Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Windows Vista vervangen op Acer Aspire 7720Z

Pagina: 1
Acties:
  • 6.384 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb vorige week een nieuwe laptop gekocht, de Acer Aspire 7720Z.
Nu is het heel normaal dat je tegenwoordig bij elke nieuwe laptop Windows Vista erbij krijgt, dat voorkom je simpelweg niet.
Maar dat Windows Vista trekt me totaal niet, wat nadelen imo:
- Voor elk dingetje wat je doet/veranderd een waarschuwing
- Vraagt mij teveel systeemsources
Etc..

Nu wil ik er dus eigenlijk Windows XP erop installeren, maar hoe zit het dan met de Acer Software, zoals software voor de webcam, WiFi, poorten etc...
Als ik zo klakkeloos Windows XP erop zet, dan gaat het volgensmij niet goed.

Wat dus uiteindelijk mn vraag is:
Heeft Acer mischien complete installatie CD's van Windows XP + de Acer Software?
Of zijn er andere manieren?...

Rico

Verwijderd

heb je de software drivers er niet bijgekregen? zo niet kun je alles wel van internet halen.

en dat je in vista voor alles een waarschuwing krijgt kun je gewoon uitzetten.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 16:24
Kijk op de Acer site naar Windows XP drivers.
Over het algemeen kun je ook gewoon de drivers bij de fabrikant van het betreffende onderdeel downloaden. Op de Intel site kun je bijv. gewoon drivers downloaden voor de chipset, je Intel X3100 grafische kaart en WiFi kaartje.

Gewoon even zoeken dus :)

• Aotearoa
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:37
Vorige week ben ik bijna een halve dag bezig geweest met het verzamelen van drivers voor de aspire7720z, en het installeren van deze laptop.

Om jullie wat tijd te besparen schrijf ik hieronder een korte beschrijving van mijn bevindingen:

1) zet in de bios setup de harddiskmode op IDE, daarna kun je XP probleemloos installeren.

2) Wanneer je de harddisk mode op AHCI laat staan, dan kan XP niet installeren, omdat deze geen built-in drivers voor de Intel ICH8-M chip heeft.
Een driver floppy aanmaken heeft geen zin, want XP kan tijdens de installatie alleen van "echte" diskettestations lezen, en niet van USB-floppydrives of andere opslagmedia.
Enigste goede oplossing is het aanmaken van een XP installatie cd met built-in ICH8-M drivers.
Dit kun je onder andere met hulp van nLite doen.

3) Ik heb voor oplossing 1 gekozen, omdat ik geen tijd had om een custom installatie cd te maken.

4) I.v.m de langzame download sites van acer, heb ik een driver pakket voor deze laptop op een server in Nederland gezet. Je kunt ze downloaden van mijn site http://www.lamberink.com/downloads/pc/aspire7720z/

5) Je kunt beter de installatie van de Suyin webcam-drivers skippen omdat deze laptop na installatie van deze drivers niet meer wil uitschakelen. Zonder de Suyin drivers werkt de webcam ook prima met de standaard drivers van microsoft.

6) Het is slim om even een afdruk van je apparaatbeheer te maken voordat je Vista verwijderd.

7) Tevens is het aan te raden om recovery dvd's te maken van je Vista installatie met de acer software., voordat je de hdd formatteerd.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:27

Thandor

SilverStreak

Rico_NL,

op GoT verwachten we enige eigen inzet van onze gebruikers. Iets wat ik mis in jouw topicstart :o. In de Notebook FAQ staat het e.e.a. over drivers. Tevens kun je met Google vaak veel informatie vinden over drivers voor een bepaalde serie laptop. Ga daar eerst mee aan de slag :). Dit topic gaat iig op slot ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.