Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 16:59
Beste tweakers,

Ik heb nu al een behoorlijke tijd problemen met m'n windows xp. Steeds gaan er hoe langer ik windows gebruik steeds meer dingen kapot.

Ik noem een paar dingen:
- Bij opstarten van gebruikersaccounts via configuratiescherm krijg ik een script error die zegt dat het bestand nusrmgr niet toegankelijk is; dus een fout in IE7
- IE7 wil na verloop van tijd dus ook niet meer opstarten
- Opstarten gaat steeds trager met op den duur een uitval van input naar het beeldscherm van 20 seconden
- Blauwe welkomsscherm werkt niet meer terwijl deze wel ingeschakeld is. Ipv dit scherm krijg ik het klassieke inlog venstertje
- Command doet het niet meer
- Print spooler gaat soms spontaan kapot waardoor een reïnstall nodig is om m'n printer weer aan de praat te krijgen
- Computer blijft hangen in het updates installeren tijdens het afsluiten van de computer
- Soms start de explorer.exe niet meer automatisch op en moet ik dit met de hand doen
- En nog wat kleine dingetjes zoals vage errors bij het opstarten

Het volgende heb ik al gedaan om te proberen het op te lossen:
- Verschillende (legale) windowsversies geïnstalleerd (pro sp2, x64)
- Meerdere harde schijven gebruikt (waaronder ook een gloednieuwe)
- Memtest gedraaid.. Geen fouten gevonden
- Een aantal fouten die gelijk na de installatie al aan de orde kwamen wezen erop dat het probleem niet aan eventuele corrupte software of virussen lag
- Naar de foutmeldingen gezocht op internet maar meestal waren deze niet toepasbaar in mijn situatie
- Tig re-installaties

Kortom, het lijkt er sowieso op te wijzen dat het een hardwarematig probleem is. Misschien weten jullie waar het aan kan liggen? Ik weet het iig niet meer.. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Gersomvg op 08-02-2008 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08 07:53
Moederborddrivers? installeer je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai een poosje met een linux opstart cd voor de dingen die je echt nodig hebt (internet, mail, editor). Zo kun je er achter komen of het hardware of sw gerelateerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
@Mar2zz: Moederborddrivers installeer ik ja.. Kheb een MSI K9N Neo moederbord.

@Watervin: Linux heb ik al gedraaid.. Niets aan de hand maar aangezien ik 3 verschillende versies van windows heb geprobeerd ligt het iig niet aan corrupte software.. Of windows is niet volledig compatible met m'n systeem..

Misschien moet ik de specs ook nog geven (misschien makkelijk):
-AMD Athlon 64 4000+
-MSI K9N Neo moederbord
-4x 512 mb ddr2 kingston werkgeheugen
-ATI Radeon x1950GT videokaart
-Sweex soundcard 5.1 :P
-HD's:
- 150 GB IDE
- 250 GB SATA2 SEAGATE (gloednieuw)
- (beide hd + m'n oude geven allemaal dezelfde problemen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Kijk eens op je moederbord of je wat bolle of uitgelopen condensatoren ziet. Had ik vaker bij o.a. MSI moederborden.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:21

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Roman schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:21:
Kijk eens op je moederbord of je wat bolle of uitgelopen condensatoren ziet. Had ik vaker bij o.a. MSI moederborden.
Heb ik ook gehad met vorige pc, zou idd het probleem kunnen zijn. Of een verrotte north-/southbridge.

Probeer eens een ander besturingssysteem of dit ook het probleem behoud (Ubuntu ofzo).

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een netwerk thuis? Kijk eens of die andere pc's virus/adware vrij zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bio
  • Laatst online: 21-07 23:16

Bio

Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:25:
Heb je een netwerk thuis? Kijk eens of die andere pc's virus/adware vrij zijn
Dat kan het probleem niet zijn, want hij krijgt de fout bij configuratiescherm bijvoorbeeld al voordat hij zijn wlan geinstalleerd heeft.

Ik denk persoonlijk ook in de richting van moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Roman schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:21:
Nee.. zover ik kan zien zien alle condensatoren op m'n moederbord er nog fatsoenlijk uit.
remy007 schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 09:23:
Probeer eens een ander besturingssysteem of dit ook het probleem behoud (Ubuntu ofzo).
         ▼
gersompie schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:53:
@Watervin: Linux heb ik al gedraaid.. Niets aan de hand maar aangezien ik 3 verschillende versies van windows heb geprobeerd ligt het iig niet aan corrupte software.. Of windows is niet volledig compatible met m'n systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Laatst online: 13:21

remy007

Broodje Bakpao Helmond

gersompie schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:32:
[...]

Nee.. zover ik kan zien zien alle condensatoren op m'n moederbord er nog fatsoenlijk uit.

[...]

▼

[...]
Biosupdate gedaan?

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Je hebt een 64 bit processor van AMD. Heb je ook van AMD de CPU driver geladen. Staat op de CD van je moederbord als goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Ik neem aan dat dit gewoon in het pakket zit wat ik installeer.. Ik kan iig geen aparte cpudriver installeren vanaf de cd.. Ik zal eens wat downloaden vanaf de site van AMD. Toch denk ik dat dit niet gaat werken aangezien er al systeembestanden corrupt zijn voordat ik ook maar iets heb kunnen installeren.

Biosupdate hoeft toch maar 1x? Die heb ik namelijk al gedaan voor m'n processor in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Nu online

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Bios update moet idd maar 1 keer. Je hebt neem ik aan wel de nieuwste update gedraait. Voor de zekerheid nog even op MSI.com.tw kijken of ze nog een update hebben.

Bij Asus zit altijd een aparte CPU-Driver bij op de cd. Tenminste bij die die ik tot nu toe gehad heb. Kijk maar even hier: http://www.amd.com/us-en/...ces/0,,30_182_871,00.html

Maar je zegd dat de bestander corrupt raken. Kan het zijn dat je harddisk defect is? Ik neem aan dat je de linux versies alleen als live-cd gedraait hebt of heb je die ook geinstalleerd?

[ Voor 20% gewijzigd door Roman op 07-02-2008 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gersompie schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:01:
Beste tweakers,

- Blauwe welkomsscherm werkt niet meer terwijl deze wel ingeschakeld is. Ipv dit scherm krijg ik het klassieke inlog venstertje
- Command doet het niet meer

Het volgende heb ik al gedaan om te proberen het op te lossen:
- Verschillende (legale) windowsversies geïnstalleerd (pro sp2, x64)
- Meerdere harde schijven gebruikt (waaronder ook een gloednieuwe)
- Memtest gedraaid.. Geen fouten gevonden
- Een aantal fouten die gelijk na de installatie al aan de orde kwamen wezen erop dat het probleem niet aan eventuele corrupte software of virussen lag
- Naar de foutmeldingen gezocht op internet maar meestal waren deze niet toepasbaar in mijn situatie
- Tig re-installaties

Kortom, het lijkt er sowieso op te wijzen dat het een hardwarematig probleem is. Misschien weten jullie waar het aan kan liggen? Ik weet het iig niet meer.. 8)7
Ja, ik denk dat het heel waarschijnlijk een MBR virus is of een stukje hardnekkige spyware. Lees je tekst nog eens door ;) Waarom munt ik het niet op je hardware?
Niets in Windows wordt vanzelf ingesteld [op dat niveau] en dat inlogscherm is mij bijster verdacht
code:
1
Blauwe welkomsscherm werkt niet meer terwijl deze wel ingeschakeld is

Geen hardwareprobleem op hetr eerste gezicht.

