• Crp
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-02 10:52
Beste tweakers..

Ik heb net mijn nieuwe pc in elkaar gezet. (de eerste nieuwe die ik zelf in elkaar heb gezet)
Maar ik kom meteen met een zooitje problemen

Als ik de pc aandruk dan begint alles netjes te draaien, mobo lampje gaat aan, fans gaan aan. Alleen krijg ik alleen een zwart beeld en voor de rest doet ie niks. Het Hdd/Power ledje gaat ook niet branden terwijl ik zeker weet dat die goed zit. Ben ik misschien nog wat vergeten? (jumpers??) want ik blijf maar op dat zwarte beeld hangen (no signal) mijn specs:

450W voeding
MSI K9A2 Platinum
AMD Athlon X2 5600+
Corsair 2048 MB, PC6400, 800 MHz, Kit Of 2 (1ste reepje in eerste slot, 2de reepje in 2de slot)
Maxtor 200gb
XFX G92 8800GTS
1Gbit Netwerk kaartje

ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen,

• ToasterxD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-03 12:18
Probeer is met 1 reepje geheugen.

Edit: Heb je ook dat stroomkabeltje naast je processor aangesloten? soms vergeet men dat.

edit2: spuit 11

[ Voor 68% gewijzigd door ToasterxD op 08-02-2008 20:01 ]

[img]http://cache.www.gametracker.com/server_info/173.199.108.129:3084/b_560_95_1.png[/img]

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-02 00:43
Klinkt alsof je de P4 stekker naast je CPU niet hebt aangesloten, dan krijg je dit. Maar het kan ook komen door een dode CPU. Of door een voeding die niet lekker is.

Misschien alle hardware er eens uithalen en opnieuw opbouwen maar dan op de doos van je mobo om kortsluiting te voorkomen en er zeker van te zijn dat alles goed zat? Neem ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door, dan zou je het probleem als het goed is wel kunnen oplossen.

• Crp
leonpwner1 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 19:59:
Klinkt alsof je de P4 stekker naast je CPU niet hebt aangesloten, dan krijg je dit. Maar het kan ook komen door een dode CPU. Of door een voeding die niet lekker is.

Misschien alle hardware er eens uithalen en opnieuw opbouwen maar dan op de doos van je mobo om kortsluiting te voorkomen en er zeker van te zijn dat alles goed zat? Neem ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door, dan zou je het probleem als het goed is wel kunnen oplossen.
Het kan best dat de cpu dood is. Kheb hem 2dehands gekocht. Maar de rest is wel nieuw.
maar dan zou ie toch moeten piepen ?

Kzal dat topic nog even doornemen

• Avalaxy
Crp schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:08:
[...]

Het kan best dat de cpu dood is. Kheb hem 2dehands gekocht. Maar de rest is wel nieuw.
maar dan zou ie toch moeten piepen ?

Kzal dat topic nog even doornemen
Neuh, piepen hoeft niet hoor. Hier ook een keer een CPU getest die een pinnetje miste, hetzelfde probleem.

Wat voor voeding is dat eigenlijk? 450 Watt zegt niet zoveel..

Verwijderd

Vaak hebben MSI moederborden een bracket met ledjes die een bepaalde (fout-)code geven. Heb je deze? Zo ja, wat is hieruit af te lezen?

• Crp
Hij start op! het was dat stekkertje :$

Maar nu zit ik met nog iets vaags. Tenminste voor mij is het nieuw.

Als ik opstart krijg wat dingen te zien in het beeld.

Hij zegt dat ie drivers zoekt. Dat springt weg en zegt ie:

"No Array is defined...
"Press <CTRL-F> to enter Fastbuild (tm) utlility..."

dan gaat ie na 2 sec verder.. en wil ie windows booten .. maar dan herstart het weer.. en dat blijft zo gaan.

Ben ik nog wat vergeten ? want ik zie voor de rest mn CPU info bij het booten. wat ik bij mn andere pc wel zag.

• Avalaxy
Dat is om RAID arrays te maken.

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 04-03 22:30

Yor

Yor1313#2571

Of in n00bz0r taal:
Dat is de onboard sata controller chip die je in de gelegenheid stelt om een raid opstelling in te stellen.

Maar aangezien je maar 1 HD hebt, niet van toepassing!

Dus je moet in je bios ff checken of je bij de boot of onboard pci niet je sat raid aan hebt staan, die moet je namelijk uit mieteren!

[ Voor 16% gewijzigd door Yor op 08-02-2008 20:27 ]

http://yor.minitroopers.com

• Crp
Yor_13 schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 20:26:
[...]

Of in n00bz0r taal:
Dat is de onboard sata controller chip die je in de gelegenheid stelt om een raid opstelling in te stellen.

Maar aangezien je maar 1 HD hebt, niet van toepassing!

Dus je moet in je bios ff checken of je bij de boot of onboard pci niet je sat raid aan hebt staan, die moet je namelijk uit mieteren!
Ok dat is duidelijk.. ik weet dan nog net wel wat RAID inhoud ;)

Maar ik ben er inmiddels uit. Ik zie mn CPU info etc niet omdat dat heel snel voorbij komt. daar kwam achter toen ik naar mn bios probeerde te gaan. Dus dat werkt.. ik zal nog ff kijken of ik die raid zooi uit kan gooien. Ben inmiddels XP aan het installeren en hopen dat ie dan wel doorstart

iig bedankt voor jullie hulp. Ik had al wat topics proberen te zoeken maar niet veel kunnen vinden. Er zijn altijd wel mensen die precies de goeie topics weten te vinden. Dus had ik maar een topic gestart.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp :)

• Crp
Nog even vlug een vraagje. Is mijn voeding niet te zwak ? het is een 450Watt voeding van Konig(Koning) ofzo.

Daarna mag van mij deze topic wel op slot.

• ZanomiX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2019
Dat moet normaal nog lukken, je hebt ook maar één harde schijf eh o.a..

[ Voor 3% gewijzigd door ZanomiX op 08-02-2008 21:16 ]

http://parkingwerchter.be

Pagina: 1