msi n9600gt valt uit na driver installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal beginnen met mijn systeemspec's op te noemen:

Moederbord: msi p7n sli platinum
Processor: Intel core 2 duo E8200 "wolfdale"
Geheugen: 2x2 GB G.E.I.L 800 mhz
Videokaart: msi n9600 gt T2D1G
Voeding: Coolermaster realpower M 700 watt

En nu mijn probleem, Ik heb windows vista 64-bit geinstalleerd ivm de 4 gb geheugen. Maar als ik de drivers voor mijn videokaart installeer en ik start de pc opnieuw op na de installatie, valt het beeldscherm na het opstarten van windows uit. De pc zelf blijft wel gewoon doorwerken, want ik kan hem wel opnieuw opstarten via het toetsenbord en de harde schijf blijft ook actief! Ik kom tot de desktop maar zodra hij dan de resolutie automatisch goed gaat zetten valt het beeld uit en gaat de monitor op standby. Met andere drivers was het zelfs zo dat hij na het inloggen al op zwart beeld ging.

Als ik in veilige modus opstart is het geen probleem dus het lijkt mij dat de hardware verder goed is. Hij draait op de standaard vga driver namelijk wel gewoon goed.

Wat ik al heb geprobeerd:
Andere drivers geprobeerd geven hetzelfde probleem
Andere videokaart geprobeerd: msi gforce 7900 gs, deze geeft ook hetzelfde euvel, terwijl die het op windows vista 32-bit altijd perfect heeft gedaan!

Is dit nu gewoon een probleem met windows vista 64-bit, ik had op internet al zitten zoeken en zag dat vista en nvidia videokaarten niet echt lekker samen werkten. Aan de voeding zal het niet liggen, deze heeft meer dan genoeg vermogen en allee onderdelen zijn nieuw.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen is, of moet ik windows 32-bit installeren en kijken of de kaart dan wel werkt? Liefst zou ik willen dat hij op 64-bit werkt omdat de 32-bit versie maar 3 gb geheugen ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:39
Probeer maar eerst je drivers te uninstallen en dan via driver cleaner pro de resten weg te gooien om vervolgens weer nieuwe drivers te installeren.

Wazaa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb exact dezelfde probleem gehad vandaag. Hij valt niet uit maar in de slaapstand. Ik heb het opgelost door de driver te uninstalleren in veilige modus, en toen ben ik naar windows update gegaan en heb ik daar de stuurprogramma van de 9600GT laten installeren en dat ging gewoon goed. Daarna heb ik alsnog die driver van nvidia gedownload en geinstalleerd en dat werkt ineens wel goed.

Wat mij opviel is dat er 2 soorten 174.74 zijn. 1tje is beta en andere is whql. Ik weet niet zeker of ik niet per ongeluk beta heb gekozen de vorige keer maar deze keer ging ik voor de echte whqlversie. Die beta stond tussen de reacties van de whql 174.53.

http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_174.74.html

http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_174.74_whql.html

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2008 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Net even geprobeerd en dat werkte idd! Wel omslachtig maar ja ben blij dat hij nu werkt :)

Bedankt voor de reactie's!