Auto versterker aansluiten op 230V

Pagina: 1
Acties:
  • 1.495 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251954

Topicstarter
Hallo,,

Ik heb laatst een auto klein versterkertje gekocht van 2x 100 watt, wilde dese eigenlijk op mijn kamer gebruiken. Ik heb dus al een omvormer van wisselspanning naar gelijkspanning (van 12 volt naar 230v) alleen weet niet hoe ik de rest moet aansluiten. Dus het gedeelte tussen de sigaretteaansteker-contact en de versterker self... Heb ik zekeringen nodig moet de plus kabel aan de stekker en de min kabel aan mun verwarming...

Help me alsjeblieft

Al vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

zoals je het nu stelt heb je precies de verkeerde omvormer. dus van 12 > 230 terwijl je een voeding nodig hebt van 230 > 12 zoals bijvoorbeeld in een pc te vinden is. zoek een oude at(x) voeding bij de kringloop. lees in het forum / faq hoe je zo'n ding op kan starten en in leven kan houden en sluit je versterker aan (mits de lijnen genoeg vermogen kunnen leveren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251954

Topicstarter
ik weet zeker dat het een goede omvormer is, alles dat een sigaretteaansteker aansluiting heeft kan ik gebruike met dese omvormer en dan kan ik het in huis gebruiken.
Voorbeeld: Mun vader heeft véél gerezen vroeger en dronk véél koffie op weg... dus hij heeft des tijds een koffie set apparaat gekocht voor in de auto. (met een sigartteaansteker aansluiting) Dese aan sluiting steek ik in de omvormer en de omvormer verbind ik met het 230v (lichtnet). Heb oowk son lamp voor onder mun moterkap op een sigartteaansteker aansluiting en dii kan ik met dese omvormer ook gewoon thuisgebruike...

Ik wil aan mun versterker ook zon sigaretteaansteker aansluiting maken... :'(

Weet iemand hoe ik dat moet doen??

de stroom aansluitingen: b+, REM en GND

B+ is voor de plus stroom, dii sal ik zowisiow aan die stekker moeten maken,, maar verder??

help :S

[ Voor 56% gewijzigd door Anoniem: 251954 op 10-02-2008 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:45

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

zon sigarettenaanstekerding heeft een puntje, en dat is de plus.
Die 2 contactjes aan de zijkant is de -

Vanaf de + sluit je 2 dingen aan:
de B+ en de remote
Dan sluit je de GND op de - aan. (dus niet op de verwarming! what are you thinking!)

Dan moet je versterker aangaan.

Verder is het op GoT zo dat je misschien eerst zelf even googled naar hoe je zoiets aansluit, want dit soort vragen zijn wel heel basic. En, wat ook fijn zou zijn is als je je post eerst door een spellingchecker heenhaalt. Leesvoer: Het algemeen beleid

[ Voor 34% gewijzigd door teacher op 10-02-2008 10:33 ]

Wise enough to play the fool

Dit topic is gesloten.