Toon posts:

amd phenom 9700 (vendor code: HD9700XAGDBOX) en crosshair mb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
yo, ik heb momenteel een amd64 x2 5200+ processor op men mobo zitten maar wou gaan upgraden. Ik had graag de amd phenom9700 willen aanschaffen. heb vershillende site afgeschuimd of deze processor wel compatibel is met men huidige mobo (asus crosshair socket am2). beide amd en asus beweren op hun site dat op een crosshair mobo de phenom 9500 en 9600 compatibel zijn (mits update van je bios tot minstens v0904). Maar de 9700 reeks staat nog niet in de lijst. Mijn vraag is als volgt: staat deze nog niet in de lijst omdat de 9700 reeks rond deze tijd pas in de winkelrekken zal verschijnen en nog niet getest is op een crosshair mobo (heb hem trouwens nog maar op een handvol winkel sites te koop aangeboden zien staan), of is de 9700 helemaal niet compatibel met een crosshair mobo? (en dus kan ik enkel maar upgraden tot de phenom9600). Weet er soms iemand dus of ik kan upgraden naar de 9700? (en heb je misschien een link naar een site die aangeeft dat de 9700 getest is op dit mobo?)
:/
grtjes
Davy

Verwijderd

Zo goed ik weet heeft AMD de 9700 geschrapt.

Verwijderd

Topicstarter
hello,
ik had eigenlijk nog een vraagje erbij. zoals op tweakers.net te lezen had de amd 9700 phenom een problem in TLB, zou amd de oudere modelen uit de handel hebben gehaald en zou dit opgelost zijn met de nieuwere uitgaven. Houd dit in dat de modellen die momenteel aangeboden worden op winkelsites verlost zijn van deze bug?

grtz all

Verwijderd

Alleen de 9550 en de 9550 hebben de bug niet alleen dezen zijn nog niet te koop. De 9500, 9600 hebben de bug nog.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 04 februari 2008 @ 21:42:
Zo goed ik weet heeft AMD de 9700 geschrapt.
ow hoi, ik haal men meeste pc-componenten in de volgend online shop (www.4launch.nl). sinds begin deze maand (februari) hebben ze de phenom9700 aangeboden staan. is dit dan een foutje op de site? Want dat is het eerste wat ik hoor dat de 9700 volledig niet meer uitgebracht zou worden (wel dat oudere 9700 modellen vanwege de bug uit de rekken zou gehaald worden).

grtz

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-05 17:03
Als de 9500 en de 9600 is de 9700 dus ook compatibel, alleen is deze afaik nog niet leverbaar.
Staat bij 4launch ook op 10+ werkdagen wat in mijn ervaring niet leverbaar betekend.

Die tlb-bug is imho zwaar overrated, heb er al een hoop gezeur over gelezen maar nog nooit iemand die er daadwerkelijk last van had. 8)7

Verwijderd

In het [Algemeen] AMD nieuws en discussietopic - Deel 21 staat het vast wel aangegeven en als het er niet staat willen ze je het wel vertellen. :)

Verwijderd

Topicstarter
martijnve schreef op maandag 04 februari 2008 @ 21:49:
Als de 9500 en de 9600 is de 9700 dus ook compatibel, alleen is deze afaik nog niet leverbaar.
Staat bij 4launch ook op 10+ werkdagen wat in mijn ervaring niet leverbaar betekend.

Die tlb-bug is imho zwaar overrated, heb er al een hoop gezeur over gelezen maar nog nooit iemand die er daadwerkelijk last van had. 8)7
mmmm, okay, dan ga ik nog een weekje of 3 wachten met de bestelling. ondertussen vind ik misshien bij asus en amd ook een beetje meer info over de compatibiliteit ervan. bedankt voor de hulp mensen.

grtjes

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Net op de frontpage. :) Maar dit was natuurlijk al langer bekent en zijn ook tig links te vinden via google hierover.
De Phenom 9700 en 9900 zullen door het leven gaan als de Phenom 9750 en 9950, om aan te geven dat de cpu’s gebaseerd zijn op de B3-stepping.
nieuws: AMD lanceert triplecore Phenoms op Cebit 2008

[ Voor 23% gewijzigd door mad_max234 op 04-02-2008 22:06 ]

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Al zou een Phenom 9700 wel leverbaar zijn, dan is het prijsverschil met een 9600 te groot voor die 100MHz extra. Ik heb hier zelf een Phenom 9600 draaien, en ben er uitermate tevreden over.

En ik merk ook dat iedereen afknapt op die zogenaamde TLB bug. Je zal er niks van merken, want Windows zal toch vaker crashen dan dat de bug voorkomt. Dus mocht je voor een quadcore willen gaan, de 9600 is een hele goede keuze dan (alleen kan je op jouw mobo geen gebruik maken van de geavanceerde energie modussen).

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

John767 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 23:02:
Al zou een Phenom 9700 wel leverbaar zijn, dan is het prijsverschil met een 9600 te groot voor die 100MHz extra. Ik heb hier zelf een Phenom 9600 draaien, en ben er uitermate tevreden over.

En ik merk ook dat iedereen afknapt op die zogenaamde TLB bug. Je zal er niks van merken, want Windows zal toch vaker crashen dan dat de bug voorkomt. Dus mocht je voor een quadcore willen gaan, de 9600 is een hele goede keuze dan (alleen kan je op jouw mobo geen gebruik maken van de geavanceerde energie modussen).
Weet niet welke windows je gebruikt maar vanaf XP (en windows2000) is het besturingssysteem volgens mijn volledig stabiel, was daarvoor wel anders na mijn ervaring. :)

En ik en denk ik meer mensen hebben gewoon een snellere cpu dan dat AMD met de Phenom aan kan bieden, ik ga er in mijn geval te vaak op achteruit soms wat vooruit, maar meest gevallen een flinke stap achteruit als ik een Phenom zou kopen op dit moment, dus word het nog even wachten dat er iets meer uit te persen valt. ;)

Voor die mensen die nog op één van de tragere P4 zitten of een Athlon XP is het een mooie upgrade dan ga je er lekker op vooruit.

[ Voor 22% gewijzigd door mad_max234 op 04-02-2008 23:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
mad_max234 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 22:05:
Net op de frontpage. :) Maar dit was natuurlijk al langer bekent en zijn ook tig links te vinden via google hierover.

[...]

nieuws: AMD lanceert triplecore Phenoms op Cebit 2008
mja, heb juist op tomshardware-site het bericht gelezen. dan wacht ik nog maar enkele maanden af om te zien wat de nieuwe phenoms geven (met b3-stepping). volgens de site zouden de nieuwe modellen rond april er zijn. dus even geduld nog :'(

toch bedankt voor de hulp
Pagina: 1