8800GTS 640MB - no input signal

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-01 11:08
Hallo,

gisteren na lang sparen en langzaam kopen ;) het laatste onderdeel ontvangen: de 8800GTS 640MB kaart van Club3D. Deze kaart ingebouwd en nu heb ik het volgende systeem:

Kast: Antec Nine Hundred
CPU: Intel C2D E6600 Conroe
PSU: Cooler Master iGreen Power 500Watt
Mobo: Asus P5B DeLuxe WiFi-AP
Geheugen: Kingston HyperX DDR2-800
HD: 2 x 500GB Seagate Baracuda 7200.10
DVD: Samsung SH183L
Graka: Club3D Nvidia 8800GTS 640MB
Monitor: Acer AL1914

Alles aangesloten, de DVI-VGA adapter aangesloten op de videokaart en de PC met een OEM versie van Vista erin om Vista te installeren.

Na het aanzetten van de PC met een PS/2 toetsenbord en een USB-muis beginnen alle fans in de kast te draaien, de LED-verlichting doet het. De fan van de CPU begint te draaien (dus het mobo levert stroom en lijkt me dan in orde (de LED van Asus op het mobo brand ook)), de DVD draait, maar ik krijg met geen mogelijkheid een beeld op mijn scherm. Er komt iedere keer te staan: No input signal.

Wat heb ik gedaan? Aansluitingen van het mobo gecontroleerd door alles nog een keer uit te bouwen en de contacten na te lopen op evt. kortsluiting, beide DVI-uitgangen van de videokaart geprobeerd, GOT nagelopen (ik zag een posting dat de resolutie te hoog zou kunnen zijn voor de monitor, maar die staat op 1280 x 1024, H: 64KHz, V: 60Hz, Analog input, dus of dat het is lijkt me twijfelachtig). Op een Engels forum werd nog melding gemaakt van het feit dat het zou kunnen liggen aan het PS/2 toetsenbord... :? dus ik kan het nog eens proberen zonder verdere externe aansluitingen maar ook dat lijkt me sterk.

Het enige dat ik vandaag nog wil proberen is om de kaart in het tweede PCI-E slot te steken en te kijken wat dat oplevert. Erg irritant na maanden wachten op een dergelijk systeem |:(

Heeft iemand van jullie enig idee wat ik nog meer kan doen of is de kaart DOA?

Steam || Diablo 3

Verwijderd

Alles compleet ontstoffen? Goede voeding? BIOS versie update? Andere kabeltjes of grafische videokaartjes?

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 12:09 ]

• l0n3w012ph
Als het had gekund, had ik het gedaan om te testen maar mijn oude videokaart is een X850XT met AGP-slot en die zit hier niet meer op. Is een BIOS update nodig dan?

Steam || Diablo 3

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-04 21:13
Voedingsstekker naar de videokaart? :z

• _zer0_
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 17:22
Ikzelf heb op 1 van de 2 outputs op mijn x1900xtx pas signaal als het systeem in windows is.
Maar aangezien je beide outputs al getest hebt is het blijkbaar bij jou een ander probleem...

Verwijderd

P5B + 8500 GT = BIOS update principieel niet nodig tevens ligt het aan een eventueel verouderde VGA kabel.

[ Voor 118% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 12:14 ]

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:12
Heb je de voeding ook aangesloten op je kaart? (Ga ik wel vanuit, maar staat niet expliciet vermeld in je post)

Je zou even alles van t moederbord af kunnen halen dat je bij het booten niet nodig bent, dus even alle usb-front aansluitingen er af, de harde schijf en dvd-speler er af. Verder alleen even en monitor aansluiten en geen ps2 en usb apparaten.

Verder zou je een andere voeding kunnen proberen (dat hij volgens jou sterk genoeg is wil niet zeggen dat hij niet stuk kan zijn...)

Geheugen er uit (als je speaker hebt aangesloten op je mobo gaat ie piepen als t goed is, als dit niet gebeurt is hoogstwaarschijnlijk je moederbord stuk)

Proberen te booten met 1 reepje geheugen (desnoods een ander reepje dan je nu hebt)

Als dit allemaal niet helpt kan het natuurlijk nog aan je monitor liggen (maar dit lijkt mij sterk...)

(dit soort problemen staan volgens mij ook vermeld in de FAQ's hier op GoT)

• l0n3w012ph
Bedankt allen voor het reageren. Nee, uiteraard (vergeten te vermelden) heb ik de 6pins connector aangesloten op de videokaart (ook die fan begint te draaien na inschakelen van de PC) en ik heb ze zelfs beide geprobeerd aangezien de PSU er twee heeft.

