Toon posts:

Nvidia 8800 GTS SLI

Pagina: 1
Acties:
  • 625 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers,

Het is weer tijd dat ik jullie mening, gunst of tips nodig heb,

Ik draai nu thuis met een SLI moederbordje met daarin 1x een 8800 GTS 320MB Extreme versie XFX, en wil graag met SLI gaan werken.

- Is het nu verstandig of goed, om er nu een andere 8800GTS bij te drukken in SLI? maakt het dan ook uit wat voor versie 8800 GTS 320MB kaart? Want XFX heeft verschillende types waaronder: Extreme, XXX, etc.

- Of is het nu verstandiger om wat anders te kopen wat sneller is dan 2x 8800GTS in SLI? Is er bijvoorbeeld al een andere kaart die vele sneller is dan 2x 8800GTS? Of dat ik bijvoorbeeld 2 hele andere kaarten koop, met nieuwe chipsets en specs?

* Even voor de duidelijkheid, ik heb maar een budget van 350 euro en wil het rond dat bedrag het liefst houden.

Ik hoop dat jullie hier raad mee weten en mij goede adviesen kunnen geven zodat ik snel meer prestatie uit bijvoorbeeld een spel als Crysis kan halen. Nogmaals het gaat mij hier echt om de videokaart. Mijn verder systeem specs zijn:

-CPU: Amd 4800+ Toledo core (2.7 GHZ)
-RAM: Corsair 2GB XMS
-VIDEO: XFX 8800GTS 320mb Extreme
-MOEDERBORD: Asus A8N32-SLI Deluxe

Alvast dankjulliewel ;)

Gr,
PauluS

Verwijderd

Met behulp van sites als Tom's hardware (VGA charts) kun je precies zien hoe elke kaart (single en dual) presteert in talloze games. Aan de hand hiervan kun je uitvinden hoe 2 x 8800GTS in SLI het doen in Crysis, tegenover 1 snelle kaart. Met behulp van de pricewatch kun je kijken wat de meeste prestaties voor je geld geeft :)

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:48
Het maakt wel uit wat voor type je gebruikt in SLI. Het zullen 2 exact dezelfde kaarten moeten zijn. Weet niet of het nog zo is, maar vroegâh moest je er nog 2 uit dezelfde serie kopen wilde je er zeker van zijn dat het ging werken.
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:34:
Met behulp van sites als Tom's hardware (VGA charts) kun je precies zien hoe elke kaart (single en dual) presteert in talloze games. Aan de hand hiervan kun je uitvinden hoe 2 x 8800GTS in SLI het doen in Crysis, tegenover 1 snelle kaart. Met behulp van de pricewatch kun je kijken wat de meeste prestaties voor je geld geeft :)
Voor zover ik weet kan je bij Tom's niet zien wat de performance is van een SLI setup... Anders zou je me toch eens moeten vertellen hoe je dat kan zien :D

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-03 21:01
Best tip die ik je kan geven is je huidige kaart te verkopen en 2 GeForce 8800GT's kopen. De GTS 320 kun je nog best kwijt voor 140,- / 150,- ofzo... Voor 400 euro heb je zeker 2 van die kaartjes...

Ps de GTS 512mb gaat niet werken met je 320mb kaart. Deze kaarten hebben een compleet andere GPU.

Verwijderd

voor 350euri kan je al een 8800ultra op de kop tikken, nee?
voor een tweede 8800gts320 zou je niet meer dan 150-180 euri mogen uit geven hoor.

Bekijk zelf de performance en maak je beslissing ;)

Verwijderd

Acid__Burn schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:42:
Het maakt wel uit wat voor type je gebruikt in SLI. Het zullen 2 exact dezelfde kaarten moeten zijn. Weet niet of het nog zo is, maar vroegâh moest je er nog 2 uit dezelfde serie kopen wilde je er zeker van zijn dat het ging werken.
Je kunt gewoon 2 merken door elkaar gebruiken, zolang de GPU's hetzelfde zijn.
Can I mix and match graphics cards?
In order to provide optimal symmetric scaling, SLI technology requires the NVIDIA GPUs to match. For example, a GeForce 7800 GTX must be paired with another GeForce 7800 GTX. Likewise, a GeForce 6600 GT must be paired with another GeForce 6600 GT. However, using the latest Release 80 or later graphics drivers, NVIDIA GPUs sold by different manufacturers can be used together in an SLI configuration. For example, a GeForce 7800 GT from vendor ABC can be matched with a GeForce 7800 GT from vendor XYZ.
Can I mix and match graphics cards is one of them is overclocked by the manufacturer?
Yes. A GeForce 7800 GTX that is overclocked (for example BFG GeForce 7800 GTX OC) can be mixed with a standard clocked GeForce 7800 GTX.
:)
Voor zover ik weet kan je bij Tom's niet zien wat de performance is van een SLI setup... Anders zou je me toch eens moeten vertellen hoe je dat kan zien :D
Vergelijk dit met dit ;)

Overigens zou ik die 8800 verkopen en een ATi 3870X2 kopen, die kaart is momenteel echt koning tegen een redelijke prijs (onder de 400 E)!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 11:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://www23.tomshardware.com/graphics_sli2007.html
Ik heb inderdaad de dual vga chart gevonden, voor ACID_BURN.

Mijn 8800GTS 320MB draait nu op een gpuclock: 580MHZ en de ramclock: 1800mhz (900mhz). En als ik dan kijk naar Tomshardware dan zie ik dat mijn kaart in SLI met een G80 chipset helemaal niet zo slecht presteerd en dat het best te doen is.

Of denken jullie hier anders over?

Verwijderd

Topicstarter
En Cpec?

moeten in SLI de kaarten precies de zelfde GPU clock hebben? Zowel het ram al gpu?

• Behzo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-02 14:29

Ome Tom's Multi VGA Chart

Traagh...
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:55:
En Cpec?

moeten in SLI de kaarten precies de zelfde GPU clock hebben? Zowel het ram al gpu?
Volgens mij niet zolang de cores maar identiek zijn, maar is het wel zo dat de snelste kaart zich dan terugklokt naar de langzame kaart

[ Voor 131% gewijzigd door Behzo op 06-02-2008 11:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 11:55:
En Ccpec?

Dat staat toch in mijn quote? Het maakt niet uit; ik meen dat beide kaarten op de snelheid van de langzaamste draaien, maar je kunt ze uiteraard weer overclocken ;)

• Acid__Burn
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:48
Thanx voor alle posts. Wist het echt niet... :(

Maar heb ook 2 ASUS 8800GT TOP-modellen in SLI, en niks dan lof. Dus dat ik ook het overwegen waard ;)

Verwijderd

als je een 8800 gt inzet wordt dan je cpu niet je beperking?
zodat de rest overkill is?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2008 12:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm daar zou ik ook graag een antwoord op willen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:30

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Sinds kort uitgebreid met stukje over SLI :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.