Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NOD32

Pagina: 1
Acties:
  • 6.344 views sinds 30-01-2008

• jero9000
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 08-08 22:02
Hallo,

Het schijnt dat NOD32 sinds 01-01-08 de wegen naar de illegale versies van haar software heeft afgesloten. Zo lijkt het net alsof de software nog wel updates ontvangt en gewoon goed werkt maar in werkelijkheid doet NOD32 niks meer. Weet iemand hier iets meer over? En kan het dan ook zo zijn dat een legale versie van NOD32 wordt afgesloten van de updates?

Groet

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Ik zou het maar vreemd vinden. Zo krijg je niet meer legale klanten, zoiets zouden ze heus wel groots melden.

☻/
/▌
/ \

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Ik denk dat je je niet zoveel zorgen hoeft te betalen, als je gewoon netjes betaald kun je verwachten dat NOD32 doet wat je van hem verwacht.

Hoi!

Verwijderd

Mijn laatste virus-definities is inderdaad ook van 1 januari 2008. Ik heb hier gewoon een legale test versie opstaan die over een dag of 10 afloopt. Ik zal eens zien of die tussentijds nog een keertje geupdate wordt. Misschien heeft het te maken met dat deze versie een testversie is van 2.X en dat er binnenkort versie 3.X uitkomt. (Waar ik dus op zit te wachten).

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:42

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

En wat gebeurt er als je handmatig update? Ik vind het maar een vreemd verhaal en zou het een erg onduidelijke strategie vinden eigenlijk. Kan het niet gewoon zo zijn dat de bekende gehackte versies gewoon niet meer kunnen updaten (wat natuurlijk terecht is)? Als je NOD32 middels patches / hacks aanpast zodat je niet hoeft te betalen kun je eventuele problemen natuurlijk ook niet meer op NOD32 afschuiven.

Ter info: mijn netjes betaalde versie van NOD32 draait nu de updates van: 2008-01-04 12:09

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• underworld202
  • Laatst online: 29-12-2023
je kan ook gewoon andere upgrade/update servers gebruiken dan die van NOD32. (ESET)
Zowel voor ESS , als voor EAV. Werkt erg goed hier.

En Cracks voor antivirus gebruiken is ook niet erg verstandig

[ Voor 21% gewijzigd door underworld202 op 04-01-2008 13:48 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

jero9000 schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:29:
Het schijnt dat NOD32 sinds 01-01-08 de wegen naar de illegale versies van haar software heeft afgesloten. Zo lijkt het net alsof de software nog wel updates ontvangt en gewoon goed werkt maar in werkelijkheid doet NOD32 niks meer. Weet iemand hier iets meer over? En kan het dan ook zo zijn dat een legale versie van NOD32 wordt afgesloten van de updates?
Heb je een bron hiervan? Op zich is het natuurlijk terecht dat illegale versies geen updates krijgen, maar dan kan ik me voorstellen dat ze dit niet laten lijken alsof dat wel gebeurd.

Anyway, een illegale virusscanner gebruiken is natuurlijk niet erg verstandig ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Jiriki
  • Laatst online: 25-11 23:18
Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:35:
Misschien heeft het te maken met dat deze versie een testversie is van 2.X en dat er binnenkort versie 3.X uitkomt. (Waar ik dus op zit te wachten).
Ik draai al sinds november of december een 3.0 versie?

In ieder geval heeft mijn ESET gewoon een recente update, dus er lijkt niets aan de hand voor de legale versies.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

Laatste update 4-1-2008
Versie: 2765

Ik draai een legale versie (surfspot) en persoonlijk zie ik niet in waarom er, mocht de situatie door TS omschreven werkelijk zo zijn, minder 'legale' klanten zouden komen. Testversies zijn altijd verkrijgbaar via internet en om illegale software te voorkomen moet het idd bij de bron worden aangepakt.

Uiteraard zal er vast wel net als bij Windows (update's geblokkeerd) wel een mogelijkheid zijn om het te omzeilen maar ze hoeven het niet te makkelijk te maken :9

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 14:03 ]

Verwijderd

Jiriki schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:47:
[...]

Ik draai al sinds november of december een 3.0 versie?

In ieder geval heeft mijn ESET gewoon een recente update, dus er lijkt niets aan de hand voor de legale versies.
Dat zal dan wel de engelse versie zijn vermoed ik.

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:01:
[...]

Dat zal dan wel de engelse versie zijn vermoed ik.
Klopt echter is die nu al een tijdje beschikbaar.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:13

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb Eset security centre en die heeft gisteren gewoon het virus signature db ge-update.
Ik neem aan dat het hierom gaat? Heb overigens een minder legale versie. :$

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Het schijnt dat NOD32 sinds 01-01-08 de wegen naar de illegale versies van haar software heeft afgesloten.
Heeft NOD32 een directe verbinding naar haar illegale versie dan? Was deze altijd te downloaden vanaf ESET? Denk het niet... Wat je bedoelt is dat illegale software niet langer van de update servers gebruik kan maken?
Zo lijkt het net alsof de software nog wel updates ontvangt en gewoon goed werkt maar in werkelijkheid doet NOD32 niks meer. Weet iemand hier iets meer over?
De updates worden inderdaad niet langer gedownload als je van een illegale 2.5 versie een programma update hebt gedaan. Wat ik je adviseer is voor 18 euro een studentenlicentie te halen voor 3.0.

De software werkt overigens nog wel, het is niet zo dat de scanners worden afgesloten. Download maar wat malware om te testen ^^
En kan het dan ook zo zijn dat een legale versie van NOD32 wordt afgesloten van de updates?
Nee :/ Dat lijkt me niet handig...

De ESET AV Business Edition (ENG) voor Windows Server 2003 komt deze maand uit, samen met de nederlandse versie van ESET AV 3.0 NL. De Eset Smart Security Suite in het Nederlands is nog wel even afwachten volgens de berichten.

ik is nod32 gecertificeerd yey

[ Voor 11% gewijzigd door Gamo op 04-01-2008 14:24 ]

• Hades.NL
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Een bedrijf zoals Eset zal echt niet de werking van de virusscanner en de updates stilletjes uitzetten. Dan lopen ze een te groot risico om een slechte naam op internet te krijgen. Als in eens allerlei computers met een Eset scanner toch besmet worden door een virus zal dat op internet ruimschoots aan bod komen lijkt me.
Wanneer ze de werking stoppen zullen ze altijd een foutmelding geven zodat het duidelijk is dat het aan een illegale versie ligt en niet aan een slechte scanner.

Verwijderd

Eset NOD32 Antivirus Standaard Editie NL UK
Voor €10,50 te verkrijgen via Surfspot. Er staat alleen niet bij welke versie het is. (2.7 of 3.0). Als het de 3.0 versie is dan zal ik het eens bestellen.

Dat maakt het tevens veruit de goedkoopste die er te vinden is op surfspot ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2008 14:41 ]

• underworld202
Floris-K schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:09:
Ik heb Eset security centre en die heeft gisteren gewoon het virus signature db ge-update.
Ik neem aan dat het hierom gaat? Heb overigens een minder legale versie. :$
Ja hier hetzelfde en anders iedere dag een nieuwe NOD32 escalation ID :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 14:39:
[...]

Voor €10,50 te verkrijgen via Surfspot. Er staat alleen niet bij welke versie het is. (2.7 of 3.0). Als het de 3.0 versie is dan zal ik het eens bestellen.

Dat maakt het tevens veruit de goedkoopste die er te vinden is op surfspot ;)
Je mag zelf weten of je 2.7 of 3.0 installeert, als je maar een geldige licentie hebt voor NOD32 antivirus.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:26
Hallo,
Het klopt wat je zegt, diverse ilegale versies van nod32 kunnen niet meer updaten.
Voor zover ik vandaag gekeken heb kun je legale versies wel gewoon updaten.

My favorite programming language is solder.

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-11 07:00
Goh, ik ben dus niet de enige met dit probleem... O-)

Verwijderd

hoe kun je bij surfspot inloggen als niet-student?

• EWK
  • Niet online

EWK

Puch-Maxi schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 22:30:
[...]

