Ik ben bezig met een login ding voor gebruikers van een website. Wil mensen in laten loggen dmv hun e-mail adres, want ervaring leert dat men gebruikersnamen vaak vergeet. Het gaat even om de grondslag, die moet goed zijn.
Belangrijk is:
Extra velden die er nu niet toe doen zijn weggelaten. De uid is alleen belangrijk voor de sql... verder wordt 't niet gebruikt. Het veld password bevat uiteraard de hash van het wachtwoord (md5).
Waar het mij nu om gaat is het laatste veld: logged_in_stamp. Daarin wil ik een hash opslaan dat ongeveer als volgt geproduceerd zal worden:
Deze code wordt aangeroepen als er bij de bezoeken een cookie aangetroffen wordt, waarin staat dat hij/zij ingelogd zou moeten zijn. Timeout is niet zo zeer nodig, lijkt me.
Heeft iemand hier constructieve kritiek op? De browser id en het IP adres van de bezoeker lijken me persoonlijk genoeg om iedereen van elkaar te onderscheiden.
Belangrijk is:
code:
1
2
3
4
| CREATE TABLE users(uid INT PRIMARY KEY NOT NULL AUTO_INCREMENT, email VARCHAR(50) UNIQUE NOT NULL DEFAULT '', password CHAR(32) BINARY NOT NULL DEFAULT '', logged_in_stamp CHAR(32) BINARY NOT NULL) DEFAULT '') |
Extra velden die er nu niet toe doen zijn weggelaten. De uid is alleen belangrijk voor de sql... verder wordt 't niet gebruikt. Het veld password bevat uiteraard de hash van het wachtwoord (md5).
Waar het mij nu om gaat is het laatste veld: logged_in_stamp. Daarin wil ik een hash opslaan dat ongeveer als volgt geproduceerd zal worden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <?php session_start(); $sessionid = session_id(); $user_ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR']; $user_browser = $_SERVER['HTTP_USER_AGENT']; $server_ip = $_SERVER['SERVER_ADDR']; logged_in_stamp = md5($sessionid . $user_ip . $user_browser . $server_ip); ?> |
Deze code wordt aangeroepen als er bij de bezoeken een cookie aangetroffen wordt, waarin staat dat hij/zij ingelogd zou moeten zijn. Timeout is niet zo zeer nodig, lijkt me.
Heeft iemand hier constructieve kritiek op? De browser id en het IP adres van de bezoeker lijken me persoonlijk genoeg om iedereen van elkaar te onderscheiden.
"I came here to chew gum and kick ass... and I'm all out of gum." -- They Live