1. Download de ISO van Killdisk
2. Maak een back-up op bestandsniveau en niet geautomatiseerd naar een FAT partitie!
3. Brand de ISO van Killdisk
4. Start op vanaf de ISO en ga de vaste schijf helemaal Zero-fillen. Dat is de enigste methode om malwae ongedaan te maken.
5 Bouw op van originele media en post sowiezo even een hijackthis logje.

Versie 2.0.2 van Trend Micro, dus niet van de maker zelf.

Test op slechte sectoren en kijk in de eventviewer
Meerdere harde schijven gebruikt (waaronder ook een gloednieuwe)

Dit sluit malware NIET uit. Malware kan op elk medium staan dat je mount in je systeem en is het een goed stukje code dan ben je de sjaak.\

Edit:
Sluit het zeker uit. Een zerofill is one-way. Alle data van sector 0 tot en met de laatste sector wordt overschreven met nullen.

->Windows installeren en na elke setup van een applicatie compairen met HijackThis. Eerst een log vóór de installatie en dan ná de installatie. Op die manier vind ik het zo.

Ik hoor het wel. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2008 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Oke.. Dat klinkt als een goede mogelijke oplossing maar nog even dit.. (voordat ik dat helemaal ga doen):
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 18:21:
1. Download de ISO van Killdisk
2. Maak een back-up op bestandsniveau en niet geautomatiseerd naar een FAT partitie!
3. Brand de ISO van Killdisk
4. Start op vanaf de ISO en ga de vaste schijf helemaal Zero-fillen. Dat is de enigste methode om malwae ongedaan te maken.
5 Bouw op van originele media en post sowiezo even een hijackthis logje.
Als ik het goed begrijp denk jij dus dat de eventuele virussen op m'n harde schijf zitten? Zoals ik al zei was 1 van de harde schijven gloednieuw. Deze heeft voor en tijdens de installatie van windows nog niet samen met een andere harde schijf in een computer gezeten. Hoe is het dan mogelijk dat er virussen op komen, en deze ook heel toevallig precies hetzelfde op die andere hd zitten? Het enigste andere opslagmedium wat in mijn computer zat tijdens de installatie van windows op de nieuwe hd was misschien m'n usb-stick. Is het dan niet voldoende om alleen deze te formatteren of is het dan alweer gekopiëerd naar de zojuist genoemde hd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet voldoende nee, en daarom de optie om zeer frequent een Hijackthis log te maken en vooral de eventviewer in de gaten houden. Komen er meer Errors voor of Critical events, zet ze dan even hier neer. ID100 hebben we nu wel gehad.

Ik zou graag exact willen weten welke errors je nu krijgt in de eventviewer.

*Formatteren wijzigt de MBR en zero-fillen is ook echt een zeer laag niveau format en dan weet je meteen of je slechte sectoren hebt.

In principe zou ik nu je PC even moeten lenen, want ik denk inderdaad dat er geen zuivere software tussenzit en waarom dan?

Het welkomsscherm kan 'zover ik weet' niet zonder toestemming gewijzigd worden. Ook niet in Vista overigens.

Iets wijzigt dus j einstellingen; actieve hacker? zou ook nog kunnen. Heb je een vast IP?
Installeer eens alles zonder dat netwerkkabeltje erin.................

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Oke.. ik heb hier niet heel veel verstand van :P Maar hier is de Hijackthis log:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 18:29:14, on 8-2-2008
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16574)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
C:\WINDOWS\system32\brss01a.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\xampp\apache\bin\apache.exe
C:\Program Files\xampp\mysql\bin\mysqld-nt.exe
C:\Program Files\xampp\apache\bin\apache.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\WINDOWS\Mixer.exe
C:\Program Files\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe
C:\Program Files\DAEMON Tools Pro\DTProAgent.exe
C:\Program Files\Ares\Ares.exe
C:\Program Files\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
C:\PROGRA~1\MOZILL~1\FIREFOX.EXE
C:\WINDOWS\system32\notepad.exe
C:\Program Files\Macromedia\Dreamweaver 8\Dreamweaver.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\usnsvc.exe
C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe
C:\WINDOWS\system32\wbem\wmiprvse.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.nl/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O4 - HKLM\..\Run: [C-Media Mixer] Mixer.exe /startup
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft] iexplorer.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SetDefPrt] C:\Program Files\Brother\Brmfl05a\BrStDvPt.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ControlCenter2.0] C:\Program Files\Brother\ControlCenter2\brctrcen.exe /autorun
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\RunServices: [Microsoft] iexplorer.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [DAEMON Tools Pro Agent] "C:\Program Files\DAEMON Tools Pro\DTProAgent.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [ares] "C:\Program Files\Ares\Ares.exe" -h
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Statusvenster.lnk = C:\Program Files\Brother\Brmfcmon\BrMfcWnd.exe
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_03\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1201201879625
O16 - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} (Java Runtime Environment 1.6.0) - http://javadl-esd.sun.com/update/1.6.0/jinstall-6u3-windows-i586-jc.cab
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O23 - Service: Apache2.2 - Apache Software Foundation - C:\Program Files\xampp\apache\bin\apache.exe
O23 - Service: Ares Chatroom server (AresChatServer) - Ares Development Group - C:\Program Files\Ares\chatServer.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: BrSplService (Brother XP spl Service) - brother Industries Ltd - C:\WINDOWS\system32\brsvc01a.exe
O23 - Service: mysql - Unknown owner - C:\Program Files\xampp\mysql\bin\mysqld-nt.exe

--
End of file - 5459 bytes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:26:
Niet voldoende nee, en daarom de optie om zeer frequent een Hijackthis log te maken en vooral de eventviewer in de gaten houden. Komen er meer Errors voor of Critical events, zet ze dan even hier neer. ID100 hebben we nu wel gehad.

Ik zou graag exact willen weten welke errors je nu krijgt in de eventviewer.

*Formatteren wijzigt de MBR en zero-fillen is ook echt een zeer laag niveau format en dan weet je meteen of je slechte sectoren hebt.

In principe zou ik nu je PC even moeten lenen, want ik denk inderdaad dat er geen zuivere software tussenzit en waarom dan?

Het welkomsscherm kan 'zover ik weet' niet zonder toestemming gewijzigd worden. Ook niet in Vista overigens.

Iets wijzigt dus j einstellingen; actieve hacker? zou ook nog kunnen. Heb je een vast IP?
Installeer eens alles zonder dat netwerkkabeltje erin.................
Zoals eerder in dit topic al gezegd.... Tijdens en na de installatie zit er totaal niets van lan-kabels en wireless kaartjes in de computer. Verder is er nog helemaal geen software geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schone log,

Meestal zit ik goed, maar ik moet 'denk ik' mijn fout toegeven.

De klachten die je hebt lijken exact op een MBR virus en/of Malware cat. 8/10
Ik ben dus geen God en ik geef mijn fout toe, maar de vette items die ik heb
aangevinkt in ID100 zijn IO controller gerelateerd. Dank is de volgende optie
je moederbord want een rotte controller komt nog wel eens voor.