Ik zal vanmiddag eens even proberen wat jij voorstelt Mr. Inspire (alle overbodige zaken afkoppelen) en zal de resultaten hier eens even posten. Tot nu toe krijg ik geen enkele piepjes te horen vanuit het moederbord (heb de boxen aangesloten tijdens het booten) dus dat lijkt me in orde.
De voeding: ik lees dat de 8800GTS bij een volledige belasting om en nabij de 110Watt verbruikt. Booten en installeren dus nogal wat minder en een paar HD's en DVD speler zou hij toch normaal gesproken makkelijk aan moeten kunnen. Maar ik hou het in gedachten, bedankt.

Tja, de monitor: als ik hem aansluit op mijn andere systeem is het geen probleem en geeft hij normaal beeld.

To be continued vanmiddag ;)

Steam || Diablo 3

• Mr. Inspire
Je voeding krijgt bij het opstarten juist wel een piekbelasting (je voeding zal deze, als het vermogen klopt, wel aankunnen, maar toch kan hij wel defect zijn)

Wat betreft de piepjes: In sommige kasten zit een luidsprekertje dat je aansluit op je moederbord, dus niet je gewone speakers. Dit speakertje gaat piepen als je systeem opstart of als er iets mis gaat.

• l0n3w012ph
Aha, dan bedoel je dus waarschijnlijk die front panel audio connector (10-1 pin AAFP) of niet? Deze is naar mijn weten goed aangesloten (kan ook niet anders aangesloten worden volgens mij). Piept niks, ik ga er zo mee bezig. Tnx wederom.

Steam || Diablo 3

• Mr. Inspire
Nee, ik bedoel een stekkertje dat 4 pins breed is en waar een rode en zwarte draad aan zitten (soms geel en zwart) en deze is verbonden met een luidsprekertje in de kast. Op sommige moederborden is deze aansluiting niet aanwezig omdat er al een speakertje op het moederbord zit.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:42

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Pak eens een andere VGA-kabel. Ik heb hier ook een VGA-kabel die het alleen doet op een "echte" VGA uitgang, via een DVI-VGA adaptertje doet hij het niet. Terwijl hij qua pinnen er precies hetzelfde uitziet als een paar andere VGA-kabels die wel op het adaptertje werken :P

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• l0n3w012ph
@ Gizz: andere TFT-monitor geprobeerd met dus een andere VGA-kabel: no input signal

@ Mr. Inspire: geboot met alles verwijderd (PS/2 en USB): no input signal, geboot met HD's afgekoppeld en DVD afgekoppeld: no input signal, geboot met 1 reepje geheugen: no input signal en tenslotte geboot zonder geheugen: no input signal maar ook geen piepjes o.i.d (slechts een lage bromtoon van een seconde ongeveer.

Nu weet ik ook niet of er een dergelijke speaker op het Asus mobo zit en vanaf de kast komt er i.i.g. geen rode en zwarte kabel die ik moet aansluiten. Vanaf de kast komen er drie kabels: 1 voor de 1394-aansluiting, 1 voor USB en 1 voor de system panel connector die ik met de Q-connector heb aangesloten.

Dus toch het mobo defect?

Steam || Diablo 3

• Mr. Inspire
Ik kan op een plaatje van je moederbord ook geen speakertje vinden, dus waarschijnlijk zit er gewoon losse aansluiting voor op je moederbord. Je zou morgen even naar een computerwinkel kunnen gaan (geen mediamarkt oid, maar echt een speciaalzaak(je)) en een speakertje lenen/kopen. Nadeel is helaas dat je geen andere videokaart hebt. Anders zou je even (eventueel tegen betaling van onderzoekskosten) je pc kunnen laten checken bij een pc-winkel. Zij hebben over t algemeen wel extra videokaarten enzo liggen en kunnen zodoende snel een diagnose stellen. Het speakertje is in ieder geval wel handig, want als hij piept, kun je uit de piepjes-code afleiden waar de fout zit (geheugen of videokaart bijv.). Als de pc niet piept, kun je bijna met zekerheid stellen dat je moederbord defect is.

• l0n3w012ph
Ja dacht ik al. Bedankt voor je adviezen en hulp al heeft het dan jammer genoeg nog geen zin gehad.

Ik had zaterdag al contact telefonisch met de leverancier van de hardware (weet niet of ik in dit forum namen mag noemen) maar als ik zeg dat ik morgen meteen naar Ridderkerk rij om de PC te laten doortesten dan zegt dat jullie tweakers waarschijnlijk wel genoeg.

Steam || Diablo 3

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05:21

nIghtorius

Poef!

misschien een compleet andere weg:

maar ik heb al veel van de Asus P5B'tjes inelkaar gezet en sommige starten gewoon niet op. Wat meestal helpt (vraag me niet waarom). is de processor er weer even uithale en er weer instoppen.

Asus Commando's & Striker Extremes blijven hierbij meestal hangen bij CPU-INIT.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• l0n3w012ph
ok, ga ik dan als laatste ook nog maar eens proberen. bedankt.

Steam || Diablo 3

• Mr. Inspire
Is er al meer bekend? Ben wel benieuwd wat nu het probleem is...
Pagina: 1