@devalos
De simkaart kan provider specifieke info bevatten die de gsm inderdaad gebruikt voor bepaalde instellingen. Zo heb ik in mijn
N78 een T-Mobile item wat puur van de simkaart wordt geplukt. Een sim van 5 jaar is ook al behoorlijk op leeftijd, dus die zou inderdaad de bron van je problemen kunnen zijn.
Ik heb zelf gister weer een tijd met Nokia Care aan de telefoon gezeten over Nokia Maps. Mijn call is geëscaleerd naar Finland, maar daar is nog geen reactie van terug gekomen. Normaal hoort er binnen 48 uur een reactie gegeven te worden, maar dat is niet gebeurt. De call wordt opnieuw onder de aandacht gebracht.
Ik heb ook nagevraagd hoe het zit met de firmware update's voor de
N78. Het blijkt dat de database nog niet is bijgewerkt voor alle product codes. De zeer behulpzame helpdesker kon mij melden dat ik een non-branded gsm heb

en dat hij dus gewoon de algemene firmware zou moeten accepteren. Nu zei hij ook dat de product-code database maar eens in de paar weken bijgewerkt wordt, en dat de huidige al uit begin juli stamt. Hij verwachtte dus dat binnen niet al te lange tijd de database bijgewerkt gaat worden, zodat de firmware update's ook voor o.a. mijn
N78 beschikbaar gaat komen.
Nog even geduld dus...
Wat anders. Zijn er mensen die met Nokia Care hebben gebeld en de muziek die gebruikt wordt als je in de wacht staat, herkennen? Het is namelijk een onwijs lekker nummer en ik zou het wel willen hebben op mp3...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier