Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Beste allemaal,

Op dit moment ben ik op zoek naar een nieuwe MP3-speler, maar ik kan er geen vinden die aan mijn eisen voldoen. Volgens mij heb ik alle grote merken al afgelopen en alle belangrijke vergelijkingssites gezien, maar helaas... Misschien dat ik er eentje over het hoofd zie? Misschien dat iemand van jullie weet dat er binnenkort een nieuw apparaatje uit komt? Ik hoor het graag!

Dit zijn mijn eisen:
- Minimaal 10GB (flash of HDD maakt niet uit)
- USB 2
- USB Host: foto's moeten van mijn camera afgehaald kunnen worden
- MP3-support
- Scherp kleurenscherm om foto's op te kijken
- Niet te groot: devices als de Cowon A3 zijn mij te groot.

Niet noodzakelijk, wel bij voorkeur:
- OGG-support
- Benaderbaar als storage device (ik gebruik Linux en Windows door elkaar)
- FM-radio
- Voice recorder

Voornamelijk het "niet te groot", "scherp kleurenscherm" en "USB host" lijken te conflicteren... Is het nu echt zo moeilijk?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

http://www.apple.com/ipodclassic/ (Apparently wel de vorige generatie nodig)

met

http://store.apple.com/Ap...re?productLearnMore=M9861

?

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 09-02-2008 21:02 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
en een Cowon Iaudio D2 dan? met en sd card meer dan genoeg ruimte.

[ Voor 35% gewijzigd door harrald op 09-02-2008 20:54 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vooral USB-host is tegenwoordig niet meer zo populair. Een paar jaar geleden zag je dat het in opkomst was, maar het begint een beetje af te zwakken. Uitbreidingsslots zijn nu meer in opkomst. Echter, de rest van je eisen is allemaal prima te doen. Weet je zeker dat je USB-host wilt? Als je die eis laat vallen heb je een redelijke keus aan spelers namelijk.

• antipode
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 22:29

antipode

-=Got is in the details=-

Je snijdt een onderwerp waar ik zelf ook laatst op ben gestuit. Boven de 8 Gb worden de mp3-spelers al snel grote multimedia-apparaten om vooral filmpjes op af te spelen. De liefhebber van een grote muziek/foto-catalogus (in mijn geval ca. 50Gb) op zakformaat wordt zo over het hoofd gezien.
Maar als ik binnenkort iets tegenkom zal ik het je zeker laten weten.

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10 13:44
Of misschien een iPod touch voor het mooie grote scherm. Ik weet alleen niet of die camera connector daar ook mee werkt.

• RoD
  • Niet online

RoD

antipode schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 20:56:
Je snijdt een onderwerp waar ik zelf ook laatst op ben gestuit. Boven de 8 Gb worden de mp3-spelers al snel grote multimedia-apparaten om vooral filmpjes op af te spelen. De liefhebber van een grote muziek/foto-catalogus (in mijn geval ca. 50Gb) op zakformaat wordt zo over het hoofd gezien.
Maar als ik binnenkort iets tegenkom zal ik het je zeker laten weten.
Er zijn al 32GB spelers, inclusief uitbreidingsslot, waardoor je al zo'n beetje 50GB met puur flashgeheugen kan krijgen. Opslagcapaciteit vs. grootte van de speler is hier imo niet zo'n issue :)

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11 23:21
harrald schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 20:54:
en een Cowon Iaudio D2 dan? met en sd card meer dan genoeg ruimte.
Mee eens.
Ik denk dat de TS met een Cowon iAudio D2 een heel eind komt.
Compact, geheugen is uit te breiden, mooi kleurenscherm maar toch niet te groot.
Lange speeltijd, goede accu, enz.
Je geeft geen eisen op aan kwaliteit en geluidsvolume, ook daarmee scoort de D2 hoog.
Er zit ook een goede voice recorder in, en de D2 wordt ook gezien als extra opslag als je hem op de PC hebt aangesloten. Foto's e.d. kunnen er gewoon op en kun je uiteraard ook op het scherm zien.

Iets wat je niet genoemd hebt is de prijs.
Flash is betaalbaar, en schaalbaar. Je kunt met 4 of 8 GB beginnen en dit later uitbreiden als je gebruik maakt van een SD kaart slot.

[ Voor 20% gewijzigd door HoppyF op 09-02-2008 22:28 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

De Cowon iAudio D2 en andere spelers in die klasse, zijn sowieso goede opties. Echter, deze heeft/hebben geen USB OTG. Zoals ik al zei, met USB OTG als eis wordt het lastig. Zonder die eis is er een hoop te kiezen :)

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 08:44
RoD schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:48:
De Cowon iAudio D2 en andere spelers in die klasse, zijn sowieso goede opties. Echter, deze heeft/hebben geen USB OTG. Zoals ik al zei, met USB OTG als eis wordt het lastig. Zonder die eis is er een hoop te kiezen :)
o is dat zo? mijn x5 had dat wel.
lijk me raar dat cowon zoiets in nieuwere modellen niet meer inbouwt :?

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-11 18:52

BLACKfm

O_o

Archos Gmini 500. 40 of 80gb versie.

