Toon posts:

Abit KT7A ten einde raad, iemand ideeen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Khep hier al redelijk wat topics gemaakt en in meegedaan over mijn kleine persoonlijke hel die KT7A heet.

Ik heb nu allerlei verschillende AGP instellingen in de BIOS geprobeerd op aanraden van medetweakers en de KT7faq, ik heb via 4in1 4.25, 4.26, 4.28 geprobeerd. Detonator 6.31, 6.49, 6.62, 6.72
AGP2x, AGP4x. De AMD Regpatch, de MS Hotfix, DirectX7.1, DirectX8, Windows2000pro, windows98se.

Onder beide OS'en met al die verschillende drivers loopt het overal vast in 3D spellen, en het wordt alleen maar erger, UT loopt nu binnen 20seconden vast, terwijl het eerst nog wel een uurtje mee wilde gaan.

Enige wat ik nog niet heb geprobeerd is die nieuwe BIOS, maar die is pas een paar dagen uit.

Werkt die misschien bij iemand wel?

of ben ik de enige die deze achterlijke problemen heeft?

Verwijderd

Heb je iets van een netwerk kaart of een isdn modem erin !

dat was bij mij ook een keer een soort gelijk probleem.
Ik zag niet eens irq fouten.
ik heb toen de isdnkaart in een ander pci slot gestoken.
en het probleem was weg !!

gathering.tweakers.net/showtopic/104916

Verwijderd

Topicstarter
zit wel een netwerkkaart in, maar geen ISDN kaart, die heb ik express in m'n andere computer gedaan

Verwijderd

Ik had ook zo iets. Probleem is waarschijnlijk de busmastering van de verschillende PCI kaarten. Ik moest perse mijn netwerk kaart in PCI slot 6 steken en dan de USB geen IRQ toewijzen. (Die is namelijk geshared met PCI 4 en 6 geloof ik).

Mijn SBLive en AHA-2940UW op slot 2 en 3 (Ook met elkaar geshared) ik heb dan ook nog een RAID controller (geshared met slot 5 dus wat ik ook in slot 5 stak werkte gelijk niet meer).

Met elke andere configuratie was het of vastlopers, of netwerkkaart werkte niet of 16 kleuren in 640x480 mode (Ik heb een GeForce 2 MX kaart).

Al met al een paar uurtjes bezig geweest om het werkende te krijgen :(

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Dit moet een KT7A probleem only zijn, want de KT7 van m'n pa draait wel stabiel (iig, een uur UT deed het, verder nog niet mee gegamed)...

In dat geval ligt het dus aan de nieuwe southbridge van de KT133A chipset. Maar daar heeft de AGP bus toch nix mee te maken..?

Nja, ik vind het iig vaag, want al 'die lui' als Anandtech en Tom hebben die bordjes getest, en ik kan me niet voorstellen dat het daar binnen 20 sec crashte..

Zou je niet 'gewoon' een kapot mobo hebben?!?

Ik zou 'm ff gaan ruilen als ik jou was, want volgens mij is 't niet normaal..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Probleem is waarschijnlijk de busmastering van de verschillende PCI kaarten.
Dan zou het echt perfect moeten werken als je alle kaarten eruit haalt op de videokaart na en USB geen irq geeft..!

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

Verwijderd

Oops, niet goed gelezen.

Verwijderd

Nou ik heb 4 tips voor je!

Tip 1. Blijf rustig en haal heel diep adem.

Tip 2. Trek al je kaarten eruit behalve je Video kaart en reset je bios onboard.
Nu even na de complete reset alle power van je PC+Monitor af. zorg dat je PC ontladen is van stroom door hem even aan te zetten. (keyboard ledjes zie even aan en weer uit gaan)

Start je na 15 / 20 min. je pc op met power.
Hoogwaarschijnlijk hoor je 3 piepjes.
Start hij ineen keer door dat is goed!!!
Zo niet druk net zolang op Ctrl+Alt_Del dat hij wel tot leven komt.

Zet je VCore op 1,8V
Zet je 3.3V op 3,4V

Save And Exit.

Grote kans dat het nu wel werken wil.

Tip 3 Neem wat te drinken.

Tip 4 Stop de de rest van je kaarten 1 voor 1 terug en kijk of je problemen tegen kom.
Zo niet gefeliciteerd het werkt nu..

Abit KT7 & KT7A geven problemen met de Asus 7700, dat is nu toch wel algemeen bekend bij tweaker & vooral dealers...

Good Luck...

Verwijderd

Topicstarter
Kreeg net VIA ICQ van iemand te horen dat et een probleem is in de eerste lichtingen van de Kt7A, de nieuwere versies hebben dit probleem allemaal niet, hij raadde aan het terug te sturen, khep nu dus maar contact met abit opgenomen.

Verwijderd

maar hoe weet je dat je een van de eerste kt133a's hebt? ik heb ook een abit kt7a
ik heb m eind januari gekocht

Verwijderd

Topicstarter
Mwah ik denk dat die problemen wel bewijs genoeg zijn, verder had ik 1 van de 1e KT7A's in NL aangezien er maar 1 winkel in pricewatch was die ze toen verkocht.

En al heb ik geen vroege versie, dan nog heb ik een klotemobo. Die andere hardware werkt allemaal prima, Clay heeft dezelfde machine, alleen een MSI mobo en die heeft geen enkel probleem. Blade heeft dezelfde bak als ik alleen dan de raid versie en ietsie meer ram :P en die heeft precies hetzelfde.

(Clay en Blade zijn dus ook vaste GoT bezoekers)

Ik vind dat ik wel genoeg tijd en ellende in die bak heb gestopt, nu ga ik em proberen terug te sturen en een nieuwe te krijgen.

Verwijderd

Mijn (kt7a) stabiliteitsprobs waren voorbij toen ik de IDE busmaster drivers deinstalleerde.

Verwijderd

Nou ik bezit sinds kort ook een abit KT7A en heb alles zonder problemen kunnen installeren.

Misschien ligt het probleem bij jou niet aan je componenten maar is je mamabord ziek. Ga met dat ding(mits je je garantienog hebt) naar je dealer en eis een nieuwe!

Het gebeurt wel vaker dat die dingen door fabrieksfouten niet goed werken. (8>

Verwijderd

hallo ik heb dat probleem ook gehad bij mij was het de geluidskaart een idee meschien

Verwijderd

he kijk effe op http://www.icrontic.com/faqs/kt7faq/kt7faq.htm

Dit is een faq site over de kt7a hier staat veel oplossingen over je mobo, als je het hier niet kunt vinden, ga dan terug naar de winkel en ruil hem om.

Verwijderd

Vertel eerst eens welke kaarten in welke sloten zitten.

Ondertussen een snelle algemene suggestie voor de KT7 slot bezetting :

(AGP geen keuze.. hah Video kaart)
PCI-1 - leeg
PCI-2 - SCSI of netwerkkaart
PCI-3 - leeg of 2e netwerkkaart
PCI-4 - geluidskaart
PCI-5 - leeg als je een RAID hebt, anders de SCSI kaart
PCI-6 leeg, tenzij de SCSI kaart problemen geeft, dan hierin.
ISA - modem of ISDN als je zoeits nog hebt, of een 2e of 3e netwerk kaartje.

VIA 4.25 drivers installeeren, laatste drivers voor de Video kaart..

BIOS versie WZ final voor de KT7

Dattishet eventjes :P
Pagina: 1