Het klopt wat je zegt, diverse ilegale versies van nod32 kunnen niet meer updaten.
Voor zover ik vandaag gekeken heb kun je legale versies wel gewoon updaten.
Heb je een bron?

Hoi!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
Illegale ook nog hoor. Ik heb iig geen problemen ermee, nooit gehad ook.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:43:
hoe kun je bij surfspot inloggen als niet-student?
SURFSPOT.NL is dé ICT-webwinkel waar studenten en medewerkers van universiteiten en hogescholen, medewerkers van basisscholen en (ouders van) basisschoolleerlingen officiele software en andere ICT-producten tegen zeer lage prijzen kunnen aanschaffen.
Je moet tot bovenstaande groep behoren anders heb je pech.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:57
Ik heb een minder legale versie en de laatste update is idd van januari. Versie 2759.

Kan heel goed kloppen dus.

• Boral27
  • Laatst online: 25-11 11:41
Mijn "minder legale" bleef ook hangen op 01/01/08. Nu maar Norman erop gezet met een bedrijfslicentie . eeens kijken hoe het bevalt...Kan Norman een beetje tippen aan NOD32? Anders ga ik maar weer terug naar Avast, eerder ook best aardig bevallen.

• underworld202
Boral27 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 18:51:
Mijn "minder legale" bleef ook hangen op 01/01/08. Nu maar Norman erop gezet met een bedrijfslicentie . eeens kijken hoe het bevalt...Kan Norman een beetje tippen aan NOD32? Anders ga ik maar weer terug naar Avast, eerder ook best aardig bevallen.
Je kan Nu ook AVG Pro pakken is nu 1 jaar gratis

• Cubic X
  • Laatst online: 13-09 11:57
Hier update de minder legale versie gewoon nog hoor.
Heb 1 legale licentie en eentje die niet echt legaal is, beide hebben inmiddels 2766 als signature database.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-11 16:16
Er zijn genoeg anders update servers te vinden waarmee je kunt updaten. Dit moet geen probleem zijn. :)

• Bor

Bor

Wat is nu precies het punt? Dat een illegale versie mogelijk niet goed meer werkt? Is dat ook niet een beetje te verwachten van een gecrackte versie? NOD32 is in geen enkele mate verplicht illegale versies te ondersteunen. Het nut van dit topic ontgaat me dan ook een beetje.

Wat betreft andere update servers: ik weet niet of je afhankelijk wilt zijn van minder betrouwbare bronnen die de "benzine" leveren waarop een beveiligingsproduct loopt...

[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 05-01-2008 18:59 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 15:27
Ik denk dat NOD zich dit niet kan veroorloven: 1 fout bij betalende partijen, en je hebt echt hommeles. Overigens zijn er plenty alternatieven welke volledig legaal zijn voor consumenten. Vroeger zweerde ik bij www.freeav.de, maar vanwege een 64 bits os draai ik nu avast. Ik heb duidelijk de voorkeur aan de eerste partij.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even dicht voor onderhoud

En terug open. Bespreken wat de gevolgen en precieze impact is van deze stap van de makers van NOD32 mag.

Bespreken hoe dit te omzeilen mag niet. Ook niet door er naar te hinten :)

[ Voor 79% gewijzigd door elevator op 05-01-2008 20:06 ]

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:36

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Verwijderd schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 13:35:
Mijn laatste virus-definities is inderdaad ook van 1 januari 2008. Ik heb hier gewoon een legale test versie opstaan die over een dag of 10 afloopt. Ik zal eens zien of die tussentijds nog een keertje geupdate wordt. Misschien heeft het te maken met dat deze versie een testversie is van 2.X en dat er binnenkort versie 3.X uitkomt. (Waar ik dus op zit te wachten).
Ik heb ook een testversie draaien, maar die is er per 1 januari 2008 dus ook mee opgehouden. Als ik zeg ga updaten, dan krijg ik geen foutmelding, maar de melding dat ik al voorzien ben van de laatste versie van NOD32 / virusdefinitie database.

