netwerk met twee draadloze routers

Pagina: 1
Acties:

• tom_1987
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-07-2025
Hey,

Ik zit thuis met twee draadloze routers.
Nu ligt er een kabel van router 1 naar een LAN poort van router 2 en DHCP Server is uitgeschakeld op router 2.

Voor de pc's die via een kabel zijn verbonden werkt dit perfect. de 1ste router geeft ip adressen door aan pc's die zijn verbonden met de tweede router.
Enkel de draadloze verbindingen van de tweede router krijgen geen ip-adres toegewezen.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn.

Ik heb al een gelijkaardig topic gevonden, maar daar vind ik niet echt een antwoord op mijn vraag.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1063027

Ik hoop dat mijn uitleg een beetje duidelijk is :P

grtz
Tom

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:18
Hmm, je zit dus met echt twee draadloze routers, dus ook twee SSID's ? (=twee draadloze "namen" die je uitzendt, bv Tom's Draadloos 1 en Tom's Draadloos 2 ?)

Op de tweede draadloze router staat toevallig ook geen macfiltering op ofzo?

Als je de wireless client pc's een static ip geeft, lukt dan alles?

Wil je nog eens alles overlopen, kijk dan even hier naar: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point, kijk zeker nog eens na of alle instellingen wel op default staan enz, daar wil het vaak fout lopen.

Verder mis ik ook wat extra info over je apparaten, je beveiliging enz...

[ Voor 44% gewijzigd door HyperBart op 06-02-2008 02:35 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Je geeft geen enkele informatie over de routers, instellingen, systemen, dus als ik het nu goed heb ben ik helderziend?

Anyway, ik vermoed dat je MAC-adres filtering aan hebt staan, en de MAC-adressen nog niet hebt ingevoerd in de WLAN router. Daardoor zullen ze geen IP-adres krijgen.

Maar begin eens met specifieke informatie geven. Merken, types, instellingen, etc etc.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• tom_1987
@HyperBart

Bedankt voor de HOWTO. normaal gezien staat alles juist ingesteld zoals daar aangegeven.
De draadloze pc's kunnen wel verbonden worden, maar ik kan niet in het netwerk of internet.
(ook niet als ik een static ip mee geef). Het volgende zie ik in router 2:

MAC Address IP Address Mode Rate Signal (%)
0060B39822A9 0.0.0.0 11g 54 100

de pc's die met kabel zijn aangesloten, ook op de tweede router werken perfect.

@gambieter

Ik heb inderdaad wat weinig informatie meegegeven:

router 1: Topcom WL108, deze is met het internet verbonden

router 2: D-Link dir-635, hier is DHCP Server uitgeschakeld en er ligt een verbinding van router 1 naar
een LAN poort van router 2.

De mac filters vormen geen probleem, deze waren juist ingesteld.
Het is enkel het draadloos gedeelte van router twee dat problemen geeft. op deze zelfde router zijn ook pc's met draad aangesloten, en deze doen het perfect.

Als ik de twee routers dezelfde SSID geef, maken de pc's alleen een verbinding met router 1.
uiteraard werkt alles dan wel aangezien alles dan op dezelfde router staat. Maar aangezien dit bereik beperkt is, zouden er dus een aantal pc's op router 2 moeten aangesloten worden.

btw: Als ik de tweede router ook gwn als DHCP Server gebruik kan ik op elke pc op internet, maar het delen van bestanden is dan onmogelijk.

Tom.

• tom_1987
De layout van mijn vorig bericht is een beetje verloren gegaan.

voor de duidelijkheid:

MAC 0060B39822A9
IP 0.0.0.0
mode 11g
rate 100%

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 13-03 15:56

allure

Titaan fase 2/3

Hebben beide routers een statisch ip?
bijv. 192.168.1.1 en 192.168.1.2?

• tom_1987
Ja, ik heb router 1 het ip 192.168.1.1 gegeven met een DHCP range van 192.168.1.100 - 192.168.1.199
router 2 heb ik een adres gegeven buiten de DHCP range van router 1 namelijk 192.168.1.200.

Ik denk wel dat dit juist is ingesteld aangezien de met kabel aangesloten pc's werken.
Pagina: 1