Wie kent hem niet. De grafische rekenmachine. Een erg behulpzaam apparaatje voor de vele tergend saaie uurtjes die een scholier door moet zien te komen.(1040 uren norm??)
Maar het apparaat kan meer! Zie hier hoe je een Ti-83 kan gebruiken als Intervalometer om je camera aan te sturen, en Time Lapse Videos te maken.
Ik heb het zelf getest met een Canon 350D, en het werkt
Maar wat is de truck nu?
Je kunt je rekenmachine zo programmeren dat hij om een bepaalde tijd een foto maakt met je camera.
Dit doe je door met de linkkabel de rekenmachine aan je camera te hangen.
Dan maak je op je rekenmachine dit programmatje:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ff niet snap wat hier gebeurt(met regel 2 en 3 weet ik geen raad). Het programma vraagt je allereerst om waarde A. Een waarde van 100 komt ongeveer overeen met 1 sec.
Vervolgens wordt waarde A naar de camera verzonden.
En als het programma runt wordt er dus om de sec een foto gemaakt.
voorbeeldjes wat er dus mogelijk is met de Time Lapse Video
Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik denk dat er nog wel meer uit de rekenmachines te halen valt. Bijvoorbeeld een echte remote(op knoppen drukken dus) ofzo. Maar helaas is zijn mijn programeer kunsten voor de TI-83 niet je van het.
Dus mede tweakers verenigt u, en laten we kijken wat er verder nog mogelijk is
btw: bekijk vooral de orginele tutorial, daar staan de zaken een stukkie uitgebreider in.
Maar het apparaat kan meer! Zie hier hoe je een Ti-83 kan gebruiken als Intervalometer om je camera aan te sturen, en Time Lapse Videos te maken.
Ik heb het zelf getest met een Canon 350D, en het werkt

Maar wat is de truck nu?
Je kunt je rekenmachine zo programmeren dat hij om een bepaalde tijd een foto maakt met je camera.
Dit doe je door met de linkkabel de rekenmachine aan je camera te hangen.
Dan maak je op je rekenmachine dit programmatje:
code:
1
2
3
4
5
6
| : Prompt A : While 1 : For (H,1,A,1) : End : Send(A) : End |
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ff niet snap wat hier gebeurt(met regel 2 en 3 weet ik geen raad). Het programma vraagt je allereerst om waarde A. Een waarde van 100 komt ongeveer overeen met 1 sec.
Vervolgens wordt waarde A naar de camera verzonden.
En als het programma runt wordt er dus om de sec een foto gemaakt.
voorbeeldjes wat er dus mogelijk is met de Time Lapse Video
Hartstikke leuk natuurlijk, maar ik denk dat er nog wel meer uit de rekenmachines te halen valt. Bijvoorbeeld een echte remote(op knoppen drukken dus) ofzo. Maar helaas is zijn mijn programeer kunsten voor de TI-83 niet je van het.
Dus mede tweakers verenigt u, en laten we kijken wat er verder nog mogelijk is

btw: bekijk vooral de orginele tutorial, daar staan de zaken een stukkie uitgebreider in.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark