Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Msn en nod32 verbindings probleem

Pagina: 1
Acties:

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-11 11:01
Sinds een week ziet Windows live messenger 8.1 op mijn laptop (xp pro) het msn netwerk niet meer dit terwijl ik op de pc (xp home) die op dezelfde router zit met dezelfde poorten open ik wel kan inloggen.

Ik krijg steeds error code: 80072745.
Ik heb al opnieuw opstarten van zowel router als windows geprobeerd het opnieuw installeren van windows live messenger, msnfixer (die een paar registerfiles er opnieuw inzet en dns flushed) etc, etc.
Ik heb het zelfs geprobeerd via ubuntu met gaim en in xp met trillian maar allemaal kunnen ze niet connecten.
Ik kan echter wel via ebuddy inloggen (en op de andere pc).

Daar komt bij dat bik sinds 2 dagen ook nod32 niet meer kan updaten via internet ook hij zegt dat hij geen verbinding kan maken met de server.

Ik snap er echt niets meer van. :?

Mijn laatste poging is om uPnP te controleren maar ik ben bang dat dat ook niets gaat opleveren. :'(
Ik heb hetzelfde probleem 4 weken eerder gehad en toen loste het vanzelf op na een week :?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

• icecreamfarmer
niemand want uNuP haalde niets uit

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10 15:46
Dat probleem met Nod32 heb ik ook .. constant die popup dat ie niet kan connecten met de server. :/ ( versie 3.0.655 ofzo trouwens ) De oudere 2.7 versie werkt wel nog gewoon ..

• icecreamfarmer
ShockWave_Omega schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 12:28:
Dat probleem met Nod32 heb ik ook .. constant die popup dat ie niet kan connecten met de server. :/ ( versie 3.0.655 ofzo trouwens ) De oudere 2.7 versie werkt wel nog gewoon ..
klpot ik heb het zelfde met 3.0.621

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:57
Heb je de officiele, of de minder officiele versie.

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
De melding van 80072745 van windows live messenger geeft op google vele resultaten. De foutmelding wordt volgens microsoft opgelost door de register sleutel "contacts.msn.com" uit HKEY_CURRENT_USER\Software\microsoft\MSNMessenger\Policies te verwijderen.

Het probleem met NOD32 is volgens mij al eens langsgekomen in B&V

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• icecreamfarmer
Arthas schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:44:
De melding van 80072745 van windows live messenger geeft op google vele resultaten. De foutmelding wordt volgens microsoft opgelost door de register sleutel "contacts.msn.com" uit HKEY_CURRENT_USER\Software\microsoft\MSNMessenger\Policies te verwijderen.

zoals al gezegd ben ik door 15 pagina`s van google resultaten gegaan maar geen van die oplossingen werkte.

• icecreamfarmer
Arthas schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 13:44:

Er wordt daar echter geen oplossing aangedragen dit terwijl ik hier een trial versie draai die nog geldig is.
Het lijkt ook of meerdere programma`s er last van hebben.

• icecreamfarmer
frapant

Ik ben er nu wel achter gekomen dat ik op het TU netwerk wel kan connecten en ook nod32 heb ik weer aan de praat gekregen.
Het probleem zit hem er dus in de communicatie tussen de router en de laptop.
Maar hoe ik dat ga kunnen verhelpen :?

[ Voor 19% gewijzigd door een moderator op 18-02-2008 20:29 ]

• Arthas
icecreamfarmer schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:52:
[...]

Ik ben er nu wel achter gekomen dat ik op het TU netwerk wel kan connecten en ook nod32 heb ik weer aan de praat gekregen.
Het probleem zit hem er dus in de communicatie tussen de router en de laptop.
Maar hoe ik dat ga kunnen verhelpen :?
De communicatie tussen router en laptop is draadloos? Zo ja, probeer eens met een kabelverbinding tussen beide. Mocht dit dan geen probleem geven, kun je het de schuld geven aan het draadloze deel van je router/laptop. Blijft het probleem echter, een andere router proberen.
Controleer ook je TCP/IP en DNS instellingen voor het draadloze deel van je verbinding, aangezien de desktop wel gewoon zijn forwards krijgt.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

• icecreamfarmer
Arthas schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:03:
[...]

De communicatie tussen router en laptop is draadloos? Zo ja, probeer eens met een kabelverbinding tussen beide. Mocht dit dan geen probleem geven, kun je het de schuld geven aan het draadloze deel van je router/laptop. Blijft het probleem echter, een andere router proberen.
Controleer ook je TCP/IP en DNS instellingen voor het draadloze deel van je verbinding, aangezien de desktop wel gewoon zijn forwards krijgt.
bedraad werkt het ook niet dat heb ik al geprobeerd het is iets idd in de tcp/ip instellingen maar daar heb ik niets in veranderd het was op de 1 op de andere dag opeens dat hij het niet meer doet.
De poorten worden overigens geforward door mijn router net zoals ik dat bij mijn pc gedaan heb.

• Arthas
Kijk eens of je laptop wel een IP adres krijgt toegewezen door je router. Je kunt dit zien door te gaan naar Start-Uitvoeren en dan cmd in te tikken en vervolgens ipconfig /all

• icecreamfarmer
Arthas schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:47:
Kijk eens of je laptop wel een IP adres krijgt toegewezen door je router. Je kunt dit zien door te gaan naar Start-Uitvoeren en dan cmd in te tikken en vervolgens ipconfig /all
dat heeft hij want ik kan wel gewoon internetten

• ShockWave_Omega
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-10 15:46
Sorry was effe een tijd afwezig .. ik heb ook een trail versie welke nog lang niet is afgelopen. Vreemde is dat mijn oudere legale 2.7 versie het wel doet maar de 3.0 het niet wil doen.
Verder krijg ik geen rare berichten heb ik gewoon goed internet en verder ook geen rare dingen :S

• icecreamfarmer
ShockWave_Omega schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 16:08:
Sorry was effe een tijd afwezig .. ik heb ook een trail versie welke nog lang niet is afgelopen. Vreemde is dat mijn oudere legale 2.7 versie het wel doet maar de 3.0 het niet wil doen.
Verder krijg ik geen rare berichten heb ik gewoon goed internet en verder ook geen rare dingen :S
Ik heb het opgelost door te zeggen in het geavanceerde menu bij updates dat hij automatisch naar een server moet zoeken en niet die in de lijst moet gebruiken

• icecreamfarmer
Ik kreeg een ingeving en heb de firewall van de router eens uitgezet maar ook dit hielp niets dit terwijl de msn probleemoplosser gewoon zegt dat ik internet connectie heb zegt hij dat ik vanwege tcp instellingen niet met de msn server kan communiceren.

Maar ik heb daar helemaal niets in veranderd en dat zou ook niet verklaren hoe het komt dat het in ubuntu ook niet werkt :?

• icecreamfarmer
maar niemand weet hoe dat met de tcp instellingen zit

• icecreamfarmer
Ik heb het probleem denk ik gevonden maar heb geen idee hoe ik dit moet oplossen.
Het zit hem in de upnp instellingen echter wanneer ik upnp uitzet maakt het niets uit wat eigenlijk ook niet kan want ik heb alle poorten gewoon openstaan.

en het enige verschil tussen mijn laptop en de desktop is dat ik op de laptop tcp/ip 6 er nog eens tussen heb staan

[ Voor 20% gewijzigd door icecreamfarmer op 03-03-2008 12:55 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11 08:36
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik draai op Windows Vista Business.

NOD32 (de nieuwste versie) update bij mij prima, maar Windows Live Messenger krijg ik maar niet werkend (constant de melding fout 80072745).

Het rare is dat ik messenger ook niet zover krijg dat hij over een SOCKS-verbinding connectie wilt maken. Heb jij het probleem inmiddels al opgelost?

• icecreamfarmer
Ricardo87 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 10:20:
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Ik draai op Windows Vista Business.

NOD32 (de nieuwste versie) update bij mij prima, maar Windows Live Messenger krijg ik maar niet werkend (constant de melding fout 80072745).

Het rare is dat ik messenger ook niet zover krijg dat hij over een SOCKS-verbinding connectie wilt maken. Heb jij het probleem inmiddels al opgelost?
nee niemand weet wat zit nog steeds op de webmessengers het is iets tussen mijn laptop en de router maar wat geen idee want de router laat alles door en mijn laptop doet het wel op een ander netwerk 8)7

• icecreamfarmer
Nog eens een kick want het werkt nog steeds niet.

Met als toevoeging:
Ik heb de router nu op de fabrieksinstellingen staan en firewall uit maar nog steeds werkt hij niet (wel verbinding met internet natuurlijk).

Ik snap hier echt niets van vooral omdat hij het op een ander netwerk wel doet maar dat de andere computer op hetzelfde netwerk het ook doet.

Verder werkt ook geen enkel msn alternatief

[ Voor 24% gewijzigd door icecreamfarmer op 02-06-2008 11:58 ]

• pimshw1
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik had hetzelfde probleem en vond via google deze thread, maar ook deze; http://softwarechris.com/...messenger-error-80072745/ Die bracht voor mij de oplossing. _/-\o_
Dus rechternuistoets op NOD32 icoon in de taakblak. Kies advanced setup
Kies voor alleen http en pop3 ipv ports and applications marked as internet browsers.

[ Voor 3% gewijzigd door pimshw1 op 02-06-2008 14:37 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11 08:36
pimshw1 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:35:
Ik had hetzelfde probleem en vond via google deze thread, maar ook deze; http://softwarechris.com/...messenger-error-80072745/ Die bracht voor mij de oplossing. _/-\o_
Dus rechternuistoets op NOD32 icoon in de taakblak.
Kies voor alleen http en pop3 ipv ports and applications marked as internet browsers.
Geweldige tip! Hier werkt het ook eindelijk weer na 3 maanden door deze instelling. Ik had de hoop allang opgegeven _/-\o_

• icecreamfarmer
pimshw1 schreef op maandag 02 juni 2008 @ 14:35:
Dus rechternuistoets op NOD32 icoon in de taakblak. Kies advanced setup
je bent een held na 4 maanden eindelijk messenger weer werkend _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Wat ik overigens wel gek vind is dat messenger het wel deed op de TU met dezelfde instellingen :?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ja dit is een ouder topic maar wel relevant voor mijn probleem: sinds de installatie van NOD32 versie 4.0 kan mijn Windows Live Messenger niet meer inloggen. (dit alles onder Vista 64 bit).

De oplossing die hier beschreven wordt werkt prima voor NOD32 versie 3.x - d.w.z. onder advanced setup -> protocol filtering -> HTTP and POP3 ports optie. Door deze optie in te schakelen, werkt Live Messenger weer prima.

Echter onder NOD32 versie 4 bestaat deze optie niet. Onder protocol filtering kan ik alleen kiezen om SSL filtering aan/uit te schakelen.

Iemand enig idee? Google vondt ook niets - behalve een hoop mensen met exact hetzelfde probleem. Anders moet ik versie 4.0 uninstallen en versie 3.0 installeren maar dat lijkt mij ook niet de bedoeling. :/

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• icecreamfarmer
tazzman schreef op woensdag 02 september 2009 @ 13:56:
Ja dit is een ouder topic maar wel relevant voor mijn probleem: sinds de installatie van NOD32 versie 4.0 kan mijn Windows Live Messenger niet meer inloggen. (dit alles onder Vista 64 bit).

De oplossing die hier beschreven wordt werkt prima voor NOD32 versie 3.x - d.w.z. onder advanced setup -> protocol filtering -> HTTP and POP3 ports optie. Door deze optie in te schakelen, werkt Live Messenger weer prima.

Echter onder NOD32 versie 4 bestaat deze optie niet. Onder protocol filtering kan ik alleen kiezen om SSL filtering aan/uit te schakelen.

Iemand enig idee? Google vondt ook niets - behalve een hoop mensen met exact hetzelfde probleem. Anders moet ik versie 4.0 uninstallen en versie 3.0 installeren maar dat lijkt mij ook niet de bedoeling. :/
de instelling is ook niet via het register aan te zetten?

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb alle registry entries onder HKLM\SOFTWARE\ESET bekeken maar ik kan niets vinden wat mij verder lijkt te helpen :|

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Pagina: 1