320GB HDD formatteerd naar 132GB!?

Pagina: 1
Acties:

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-02 22:08
Beste Tweakers,

Een vriend van me heeft een Hitachi Deskstar T7K500 320 GB HDD welke na een Fixboot (en mogelijk en FixMBR) naar RAW formaat is omgezet, terwijl er geen directe format is uitgevoerd.
Na heel wat gedoe van 45GB file recovery lijkt het dat de HDD alleen kan worden geformatteerd als een 132GB HDD in Windows en via de Windows Setup...

Is er een mogelijkheid de HDD te formatteren naar de originele capaciteit van 320GB?

Groeten,

Al

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:30

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Het helpt als je het volgende leest:

Windows Clients - FAQ

En dan met name:
Windows XP ondersteunt standaard geen harddisks groter dan 137GB Windows XP installaties die nog niet voorzien zijn van SP1 of hoger, ondersteunen geen harddisks groter dan 137GB, en je zal deze eerst moeten upgraden naar SP1. Na het installaren van SP1 zal WindowsXP vanzelf de juiste instellingen kiezen.Voor meer informatie over 137GB support in Windows XP, zie How to Enable 48-bit Logical Block Addressing Support for ATAPI Disk Drives in Windows XP
Maar dat is al zo oud als de weg naar Rome, dus ga je schamen :P (en het is te vinden op google/GoT Search :) ;) )

[ Voor 132% gewijzigd door Notna op 08-02-2008 14:56 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Probeer misschien eens:

- Gparted [wel te vinden op een bootcd van een Linux distributie]
- Partition Magic [moet je natuurlijk wel betaalde... ahem... ik bedoel: geregistreerde versie hebben he? 8)7 ]

• Allubz
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-02 22:08
Dat weet ik eigenlijk, maar hij heeft me gezegd dat hij SP2 gebruikt, dat deze in de Win installatie zit.

Ik zal m dan voorstellen de twee onderstaande programma's te proberen.

Zal laten weten of het nuttig was :)

Bedankt voor de reacties

Interesse in een custom build workstation, voor gaming, wetenschappelijke toepassingen, of puur om de stijl? Contact @ https://vogd.design