Ik ben bezig met mijn site, en ik zat te denken, hoe kan ik voor mijn site de maximale veiligheid benaderen, dit zonder gebruik te maken van https?
Het enige dat niet mag afgetapt mag worden is registreren (dat wordt moeilijk) en inloggen.
Voor inloggen had ik al een keer iets bedacht alleen vergeten, weet het weer:
dit is compleet veilig lijkt me, omdat ze de passwordcode kunnen aftappen, maar als dit verwerkt is in een sha kunnen ze alleen password weten als ze kunnen terugreken en dan is sha toch nutteloos en vervang ik hem.
sha(password) moet eerst gedaan worden omdat hij safe in de database moet staan.
passwordcode is dan een randomcode die bij het opvragen van de site gebonden wordt aan jouw ip. Elke keer als je de inlog pagina opnieuw opent doet hij dit dus.
register lijkt me dan op zo'n zelfde manier
maar dan moet inloggen ook veranderen en 2 passwordscodes gebruiken, wat dus sha(password+passwordcode). Inloggen zal dan moeten gaan werken met AJAX of hoe je het ook maar noemt (ik doe het meestal met frames ofzo). Dus dan krijg je dit bij het inloggen:
en bij registreren:
Is dit veilig en is het mogelijk om dit te kunnen acceleren? Kan me namelijk indenken dat zoveel sha's een grote druk leggen op client(3sha's) en voor de server (1sha inloggen en 1 sha bij registeren)
Iemand misschien tips, hoe het sneller of efficiënter kan?
Het enige dat niet mag afgetapt mag worden is registreren (dat wordt moeilijk) en inloggen.
Voor inloggen had ik al een keer iets bedacht alleen vergeten, weet het weer:
code:
1
2
3
4
| passwordcode->user sha(sha(password)+passwordcode)->server if sha(sha(password)+passwordcode) = sha(shapassword+passwordcode) then login() |
dit is compleet veilig lijkt me, omdat ze de passwordcode kunnen aftappen, maar als dit verwerkt is in een sha kunnen ze alleen password weten als ze kunnen terugreken en dan is sha toch nutteloos en vervang ik hem.
sha(password) moet eerst gedaan worden omdat hij safe in de database moet staan.
passwordcode is dan een randomcode die bij het opvragen van de site gebonden wordt aan jouw ip. Elke keer als je de inlog pagina opnieuw opent doet hij dit dus.
register lijkt me dan op zo'n zelfde manier
maar dan moet inloggen ook veranderen en 2 passwordscodes gebruiken, wat dus sha(password+passwordcode). Inloggen zal dan moeten gaan werken met AJAX of hoe je het ook maar noemt (ik doe het meestal met frames ofzo). Dus dan krijg je dit bij het inloggen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| passwordcode->user password en username ingevuld en om submit geklikt. username->server passwordcode2->user passwordcode3->user sha(sha(sha(password+passwordcode2)+passwordcode3)+passwordcode)->server if sha(sha(sha(password+passwordcode2)+passwordcode3)+passwordcode) = sha(shapassword+passwordcode) then login() |
en bij registreren:
code:
1
2
3
4
5
| passwordcode->user sha(password+passwordcode2)->server passwordcode->server sha(password+passwordcode3)+passwordcode2+passwordcode3->mysqlquery mysql query |
Is dit veilig en is het mogelijk om dit te kunnen acceleren? Kan me namelijk indenken dat zoveel sha's een grote druk leggen op client(3sha's) en voor de server (1sha inloggen en 1 sha bij registeren)
Iemand misschien tips, hoe het sneller of efficiënter kan?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2008 20:07 . Reden: wat haakjes en codes vergeten... ]