Toon posts:

8800GS of HD3850 stroomverbruik?

Pagina: 1
Acties:
  • 672 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit hier voor een vrij moeilijke keus, een 8800GS nemen, of de HD3850. HEt liefst zou ik een beetje stroom zuinige videokaart willen, maar ik heb geen flauw idee wat ze verbruiken in idle en load stand, en kan het nergens vinden.

Iemand misschien enig idee hoe het qua stroom zit met deze kaarten? En welke kan ik het beste nemen aangezien ze in het zelfde prijssegment zitten.

EDIT: Er staat geen informatie over stroomverbruik bij de welbekende reviewsites zoals TomHardware. GS8800 staat ook niet in de chart.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 21:28 ]

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Jazeker. Google en Tommie weten ook wel wat anders hoor. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:22:
EDIT: Er staat geen informatie over stroomverbruik bij de welbekende reviewsites zoals TomHardware. GS8800 staat ook niet in de chart.
Akkoord, maar wat snap je hier dan niet aan?

Daar vind ik deze link die naar een voor jou bevredigend antwoord leidt.

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:33:
[...]

Akkoord, maar wat snap je hier dan niet aan?

Daar vind ik deze link die naar een voor jou bevredigend antwoord leidt.
Ja, maar wat het vreemde is, is dat de HD3850 word beschreven als een videokaart die load 145 watt gebruikt, terwijl ik vaak las dat de HD3850 een piek van 108 watt had.

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:41:
[...]

Ja, maar wat het vreemde is, is dat de HD3850 word beschreven als een videokaart die load 145 watt gebruikt, terwijl ik vaak las dat de HD3850 een piek van 108 watt had.
Heb je überhaupt wel door dat dit het stroomverbruik van het gehele systeem waarschijnlijk is? Want die 145watt komt wel ongeveer overeen met die link die ik net gaf, waar het systeem 151watt verbruikt, en hier is het stroomverbruik van het hele systeem opgegeven/gemeten. ;)

Dus het kan goed dat die kaart minder dan 108watt verbruikt. (Dat weet ik 100% zeker)

[ Voor 7% gewijzigd door MensionXL op 05-02-2008 21:44 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je dus dat deze chart niet alleen het systeemverbruik van alleen de videokaart is, maar van heel het systeem?

Afbeeldingslocatie: http://www.expreview.com/img/review/8800gs/pw.png
Dus het kan goed dat die kaart minder dan 108watt verbruikt. (Dat weet ik 100% zeker)
Doel je op de 8800GS?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2008 21:57 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:56:
Bedoel je dus dat deze chart niet alleen het systeemverbruik van alleen de videokaart is, maar van heel het systeem?
[afbeelding]
Wat denk je dat met "total system" wordt bedoeld?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Dothan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-12-2021
Hoe kan het dat de 512MB versie meer stroom verbruikt? en is het dat waard, want die is ook duurder maar hoeveel sneller.
Maakt het ook uit welk merk kaart je neemt? Want de koeling neemt ook stroom. Niet ieder merk is volgens mij even zuinig

┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓┏━━┓

• Rub3s
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:29

Rub3s

+3 , omdat het kan

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:56:

(plaatje)

[...]

Doel je op de 8800GS?
hij bedoeld de hd3850

maarre die 8800gs zuipt dan wel flink stroom! is die soms op de gtx gebasseerd? (kijkend naar het geheugen en zen zuipvermogen)

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 21:58:
[...]

Wat denk je dat met "total system" wordt bedoeld?
Och, jah. Ik zie het eigenlijk net staan, want ik had er gewoon simpelweg overheen gekeken. Dat komt vast doordat ik nu een CRT'tje heb met 640 480 res ipv mijn gebruikelijke 17'' lcd

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 22:01:
[...]
Och, jah. Ik zie het eigenlijk net staan, want ik had er gewoon simpelweg overheen gekeken. Dat komt vast doordat ik nu een CRT'tje heb met 640 480 res ipv mijn gebruikelijke 17'' lcd
Kan gebeuren ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Geldt ook voor power consumption (sterker nog, een flink deel ervan gaat erover). En zoals je ziet is er genoeg over te vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.