Kortom, tis me niet helemaal duidelijk wat ze nu aan het doen zijn daar :?

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• Opteronx4
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

Opteronx4

Old Boy U.K.

Ik heb een probeerversie die niet afloopt, als Nod beter is dan
Avira antivir, dan koop ik 'm (tenzij de verschillen minimaal zijn,
maar hoe kom je daar achter, er was een test die beschreef dat Nod
nooit per abuis aangeeft dat het om een virus gaat) Al ben ik wel van menig
dat als ik gratis aan virussen kom ik ook het liefst er weer gratis vanaf wil.

Acoustat Audio Note Cyrus Nuforce Kelvin Labs

Verwijderd

Opteronx4 schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 22:10:
Ik heb een probeerversie die niet afloopt, als Nod beter is dan
Avira antivir, dan koop ik 'm (tenzij de verschillen minimaal zijn,
maar hoe kom je daar achter, er was een test die beschreef dat Nod
nooit per abuis aangeeft dat het om een virus gaat) Al ben ik wel van menig
dat als ik gratis aan virussen kom ik ook het liefst er weer gratis vanaf wil.
Een probeerversie die niet afloopt? En je laatste virusdefinities zijn zeker ook van een paar dagen geleden? Daar hebben nu dus meer mensen last van.

Een gratis virusscanner lijkt me prima als je niet dag en nacht achter internet hangt of een verbinding etc. hebt aanstaan en gewoon wat standaard dingen doet.

Bezoek je af en toe dubieuze sites of download je wel eens minder legale dingen via p2p dan lijkt een degelijke virusscanneer me geen overbodige luxe.

Verwijderd

Ik heb op een aantal computers dit probleem ook meegemaakt.
En na heel veel op 'update nu' klikken werkt het wel...
Maar niet goed dus...

Op hoeveel pc's mag je die licentie via surfspot gebruiken?

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2008 @ 15:57:
Op hoeveel pc's mag je die licentie via surfspot gebruiken?
Op 1 pc. Je kunt ook maar 1 licentie aanschaffen als ik het goed heb begrepen.

• Marco
Het updaten lijkt bij mij nu weer goed te werken. :)
Ik zit nu op def. 2769, en die is van vandaag.

Het enige wat mij weerhoudt van het kopen van een virusscanner zijn de jaarlijkse kosten die er aan vastzitten.
Voor je Windows-licentie betaal je toch ook maar 1 keer?
Als er een virusscanner komt waar je maar eenmalig voor hoeft te betalen, dan koop ik die wel, en dan ben ik ook bereidt om er iets meer voor te betalen, maar op deze manier vind ik het waardeloos.

Verwijderd

hmz wat raar mijn versie blijft steken op de update van 6 jan (v.2767). Maar ik draai nog nod32 versie 2.3. Maakt dat nog uit voor de virus definities?

• Bor

Bor

Marco schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:53:

Het enige wat mij weerhoudt van het kopen van een virusscanner zijn de jaarlijkse kosten die er aan vastzitten.
Ook ik krijg soms het idee dat men een uitmelk tactiek hanteert. Natuurlijk moet men veel werk verzetten om de definitiebestanden en engine up 2 date te houden maar het voelt gewoon niet goed wanneer je voor het verlengen van de scanner bijna of compleet het initiële bedrag van aanschaf moet betalen. Ik draai nu NOD32 met een surfnet licentie waardoor aanschaf wel weer interessant is overigens.

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 07:40:
[...]

Ook ik krijg soms het idee dat men een uitmelk tactiek hanteert. Natuurlijk moet men veel werk verzetten om de definitiebestanden en engine up 2 date te houden maar het voelt gewoon niet goed wanneer je voor het verlengen van de scanner bijna of compleet het initiële bedrag van aanschaf moet betalen. Ik draai nu NOD32 met een surfnet licentie waardoor aanschaf wel weer interessant is overigens.
Ja een tientje via surfspot of een veelvoud ervan als je het via surfspot kan bestellen. Als ik het niet via surfspot kon bestellen dan werd het voor mij gewoon AVG of een andere gratis virusscanner. Kan je trouwens via surfspot je licentie verlengen?