Ik handel mijn hulp af op script. Dat leerde ik op school en in 7 van de 10
gevallen is het wel rotte software ;)

Kun je testen tussen S-ata en IDE?

Nogmaals, ik zie graag event errors. Zo groot is mijn glazen bol niet en
ik ben er om je te helpen en ook iuk kan het mis hebben. Schaam ik me
totaal niet voor. Daarom die opmerking over lenen. Ik heb geen inzage ín
jouw eventviewer, dus des te meer informatie we hier op GoT krijgen, des
te gerichter kan ik je helpen en daar ben ik voor.

Ik geef niet zomaar op en jij hopelijk ook niet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2008 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Verwijderd schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 18:58:
De klachten die je hebt lijken exact op een MBR virus en/of Malware cat. 8/10
Ik ben dus geen God en ik geef mijn fout toe, maar de vette items die ik heb
aangevinkt in ID100 zijn IO controller gerelateerd. Dank is de volgende optie
je moederbord want een rotte controller komt nog wel eens voor.
Waarschijnlijk zijn we er dan uit :)
Nogmaals.. ik ben niet zo heel goed op dit gebied maar nu ik je hoor over IO controller..

Als ik ubuntu installeer krijg ik een error over die zoiets zegt: IO/APIC not connected to timer.. Ik weet niet meer of dit letterlijk de error was maar ik moest iig installeren met de functie NOAPIC aan. Kan je misschien iets met deze gegevens?? Maar sowieso.. is het mogelijk dat als de IO niet meer goed werkt dat specifieke windowsinstellingen worden gewijzigd e.d.?

[ Voor 33% gewijzigd door Gersomvg op 08-02-2008 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
gersompie schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 19:12:
[...]

Nogmaals.. ik ben niet zo heel goed op dit gebied maar nu ik je hoor over IO controller..

Als ik ubuntu installeer krijg ik een error over die zoiets zegt: IO/APIC not connected to timer.. Ik weet niet meer of dit letterlijk de error was maar ik moest iig installeren met de functie NOAPIC aan. Kan je misschien iets met deze gegevens?? Maar sowieso.. is het mogelijk dat als de IO niet meer goed werkt dat specifieke windowsinstellingen worden gewijzigd e.d.?
Ik heb ubuntu nog een x opgestart maar nu kreeg ik die melding niet.. Maarja.. zoals je hierboven kan lezen kreeg ik die melding toen wel, wat er op kan wijzen dat m'n IO/APIC kapot is. |:( Kan iemand hier nog iets over zeggen? Zijn er programma'tjes om dit te testen? Ik ga namelijk niet zomaar m'n hele computer uit elkaar slopen om m'n moederbord te retourneren.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gersompie schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 19:12:
[...]

Ik weet genoeg, jij? ;)

Toch een andere plank gaan halen. Het kost geld, weet ik, maar dan ben je wel van die sh_t af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Nou ja.. Hij is van cool-prices en die hebben goede aftersales.. Alleen dan zit ik wel een aanzienlijke tijd van minstens 1 week zonder computer :'( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gersompie schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 21:27:
Nou ja.. Hij is van cool-prices en die hebben goede aftersales.. Alleen dan zit ik wel een aanzienlijke tijd van minstens 1 week zonder computer :'( |:(
Dat is even bud. Een week kan nog wel, maar dan een paar niet-PC-gerelateerde adviezen

1. Geef je brommer/fiets/auto eens een goede beurt en maak hem spik en span schoon (weer een halfe dag eraf).
2. Maak je hok aan kant, dus alles goed reinigen, vreet tijd.
3. Pak een goed boek over een van je games en leer je games beter te beschrijven (Tokien's: In de ban van de Ring) zodat ik mijn games op dat thema nog beter snapte.
4. Spreek iets af met vrienden en ga eens lekker uit
5. Je doet dus ook VWO en bijt je er eens in vast zodat je iets vooruit loopt op derest. Dit is wel nodig als je een goede PC terugkrijgt want wat zul jij gamen ;)
In de tijd zoner PC leerde ik de meeste dagelijkse dingen meer te waarderen. Ik ga dan wel TV kijken en huurde een zwik films die ik nog wilde zien en die week is zo voorbij.

Zo was ik mijn PC vorig jaar 5 dagen kwijt, maar ze vonden het probleem wel.
[Ook ik kom er soms niet uit]

Toch niet helemaal eerlijk van mezelf want die 5 dagen waren de dagen dat er 4 dingen tegelijk kapot waren. Ik heb connecties met groothandel leveranciers en die doen hun job net wat vlugger. Het is duurder als normaal, maar een 10 voor hoe ze het apparaat teruggaven.
Tip 6: Zet er zelf een nieuw moederbord in en stuur het oude exemplaar zelf terug. Zit je 1 uur zonder PC, maar het is een risico want moederborden lopen bijster snel ESD schade op. Dus doen in een vochtige stofvrije ruimte en alleen met katoenen kleding.

Ik schrijf dit op om goede redenen. Als je VWO doet is een computerverslaving 'bijna' theoretisch onmogelijk. Ik doe dit alleen om je te helpen, begrijp dat goed. Ik doel juist op afleiding zoeken in de nuttige dingen. Loop je ergens mee achter, handel dat dan meteen af.
Ik beloof je dat het een goed gevoel geeft in plaats van 'craving'

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2008 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2008 @ 10:39:
[...]

Dat is even bud. Een week kan nog wel, maar dan een paar niet-PC-gerelateerde adviezen

1. Geef je brommer/fiets/auto eens een goede beurt en maak hem spik en span schoon (weer een halfe dag eraf).
2. Maak je hok aan kant, dus alles goed reinigen, vreet tijd.
3. Pak een goed boek over een van je games en leer je games beter te beschrijven (Tokien's: In de ban van de Ring) zodat ik mijn games op dat thema nog beter snapte.
4. Spreek iets af met vrienden en ga eens lekker uit
5. Je doet dus ook VWO en bijt je er eens in vast zodat je iets vooruit loopt op derest. Dit is wel nodig als je een goede PC terugkrijgt want wat zul jij gamen ;)
In de tijd zoner PC leerde ik de meeste dagelijkse dingen meer te waarderen. Ik ga dan wel TV kijken en huurde een zwik films die ik nog wilde zien en die week is zo voorbij.

