat niet goed ging ineens 4launch niets meer vind.

Beetje snelle conclusie op zich?

Ik neem aan dat 4launch ook gewoon een nieuw product voor jou besteld heeft en er dus vanuit is gegaan dat dit ook is wat geleverd is, zij kunnen aan de buitenkant van de doos niet ruiken dat het moederbord aan de binnenkant niet in orde is? Of zag de doos er ook heel slecht uit?

• Paquito
  • Niet online
Vindt het overigens wel vreemd dat je eerst om een nieuw bord vraagt, vervolgens na een hoop gesteggel de mogelijkheid eventueel krijgt, en dan nee zegt omdat je geen zin hebt de pc uit elkaar te halen. Efin, zal je je redenen wel voor hebben.
bord eruit incl alle onderdelen, bord terug, alles er weer in, evt opnieuw installeren, alles configureren. Gaat tijd inzitten. Wat ik hard nodig heb voor andere werkzaamheden. Tijdens de periode dat ik bestelde had ik zeeen van tijd. Nu echter niet meer. Op het moment dat ik dit zei had ik het idee dat het bord werkte. Nu blijken er toch problemen te zijn en zal dat ding er wel uitmoeten. Vandaar dat het gewoon enorm vervelend is.

Niet altijd tevreden. Vorig jaar ook al een issue gehad met een DOA videokaart wat bijna twee maanden heeft geduurd voordat de RMA was afgehandeld. Die survey is vast nog wel terug te vinden, indien niet verwijderd. Maar goed, als een winkel mij een kapot product verkoopt, vervolgens zegt dat ik het kapot heb gemaakt, weigerd om te ruilen, geen geld wil teruggeven en zelfs geen zin heeft om een gesprek aan te gaan... kan ik moeilijk nog tevreden over zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Paquito op 11-09-2008 21:42 ]

Verwijderd

Als je hetzelfde moederbord hebt hoef je niet opnieuw software installatie te doen.

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:00
M.Koers schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 17:59:
Bord is krom, lijkt erop dat deze al de nodige uurtjes i gebruikt en in kromgetrokken door warmte.
Elk nieuwe mobo dat ik ook heb gekocht is nooit krom uit de doos gekomen.
Daarnaast was de doos niet geseald, normaal zit er een ronde doorzichtige stikker op de rand die de doos dichthoud.
Lijk mij een gebruikt bord en niet nieuw. Oftewel de 4Launch heeft niet geleverd wat het heeft aangeboden.

Jij koopt een nieuw bord en krijg een 2e hands bord.

Ook duidelijk door de kromme pin.
Tsja, ik vind dit een beetje kort door de bocht. Als je deze houding hebt, moet je zelf ook nooit een product willen ruilen, of terugsturen binnen 7 dagen etc etc. Wat maakt het nu uit of het bord eerder gebruikt is, zolang het maar werkt. Anders zouden alle producten die geruild/geretourneerd worden meteen naar de B-voorraad kunnen.

Tuurlijk gaat het hier mis omdat het bedrijf in kwestie zich niet professioneel genoeg opsteld. Maar wat mij betreft zie ik heir twee partijen die lopen te bakkelijen om niks. Als de TS gewoon een mailtje had gestuurd waarin hij claimed dat die pin niet zijn fout is, en dit inclusief garantie bevestigd wordt door het bedrijf, dan ben je toch klaar.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
FireAge schreef op donderdag 11 september 2008 @ 22:03:
[...]

Tsja, ik vind dit een beetje kort door de bocht. Als je deze houding hebt, moet je zelf ook nooit een product willen ruilen, of terugsturen binnen 7 dagen etc etc. Wat maakt het nu uit of het bord eerder gebruikt is, zolang het maar werkt. Anders zouden alle producten die geruild/geretourneerd worden meteen naar de B-voorraad kunnen.
Het probleem was dat de webshop wel een gebruikt product levert, maar daarna niet het product wil terugnemen. Oftewel ze wilden er heel graag vanaf!
Terugsturen binnen 7 dagen geldt voor alle klanten, niet alleen voor de eerste klant die 1 product terugstuurt.
Pagina: 1