Toon posts:

Geen beeld, geen stroom voor randapparatuur

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een nieuw systeem in elkaar gezet:

voeding: Chieftec 650 W
mobo: Gigabyte ds3 rev 2.0
Graka: ATi hd3870x2
Cpu: E8400 c2d
mem: 4x 1024 crucial

Wanneer ik het systeem opstart, krijgt het toetsenbord en de muis geen stroom en ik krijg geen beeld op mijn monitor. Wel doen alle fans het en branden de lichtjes op mijn videokaart. Naar mijn weten zitten alle connectoren gewoon goed aangesloten.

- Ik heb geen oude pci-e graka om het met een andere kaart te testen.
- Het maakt niet uit of mijn muis en toetsenbord met ps2 of met usb zijn aangesloten.

Mijn problemen lijken verder erg op dit topic, maar daar heb ik geen goed antwoord uit kunnen krijgen:

8800GTS 640MB - no input signal

--edit---

Ik krijg wel piepjes. Het is alleen nauwelijks te onderscheiden of het kort of lang is. Misschien CMOS error?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 21:47 ]

Verwijderd

4 pins power connector op het moederbord ook aangesloten?
En alle andere kabels ook 10 keer nagelopen :9
En anders probeer de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens.

Verwijderd

Topicstarter
ja, die 4 pins was ik eerst vergeten :P, maar het probleem hield aan nadat ik deze erin had geplugd.

ik gebruik zo'n scythe ninja met arctic silver 5. Zal het verstandig zijn om de boxed cooler eens uit te proberen en de as5 te verwijderen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 21:13:
ja, die 4 pins was ik eerst vergeten :P, maar het probleem hield aan nadat ik deze erin had geplugd.

ik gebruik zo'n scythe ninja met arctic silver 5. Zal het verstandig zijn om de boxed cooler eens uit te proberen en de as5 te verwijderen?
Ik denk dat dat weinig verschil zat maken. ;)
Maar heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter nu al geprobeerd daar staat namelijk alles in om je computer te repareren. :9

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb alles gelezen, maar ik kan niet echt iets vinden dat een oplossing biedt voor het probleem waar ik mee zit. Ik krijg niet eens signaal op mijn scherm, dus veel zaken zijn al niet eens van toepassing.

Ik heb van andere mensen al wel gelezen dat ze op de gigabyte ds3 rev2.0 al wel de e8400 aan de praat hebben gekregen, dus incompatabiliteit zou ook geen probleem kunnen zijn. Ik heb nog weinig ervaringen gelezen over de hd3870x2.

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Heb je de laatste bios erin hangen, volgens gigabyte word de 8400 pas vanaf F12 ondersteund zie

http://www.giga-byte.com/...Model.aspx?ProductID=2627

en bios:

http://www.giga-byte.com/...Model.aspx?ProductID=2627

Verwijderd

Misschien een andere voeding proberen ? Als je die ter beschikking hebt.

Verwijderd

Topicstarter
-GEFIXT-

Videokaart was niet correct aangesloten. Hij doet het nu. Blijkbaar zat er al standaard f12 bios op mijn rev2.0

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2008 17:29 ]

Pagina: 1