Zo was ik mijn PC vorig jaar 5 dagen kwijt, maar ze vonden het probleem wel.
[Ook ik kom er soms niet uit]
Haha.. wat een tips :P Dankje _/-\o_
Ik kan wel een paar dagen zonder computer hoor :P maar ik ben bijv. heel druk bezig met een vwo4-site die al online staat maar waar nog heel veel aan moet worden gebouwd enzo.. van dat soort dingetjes.
Toch niet helemaal eerlijk van mezelf want die 5 dagen waren de dagen dat er 4 dingen tegelijk kapot waren. Ik heb connecties met groothandel leveranciers en die doen hun job net wat vlugger. Het is duurder als normaal, maar een 10 voor hoe ze het apparaat teruggaven.
Cool-prices is ook snel.. Pas heb ik een kapotte hd geretourneerd en deze was binnen ongeveer een week weer terug :)
Tip 6: Zet er zelf een nieuw moederbord in en stuur het oude exemplaar zelf terug. Zit je 1 uur zonder PC, maar het is een risico want moederborden lopen bijster snel ESD schade op. Dus doen in een vochtige stofvrije ruimte en alleen met katoenen kleding.
Moederbord zet ik er ook zelf in. Kheb m'n pc zelf gebouwd ;) Ik retourneer dus alleen de mamaplank
Ik schrijf dit op om goede redenen. Als je VWO doet is een computerverslaving 'bijna' theoretisch onmogelijk.
computer en vwo kan je heeel goed combineren hoor O-)

Maar nog ff een vraagje.. (kga hem toch echt binnenkort terugsturen aangezien m'n explorer.exe nu ook al niet meer automatisch opstart): Zijn er programma's om je IOAPIC te testen? Ik wil altijd overal heel zeker van zijn O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed onderbouwt :)

Ben wel nieuwsgierig naar je VWO4 site. Is dit uit het belang voor de bovenbouw?
Ik weet nog dat men na 3 VWO kijkt of je gedragtechnisch naar de bovenbouw kan.
Ben zelf nooit blijven zitten want ik zal een van de weinige zijn die z'n klas graag meenam. Ik had er maten en ik praat wel.
Ik deed eindexamen in 1993 en het HBO examen in 1996 (mocht stages overslaan omdat ik al reeds werkzaam was waar ik nu nog steeds werk met plezier)

Goed, moederbord ga je zelf doen, maar waarom is hij dan een week weg? Ik snap deze samenhang van je niet.

Ik hoop hoe dan ook dat je eruit komt, maar ik denk dat het nu wel zeker je moederbord is. Lijkt me heel sterk als dat niet zo is omdat
1. Windows faalt goed te lopen (ook Linux gaat dus op zijn gat?)
2. Je IOAPIC zoals jij het noemt moet zijn APIC of IO, niet beide.
Je kunt dit alleen laten testen en dit kun je zelf niet simpelweg omdat je het gereedschap er niet voor hebt. Bij Huub van Laarhoven duwen ze er een PCI kaart in met eigen monitor en het probleem was met mijn systeem binnen 30 seconden gevonden.
Dus vraag aan de zaak of ze ook PCI hijacking doen of louter op het oog afgaan? Zo kan ik het ook en Vobis en ik hebben al eens..ging niet goed.. Ik kijk namelijk ook meteen hoe mijn systeem teruggegeven wordt. Bij Vobis niet zo als ik het wil en bij HvL, prima werk, respect!
Ook van die leuke grapjes is een format van je Windows partitie met dualboot. Je snapt dat dit niet goed gaat. Een goede zaak zal je ervoor waarschuwen bij het maken van de afspraak om een 'degelijke' back-up te maken. Schrik niet: 78% doet dit niet en ook niet op aandringen }:|
Ik lag ze vierkant uit.

PS: Dit komt omdat ik in het vak zelf werkzaam ben en wij hun als groothandel hebben. Dan ben je een van hun want ik weet niet of ze lokale klanten toelaten in hun werkplaats.
Zoek en bel rond. Vraag hoe ze het gaan aanpakken en om jou om enige intrige uit te sluiten want verkopers hebben gestudeert in praatjes. Ik scheer ze niet allemaal over een kam, maar je hebt van die labzwansen.

[ Voor 234% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2008 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Nou.. zo ingewikkeld is het bij mij niet geloof ik.. Ik heb m'n moederbord van cool-prices.nl. Ik vraag gewoon een RMA aan.. zeg wat er kapot, stuur m'n moederbord op en ze sturen na een paar dagen een nieuwe op naar mij :) (kheb hem niet van een "analoge" winkel :P)

Die vwo4 site is gewoon in het belang van de 3 vwo4 klassen waarvan ik er in 1 zit. Gewoon.. forum.. uploadpagina... roosters e.d.
*Nu gaan we een beetje offtopic*:P

• Gersomvg
Zoo.. Ik heb m'n nieuwe moederbord binnen maar helaas |:( |:( |:( |:(
Windows is nog steeds niet goed...

Naar alle waarschijnlijkheid is deze hardware niet de boosdoener (aangezien ik al veel uitgeprobeerd, gewisseld en hardware weggelaten heb):
- harde schij(f)(ven)
- moederbord (uiteraard :P )
- geluidskaart
- geheugenbankjes

Het zou hier dus nog aan kunnen liggen:
- videokaart (misschien een beetje onwaarschijnlijk)
- cpu

Zoals uit het verhaal hierboven blijkt was het probleem dus niet de I/O controller van m'n moederbord. Zijn er nog andere ideeën? Kan het ook aan m'n cpu of videokaart liggen? In principe werkt windows wel maar zie m'n ts voor de problemen die ik er mee had...
Als jullie logs of andere gegevens nodig hebben.. graag..! Ik wil nu onderrand echt dat m'n computer weer een beetje fatsoenlijk gaat doen...

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Met Ctrl F vond ik het woord voeding niet in dit topic.

Nu lijkt het me stug en zeer onwaarschijnlijk maar als dat het enige is wat nog niet vervangen is.......

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
nou ja.. het is misschien idd een beetje onwaarschijnlijk en ook niet het enigste wat nog niet vervangen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik zou dan eerder geneigd zijn het in externe (als in niet PC-gerelateerde zaken) oorzaken te zoeken.

Ik weet uit ervaring dat een fluctuerende netstroom aansluiting ook hell is om als oorzaak te kunnen vinden. Maar als je een zwaar zwabberende netspanning hebt vind een PC dat over het algemeen niet echt fijn ;)

offtopic:
Een andere externe factor is de enduser, maar da's een ander verhaal ;)

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 29-02-2008 17:33 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Ik ben eruit... :) :)

Het ligt aan SP2.. M'n systeem is niet compatibel met SP2. Ik moet dus nu maar met smart op SP3 wachten :)
Ik heb een windows zonder SP2 geïnstalleerd en nu heb ik de problemen niet.. maar ja.. nu heb ik geen usb 2.0 en weet ik veel allemaal. Weet iemand wanneer SP3 ongeveer gaat uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
btw.. dus toch softwarematig |:( |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:08:
Goed onderbouwt :)

Ben wel nieuwsgierig naar je VWO4 site. Is dit uit het belang voor de bovenbouw?
Ik weet nog dat men na 3 VWO kijkt of je gedragtechnisch naar de bovenbouw kan.
Ben zelf nooit blijven zitten want ik zal een van de weinige zijn die z'n klas graag meenam. Ik had er maten en ik praat wel.
Ik deed eindexamen in 1993 en het HBO examen in 1996 (mocht stages overslaan omdat ik al reeds werkzaam was waar ik nu nog steeds werk met plezier)

Goed, moederbord ga je zelf doen, maar waarom is hij dan een week weg? Ik snap deze samenhang van je niet.

