[Macbook]Vraag over geheugen van Kingston

Pagina: 1
Acties:

• Jochemmol
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-05-2014
Ik heb in het verleden een aantal vragen gesteld over geheugen op mijn Macbook 1st generation.

Ik kon hier max 2GB in stoppen. Dit werkte voor LOGIC 8 perfect maar mijn 1,83Ghz duo core trok dat niet. Nu kan ik max 4GB RAM hebben.

Dus ik heb een andere gekocht namelijk de 3st generation 2,2Ghz core 2 duo. Dis is dan weer een nieuwere sneler type processor. en dan 2,2Ghz ipv 1,83Ghz. Zou ik het verschil merken?

Nu zit er 1GB RAM in standaard.Dit is te weinig. Ik moet minimaal 2GB. Dus ik moet 2 reepjes van 1GB kopen. Samen zou dit dan iets minder dan 50,- kunnen kosten. In mijn beredenatie ben k tot de conclusie gekomen dan k beter nu meteen 2GB kan komen. Is wel duurder maar over een tijd zou ik toch over zijn gegaan op SO DIMM's van 2GB dan kan k die 1GB reepjes weggooien.

Dus ik wilde 1 DIMM van 2GB. In de store van apple kost dat ongeveer 110 Euro. Vond k erg duur dus via pricewatch vond ik goedkoper.

Nu heb ik de volgende vraag.
Ik zag dit geheugen
Volgens de site van Kingston past dit in een apple. Dit geheugen kost ook zo'n rond 100,-
Fabrikantcode:Kingston KTA-MB667/2G, 1x2GB, PC2-5300, DDR2 (SODIMM)
Nu zag ik op tweakers dit. Een kit. Dit is beduidend goedkoper.
Fabrikantcode:Kingston KTA-MB667K2/4G,4GB, 2x2GB, PC2-5300, DDR2 (SODIMM)

Op de site van vind ik deze kit terug. Mijn logische gedachte is dat het 2x2GB KTA-MB667/2G.

Alleen staat er een Mfgr's System P/N's: MA940G/A (Apple). ALs ik kijk bij de specificaties van mijn mac zie ik dat nummer niet staan.

verder zijn alle specificaties zijn hetzelfde. Ik kan alleen nergens terugvinden dat dat zo is. Als die SO DIMM's in deze kit zitten past dat in mijn mac. Heb ik meteen het MAX geheugen. Weet iemand hier meer van? _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door Jochemmol op 08-02-2008 11:55 ]

Jochemmol

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:39
Er is al een topic boordevol met geheugen ervaringen: \[Mem-ervaringen] Intel Mac.

Je zal even moeten oppassen. Er is namelijk een Macbook van mid 2007 met 2,2 Ghz Core2Duo en die ondersteunt maar tot 3 GB. De laatste generatie (late 2007) is er ook met 2,2 Ghz Core2Duo en ondersteunt wel 4 GB.

De Macbook ondersteunt ook asynchroon dual-channel, dus bij een mid 2007 Macbook zou je er ook 1 GB en 2GB erin kunnen stoppen. Het zal je iets performance kosten, maar dat is eigenlijk verwaarloosbaar. Overigens zal 4 GB ook wel werken, maar dan kun je wel maar 3 GB gebruiken :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:24
Was het ook niet zo, dat bij de eerste generatie Macbooks zonder Santa Rosa platform het maximum hoeveelheid intern geheugen. Dus 4 Gb niet werdt herkend?

Ik zal als ik jou was hier eerst even na kijken voordat je een dergelijke aankoop doet.

• Jochemmol
OKe dus als ik het goed begrijp zegt apple wel dat er 4GB max in gaat. en Kinston en Corsair maar zou het goed kunnen dat er maar 3GB in kan.

Ik heb de nieuwste MACBOOK met Leopard voor geinstalleerd.

Hoe kom ik erachter of ik dan wel of niet 4GB kan hebben. Want overal waar ik in de boekjes. specificaties kan ik 4GB hebben. :?

Jochemmol

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:39
Als je de nieuwste hebt met Leopard voor geïnstalleerd. Dan hoef je nergens over in te zitten, dan kun je gewoon 4 GB aan. Je kunt het heel simpel nakijken. Klik op de Apple (linksboven), kies "over deze mac" en dan "meer info". Dan moet er bij modelaanduiding Macbook3,1 staan.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• Jochemmol
Ik heb nog wat reacherd gedaan.

Ik zie op de bon dit staan. MB026B. Ik heb op de site gekeken en daar staat. een mid 2007 maar die had max 2,16Ghz processor type MB026/A. en ik heb 2,2GHz.

Nu zie ik bij late 2007 wel 2,2Ghz staan en type staat MB6026/B en ik zie aan de video kaart (144MB shared andere hebben 64MB) dat ik die mac heb.

http://support.apple.com/...ok/MacBook_Late_2007.html

Hier staat ook dat er max 4GB RAM in kan. Ik ga er dus vanuit dat hij die 4GB dan ook herkent. en niet 3GB.

Of is dat raar gedacht? Die andere mac's supporten max 2GB volgens de specs.

Jochemmol

• Jochemmol
Hoedje schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:15:
Als je de nieuwste hebt met Leopard voor geïnstalleerd. Dan hoef je nergens over in te zitten, dan kun je gewoon 4 GB aan. Je kunt het heel simpel nakijken. Klik op de Apple (linksboven), kies "over deze mac" en dan "meer info". Dan moet er bij modelaanduiding Macbook3,1 staan.
Ja dat staat er. Dan zal het wel goed zijn. :9

Jochemmol

• Jochemmol
Ik ga in elk geval vanmiddag terug naar de winkel.

Als ik hem open doe dan hoor ik heel hard. Klik alsof hij ergens blijft haken. en de voeding piep echt heel hard als hij warm wordt. Echt gillen doet hij.

Niet normaal.

Jochemmol

Pagina: 1