Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[C#] Waarde XML-node vervangen

Pagina: 1
Acties:

• Erik888
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-10-2023
Ik heb een formulier waarmee ik een XML-bestand binnenlees en alle rubrieken op het laagste niveau laat zien. De bedoeling is dat deze gewijzigd kunnen worden, maar dat krijg ik nog niet voor elkaar. Dit heb ik zo ver:

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
XmlDocument XMLConfig = new XmlDocument();
XmlNode selNode;
XMLConfig.Load("Applicatie.xml");

code om het formulier op te bouwen

private void buttonWijzOpslaan_Click(object sender, EventArgs e)        {
            int i = 0;
            string strLabel;
            string strTekst;

foreach (XmlNode myNode in selNode.ChildNodes)            {
                i++;
                strLabel = "label" + i.ToString();
                strTekst = "textBox" + i.ToString();
                string temp = this.Controls[strTekst].Text.ToString();

myNode[this.Controls[strLabel].Text].InnerText = this.Controls[strTekst].Text.ToString();
            }
        }

Het XML-bestand bevat o.a. het volgende:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
<?xml version="1.0" standalone="yes"?>
<ApplicatieGegevens>
  <MQConnectie>
    <Naam>CTA</Naam>
    <CharacterSet>1208</CharacterSet>
  </MQConnectie>
</ApplicatieGegevens>

temp en dus ook this.Controls[strTekst].Text.ToString() bevat netjes de waarde als string wat ik in het formulier geklopt heb, bijvoorbeeld ipv CTA --> CTB
this.Controls[strLabel].Text bevat "Naam" als zijnde de te vervangen XML-tag, ik krijg echter als foutmelding "Object reference not set to an instance of an object."
Iemand een idee wat er mis gaat?

[ Voor 1% gewijzigd door een moderator op 11-02-2008 13:16 . Reden: Code tags toegevoegd ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Als je code post, gebruik dan code tags. Die heb ik nu even ingevoegd ;)
Verder wil ik je even wijzen op onze Programming Beleid Quickstart; daarin kun je lezen dat we nog net wat meer info van je verlangen als je een topic opent. Zo vraag ik me af op welke regel je die "Object reference not set ..." krijgt (ik neem aan regel 18) en of je al gedebugged hebt (zie ook Debuggen: Hoe doe ik dat?).
edit:

Of regel 12 idd ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 11-02-2008 15:01 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Gezien de beschikbare code neem ik aan dat regel 12 de foutmelding oplevert, want er wordt nergens een waarde aan selNode toegekend.