Toon posts:

ATI X600 en AC Accelero S1?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Mijn VGA kaart heeft een standaard koelertje die gigantische rot geluid maakt, dus daarom leek het me wel leuk om er een passieve koeler er op te plakken. Maar nu is mijn vraag of dat wel kan!

ik heb hier gelezen dat je van die heatsinks op je vga kaart moet zetten.
http://www.madshrimps.be/...&artpage=2678&articID=593
Maar aangezien er eerder zoon klein rot ding op zat, lijkt me dat niet echt nodig toch?

Verder weet ik niet zoveel van hardware af enzo dus vraag ik me ook eigenlijk af waar je ze zou moeten plakken?
Ik had alvast een gokje gedaan en er even een rode circel om heen getekend

hier een foto http://www.noodlecake.nl/vga.jpg

hopelijk kan iemand me goed helpen met dit :)

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-01 07:26
Je eerste link doet het niet, verder zou je even op de Arctic cooling site kunnen kijken of je kaart ertussen zit bij de support list. Ik denk dat die heatsinks op je RAM blokjes moeten.

Verwijderd

Topicstarter
Wat zijn de ram blokjes op een kaart?:P haha
en ik zal de link even aanpassen, ik denk dat ik verkeerd heb gecopy paste

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 17:50 ]

• The_Ownman
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-01 07:26
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:49:
Wat zijn de ram blokjes op een kaart?:P haha
en ik zal de link even aanpassen, ik denk dat ik verkeerd heb gecopy paste
RAM is geheugen. Geheugenblokjes dus, zo hoeven niet per se gekoeld te worden misschien maar het is wel aan te raden.

Verder zou ik bij het vervangen van de videokaart koeler iemand mee laten kijken hoe je het doet, en of je niks kapot maakt... Als het de eerste keer is natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
de geheugenblokjes, zijn dat de dingen die ik heb omcirceld op foto? (2e link)

• Flythe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ja dat zijn die dingen, maar aangezien ze nu ook niet gekoeld worden lijkt me dit overbodig.

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:15
Als je die Accelero S1 koopt (doen!) dan zou ik die ramsinks niet gebruiken, althans nu nog niet.
Het voordeel van die S1 is namelijk dat wanneer je je kaart gaat upgraden naar een HD3850 of HD3870 je hem gewoon weer kan gebruiken! En dan is het wel aan te raden de ramsinks te gebruiken. Maar voor je X600 is dat echt niet nodig. Dus bewaar ze goed met de plakstickertjes er nog op als je de S1 koopt.

Zie het Stille PC-topic als je wilt zien hoe een S1 op een PEAK HD3870 eruitziet. ;)

Verwijderd

Topicstarter
JazzySOB schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 21:48:
Als je die Accelero S1 koopt (doen!) dan zou ik die ramsinks niet gebruiken, althans nu nog niet.
Het voordeel van die S1 is namelijk dat wanneer je je kaart gaat upgraden naar een HD3850 of HD3870 je hem gewoon weer kan gebruiken! En dan is het wel aan te raden de ramsinks te gebruiken. Maar voor je X600 is dat echt niet nodig. Dus bewaar ze goed met de plakstickertjes er nog op als je de S1 koopt.

Zie het Stille PC-topic als je wilt zien hoe een S1 op een PEAK HD3870 eruitziet. ;)
Nu mijn volgende vraag

Maar eerst wil ik jullie even bedanken voor jullie antwoorden mensen! _/-\o_

Ik heb net toevallig gehoord dat je beter de S2 kan hebben, maar de S2 is goedkoper dus dacht ik ook minder goed. Iemand?
Pagina: 1