Ik hoop hoe dan ook dat je eruit komt, maar ik denk dat het nu wel zeker je moederbord is. Lijkt me heel sterk als dat niet zo is omdat
1. Windows faalt goed te lopen (ook Linux gaat dus op zijn gat?)
2. Je IOAPIC zoals jij het noemt moet zijn APIC of IO, niet beide.
Je kunt dit alleen laten testen en dit kun je zelf niet simpelweg omdat je het gereedschap er niet voor hebt. Bij Huub van Laarhoven duwen ze er een PCI kaart in met eigen monitor en het probleem was met mijn systeem binnen 30 seconden gevonden.
Dus vraag aan de zaak of ze ook PCI hijacking doen of louter op het oog afgaan? Zo kan ik het ook en Vobis en ik hebben al eens..ging niet goed.. Ik kijk namelijk ook meteen hoe mijn systeem teruggegeven wordt. Bij Vobis niet zo als ik het wil en bij HvL, prima werk, respect!
Ook van die leuke grapjes is een format van je Windows partitie met dualboot. Je snapt dat dit niet goed gaat. Een goede zaak zal je ervoor waarschuwen bij het maken van de afspraak om een 'degelijke' back-up te maken. Schrik niet: 78% doet dit niet en ook niet op aandringen }:|
Ik lag ze vierkant uit.

PS: Dit komt omdat ik in het vak zelf werkzaam ben en wij hun als groothandel hebben. Dan ben je een van hun want ik weet niet of ze lokale klanten toelaten in hun werkplaats.
Zoek en bel rond. Vraag hoe ze het gaan aanpakken en om jou om enige intrige uit te sluiten want verkopers hebben gestudeert in praatjes. Ik scheer ze niet allemaal over een kam, maar je hebt van die labzwansen.
Zo'n diagnose kaart die al voor de bios is gestart begint met testen van het systeem?
Die krengen zijn duur :X Of zijn ze 2ehands een beetje betaalbaarder te krijgen?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

gersompie schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:29:

Het ligt aan SP2.. M'n systeem is niet compatibel met SP2. Ik moet dus nu maar met smart op SP3 wachten :)
Onzin, als ik je hardwarelijst bekijk zie ik geen enkel item wat roet in het eten zou kunnen gooien.
Ik heb een windows zonder SP2 geïnstalleerd en nu heb ik de problemen niet.. maar ja.. nu heb ik geen usb 2.0 en weet ik veel allemaal. Weet iemand wanneer SP3 ongeveer gaat uitkomen?
SP3 bevat ook alle onderdelen van SP1 en SP2 dus ik zou toch maar eens verder zoeken. Misschien is het één specifieke update die de boel verstiert. Daar gok ik nu op.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Op de site van microsoft staat dat de problemen die bij mij voordoen (o.a. dat van het control panel) bekende problemen zijn bij sommige computers waar SP2 op draait ;)

En toen installeerde ik xp zonder SP2 en tada... (ik had echt alles al geprobeerd, x64, professonal, home maar dit was allemaal met SP2)
Guardian Angel schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:50
Misschien is het één specifieke update die de boel verstiert. Daar gok ik nu op.
Dat zou inderdaad goed kunnen want met de eerste versie van SP2 doetie het wel

[ Voor 59% gewijzigd door Gersomvg op 01-03-2008 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Het probleem bleef natuurlijk nog staan aangezien je SP2 perse nodig hebt voor een heleboel dingen dus vandaar een update: :/

Oke.. een schone installatie van 1 van de eerste versies van xp (zonder updates en SP2) doet het volledig perfect.. niet aan de hand.
Nu ging ik SP2 (Nieuwste versie) installeren maar kreeg een error dat de setup het bestand regedit.exe niet kon kopieren en dat ik de locatie op moest geven (SP2 installatie maakte mappen met de installatiebestanden aan op een lege partitie die nog nooit gebruikt was en waar ook niets mis mee was). Ik gaf dus gewoon opnieuw de locatie op die SP2 ook al gevonden had maar regedit.exe stond er toch echt.. Helaas.. hij deed het nog niet.

setup afgebroken.. alles hersteld en vervolgens:

Opnieuw een SP2 installatie.. Nu vind de installatie het bestand telnet.exe niet.. Ik geef weer de goede locatie op maar nogmaals doet hij het niet. Maar de mappen die de vorige SP2-installatie had aangemaakt stonden er nog en uit deze map kon de installatie het bestand telnet.exe wel kopieren. Maar helaas.. de setup loopt weer vast op regedit.exe (locatie van de regedit.exe uit de map van de vorige installatie opgeven werkte ook niet).

tsja.. dan maar tegen m'n principes in vista installeren..

Vista installatie start sowieso al zeeer traag op. Het duurde bijv. toch zeker 5 minuten voordat de voorwaarden van microsoft in beeld kwamen (btw.. dit is tegenwoordig ook bij de xp-installatie). Tijdens de installatie krijg ik een soortgelijke melding als bij de installatie van SP2; bepaalde "files are not available". (maar na die SP2 installatie weet ik dat ze wel available zijn).
Guardian Angel schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 22:08:
Met Ctrl F vond ik het woord voeding niet in dit topic.

Nu lijkt het me stug en zeer onwaarschijnlijk maar als dat het enige is wat nog niet vervangen is.......
Kan een voeding zo specifiek een SP2 installatie verpesten?? (lijkt me vrij sterk)
Guardian Angel schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:50:
SP3 bevat ook alle onderdelen van SP1 en SP2 dus ik zou toch maar eens verder zoeken. Misschien is het één specifieke update die de boel verstiert. Daar gok ik nu op.
Vista werkt ook niet.. Maar aangezien en schone nonSP2-xp-installatie het wel doet is dit idd wel een mogelijkheid

Logs nodig.. gegevens nodig? Zeg het alsjeblieft!! Ik wil er alles aan doen om m'n computer weer normaal te krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gersompie schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 22:29:

:? Begrijp het niet. Ik heb nog nooit in mijn systeemanalistenleven een systeem gezien dat niet compatible is met SP2. Dat je wat moet veranderen of andere drivers nodig hebt is een tweede oorzaak.

Vreemd }:|

Ik gooi het op je hardware als je het niet erg vind :)

Dus de lijst in de FAQ even afwerken over cpu-mobo-mem gerelateerde problemen :)
Kan een voeding zo specifiek een SP2 installatie verpesten?? (lijkt me vrij sterk)
Zeker niet waarschijnlijk en dit zijn geen voeding gerelateerde problemen. Ga jij je voltlijnen meten als je harddisk gaat tikken?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2008 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:02:
:? Begrijp het niet. Ik heb nog nooit in mijn systeemanalistenleven een systeem gezien dat niet compatible is met SP2. Dat je wat moet veranderen of andere drivers nodig hebt is een tweede oorzaak.

Vreemd }:|
Was iets te optimistisch O-) (ik had over die bug gelezen en d'r stond bij dat dat bij sommige systemen icm SP2 was)
Verwijderd schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 19:02:
Ik gooi het op je hardware als je het niet erg vind :)

Dus de lijst in de FAQ even afwerken over cpu-mobo-mem gerelateerde problemen :)
nou ja.. das denk ik niet nodig.. Ik moet alleen op de 1 of andere manier nog ff m'n cpu testen.. Ik heb namelijk al met meerdere (van m'n 4 losse geheugenbankjes) los een installatie van windows gedaan (dus aan de mem ligt het niet). Mobo is nu gloednieuw dus daar ligt het ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircam
  • Laatst online: 14-12-2019
Wat ik hier allemaal een beetje lees: het enige wat je nog niet getest heb is je voeding. Wat voor voeding heb je eigenlijk? Ik heb de laatste jaren de meest waanzinnige fouten op kunnen lossen met het plaatsen van een goede stabiele voeding. Wellicht trekt je voeding het gewoon niet.

