Toon posts:

Problemen externe hdd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen heren (en/of Dames),

Toen ik vannacht aan het backuppen was met mijn externe hdd (Toshiba 320GB, geformatteerd in HFS+) en mijn macbook, is er een stroomuitval geweest. Vandaar dat mijn schijf het helemaal niet meer doet. Hij wordt niet herkend, geeft een foutmelding als ik em inplug, en er is geen mogelijkheid om de schijf te herstellen met schijfherstel, en ook controleren lukt niet. Is er misschien iemand die dit probleem herkend, eerder gehad heeft, en het liefst ook nog opgelost heeft? Ik heb namelijk nogal waardevolle gegevens op die schijf staan. Bij voorbaat dank voor het meedenken.

MacStudent

• ZanomiX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2019
Je kan misschien eens proberen met tooltjes om je data terug te halen maar volgens mij is je harde schijf voor de vuilnisbelt :s

Goed dat je een back up aan het nemen was, je hebt nog steeds het originele, hoop ik?

http://parkingwerchter.be

Verwijderd

Topicstarter
ZanomiX schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 14:01:
Goed dat je een back up aan het nemen was, je hebt nog steeds het originele, hoop ik?
Helaas is een deel weg :( Daarnaast stond er ook al informatie op de schijf, dus dat ben ik waarschijnlijk ook kwijt... Heb je ook enig idee welk tooltje bruikbaar is (en liefst ook nog freeware)? Of andere ideeen die ik nog ten uitvoer kan brengen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 10:40:
Goeiemorgen heren (en/of Dames),

Toen ik vannacht aan het backuppen was met mijn externe hdd (Toshiba 320GB, geformatteerd in HFS+) en mijn macbook, is er een stroomuitval geweest. Vandaar dat mijn schijf het helemaal niet meer doet. Hij wordt niet herkend, geeft een foutmelding als ik em inplug, en er is geen mogelijkheid om de schijf te herstellen met schijfherstel, en ook controleren lukt niet. Is er misschien iemand die dit probleem herkend, eerder gehad heeft, en het liefst ook nog opgelost heeft? Ik heb namelijk nogal waardevolle gegevens op die schijf staan. Bij voorbaat dank voor het meedenken.

MacStudent
Beste mensen,

Ik heb eens nagedacht, maar ik zag er geen uitweg in... De films zijn me ook niet genoeg waard om programma's te kopen en dergelijke... Ik download ze wel gewoon weer opnieuw. Schijf geformatteerd, probleem opgelost :) Dus het topic mag verwijderd worden...

Thnx

Verwijderd

films downloaden is meestal illegaal! (en dan zeuren over freeware :P )

• JShal
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:30:
films downloaden is meestal illegaal! (en dan zeuren over freeware :P )
Muziek en films downloaden is legaal, echter uploaden niet. (Dus niet via p2p (bij upload) maar wel via bv usenet). Software mag daarnaast ook niet worden gedownload.

Notebook ]Acer Aspire 5024WLMi / 5633WLMi / MacBook Pro 2,2 GHz | Desktop AMD Athlon 1600+ Signature is oud ;)

• ZanomiX
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-06-2019
Je kan hier misschien eens gaan kijken... linkje

http://parkingwerchter.be

Pagina: 1