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:01:
[...]
Op 1 pc. Je kunt ook maar 1 licentie aanschaffen als ik het goed heb begrepen.
Betekent dit dat je hem ook maar op 1 pc kan installeren, of is dit alleen een beperking van de licentie? Niet dat ik een nieuwe moet aanschaffen als ik mijn laptopje over een paar maanden inruil voor een nieuwe ofzo.

Verwijderd

Wanneer je een licentie voor 1 PC aanschaft mag je die ook maar op 1 PC gebruiken, lijkt me logisch.
Een licentie voor 2 PC's is overigens erg goedkoop in vergelijking met de prijs van 2 losse licenties.

Ze hebben bij ESET het hele controle systeem op de licenties aangepast en verscherpt. Bij misbruik kan je licentie automatisch geannuleerd worden en dan heb je er niets meer aan.

• TetPr87
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-11 21:18
mijn updates zijn ook gestopt op 1-1-08, ik had ook de "minder legale" versie. jammer , hij beviel me wel.

• Bor

Bor

Prima argument om hem nu gewoon te kopen toch :)

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:17:
[...]

Prima argument om hem nu gewoon te kopen toch :)
Met ^^

Zo duur is het niet en de werknemers bij Eset moeten toch ook worden betaald :)

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Ik blijf gewoon de gratis versie van AVG gebruiken, en werkt prima. Ook geen gezeur met cracks voor een virusscanner 8)7

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• underworld202
Petervanakelyen schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 18:28:
Ik blijf gewoon de gratis versie van AVG gebruiken, en werkt prima. Ook geen gezeur met cracks voor een virusscanner 8)7
Nogmaals AVG Pro is nu gratis verkrijgbaar met 1 jarige licentie.
Aanbod is geldig tot 17-01-2008

Je moet wel de promo code hebben.

Deze mag ik hier denk ik niet vermelden he?

[ Voor 10% gewijzigd door underworld202 op 08-01-2008 19:04 ]

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-11 12:52
Evaluatie (of gecrackte) versies van NOD32 vragen een update.ver aan uit de "evaluatie map" (/nod_eval/) van de update servers, deze update.ver is sinds 2008 "leeg" (wordt niks aangegeven, behalve verwijzingen naar andere servers), waardoor er dus geen nieuwe updates gevonden worden.

Oplossing:
- NOD32 kopen, waarmee je inlogcodes krijgt voor hun update servers.
- Een andere provider vinden voor je update.ver en .nup bestanden. (Ik host deze bijvoorbeeld zelf).

Met de licentie koop je namelijk het recht op updates.

Specificaties | AndriesLouw.nl

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:07

defiant

Moderator General Chat
We hebben als bedrijf de zakelijk versie van NOD32 geëvalueerd, en het gebruik van het authenticatie systeem was (naast nog wat andere redenen) reden genoeg om bij McAfee te blijven.

Ten eerst mag er niks fout gaan met de licenties (verkeerde factuur, administratie problemen, en andere dingen die we niet in de hand hebben), nu is dat met redelijk wat zakelijke software wel zo, maar met een virusscanner loop ik liever geen risico.

Ten tweede hebben we een hoop laptops, die soms meer dan een jaar niet intern komen, deze moeten op externe locaties wel fatsoenlijk kunnen blijven updaten.

Van mij mag ieder software bedrijf haar producten beveiligen tegen misbruik, zolang het normaal en praktisch gebruik niet in de weg loopt.

Over de perikelen met de minder legale particuliere versie, een beetje offtopic, maar ik ben eigenlijk van mening dat elke ISP een virusscanner zou moet aanbieden, en een quarantaine net zou moeten implementeren voor geïnfecteerde clients.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

• AndriesLouw
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 29-11 12:52
In reactie op defiant:
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of jullie als bedrijf dat soort dingen ook melden aan Eset, het lijkt mij voor een ontwikkelaar nuttige informatie waarmee zij hun product kunnen verbeteren, of misschien een alternatief kunnen aanbieden voor jullie als bedrijf.