Sterkte met dit vage probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Sircam schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 21:24:
Wat ik hier allemaal een beetje lees: het enige wat je nog niet getest heb is je voeding. Wat voor voeding heb je eigenlijk? Ik heb de laatste jaren de meest waanzinnige fouten op kunnen lossen met het plaatsen van een goede stabiele voeding. Wellicht trekt je voeding het gewoon niet.

Sterkte met dit vage probleem
Nou ja.. het probleem is ook een beetje dat ik de hardware en het geld niet voor het rapen heb als vwo4-leerling met een schamel bijbaantje :P
Kijk.. als jij echt denkt dat het probleem aan de voeding ligt wil ik daar best werk van maken maar klinkt het jou logisch in de oren dat bijv. een SP2 setup het bestand regedit.exe niet kan kopieren terwijl die niet bestaat en dat dat dan aan de voeding zou liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Toch geen Nvidia chipset, waarbij je de Nvidia firewall hebt geïnstalleerd ? Levert nl vaak datacorruptie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mobo is nu gloednieuw dus daar ligt het ook niet aan.
Als dat zo werkt bespaarde me dat duizenden kilometers per jaar.

Juist nieuwe moederborden moeten mijn vertrouwen eerst winnen. Vind je het vreemd als ik zeg dat ik mijn data meer toevertrouw aan een wat oudere harddisk dan een gloednieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:49:
[...]

Als dat zo werkt bespaarde me dat duizenden kilometers per jaar.

Juist nieuwe moederborden moeten mijn vertrouwen eerst winnen. Vind je het vreemd als ik zeg dat ik mijn data meer toevertrouw aan een wat oudere harddisk dan een gloednieuwe.
Maar je weet toch dat het met m'n oude ook was? Kijk eens eerder in het topic; Ik heb een nieuw moederbord gekregen om dit probleem maar het heeft het niet opgelost..

En ik heb het inmiddels ook al met 3 hd's geprobeerd..

edit:
Verder wil ik nog toevoegen dat ik het ook niet direct op kappote hardware aanstuur aangezien de non-SP2-xp-installatie die ik nu draai uitmuntend werkt.. Echt niets aan de hand.. maar met SP2 of Vista gaat het mis..

[ Voor 21% gewijzigd door Gersomvg op 06-03-2008 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircam
  • Laatst online: 14-12-2019
gersompie schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:17:
[...]

Nou ja.. het probleem is ook een beetje dat ik de hardware en het geld niet voor het rapen heb als vwo4-leerling met een schamel bijbaantje :P
Kijk.. als jij echt denkt dat het probleem aan de voeding ligt wil ik daar best werk van maken maar klinkt het jou logisch in de oren dat bijv. een SP2 setup het bestand regedit.exe niet kan kopieren terwijl die niet bestaat en dat dat dan aan de voeding zou liggen?
Wat voor voeding heb je eigenlijk? Want dat speelt toch met deze setup wel enigszinds mee? Ik heb idd vaker dit soort rare problemen gezien en opgelost met een goede stabiele voeding. Als je er geen een kan kopen vraag dan even rond in je vrienden- en kennissenkring of er nog iemand een goede voeding heeft die je even mag gebruiken om te testen. Het is dat je zo ver weg woont anders was ik even bij je langs gereden :)

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

hmmm, heb de post(2x) helemaal gelezen en ergens rinkelt er ergens een belletje met wat ik in een "ver verleden" ook eens voor mijn kiezen heb gehad met mijn pc.

Wil je voor mij eens kijken in je bios wat voor instelling je bij ACPI heb staan? - gewoon uit nieuwsgierigheid :) - heb namelijk precies toen XP net uit was, precies het zelfde probleem gehad(volgens mij) en had toen inderdaad te maken dat ACPI functie niet goed geïmplementeerd werd.

Als ik alle hoofd kernwoorden van je post google, kom ik telkens deze pagina tegen in de eerste 5 hits:

http://www.theeldergeek.c...llation_of_windows_xp.htm

lees het gedeelt vanaf hier: "When XP is first installed it tries to determine what type of BIOS is available on the computer. Newer systems have what is known as Advanced Configuration and Power Interface (ACPI) capability. Unfortunately, XP doesn't always recognize a computer BIOS is ACPI capable and doesn't install the support for ACPI"

Het is een long shot, maar iets zegt me......

Cheers, GetaGrip

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En toch zou ik het systeempje even ter reparatie aanbieden. Het systeem dient volledig doorgemeten te worden want als dit een softwareprobleem is is het wel uitzonderlijk merkwaardig.
Het is niet leuk, maar ook je nieuwe moederbord kan defect zijn en misschien is het toch je voeding.

Heb je een multimeter?
Zo ja, dan heb je wat te doen ;)

Mij staat er iets van bij dat ntoskrnl.exe vervangen wordt en dat is nu net dat bestandje dat communiceerd met de hal.dll file. Dus gaat het mis.
Sorry, maar ik kan geen andere verklaring vinden met de informatie die jij me geeft. Als je nu mijn buurman was kwam ik wel even langs want dit zou ik graag zelf zien.

Het is even balen, maar vat het niet op als commando of commentaar
just my 2 cents as systemoperator :/

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2008 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:32:
Ik zou dan eerder geneigd zijn het in externe (als in niet PC-gerelateerde zaken) oorzaken te zoeken.

Ik weet uit ervaring dat een fluctuerende netstroom aansluiting ook hell is om als oorzaak te kunnen vinden. Maar als je een zwaar zwabberende netspanning hebt vind een PC dat over het algemeen niet echt fijn ;)

offtopic:
Een andere externe factor is de enduser, maar da's een ander verhaal ;)
Niemand heeft het erover, maar je hebt wel gelijk want dat heb ik al eens meegemaakt. Kijk maar naar brandende peertjes. Hier gaan ze soms bijna helemaal uit in een klein snel moment en dat zie je. Mij valt wel op dat mijn systeem er toch geen last van ondervind en gewoon door blijft draaien. Kwestie van goede overmaatse condensator in goede voeding?
In mijn voeding zit wel zo'n joekel van een condesator zo groot als een 'D' batterij of monocell.

Veel systemen met goedkopere voedingen kunnen dat niet hebben en lopen vast of er verschuiven een paar bitjes wat een algehele lock-up 'crash' teweeg brengt.

Goed punt, en sorry, maar ik las er ook overheen

*Boycott de spaarlamp want hiermee zie je het niet :P ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 12:30:
[...]

Niemand heeft het erover, maar je hebt wel gelijk want dat heb ik al eens meegemaakt. Kijk maar naar brandende peertjes. Hier gaan ze soms bijna helemaal uit in een klein snel moment en dat zie je. Mij valt wel op dat mijn systeem er toch geen last van ondervind en gewoon door blijft draaien. Kwestie van goede overmaatse condensator in goede voeding?
In mijn voeding zit wel zo'n joekel van een condesator zo groot als een 'D' batterij of monocell.

Veel systemen met goedkopere voedingen kunnen dat niet hebben en lopen vast of er verschuiven een paar bitjes wat een algehele lock-up 'crash' teweeg brengt.

