Toon posts:

Mac start niet meer op

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik was op mijn Mac (Leopard) Final Cut Pro aan het instaleren, maar ik heb de instalatie afgekapt omdat Audio Content 1 CD neit werd gelezen.

Vervolgens liep het instalatie programma vast, en kon mijn Mac niet meer uit zetten.

Ik heb toen mijn power knop ingedrukt gehouden en mijn iMac ging uit.

Sindsdien kan ik hem niet meer opstarten!! Het bootvenster (die met dat apple logo) blijft maar in beeld, zelfs na 20min wachten is hij niet opgestart.

Ik heb toen Windows opgestart, die ik met Bootcamp geinstalleerd heb, en probeerde toen in mijn Mac HDD te komen. Maar kreeg de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/44433phpRh1Neg.JPG

Ik heb allemaal super belangrijke bestanden op mijn Mac staan, en mijn HDD met backup ook verloren gegaan

Wie kan mij helpen?

Verwijderd

Heb je al geprobeerd met de dvd van leopard in mac te komen?
Volgens mij is mac-hd voor windows nooit toegankelijk maar dat kan ik ook fout hebben.

probeer het iig even via de dvd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:17:
Heb je al geprobeerd met de dvd van leopard in mac te komen?
Volgens mij is mac-hd voor windows nooit toegankelijk maar dat kan ik ook fout hebben.

probeer het iig even via de dvd.
Jep, ik heb de herstel procedure gedaan via de CD, hij heeft alle fouten hersteld maar alsnog kan ik niet op mijn Mac komen.

Wel kan ik nu op mijn Mac HDD komen vanuit Windows.

Normaal kan dit idd niet, maar met een speciaal programma kan je ze gewoon verkennen.

• JottemJ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-02 06:53
Deze thread beschrijft hetzelfde probleem: http://discussions.apple....threadID=1197234&tstart=0

Helaas heeft ook daar niemand een oplossing, behalve een herinstall ... niet echt iets dat je graag wilt

Verwijderd

Normaliter kan je vanuit bootcamp (Windows) niet in je Mac OSX schijf.
Dus wat heb je geïnstalleerd? Waarschijnlijk is hiermee ook de harde schijf corrupt geraakt.

• nipro
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:58
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:16:
Normaliter kan je vanuit bootcamp (Windows) niet in je Mac OSX schijf.
Dus wat heb je geïnstalleerd? Waarschijnlijk is hiermee ook de harde schijf corrupt geraakt.
MacDrive heet het geloof ik, en je installeert het op Windows (zeg maar een soort driver om HFS volumes te kunnen lezen). Heeft niks met elkaar te maken dus. :)

Hoempapaaa Holladiejeej.

Verwijderd

Welke versie van MacDrive heb je?
Ik heb mijn data van een niet-bootable Mac schijf perfect kunnen terughalen met versie 6, terwijl versie 7 geen zin had.

Verwijderd

nipro schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:18:
[...]

MacDrive heet het geloof ik, en je installeert het op Windows (zeg maar een soort driver om HFS volumes te kunnen lezen). Heeft niks met elkaar te maken dus. :)
Zolang het lezen is kan het inderdaad geen kwaad.

Maak je gebruik van Time Machine?
Want dan zou een herinstallatie toch een optie zijn, omdat je na de installatie je bestanden terug kan zetten via Time Machine (word naar gevraagd na installatie)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:20:
[...]

Zolang het lezen is kan het inderdaad geen kwaad.

Maak je gebruik van Time Machine?
Want dan zou een herinstallatie toch een optie zijn, omdat je na de installatie je bestanden terug kan zetten via Time Machine (word naar gevraagd na installatie)
Helaas, gister is mijn Externe HDD gecrasht, met de complete backup van mijn Mac met Time Machine.

Nog steeds kan ik niet op mijn MAC komen, ik ben nu alles aan het backupen, en installeer zo de hele rambam opnieuw...

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07-2025
"ik ben nu alles aan het backupen"

Hoe kan je nu gaan backuppen als je harde schijven niet meer toegankelijk zijn ? :?

• LeVortex
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-01 17:21
lees jij de rest van het topic wel?? met macdrive lukte het wel namelijk

Verwijderd

Topicstarter
FileNox schreef op zondag 10 februari 2008 @ 21:51:
"ik ben nu alles aan het backupen"

Hoe kan je nu gaan backuppen als je harde schijven niet meer toegankelijk zijn ? :?
Vanuit Windows (bootcamp) kan ik mijn MAC HDD verkennen, hier heb je wel een stukje software voor nodig om dat te kunnen. Zonet kon dat niet, maar na het herstellen van de hdd wel.

[ Voor 1% gewijzigd door Daedalus op 10-02-2008 22:02 ]

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:27
Ik las dat je de herstel-procedure hebt geprobeerd.
Heb je ook geprobeerd om te booten vanaf de Leopard dvd, en dan schijfhulpprogramma te starten met controleer schijf & herstel schijfpermissies?

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Heb je überhaupt al opgestart in de verbose mode om te kijken wát er precies fout gaat? En wat zijn de specificaties van je Mac?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Mensen het heeft geen zin meer, ik heb het meeste nu geback-upt alleen heb ik geen ruimte meer op mijn Windows partitie!

Natuurlijk wel op mijn Mac HDD, maar die ga ik straks formatteren. Kan ik bijv 10GB van mijn Mac HDD vrij maken voor een nieuwe partitie?

Ik heb al in schijfbeheer in win gekeken, maar ik zie nergens de mogelijkheid,...

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Met Disk Utility die op je Leopard dvd staat. In ieder geval niet met tools als Partition Magic, aangezien die geen kaas hebben gegeten van de GUID Partition Table.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar, was vergten dat ik nog een ipod 30gb had :P :)

Verwijderd

Topicstarter
Het is allemaal goed gekomen, heb Leopard opnieuw geinstalleerd en alles weten te backuppen!

Alleen mis ik iLife
Pagina: 1