Het komt trouwens (naar mijn mening) inderdaad (te) vaak voor dat de beveiliging tegen misbruik ten koste gaat van het "normale" gebruik.

Internet Service Provides bieden naar mijn weten vaak wel virusscanners aan bij hun diensten, echter moet er (vooral voor particulieren) vaak een extra bedrag voor neergeteld worden.

Specificaties | AndriesLouw.nl

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 14:56
Zelfde probleem hier..

Dat wordt € 10,50 overmaken naar surfspot!

Overigens.. op dit moment kan je NOD32 2.7 NL of 3.0 UK downloaden met de licentie van surfsport. Ik heb liever NL, maar ook liever de meest recente versie.. Iemand idee of als ik nu 2.7 NL installeer, die automatisch naar 3.0 NL gaat zodra deze beschikbaar is..?? (of dat als ik nu 3.0 UK installeer, ik de 3.0 NL versie kan installeren zodra deze beschikbaar is)

Gracias voor het antwoord ;)

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Marco schreef op maandag 07 januari 2008 @ 16:53:

Voor je Windows-licentie betaal je toch ook maar 1 keer?
Als er een virusscanner komt waar je maar eenmalig voor hoeft te betalen, dan koop ik die wel, en dan ben ik ook bereidt om er iets meer voor te betalen, maar op deze manier vind ik het waardeloos.
Heb hier 2768, en krijg melding dat dit de huidige versie is.
Zal wel ff paar dagen afwachten en anders maar gaan kopen 8)

edit: na paar maal op update nu klikken: 2775

Minder legale variant btw

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 08-01-2008 23:24 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik zit zelf nu ook 2775 (2008/01/08). Ik heb hem dan wel volledig legaal.

Heb iets van 54 euro betaald voor een 2 jarig licentie. Daarnaast is een licentie verlengen een stuk goedkoper. Je gaat een keer een avondje stappen en je bent het dubbele kwijt. Ik doe niet moeilijk over dat bedrag. En lekker makkelijk via iDeal te regelen (vandaar dat ik hem ook legaal heb gekocht): http://www.nod32.nl/purchase/bestellen/

Vind het een erg fijne scanner, die lekker snel is, die je systeem niet traag maakt en weinig loopt te zeiken. Ik vind het het geld meer dan waard.

SmartSecurity ken ik nog niet zo goed om daar een oordeel over te hebben eigenlijk.

• Marco
Ik heb net ook maar even een licentie besteld, maar kan je die nou ook gebruiken voor 'Smart Security', of is die alleen voor 'Antivirus'?
Ik zie namelijk nergens een optie om een licentie te kopen voor 'Smart Security'. :?

[ Voor 23% gewijzigd door Marco op 09-01-2008 11:16 ]

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Smart security zal vast duurder zijn en is nog niet voor NL beschikbaar.
Hij zit er wel aan te komen, maar hoe dit te bestellen is weet ik niet.
Als je via eset.com gaat dan wordt je ook redirected naar de NL-site , waar hij weer niet opstaat.

• Marco
Volgens mij krijg de illegale versie nu maar 1 update per dag.
Mijn illegale versie zit nu op 2775 (20080108), en mijn net aangeschafte LEGALE :) versie zit op 2777 (20080109).

Edit: Na 12x klikken zit de illegale versie nu ook op 2777.
Vermoedelijk zijn nog niet alle updateservers beveiligd.

[ Voor 25% gewijzigd door Marco op 09-01-2008 15:16 ]

• underworld202
Mijn illegale versie zit op 2777 (20080109).
Op alle PC's hier, 3 Desktop's en 3 Laptop's

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Marco schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 14:01:
Volgens mij krijg de illegale versie nu maar 1 update per dag.
Mijn illegale versie zit nu op 2775 (20080108), en mijn net aangeschafte LEGALE :) versie zit op 2777 (20080109).

Edit: Na 12x klikken zit de illegale versie nu ook op 2777.
Vermoedelijk zijn nog niet alle updateservers beveiligd.
2778 nu, ook na iets van 12* klikken...
Zal laptop er eens bij pakken... 2755. Zelfde, ook na iets van 12* klikken toch nog update.