Goed punt, en sorry, maar ik las er ook overheen

*Boycott de spaarlamp want hiermee zie je het niet :P ;)
Het zou kunnen, maar Gersompie heeft meerdere keren opnieuw geïnstalleerd..... dus hoe verklaar je dat dan?

Verder opereren voedingen tegenwoordig tussen de 220-240 Volt, dus al zou het voltage fluctueren dan zou het binnen de marges moeten zijn, tenzij er op de zelfde groep koelkasten, magnetrons etc. (alles wat piekspanningen kan veroorzaken) zitten en deze dus regelmatig aanslaan. - tjsa, dat zou een probleem kunnen zijn.... maar ik betwijfel het.

Ik gok nog steeds op die ene gemeenschappelijke deler: de bios - niemand heeft het er over gehad en waarschijnlijk is dit ook (nog) niet afgecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou kunnen, maar Gersompie heeft meerdere keren opnieuw geïnstalleerd..... dus hoe verklaar je dat dan?
Hoe goed heb je mijn bericht dan gelezen? Als je nadenkt kom je erachter dat dit geen direct BIOS probleem is en als dat zo zou zijn zou ook Windows XP zónder SP2 vastlopen.

Zelf ben ik al 8 jaar werkzaam in het vak dus ik mag hopen dat ik toch wel weet waar ik het over heb.

Al installeer je hem 1000x opnieuw. Het probleem blijft terugkomen en ook typisch dat hij vermeld dat het onder Vista ook niets is. Zouden beide Windows versie dan net die specifieke fout bevatten op allebij exact hetzelfde HEX adres? Die kans is kleiner dan wat ook.

Ik heb nu mijn inzage gegeven en Gersompie moet zelf beslissen wat hij met onze ingaves doet. Klooit hij lekker zelf aan met het risico op een aqlgeheel defect of brengt hij hem weg naar een goede zaak voor doormeting? Ik kan dat voor hem niet invullen, maar als het mijn systeem was zou ik me de ergenissen besparen.

Weet je wat het punt nu exact is?

->Het duurt al erg lang
->je hebt er niet het juiste gereedschap voor in huis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:52:
[...]
Hoe goed heb je mijn bericht dan gelezen? Als je nadenkt kom je erachter dat dit geen direct BIOS probleem is en als dat zo zou zijn zou ook Windows XP zónder SP2 vastlopen.

Zelf ben ik al 8 jaar werkzaam in het vak dus ik mag hopen dat ik toch wel weet waar ik het over heb.

Al installeer je hem 1000x opnieuw. Het probleem blijft terugkomen en ook typisch dat hij vermeld dat het onder Vista ook niets is. Zouden beide Windows versie dan net die specifieke fout bevatten op allebij exact hetzelfde HEX adres? Die kans is kleiner dan wat ook.

Ik heb nu mijn inzage gegeven en Gersompie moet zelf beslissen wat hij met onze ingaves doet. Klooit hij lekker zelf aan met het risico op een aqlgeheel defect of brengt hij hem weg naar een goede zaak voor doormeting? Ik kan dat voor hem niet invullen, maar als het mijn systeem was zou ik me de ergenissen besparen.

Weet je wat het punt nu exact is?

->Het duurt al erg lang
->je hebt er niet het juiste gereedschap voor in huis :)
Even voor alle duidelijkheid, ik probeer alleen maar mee te denken! ;) en herkende gisteravond gewoon het probleem, als wat ik ooit had, niet meer, niet minder.
Ik hoop dat ik nog antwoord krijg op mijn vraag aan gersompie, gewoon uit eigen nieuwsgierigheid en misschien sla ik de plank helemaal mis - heb ik persoonlijk geen problemen mee :)

En tsja... tegen die acht jaar daar kan ik niets tegen in brengen, behalve dat ik voortaan mijn mond moet houden als jij post? - hint - kijk even naar mijn profiel O-)

humormode on/ -kom d'r maar in gersompie- humormode off/

Relax en Cheers, GetaGrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 17:52:
Niet te hard roepen :)
Fujitsu verkocht destijds Scaleo 600 modellen waar je met geen mogelijkheid SP2 geinstalleerd op kreeg, de oorzaak zat in een incompatible BIOS versie en dito drivers.
(Alles behalve XP SP2 deed het - een SP1 installatie werkte weer probleemloos)

Helaas zijn sommige leveranciers niet echt genegen daar ook nog eens aandacht aan te geven, met als gevolg een broken PC.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 07-03-2008 23:51 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alt-92 schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 23:48:
[...]

Niet te hard roepen :)
Fujitsu verkocht destijds Scaleo 600 modellen waar je met geen mogelijkheid SP2 geinstalleerd op kreeg, de oorzaak zat in een incompatible BIOS versie en dito drivers.
(Alles behalve XP SP2 deed het - een SP1 installatie werkte weer probleemloos)

Helaas zijn sommige leveranciers niet echt genegen daar ook nog eens aandacht aan te geven, met als gevolg een broken PC.
Dit kun je dan weer terugverhalen op drivers.
Als ik een 'huidig' systeem met een ASUS BIOS (je weet genoeg ;) ) met Windows XP zalig werkt en met Windows Vista het ene blauwe scherm na de andere krijgt is het een kwestie van een flash.
Ik raad niemand flashen aan want als het misgaat ben ik wel de kwade peer, maar in dit geval zie ik daar dan nog enige heil in.

@Mod: is het toegestaan om flashen aan te bevelen op dit forum, het gaat vaak goed, maar het kan ook afgrijselijk fout gaan?

ehh, edit

De Scaleo serie van Fujitsu Siemens is nu niet het voorbeeld van hoe het zou moeten. Ik heb er wel eens een in de reparatie gehad met die 3 gaten in het vooronder met blauwe ledjes en dat waren krengen om te temmen. Zet dat maar weer fatsoenlijk in elkaar, hell }:|
Moet het een merk zijn dan misschien nog een Dell, maar anders, nee. Apart subfora voor merksystemen geen idee? ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2008 05:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 05:34:
[...]
@Mod: is het toegestaan om flashen aan te bevelen op dit forum, het gaat vaak goed, maar het kan ook afgrijselijk fout gaan?
Al adviseer je om 230 op het MB te zetten, het mag. Het is en blijft de verantwoordelijkheid van een gebruiker of hij een advies opvolgt.

