Toon posts:

Waar is iLife?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Gister heb ik Leopard opnieuw geinstalleerd op mijn Mac, de eerste keer. Het viel mij al meteen op dat ik een aantal apps mis.

Waaronder iDVD, iWeb en iPhoto, dit behoort allemaal tot iLife08. Toen ik Leopard voor het eerst installeerde zat het er allemaal wel op, ditmaal lijkt het niet te zijn geinstalleerd.

Wie heeft hier een verklaring voor?

Verwijderd

Het zit/zat? wel bij nieuwe computers meende ik, maar niet op de DVD Leopard....

• Buzzin Hornet
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
eerste keer een archive & install gedaan en nu een volledige install? Dat zou de reden kunnen zijn.

I intend to live forever - so far, so good.

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:58
Als je met een retail Leopard DVD heb geïnstalleerd heb je inderdaad geen iLife. Zaten de DVD's bij je Mac dan staat het op de 2e 1e DVD.

[ Voor 3% gewijzigd door carfreak02 op 11-02-2008 09:51 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

iLife staat op de eerste installatie DVD die bij je computer zit en je kun installeren via Optional Installs.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op maandag 11 februari 2008 @ 09:49:
iLife staat op de eerste installatie DVD die bij je computer zit en je kun installeren via Optional Installs.
Het eerste OS dat er op zat, was Tiger.. Nu heb ik me HDD geformat.. en Leopard opnieuw geinstalleerd.

Ik heb al op die twee andere CD's/DVD's gekeken, maar iLife staat daar niet op!
:s

Hoe krijg ik iLife terug? Kan je het niet ergens gratis downloaden?

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-01 11:27
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 12:05:
[...]

Het eerste OS dat er op zat, was Tiger.. Nu heb ik me HDD geformat.. en Leopard opnieuw geinstalleerd.

Ik heb al op die twee andere CD's/DVD's gekeken, maar iLife staat daar niet op!
:s

Hoe krijg ik iLife terug? Kan je het niet ergens gratis downloaden?
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=301229

..........

Hier had uw reclame kunnen staan.

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-11-2025

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

iLife komt bij pc, niet bij OS las ik op Apple Discussions forum.. Zou dus niet staan op leopard dvd..
Dus je oude installatie cd's opzoeken die je bij je Tiger machine kreeg?

[ Voor 8% gewijzigd door kaassouffle op 11-02-2008 14:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
iMovie, iDVD, and iPhoto are not installed from the Tiger Install disc, but can be installed from an iLife installation disc.
Fijn... maar ik heb helemaal geen iLife disk gekregen, enkel 2 grijze CD's: Mac OS X install Disk 1+2

Ik ben dus genootzaakt de boel illegaal te moeten downloaden, terwijl er op de doos van mijn iMac staat dat iLife erbij zit....

Erg vreemd

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zoals ik al zei: iLife staat op de eerste installatie DVD die bij je computer zit en kun je installeren via Optional Installs. Dat is die grijze Mac OS X install Disk 1.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• carfreak02
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:58
Precies. Bij een retail OS heb je enkel het OS en is iLife los verkrijgbaar. Bij de Mac krijg je dus een combo van de 2 . De grijze DVD's met daarop een OS i.c.m. iLife.

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik ken het probleem, en heb het zelf opgelost door gewoon eerst weer Tiger te installeren en direct erop Leopard eroverheen te knallen via de Update manier, en niet de wissen/opnieuw installeren manier!

Echter vind ik wat Daedalus zegt ook interessant, ik kan dus Leopard erop zetten en dan erna in Leopard via de Tiger DVD's iLife erop zetten? Scheelt weer wat update geneuzel, altijd het idee dat ze van updaten trager worden dan een verse installatie! (Zie XP --> Vista)

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:45
Tsja, maar dit is geen Windows, werkt net even iets anders / beter ;).

[ Voor 4% gewijzigd door Kaspers op 11-02-2008 17:52 ]

• hexagram
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Kaspers schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:52:
Tsja, maar dit is geen Windows, werkt net even iets anders / beter ;).
Waarom kon ik dat nou verwachten? Ik weet ook wel dat het anders is, het gaat alleen om het idee van het updaten van een OS in plaats van het compleet opnieuw installeren..

Dit soort dingen hebben we nu denk ik toch wel genoeg gezien of niet?
Pagina: 1