Mams pc, ook zelfde "minder legale" NOD32, zal ik straks wel ff proberen.
Edit: idem. Pas na +-12* klikken ook update binnen kunnen krijgen

[ Voor 11% gewijzigd door Raven op 09-01-2008 18:17 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

NL v3 zal je zelf moeten downloaden als deze beschikbaar is. Als je op dit moment de Engelse v3 gebruik en er in de toekomst een NL versie beschikbaar komt, je settings exporteren, uninstallen, NL versie erop en de settings importeren.

Hoe het zit met de licentie van een Smartsuite en het gebruik daarvan (bijv icm met de standalone av versie ) is mij niet geheel duidelijk. Ik heb zelf geen Smartsuite licentie.

Over de update problemen, op en rond 3 januari is er een update geweest van 8 mb.
De gebruikers van versie 2 hebben daar last van gehad, gebruikers van v3 niet.
Hier is een reply van een eset medewerker/mod op hun support forum.
http://www.wilderssecurit...hp?p=1156072&postcount=39

Tip: Als je nu v2.7 gebruik, kijk dan gelijk eens naar de settings in deze sticky.
http://www.wilderssecurity.com/showthread.php?t=37509

of

Voor diegene die de engelse taal niet machtig is;
http://www.nod32.nl/handleiding/nod32%20-%20handleiding.htm
SmithNL schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 22:27:
Zelfde probleem hier..

Dat wordt € 10,50 overmaken naar surfspot!

Overigens.. op dit moment kan je NOD32 2.7 NL of 3.0 UK downloaden met de licentie van surfsport. Ik heb liever NL, maar ook liever de meest recente versie.. Iemand idee of als ik nu 2.7 NL installeer, die automatisch naar 3.0 NL gaat zodra deze beschikbaar is..?? (of dat als ik nu 3.0 UK installeer, ik de 3.0 NL versie kan installeren zodra deze beschikbaar is)

Gracias voor het antwoord ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2008 22:17 ]

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 16:55
Het was heel simpel om in NOD32 2.7 de demoversie unlimited te maken door een bepaalde registerwaarde te veranderen. Hierdoor kon je de dagen die resterend waren naar een getal met 10 nullen verzetten, wat weer werd opgeheven zodra je de pc opnieuw opstartte.

Echter, ik verdenk NOD32 er dus van dat ze de demo versie van 2.7 hebben geblokkeerd. Er zou namelijk geen andere logische reden zijn waarom de demoversie waar aan niets is gecracked (die je dan in principe gebruikt), niet meer zou werken.

_@/'

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:05:
Over de update problemen, op en rond 3 januari is er een update geweest van 8 mb.
De gebruikers van versie 2 hebben daar last van gehad, gebruikers van v3 niet.
Hier is een reply van een eset medewerker/mod op hun support forum.
http://www.wilderssecurit...hp?p=1156072&postcount=39
Euh, dat zou het updateprobleem in dit topic hebben veroorzaakt?

Oscar Wilde

• SmithNL
Ach naja.. heb nu maar een officiele licentie besteld via surfspot (via-via.. had van de week al op mijn eigen naam een NOD32 licentie daar besteld voor de desktop, en het schijnt maar 1x te kunnen...)

Legaal is voor antivirus eigenlijk wel beter.. en voor een tientje...!

v 3.0 dus zelf downloaden zodra deze beschikbaar is. Dan ga ik nu voor 2.7 NL :)

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 16:55
Volgens die link hierboven: http://www.wilderssecurit...hp?p=1156072&postcount=39
The update problem affected only users of NOD32 v2. Those who have ESS/EAV installed and update it on a regular basis will never encounter such a problem because of the way the new update files are distributed. The problem lasted for less than 24 hours until all paying users had downloaded the large 8 MB update file. Trial users could not receive an update during that period, but here I must add that the trial version for OS Windows 2000 and newer was replaced with a trial version of ESS/EAV which is actually a full version with a temporary username/password embedded.
Steephh schreef op woensdag 09 januari 2008 @ 22:37:
Echter, ik verdenk NOD32 er dus van dat ze de demo versie van 2.7 hebben geblokkeerd. Er zou namelijk geen andere logische reden zijn waarom de demoversie waar aan niets is gecracked (die je dan in principe gebruikt), niet meer zou werken.
Had ik dus gelijk.. :P

_@/'

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb de nieuwste smart suite opnieuw geinstalleerd en alles werkt weer!
Heb alleen wel een registersleutel toe moeten voegen ipv die fix.

