Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding wil niet meer na mod

Pagina: 1
Acties:

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:52

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ik ben bezig met een Powermac casemod en wou een standaard ATX (Coolermaster 460W) voeding in de Apple voeding inbouwen (Apple zooi eruit dus, ATX zooi erin, behuizing hergebruiken). Hiervoor moest ik de powerconnector en de ventilator vervangen. De Apple behuizing is nl. lang en laag, terwijl een ATX voeding kort en hoog is.

Ik heb alles weer netjes aan elkaar gesoldeerd, maar als ik nu de voeding wil testen door pin14 en 15 te verbinden, dan gaat de fan heel ff draaien, maar er gebeurd verder niks.

Wat kan er allemaal kapot in zo'n voeding? Er is niks te zien wat kapot is, geen geblakerde onderdelen ofzo. Ik dacht dat de nieuwe fan misschien te veel stroom zou trekken, dus heb ik de orginele weer terug gezet, maar het symptoom blijft. Ook heb ik weer de orginele powerconnector terug gezte, maar hij wil niet meer.

Of toch maar een nieuwe voeding halen? (wel klote, deze is net 2wk oud).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Te weinig belasting misschien ?

Hang er eens een HDD ofzo aan, of een oud P2 moederbord, en kijk eens of hij dan aan wil.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:52

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Tip van de week. Met een HDD eraan gaat ie aan. Pff, een pak van m'n hart :) Thanks!

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
ThinkPadd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:53:
Te weinig belasting misschien ?

Hang er eens een HDD ofzo aan, of een oud P2 moederbord, en kijk eens of hij dan aan wil.
Respect. _/-\o_

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Dat jullie dit nog niet wisten :+ :P

Verwijderd

zonoskar schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:12:
Tip van de week. Met een HDD eraan gaat ie aan. Pff, een pak van m'n hart :) Thanks!
Dit is zo oud :P

Elke PSU (ATX) slaat af zodra deze onbelast wordt opgestart. Komt omdat er 3.3v,5v & 12v onbelast opgestart worden. Daarom slaat deze af om beschadiging te voorkomen.

Met oudere AT voedingen heb je ook deze beveiliging of zelfs helemaal niet (gevolg : stuk).
Pagina: 1