• jvliek
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-01-2016
Sinds vandaag nieuwe pc onderdelen binnen gekregen:

ASUS M2N-SLI Deluxe
AMD Athlon 64 X2 5200+ Socket AM2boxed
Club 3D Radeon HD2600XT, GDDR4, PCI-E x 16, 265MB
Samsung Spinpoint T166 320G, 16MB Sata
Coolermaster 520W / Coolermaster behuizing
A-DATA DDR2 SDRAM 2048MB DDR2 PC5300 667MHz 1x

Hiermee heb ik het volgende probleem;
Ik krijg simpelweg geen beeld op mijn monitor. Wanneer ik de pc start beginnen alle fans en ledjes te loeien zoals het zou moeten horen en daarna krijg ik dus simpelweg geen beeld.

Ik heb de videokaart al getest in een ander systeem en deze bleek daarop gewoon goed te werken, dus ik ga er vanuit dat er niets mis mee is.

Naar mijn weten heb ik alles op de correcte manier aangesloten.

HELP!!! ;)

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40

• jvliek
deze had ik idd al door gelezen... maar heb ik dat stekkertje wel aangesloten

• Avalaxy
jvliek schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 22:59:
[...]

deze had ik idd al door gelezen... maar heb ik dat stekkertje wel aangesloten
Ook de linkjes in dat topic doorgenomen? De troubleshooter bijvoorbeeld? :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik mag toch aannemen dat je al Hangen en Opstartproblemen troubleshooter helemaal hebt gelezen en alle daarin geboden mogelijke oplossingen hebt geprobeerd enz. enz.

Heb je een webcam? Sluit deze aan en richt hem goed op de inhoud van de PC zodat er goed te zien is of alles goed is aangesloten.

Oh, wacht, dat was een grapje. JIJ bent de enige die kunt zien of controleren of alles wel goed is aangesloten.

ARME AOW’er

• jvliek
Guardian Angel schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:02:
Ik mag toch aannemen dat je al Hangen en Opstartproblemen troubleshooter helemaal hebt gelezen en alle daarin geboden mogelijke oplossingen hebt geprobeerd enz. enz.

Heb je een webcam? Sluit deze aan en richt hem goed op de inhoud van de PC zodat er goed te zien is of alles goed is aangesloten.

Oh, wacht, dat was een grapje. JIJ bent de enige die kunt zien of controleren of alles wel goed is aangesloten.
Ja, ik heb alles correct aangesloten. Ik heb er zo onderhand best wel wat ervaring mee 8) Ik heb zelfs het hele systeem overnieuw opgebouwd, stap voor stap(maar wel met videokaart(deze bleek in een ander systeem wel te werken dus), omdat er geen onboard videokaart aanwezig is). Nouja hier kom ik ook geen ruk verder mee. Het lijkt wel alsof de het moederbord en de videokaart gewoon niet goed samenwerken. Of dat het moederbord kapot aangeleverd is... Maar die kans acht ik niet zo groot...

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 11:18
Werkende videokaart uit het andere systeem al in de nieuwe computer geprobeerd?
Misschien is het nieuwe moederbord pci-e sleuf kapot?

C'est moi.

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
jvliek schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 23:24:
[...]

Of dat het moederbord kapot aangeleverd is... Maar die kans acht ik niet zo groot...
Die kans is ook niet groot,maar zeker niet uit te sluiten hoor

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

• Avalaxy
Dan gok ik eerder dat de CPU kapot is. Hoewel je dat niet vaak tegen komt.

• TrickeY
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15-09-2025

TrickeY

www_un4given_nl

ik heb dit probleem ook gehad, ook bij alles nieuwe.
alles in elkaar gebouwd, geen beeld.

haal al je geheugen er is eens uit, en opstarten, dan gaat ie piepen, deed hij bij in ieder geval wel.
probeer eens ander geheugen. denk dat dat het is namelijk.

www_un4given_nl

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

TrickeY schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 21:24:
probeer eens ander geheugen. denk dat dat het is namelijk.
Dat staat dus in de Troubleshooter. :)

ARME AOW’er

• TrickeY

TrickeY

www_un4given_nl

dat zal best ja :) , ben tog benieuwd als dit het is.

www_un4given_nl

Verwijderd

zet de PC eens aan zonder VGA kaart.
geen piepjes? mobo defect.

Verwijderd

A-DATA DDR2 SDRAM 2048MB DDR2 PC5300 667MHz 1x
Volgens mij is dit het. Ik heb wel vaker soortgelijke configuraties gebouwd, de vroegere A/Vdata reepjes werkte prima maar sinds kort geven deze problemen met bepaalde chipsets. Wellicht door het gebruiken van andere type chips dan gebruikelijk.

Test dus daarom even met een ander merk DDR2 geheugen, dan A/v-data. :) Niet dat het kapot is, maar het kan gewoonweg incompatible zijn :)
ath92 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 17:13:
Misschien heb je dan wel de M2N-SLI van een maat van me gekregen (kapot), die heeft namelijk zijn neon lichtjes half op de voeding en half op het moederbord aangelsoten _o_
Als je even leest lees je ook dat het gaat om 'nieuw' spul.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 17:18 ]

• ath92
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03-05-2025
Misschien heb je dan wel de M2N-SLI van een maat van me gekregen (kapot), die heeft namelijk zijn neon lichtjes half op de voeding en half op het moederbord aangelsoten _o_

• Scoop_Scoop
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-03 06:49
Wat heb je tot nu toe zelf gedaan? Alleen de videokaart getest?