Tweakers.Net is niet aansprakelijk (zie de voorwaarden in de FAQ) noch kun je een gebruiker persoonlijk aansprakelijk stellen voor de gevolgen van een onjuist advies.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
GetaGrip schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 19:20:
humormode on/ -kom d'r maar in gersompie- humormode off/
*gersompie is even een paar dagen niet achter de computer geweest en verwerkt nu dankbaar de vele reacties*
Verwijderd schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 05:34:
Van het vorige moederbord -wat ik dus heb opgestuurd- heb ik de bios geflasht met op dat moment de nieuwste biosupdate van MSI (hij herkende toen m'n processor niet). Nu heb ik een gloednieuw moederbord en neem ik aan dat hij alles gewoon herkent.. Ik bedoel.. ze zullen op de nieuw moederbord toch wel gelijk de nieuwste bios-flash toepassen?
alt-92 schreef op vrijdag 29 februari 2008 @ 17:32:
Het huis waar ik op het moment woon is een aardig oud huis.. Bovendien staat er ook een gigantische vriezer (in de bakkerij aan ons huis met dezelfde meterkast) te woempen alleen deze doseert uiteraard en staat niet constant aan.. Maar ik heb iig gewoon een niet al te dure voeding die in een A-Open-kast zit dus zou het daar misschien aan kunnen liggen (wel vreemd dat dat pas problemen geeft bij SP2 :? ). Ik zal binnenkort een keer de mooie voeding (die ik een x los gekocht heb) uit de computer van m'n zusjes slopen en die ff in de mijne zetten.. ik neem aan dat hier een grotere condensator in zit.. Je hoort ervan ;)
KillerAce_NL schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:22:
Toch geen Nvidia chipset, waarbij je de Nvidia firewall hebt geïnstalleerd ? Levert nl vaak datacorruptie op.
Nee.. geen firewall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

gersompie schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 19:33:
[...]
Van het vorige moederbord -wat ik dus heb opgestuurd- heb ik de bios geflasht met op dat moment de nieuwste biosupdate van MSI (hij herkende toen m'n processor niet). Nu heb ik een gloednieuw moederbord en neem ik aan dat hij alles gewoon herkent.. Ik bedoel.. ze zullen op de nieuw moederbord toch wel gelijk de nieuwste bios-flash toepassen?
Nee, het BIOS wordt tijdens de productie voorzien van software. Het kan dus altijd voorkomen dat je een product hebt uit een serie waarvan het BIOS ouder is dan de versie die je bij de fabrikant kunt downloaden.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Guardian Angel schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 19:59:
[...]

Nee, het BIOS wordt tijdens de productie voorzien van software. Het kan dus altijd voorkomen dat je een product hebt uit een serie waarvan het BIOS ouder is dan de versie die je bij de fabrikant kunt downloaden.
m'n moederbord ondersteunt vanuit zichzelf al vista en amd x2 processors.. Zou hij een athlon 4000+ icm Windows XP dan niet ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Oke.. Ik heb eindelijk de mogelijkheid gehad om een goede Zalman voeding tijdelijk even in te bouwen (hij is er op het moment al weer uit)

Resultaten:
- Configuratieschermbug was er nog steeds maar naar aanleiding van een paar sites denk ik niet meer dat dit representatief is voor het probleem van een instabiele installatie
- Een aantal problemen met verdwenen partities en beschadigde bestanden (stond niet in ts) waren weer opgelost (maar ik denk eigenlijk dat dit gewoon door de reïnstal kwam)
- ipconfig in command deed het wel weer in tegenstelling tot andere keren (maar dat was niet altijd direct al na de installatie van xp en ik heb de voeding maar een paar uur tot m'n beschikking gehad)
- Vista installeren lukte nog steeds niet net als met m'n eigen voeding

Ik blijf er dus bij dat ik bijna zeker weet dat dit geen voedinggerelateerde problemen zijn. Eigenlijk waren er gewoon geen verschillen.
Wat voor mij nog overblijft is de cpu.. Is het mogelijk dat deze problemen worden veroorzaakt door de cpu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Ik ga denk ik heel voorzichtig O-) zeggen dat ik eruit ben...
Ik heb vanacht een volledige mcAfee scan gedraaid en die vond 1500 geïnfecteerde bestanden.. Werkelijk op alles... Dus ook in m'n dll bestanden van m'n printer zodat die het inderdaad niet deed.. ook in windows bestanden. Nadat ik die scan draaide was de configuratieschermbug over, het blauwe welkomsscherm weer terug, en command deed het weer volledig. Ik had bij dit probleem al wel rekening gehouden met virussen maar ik had eerst norton en dat ik gewoon een prutscanner.. Verder had ik tijdens de installatie ook altijd wel alle andere opslagmediums eruit gehaald maar nu kwam ik erachter dat het op alle 4 de partities stond, op de sd kaart van m'n camera en m'n usb-stick.. Dat is nu dus schoon :D Is ff kijken hoe lang hij het volhoudt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

gersompie schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 07:34:
Ik ga denk ik heel voorzichtig O-) zeggen dat ik eruit ben...
Ik heb vanacht een volledige mcAfee scan gedraaid en die vond 1500 geïnfecteerde bestanden.. Werkelijk op alles... Dus ook in m'n dll bestanden van m'n printer zodat die het inderdaad niet deed.. ook in windows bestanden. Nadat ik die scan draaide was de configuratieschermbug over, het blauwe welkomsscherm weer terug, en command deed het weer volledig. Ik had bij dit probleem al wel rekening gehouden met virussen maar ik had eerst norton en dat ik gewoon een prutscanner.. Verder had ik tijdens de installatie ook altijd wel alle andere opslagmediums eruit gehaald maar nu kwam ik erachter dat het op alle 4 de partities stond, op de sd kaart van m'n camera en m'n usb-stick.. Dat is nu dus schoon :D Is ff kijken hoe lang hij het volhoudt..
Ik en mijn koffie zijn dan al in staat om één vraag te stellen :+ , wat zegt je post title dan?
[xp] Windows wordt steeds instabiel na installatie
Dan heb je dus software die virussen bevat bij installatie, toch? of moet ik meer koffie gaan drinken :)

tip: draai voor de zekerheid ook nog een online virus scanner, kan nooit kwaad om dubbel te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Ik volg het om eerlijk te zijn ook niet meer helemaal maar het fenomeen wat zich voordeed na de scan was dat alles het in één keer weer deed :)
GetaGrip schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 08:52:
tip: draai voor de zekerheid ook nog een online virus scanner, kan nooit kwaad om dubbel te checken.
Trend micro vind nog 1 adware.. en een aantal hoognodige security updates voor IE.. Voor de rest valt het mee :)
Oh nee.. ik dacht dat de scan bijna klaar was maar hij vind weer iets van 900 geïnfecteerde bestanden.. ik dacht bij mcafee al te zien datie ze niet allemaal gerepaired had...

[ Voor 49% gewijzigd door Gersomvg op 20-03-2008 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Afbeeldingslocatie: http://www.gersom.nl/virus.JPG
Dat zijn er niet zoveel toch? :P
Hij is ze nu aant cleanen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online
sling.to/BV

En volgende keer gewoon opletten wat je binnenhaalt.
Billen en blaren enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
De TS is er al achter dat zijn systeem niet "geheel" schoon is. Maar dit was ook uit het HJT-log te halen: iexploreR.exe heeft niets met microsoft's Internet Explorer (iexplore.exe) te doen en is waarschijnlijk spyware, en misschien zelfs een virus.
Volledige format en dan met een echte legale windows cd de boel weer aan de praat krijgen. Een Linux install had dit probleem waarschijnlijk ook naar voren gebracht (of liever gezegd: juist niet ;) )

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gersomvg
Iig thanks voor alle hulp die ik heb gehad en bedankt voor alle moeite _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
btw.. die configsystembug lag niet aan virus of iets dergelijks.. was gewoon te verhelpen met nieuwere IE versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

gersompie schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:26:
Iig thanks voor alle hulp die ik heb gehad en bedankt voor alle moeite _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
btw.. die configsystembug lag niet aan virus of iets dergelijks.. was gewoon te verhelpen met nieuwere IE versie :)
Nou graag gedaan hoor en een laatste tip, als je budget het toelaat :+

Pagina: 1