Toon posts:

systeem met 8 gb ram, quadcore pro. welk moederbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.166 views

Verwijderd

Topicstarter
ik wil mijn systeem weer upgraden. ik wil graag 8 gb geheugen gaan gebruiken omdat dit onwijs goedkoop is. ik zit te denken aan een quad core q6600 processor omdat je die perfect kan overklokken. verder wil ik graag 8 gb ram hebebn ivm vmware etc. ook het geheugen wil ik overklokken, ik zit te denken aan kingston geheugen 4 * 2 gb (dual band) 800 mhz, wat ik op 1333 mhz wil klokken. als het goed is kan dit.

verder dacht ik aan het volgende moederbord:

Asus P5K-E/WIFI-AP
of de Asus P5KR S775 P35 ATX

ik vind het wel een beperking dat beide moederbord maar 6 usb 2.0 aansluitingen hebben. zijn er misschein betere moederbord die meer aansluitingen hebben? budget voor moederbord mag best omhoog. en/of raden jullie toch een andere processor aan?

verder wil ik dual monitor setup gaan draaien, 2 x 24 inch. en dus ook 2 videokaarten in sli draaien zodat ik of 2 videokaarten kan gebruiken voor beide monitoren, of 1 videokaart als ik een gamepjte wil draaien...

graag wat commentaar op mijn setup

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Robbeke
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2018
ik geloof nooit dat je 800 Mhz RAM geheugen stabiel en op 1333 Mhz kan draaien, tenzij met onmenselijk hoge timings...

Op z'n minst 1066 latjes nemen en dan nog is het een vraagteken of dit gaat werken.

Verder vraag ik mij serieus af waarom 8GB? Hoeveel virtuele machines wil je tegelijk gaan draaien? Ik heb 4GB en gebruik dit zelden of nooit, maar gebruik vmware ook niet heel intensief.

Uiteraard neem je een 64bit versie van Windows? ;)

Q6600 lijkt me goede keuze, of je kan wachten op Q9450...

http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314

Verwijderd

Topicstarter
Robbeke schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:41:
ik geloof nooit dat je 800 Mhz RAM geheugen stabiel en op 1333 Mhz kan draaien, tenzij met onmenselijk hoge timings...

Op z'n minst 1066 latjes nemen en dan nog is het een vraagteken of dit gaat werken.

Verder vraag ik mij serieus af waarom 8GB? Hoeveel virtuele machines wil je tegelijk gaan draaien? Ik heb 4GB en gebruik dit zelden of nooit, maar gebruik vmware ook niet heel intensief.

Uiteraard neem je een 64bit versie van Windows? ;)

Q6600 lijkt me goede keuze, of je kan wachten op Q9450...
excuus, ik heb er vergeten bij te vermelden welke moederbord stabiel loopt met 8 gb, ik heb ergens gelezen dat veel moederborden op hun bek gaan als ze meer dan 4 gb hebben.

en uiteraard 64 bit, hoewel als ik 32 bit draai krijg ik dan veel problemen (behalve bekende memory probleem wat max 3.2 gem. is?)

en is het echt zo dat het met mijn keus geheugen niet gaat werken?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 12:48 ]

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-05 19:17
Ik heb zelf een 64-bit bak met 8 gig ram (zie sig), en daar heb ik ook een 32-bit windows op gedraaid, ivm een niet-64-bit-compatabiel spel. Je ziet dan maar 3 gig ram, maar voor de rest loopt het prima.

dual boot 64-bit/32-bit is dus geen probleem :)

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21-05 07:28
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:27:

verder wil ik dual monitor setup gaan draaien, 2 x 24 inch. en dus ook 2 videokaarten in sli draaien zodat ik of 2 videokaarten kan gebruiken voor beide monitoren, of 1 videokaart als ik een gamepjte wil draaien...

graag wat commentaar op mijn setup
SLI en dual monitor is een no go. Overigens bedoel je waarschijnlijk dat je je fsb op 333 mhz wil laten draaien om je Q6600 @ 3 ghz te laten draaien?

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
skelleniels schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:55:
[...]

SLI en dual monitor is een no go. Overigens bedoel je waarschijnlijk dat je je fsb op 333 mhz wil laten draaien om je Q6600 @ 3 ghz te laten draaien?
met sli en dual monitor bedoel ik dat ik of dual monitor draai voor gewoon desktop app. en sli op 1 monitor via de andere uitgang van de videokaart om te gamen. met 1 monitor dan natuurlijk.

ehm ik las ergens dat de q6600 perfect te klokken was. of kan ik beter voor de 9000 serie gaan?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Voor dit soort zaken zijn reviews geschreven. Bovendien zijn er genoeg ervaringen in deze pagina's te vinden.

"Welke ... moet ik kopen?"-vragen zijn niet de bedoeling hier.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.