Toon posts:

Riva TnT2 m64 zorgt voor reset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig in met systeem en ik heb last van een spontane reset in een spel.

Systeem: duron 700@700 - 128mb 133 - 20g_5400 - Riva TnT2 m64_leadtech - MSIKT7pro - 230 Watt voeding.en nog wat zooi zoals isdn kaart en cdromspeler.

Ik heb verschillende (Nvidia)drivers gebruikt.
Atx voeding gewisseld van 180 Watt naar 230 Watt.

maar na 5 min. Unrealtournament of 3dmark2000 of sandra hangt het beeld en reser ie spontaan.

Ik heb dit zelfde systeem al eens eerder gebouwd ,maar dan met een 16Mb tnt1.(creative), maar hierbij is geen enkel probleem te bespeuren.

slurpt een tnt2 m64 zoveel dat zelfs een 230 watt voeding het niet meer trekt???
of is er een ander probleem wat ik over het hoofd zie..

ohja en zelfs de kaart is momenteel onderklokt normaal is het core 125 en mem 125 mhz , nu is het 100 - 100 , maar ook dit maakt nix uit..

help ?!

Verwijderd

Topicstarter
slaapt iedereen al ofzo ?

Verwijderd

Je voeding trekt het niet, die Tnt2M64 trekt behoorlijk veel stroom en daarboven op heb je een AMD proc. en die lusten ook wel wat watts dus ik zou als ik jou was een andere voeding kopen (min. 300Watt)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog wel een andere voeding liggen (300 watt), maar ik wilde eerst zeker weten of het niet aan een bepaalde driver ligt.

Verwijderd

Probeer die andere voeding maar, en als driver kan je in het begin om te testen het beste de standaard detonator van Nvidia gebruiken..

Verwijderd

Kijk naar je AGP instellingen.
Ik heb het zelfde (gehad).
Als je final reality download, kun je een specifieke AGP test runnen, als je vast loopt, weet je waar dat aan ligt.
(DiagX, test AGP, werkt wel)

Verwijderd

Topicstarter
In middels in de 230 watt vervangen voor de 300 watt maar het probleem blijft.
gewoon hangen in windows..en dan een streep in het beeld die van links naar rechts steeds groter wordt.. pure een videokaart probleem..

zijn dit dan zulke kut kaarten ??

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-08 08:06
tjah,.......dan zal het wel aan je kaart liggen !! die voeding niet eens zowh!

ik heb een geforce op een 230watt !!
(zie verder signature)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windows ME opnieuw geinstalleerd.en daarna heb ik dat final reality prog gedraaid en daar loopt ie nog steeds op vast..

dus heb ik maar een tnt2 vanta 16 Mb besteld.
langzamer okay .. , maar ja het systeem moet draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even wat geprobeerd.
ik heb er een A70 8 mb diamond AGP in ge hangen en die draait perfect.
en in de k6 (200 watt)waar die diamond uitkomt heb ik de tnt2 32mb m64 in gehangen en daar voel hij zich ook lekker. geen resets meer.

conclusione: MSI vind RivaTnT2-m64 niet lekker ongeacht de voeding die je gebruikt.

Verwijderd

Zelf heb ik ook de msi kt7pro met nvidia TNT2 m64. Had en niet echt veel problemen mee. Ik speelde er dan ook weinig games mee.

Je kunt in dit geval de flash upgrade een keer proberen en detonator 3 gebruiken. Zorg er ook voor dat ie geen conflicten heeft en voor de zekerheid een eigen irq (als dat lukt).

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Ik zou AGP op 2x zetten in de BIOS. Heeft voor mij deze lockups verholpen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 januari 2001 13:53 schreef Wekkel het volgende:
Ik zou AGP op 2x zetten in de BIOS. Heeft voor mij deze lockups verholpen.
dat heb ik ook geprobeert , maar dat maakte nix uit..

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 14 januari 2001 11:46 schreef J00st het volgende:
Zelf heb ik ook de msi kt7pro met nvidia TNT2 m64. Had en niet echt veel problemen mee. Ik speelde er dan ook weinig games mee.

Je kunt in dit geval de flash upgrade een keer proberen en detonator 3 gebruiken. Zorg er ook voor dat ie geen conflicten heeft en voor de zekerheid een eigen irq (als dat lukt).
dit heb ik niet geprobeerd ik zal eens kijken voor een eigen irq en een bios update(van het mobo), misschien dat het dan wel lukt...

thanx
Pagina: 1