VMWare Server op Ubuntu 7.10 lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 02-03 08:01
Ik wil met behulp van VMWare server meerdere virtual server draaien op mijn fysieke server. Nu heb ik hiervoor Ubuntu 7.10 Server (AMD64) als host systeem geïnstalleerd op mijn server. Ik heb vervolgens met behulp van deze handleiding. Ik heb niet gebruikt gemaakt van die patch. Het installeren ging allemaal vrij vlot.

Wanneer ik nu vmware wil starten krijg ik de volgende errors:

/usr/lib/vmware/bin/vmware: /usr/lib/vmware/lib/libpng12.so.0/libpng12.so.0: no version information available (required by /usr/lib32/libcairo.so.2)
/usr/lib/vmware/bin/vmware: /usr/lib/vmware/lib/libpng12.so.0/libpng12.so.0: no version information available (required by /usr/lib32/libcairo.so.2)

Wie weet wat hiermee bedoeld wordt en wat de oplossing is :).

Een zoekresultaat via google bracht mij welgeteld op 1 hit waarbij geen antwoord werd gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Waar heb jij op gezocht dan??

Had je trouwens al van JeOS (Just Enough OS) gehoord? Die is speciaal gemaakt om als VMware host te draaien.

[ Voor 63% gewijzigd door Room42 op 05-02-2008 19:12 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
Hmmz, dankje.

Zoekwoord

Ik had er wel van gehoord, maar niet echt verder naar gekeken. Ik zal er direct eens naar kijken :)

Edit: Ziet er heel interessant uit, ik ga het direct downloaden en installeren, thanks!

[ Voor 13% gewijzigd door DeepFreeze.NL op 05-02-2008 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Jungian

>_<

Room42 schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:08:
Had je trouwens al van JeOS (Just Enough OS) gehoord? Die is speciaal gemaakt om als VMware host te draaien.
Guest.

[ Voor 3% gewijzigd door Jungian op 05-02-2008 19:25 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
Ik las het net op GoT dat het inderdaad een guest operating system is. Ik heb er dus weinig aan. Het staat trouwens ook erg krom omschreven op de site van Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

DeepFreeze.NL schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 19:26:
Ik las het net op GoT dat het inderdaad een guest operating system is. Ik heb er dus weinig aan. Het staat trouwens ook erg krom omschreven op de site van Ubuntu.
Duidelijk is het niet nee ;) Hier en daar zie je ook wat Canonical quotes over het internet heen vliegen die bevestigen dat het een guest OS is (JeOS wordt gebruikt voor appliances).

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
Ik heb het probleem net opgelost. Door het verwijderen van /usr/lib/vmware/lib/libpng12.so.0/libpng12.so.0 en vervolgens het commando "ln -s /usr/lib/libpng12.so.0 /usr/lib/vmware/lib/libpng12.so.0" te gebruiken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verdikkie, je hebt gelijk, Jungian! Ik heb het al die tijd verkeerd begrepen. :X
Sorry DeepFreeze :) Goed dat je het hebt opgelost en dat je de oplossing hier post!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:22

Bravo

Second Best

Ik heb hier precies dezelfde foutmelding, maar hier start hij zonder problemen op. Of draai jij het niet als root? < * Bravo doet nu iets heel stoms? :X >

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

offtopic:
Om trouwens nog even terug te komen op de howto die je gebruikt : die lijkt mij redelijk overbodig/achterhaald. Ubuntu heeft in de partner (vroeger : commercial) repository (o.a.) vmware-server zitten :)

System -> Preferences -> Software Sources en partner repo's aanvinken, of even handmatig een regeltje toevoegen aan /etc/apt/sources.list (deb http://archive.canonical.com/ubuntu gutsy partner) als je geen GUI draait op je server (die tamelijk overbodig is natuurlijk).

Krijg je ook nog eens via $jegewenstedpkgfrontend security updates ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Jungian op 05-02-2008 20:43 ]

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
Perfect, ik liep nog steeds tegen allerlei andere problemen aan. Ik ben nu vmware-server via de repository aan het installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-07 18:45

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

voor voet noot.
met het commando ldd <binary> kan je zien welke libraries er nodig zijn voor dat proggel.
welke er ontbreken en waar deze verwacht worden.
is erg praktisch.

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
Ik ben er nog steeds niet uitgekomen. Ik heb gisteravond VMWare-server geinstalleerd via de repository geinstalleerd en kreeg weer de volgende foutmeldingen:
/usr/lib/vmware/bin/vmware: /usr/lib/vmware-server/lib/libpng12.so.0/libpng12.so.0: no version information available (required by /usr/lib32/libcairo.so.2)
/usr/lib/vmware/bin/vmware: /usr/lib/vmware-server/lib/libpng12.so.0/libpng12.so.0: no version information available (required by /usr/lib32/libcairo.so.2)
Dit heb ik net weer opgelost door de volgende commando's te gebruiken:
mv /usr/lib/vmware-server/lib/libpng12.so.0/libpng12.so.0 /usr/lib/vmware-server/lib/libpng12.so.0/libpng12.so.0.bak

en vervolgens:

ln -s /usr/lib/libpng12.so.0 /usr/lib/vmware-server/lib/libpng12.so.0
Nu krijg ik wanneer ik het commando "vmware" geef niets te zien op me server, geen (fout)meldingen. Alles lijkt dan ook gewoon goed te verlopen. Wanneer ik dan VMWare wil gaan benaderen via de browser op mijn PC via het IP 192.168.0.2 en poort 902 krijg ik (na lang laden) het volgende:
220 VMware Authentication Daemon Version 1.10: SSL Required, MKSDisplayProtocol:VNC
Op internet vind ik verschillende mogelijke oorzaken, waaronder geen (x)inetd geïnstalleerd. Wanneer ik dus apt-get install xinetd doe dan krijg ik de melding dat deze al geïnstalleerd is. Logisch, immers xinetd werd bij de installatie van VMWare-server mee geïnstalleerd.

Wie weet wat het probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik draai zelf Kubuntu 7.10 met daarop vmware en deze tutorial heeft mij erg geholpen:
http://www.ubuntugeek.com...ntu-710-gutsy-gibbon.html

komt via een link van www.ubuntuguide.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

ToBe schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 20:40:
Ik draai zelf Kubuntu 7.10 met daarop vmware en deze tutorial heeft mij erg geholpen:
http://www.ubuntugeek.com...ntu-710-gutsy-gibbon.html

komt via een link van www.ubuntuguide.org
Doe je precies hetzelfde als bij die andere howto. Te overbodig voor woorden.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:36

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Misschien een workaround, maar probeer eens een ander pakket dan VMware. VirtualBox gebruik ikzelf en ben er erg over te spreken. Bridging is wel even wat meer werk, maar geen probleem als je netjes een willekeurige howto pakt van Ubuntu Forums en het staat ook op de site aangegeven hoe en wat. De OSE versie staat in de repo, maar je hebt hierin wat minder dingen dan de closed source versie (oa usb support).
Zelf vind ik ook de Seamless mode handig, welke mogelijk is bij Windows machines nadat je de Guest Additions hebt geïnstalleerd. Je houdt dan alleen een taakbalk over.
Zie www.virtualbox.org voor meer info en download (zelfs een optie om bij je repo toe te voegen).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepFreeze.NL
Ik heb het gevonden waarom VMWare server niet wil starten. Het heeft een grafische omgeving nodig om te starten. Door eerst "startx" te gebruiken en vervolgens "vmware" krijg ik de wizard van VMWare om een virtuele server te maken. :).

Edit: Een nog mooiere oplossing wat ik heb gedaan is om de applicatie "VMware Server Console" op mijn normale PC te installeren en vervolgens daarmee met de Ubuntu virtuele host server te verbinden. Een probleem waar ik vervolgens tegenaan liep was dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord onjuist waren, schijnt een bug in VMWare te zijn. Dit heb ik opgelost door het volgende te doen:

nano /etc/pam.d/vmware-authd

En het bestand vervolgens wijzigen naar:
auth sufficient /usr/lib/vmware-server/lib/libpam.so.0/security/pam_unix.so shadow nullok
auth required /usr/lib/vmware-server/lib/libpam.so.0/security/pam_unix_auth.so shadow nullok
account sufficient /usr/lib/vmware-server/lib/libpam.so.0/security/pam_unix.so
account required /usr/lib/vmware-server/lib/libpam.so.0/security/pam_unix_acct.so

#%PAM-1.0
@include common-auth
@include common-account

[ Voor 65% gewijzigd door DeepFreeze.NL op 07-02-2008 15:21 ]

Pagina: 1