[WinXP] Crash Analyzer voor freezende PC?

Pagina: 1
Acties:

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-02 22:54
Ik heb de laatste tijd nogal een probleem met m'n laptop, hij freezet namelijk om de zoveel tijd. Geen meldingen in het logboek, geen BSOD, geen herstarts, alleen maar freezen. Nou kwam dat extreem vaak voor als ik een spelletje speelde, en in mindere mate (maar minstens 1 a 2 keer per dag) als ik aan het werk was (VS2008 voornamelijk). Speelt eigenlijk sinds ik van Vista terug ben gegaan naar XP (schone installatie)

Nou heb ik een nieuwe partitie aangemaakt en daar Windows + spelletje geïnstalleerd (en alleen de meest nodige drivers); nou dat heeft de hele avond gedraaid en geen problemen gegeven. Softwareprobleem dus waarschijnlijk.

Omdat ik met het herinrichten van m'n werkkleptop zeker 10 uur bezig ben, dus als iemand een progje weet dat kan analyzeren waar het probleem optreed dan houd ik me sterk aanbevolen.

NB: Winternals ERD Commander bevat Crash Analyzer maar die kan me niet helpen :(

:>

Verwijderd

Probeer met een burn in tool het freezen te forceren. Dan weet je bijna zeker dat het aan de temperatuur ligt en kun je ook analyseren of het RAM of CPU gerelateerd is. Bijvoorbeeld Hot CPU Pro.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en de Windows Clients - FAQ bevatten heel veel tips en tests. Leef je uit :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-02 22:54
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 12:03:
Probeer met een burn in tool het freezen te forceren. Dan weet je bijna zeker dat het aan de temperatuur ligt en kun je ook analyseren of het RAM of CPU gerelateerd is. Bijvoorbeeld Hot CPU Pro.
Ik weet voor 98% zeker dat het niet aan de temperatuur of aan m'n mobo/cpu ligt. Het probleem treed alleen op bij een specifieke installatie van Windows; en begon na een herinstallatie. Andere installatie op zelfde machine geeft geen probleem (in ieder geval niet in de eerste 4 uur).

Ben bang dat ik na een herinstall, en al m'n software weer geïnstalleerd te hebben weer hetzelfde probleem te hebben.