Toon posts:

Nvidia 780i of 750i mobo?

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views

Verwijderd

Topicstarter
Het is voor mij meer dan 3 jaar geleden dat ik mij nog heb verdiept in moederborden, cpu's, videokaarten ettc... dus mijn kennis is niet meer up to date..

Ik heb een hele oude amd 1800 XP.. en die wil ik binnenkort vervangen door een compleet nieuwe PC..

Ik heb een Intel E8400 op het oog.. daar wil ik er 4gb aan 1066 mhz ram geheugen erbij steken, samen met een 8800GT, waar ik later nog een 8800GT erbij steek in SLI mode.. Graag zou ik ze beiden in PCI-E 2.0 willen draaien.

Ik heb gewacht op de laatste generatie Nvidia moederbord chipsets, alleen tot mijn verrassing kwam ik iets tegen dat mij verward in mijn keuze..
http://www.hardwarezone.c...es/view.php?cid=6&id=2474
Like its bigger brother, the nForce 750i SLI is really a refresh for the nForce 650i SLI chipset with PCI Express 2.0 compatibility. Like the nForce 780i SLI, the nForce 750i SLI also uses the same nForce 200 chip to provide PCI Express 2.0 features. However, NVIDIA has crippled the chip to only provide 24 PCIe 2.0 lanes in x16/x8 SLI configuration, instead of the full 32-lanes capable of the chip. All other features of the nForce 750i SLI remain similar as the nForce 650i SLI, including the use of the aging (legacy) nForce 430 MCP. NVIDIA's new ESA architecture is also not supported here.
Zorgen die 24 PCIe 2.0 lanes voor een bottleneck ten opzichte van 32 PCIe 2.0 lanes, als ik 2 8800GT's in SLI opstelling heb?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:44

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ
Zorgen die 24 PCIe 2.0 lanes voor een bottleneck ten opzichte van 32 PCIe 2.0 lanes, als ik 2 8800GT's in SLI opstelling heb?
Dat kun je prima zelf uitzoeken - misschien niet met dit chipset, maar wel met andere chipsets die 2x PCIe 8x lanes aanbieden (denk bijvoorbeeld aan de nForce 650i...). Gewoon even wat reviews opzoeken.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.