Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelkw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-06 20:49
Zoeken naar ervaringen van anderen levert weinig tot geen resultaat op, vandaar deze post.

Probleem: de drivers van mijn Asus EN8500GT maken dat Windows XP (x64, met SP2, nieuwe installatie) vastloopt óf bij het opstartscherm (Welcome) óf na enkele handelingen. Er zijn geen problemen als ik de standaard Windows VGA-driver gebruik.

Vastlopen is hier: de muis doet het nog wel, maar systeem reageert niet meer.

De enige oplossing is dan booten in Safe Mode, driver verwijderen en opnieuw opstarten. Dan geen problemen. Maar de VGA-driver zorgt dat je niet eens normaal kunt scrollen en Direct3D e.d. werken ook niet. Gelukkig wel hogere resoluties mogelijk.

Het mocht niet baten de nieuwste drivers (certified of bèta) van Nvidia te installeren, noch om de chipset drivers te vernieuwen. Ook met de software bijgeleverd bij moederbord en grafische kaart werkt het niet.

Specificaties:
Asus K8V-XE moederbord, Athlon 64 3200+, 1.5GB geheugen, geen PCI sloten bezet
Asus EN8500GT grafische kaart, PCI-E (512 MB)
Samsung TFT monitor 19" via DVI
3x HDD - 2x SATA, 1x IDE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dezelfde config (mobo en vga), en exact hetzelfde probleem.

Heb zelf clean install van winXP gedaan, zonder enige update of driver. Vanof het moment dat ik de nvidia driver (of het nu van Asus is of van Nvidia zelf, whql, Beta,...maakt niet uit), blokkeert het ding na enige tijd (5 a 10 minuten werken, meestel prijs met dxdiag).

Heb nu Asus 8600GT geprobeerd, helpt ook niet.

Heb er een ATI kaarjte ingeduwd (2400HD), geen probleem.

Duidelijk driver probleem dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feep
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Probeer eens 32 bit xp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• betaplayer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:12
msi n9600gt valt uit na driver installeren

Momenteel heeft er nog iemand een gelijkaardig probleem met een Nvidia kart onder een 64 bit OS, ik vrees dat de enige mogelijkheid wachten op een fix is (of google raadplegen) ;)

https://www.instagram.com/anafollotofbricks/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zover dat ik gevraagd heb aan Asus Nederland om dit zelf eens te testen in hun lab.

Asus Nederland heeft de vraag doorgestuurd naar lab in Taiwan.

PS. Mijne was 32-bit.