Test het geheugen is. of probeer ander geheugen in jouw computer.
En hoor je wel piepjes met opstarten, of als je er iets uit haalt (videokaart / geheugen / enz)

• jvliek
Ik heb het moederbord RMA terug naar de winkel gestuurd. ik denk dat deze kapot is.. Geheugen zal het niet zijn omdat de pc precies het zelfde doet als ik de pc opstart zonder het geheugen.. en ik hoor idd ook geen 'peepcode' als er wordt opgestart.

bedankt voor de replys iig! ik zal later posten wat er daadwerkelijk aan de hand was/is.

Verwijderd

jvliek schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:16:
Ik heb het moederbord RMA terug naar de winkel gestuurd. ik denk dat deze kapot is.. Geheugen zal het niet zijn omdat de pc precies het zelfde doet als ik de pc opstart zonder het geheugen.. en ik hoor idd ook geen 'peepcode' als er wordt opgestart.

bedankt voor de replys iig! ik zal later posten wat er daadwerkelijk aan de hand was/is.
Dus je hebt het niet getest met ander geheugen dus? -O-

• jvliek
Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:17:
[...]

Dus je hebt het niet getest met ander geheugen dus? -O-
nee, maar dat is toch ook niet nodig om te constateren of mijn moederbord kapot is? Als ik mijn moederbord helemaal kaal laat, alleen mijn videokaart er in. En hiermee nog steeds het zelfde probleem houd dan schiet ik er toch niks mee op om er ander geheugen in te stoppen?

• TrickeY

TrickeY

www_un4given_nl

euh misschien wel ;)

www_un4given_nl

• jvliek
lol, wat is dat nou voor antwoord :)

• BK_102
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-07-2024
Misschien een heel raar antwoord wat ik ga geven. Maar ik heb weleens het probleem gehad dat ik ook geen beeld kreeg. Videokaart was goed. Ram was oke. Nieuwe CPU geinstalleerd. Geen problemen verder. Het bleek dus dat ik mijn CPU cooler te strak had aangedraait(is een zalman koeler, type weet ik niet meer). Schroefjes iets lossen gedraait en hoppa werken met die handel.

Dit gebeurde op mijn ASUS A8V bordje met 64 4000+ cpu.

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-03 19:46
al geprobeerd op te starten met behulp van een bootdisk?
ik heb ook sinds kort een nieuw systeem en met opstarten had ik ook geen beeld. dmv bootdisk + nieuwe biosupdate mobo geflasht en voila beeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Nyazzin op 12-02-2008 16:17 ]

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-03 21:44

No13

/me was here

Als je onderdelen RMA stuurt zonder dat je zelf voldoende onderzoek hebt gedaan kunnen ze je extra kosten in rekening brengen.

Ik had laatst een soortgelijk geval:
- 3 mobo's MSI nogwat (AM2 en onboard VGA)
- 6x 1GB take-MS DDR2 5300
- en 3x AMD 4400+ X2

Ik kreeg van de 3 setjes niet 1 aan de praat. Het RAM was prima en de CPU's waren prima (in een andere pc getest).
Uiteindelijk pc4200 ddr2 samsung RAM uit een andere pc gepakt en toen werkte het wel :S
Conclusie: mobo/mem mismatch, zie mobo-boekje voor een compatibiliteits-lijst. Deze zeggen niet alles maar als ik mijn mobo RMA had gestuurd had ik 45 euro "onderzoekskosten" mogen betalen omdat het RAM niet op de lijst stond en dus mijn schuld.

• jvliek
het moederbord bleek toch defect te zijn... slotje dus

[ Voor 5% gewijzigd door jvliek op 28-02-2008 18:46 ]

Verwijderd

jvliek schreef op maandag 11 februari 2008 @ 13:51:
[...]

nee, maar dat is toch ook niet nodig om te constateren of mijn moederbord kapot is? Als ik mijn moederbord helemaal kaal laat, alleen mijn videokaart er in. En hiermee nog steeds het zelfde probleem houd dan schiet ik er toch niks mee op om er ander geheugen in te stoppen?
Toch nog even reageren:

Juist wel. Ik ben werkzaam geweest in een webshop waar ik regelmatig systemen in elkaar zetten moest. Om jezelf de ergernis te besparen om uit te zoeken wat het exacte probleem is bouw je het systeem (test) van te voren op zodat je het eerst testen kan voordat je het in de case bouwt. Zo sluit je uit dat je hardware in eerste instantie defect is, zonder dat je het hele zaakje eruit bouwen weer mag omdat je verdenkt dat het moederbord stuk is.

Bijv werkt goedkoop geheugen weer niet met Nforce 5/6chipsets, en dan heb je ook helemaal geen teken van leven op het moederbord waardoor het lijkt alsof die stuk is. Daarom, altijd van te voren testen met ander geheugen, zo sluit je ook helemaal uit dat je plank stuk is (en onterecht RMA-kosten betalen moet oid).
Pagina: 1