Op de radio en OGG na heeft het verder alles wat je wilt (en nog wel meer), maarjah. het formaat zit je dan niet mee, al past ie wel in je broekzak :P. Gezien de ouderdom kun je het wel voor een goede prijs vinden.

• RoD
  • Niet online

RoD

harrald schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 22:50:
[...]

o is dat zo? mijn x5 had dat wel.
lijk me raar dat cowon zoiets in nieuwere modellen niet meer inbouwt :?
Tsja, kijk maar eens naar de modellen die Cowon onlangs uitgebracht heeft, de grote bulky PMD's (zoals de A3) buiten beschouwing gelaten.

Verwijderd

Zen Vision M 60GB heeft usb host.

Misschien is dit linkje handig.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 00:36 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 20:47:

Voornamelijk het "niet te groot", "scherp kleurenscherm" en "USB host" lijken te conflicteren... Is het nu echt zo moeilijk?
Lijkt me niet geheel onlogisch, hoe meer wensen hoe groter het toestel :) Maar een andere wens wat steeds minder vaak voorkomst is OGG, natuurlijk zijn er wel gebruikers die het willen gebruiken maar het grote gros kiest meer voor mp3 of wmv.

http://www.mp3shop.nl/pro...chos-705-160-gb-wifi.html

Daarbij komt dat USB host ook steeds meer komt te vervallen, door het gebruik van flash slot in, aangezien er meer camera's dat ondersteunen. Maar je keuze is gewoon beperkt en voorheen waren er meer optie's maar de markt bepaald waardoor veel features steeds meer komen te vervallen, mede ook omdat meer merken daardoor beter kunnen concurreren :)

Verwijderd

Topicstarter
Mijn oog was ook al op de D2 gevallen, het lijkt een mooie speler te zijn. Drie (in mijn ogen) gigantische nadelen:

- firmware is nog steeds niet stabiel (zie AnythingButIpod: http://www.anythingbutipo...owon-iaudio-d2-review.php)
- alleen controllable via touchscreen, dus niet even snel in de binnenzak van je jas naar het volgende nummer klikken
- encoding alleen naar WMA, waarom is Cowon afgestapt van encoding naar MP3?

Maar, inderdaad, de D2 is erg strak...

• RoD
  • Niet online

RoD

1. Die review is van april vorig jaar. Sindsdien zijn er al een aantal firmware-upgrades geweest, en heb ik niet echt het idee dat het apparaat instabiel is. Zeker niet :)
2. Klopt niet. Er zitten 3 (programmeerbare!) knoppen op de speler. Je kunt dus makkelijk even naar een ander nummer skippen.
3. Weinig over te zeggen, ik neem weinig op.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:24:
1. Die review is van april vorig jaar. Sindsdien zijn er al een aantal firmware-upgrades geweest, en heb ik niet echt het idee dat het apparaat instabiel is. Zeker niet :)
2. Klopt niet. Er zitten 3 (programmeerbare!) knoppen op de speler. Je kunt dus makkelijk even naar een ander nummer skippen.
3. Weinig over te zeggen, ik neem weinig op.
Dat is twee maal goed nieuws! Bedankt zeg!

Trouwens, zijn er geen universele USB host apparaten op de markt? Ik zal eens zoeken...

• RoD
  • Niet online

RoD

Er zijn wel dedicated image tanks om foto's mee van je fototoestel af te halen, maar dat is weer heel wat anders. Die dingen worden besproken in ik wil een image tank, maar welke, tests ? :)

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 14:20:
- encoding alleen naar WMA, waarom is Cowon afgestapt van encoding naar MP3?
Omdat de mp3 encoding licensie veel duurder is dan wma. Scheelt al snel een dollar per apparaat.

Verwijderd

Het licht aan je eis: USB Host
Wat je wilt is eigenlijk 2 producten.... nee inderdaad je wilt dat niet maar de fabrikant wil dat.
Als ze het apparaat wat jij schets in de markt zetten maken ze verlies....

een ander goed voorbeeld hiervan is: Smartphone....
Hoe lang heeft het niet geduurd voordat er een sim kaartje in je PDA kon.... Dit was alteid mogelijk maar ze willen dat je meer geld uitgeeft. Uitendelijk loop je met 2 apparaten, waardoor je wens in de toekomst aanpast (je merkt dat 2 apparaten niet fijn is dus je wilt dit gecombineerd hebben) Hierdoor ben je dus bereid weer een nieuw (duo) apparaat aan te schaffen.... Momenteel heb jij dus een wens waar de fabrikant nog niet aan toe is... Je loopt gewoon voor

Ik zit hier ook alteid mee... het ergste is dat ik uiteindelijk hetgeen koop wat er het meest bij in de buurt komt.... Dit is vaak ook het duurste type uit het assortiment...

• RoD
  • Niet online

RoD

Ik vraag me af of dat waar is. Ik zie niet in waarom de fabrikant nadelig beïnvloed zou worden als ze USB Host aan een speler toe zouden voegen. Wat betreft een smartphone + SIM-kaart ligt het heel anders. Bovendien zijn er in het verleden best een aantal spelers geweest met USB Host. Het is nu -waarschijnlijk- wat minder populair door de opkomst van SDHC-uitbreidingsslots.
Pagina: 1