Waarschijnlijk moet je overstappen op de nieuwe versie en werkt alles weer

• SmithNL
Zet vanochtend laptop aan.. (met NOD32 100000 dagen trial) en wat gebeurd er... hij gaat updaten!!

Lekker rottig aangezien ik gister een licentie heb gekocht.. (al is het maar voor 10 euro)

Dus er is nog hoop voor de mensen met een crack ;)

Verwijderd

hallo allemaal mijn nod32 wat ook niet super illegaal is is bijgewerkt tot database version 2778

woensdag 9 januari 2008

het lijkt me dat een beetje geduld hier een schone zaak is

• EWK
  • Niet online

EWK

Als iemand nou eens komt met een bron...?

Hoi!

• SmithNL
EWK schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 13:34:
Als iemand nou eens komt met een bron...?
een bron van wat..?

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat NOD32 de servers aan het beveiligen is tegen illegale gebruikers i guess...

Oscar Wilde

• EWK
  • Niet online

EWK

bartgrefte schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 15:32:
Dat NOD32 de servers aan het beveiligen is tegen illegale gebruikers i guess...
Inderdaad, wat was toch hele intentie van het topic?

Hoi!

• SmithNL
Nou al veel mensen hier dat probleem melden lijkt me er toch wel iets gaande..?

Echter.. nu blijkt dat bij de meesten alles weer werkt en er dus geen sprake was van een blokkering. Weten we dat ook weer toch..?

Net een officiële licentie geïnstalleerd.. jaar lang zonder problemen dus ;)

Verwijderd

Via de surfspot de 3.0 versie een paar dagen geleden gekocht, geïnstalleerd en inmiddels in gebruik en werkt prima.

• egemin
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-11 16:18
Heb hetzelfde probleem als de meeste van jullie met updaten..
Ene computer wel geupdate maar andere niet...

Is een fix verkrijgbaar voor nieuwe versie van NOD32.
Mag hier geen link plaatsen...
(voor de personen die info willen over de prestaties van Nod32 kunnen me een mailtje via m'n profiel sturen) _/-\o_
Via de site van eset.com kun je een trail versie downloaden voor 30 dagen (mailadres opgeven waar ze een linkje naar toe mailen voor de download) die je met de fix daarna zou kunnen uitbreiden tot het jaar 2050.

Met dank aan een collega en hopelijk hebben jullie hier ook iets aan... O-)

[ Voor 102% gewijzigd door egemin op 11-01-2008 03:26 ]

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 11:02

gwystyl

Beugeltje dan maar?

egemin schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 00:40:
Heb hetzelfde probleem als de meeste van jullie met updaten..
Ene computer wel geupdate maar andere niet...

ga naar: <knip> en daar kun je fix krijgen voor nieuwe Nod32 (trail versie die onbeperkt update tot 2050)

Met dank aan een collega en hopelijk hebben jullie hier ook iets aan...
Weet niet zeker of dit bericht geoorloofd is via tweakers...
Mocht dat niet zo zijn dan hierbij m'n excuses O-)
zie elevator in "NOD32". Dat mag inderdaad niet.... ik zou je bericht dus maar editen.

• underworld202
van mij mag dit topic nu wel dicht, gaat eigenlijk nergens over.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik ben echter nog wel benieuwd of NOD32 nu bewust aan het blocken is geweest of niet...

Oscar Wilde

Verwijderd

Volgens mij zijn ze gewoon de boel aan het overschakelen qua trials etc. van 2.7 naar 3.0.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Dit begint ondertussen meer te lijken op 'hoe omzeil ik de beveiliging van NOD32' dan iets anders. Dit topic gaat dan ook dicht. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.