File System damaged?

Pagina: 1
Acties:

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-02 23:08

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
De laatste tijd is mijn pc wat langzamer geworden en zojuist heb ik wat tests gedaan met O&O Defrag 10 om hier meer over te weten komen.

De CHKDSK test gaf het volgende aan:

http://img158.imageshack.us/img158/9608/filesystemdmgag5.png

(link naar screenshot)

Ik heb geen grote problemen ervaren laatst, maar als dit programma zegt dat het Bestandssysteem beschadigd is wat kan ik daar dan uit concluderen? Meer info dan "File system damaged" wil dit programma niet geven. Wel regelmatige onverklaarbare crashes bij counterstrike source en andere spellen zo nu en dan, weet niet of dat er een gevolg van kan zijn.
Ook heb ik wel een bijzondere harde schijf, het is een Seagate barracuda 7200.10 400GB maar met een firmware AAK die minder stabiel is dan de versie met AAE (of AAC). Voor meer info daarover zie
http://www.fluffles.net/articles/seagate-AAK-firmware
Seagate 7200.10 AAK firmware problemen

Ik weet niet wat het allemaal kan zijn, maar de schijf heeft altijd al een beetje rommelig aangevoeld en is niet altijd even vlot. Ik weet echter weinig tot niets van harde schijven af maar weet wel dat het bestands systeem tergend ingewikkeld is :/

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Gemakkelijkste is omdat je niks weet over pc's. is om een backup terugzetten toen alles goed werkte.
Indien de pc nog niet goed is, dan is er iets met de hardware.

indien je geen backup hebt, begin je met alles te wissen, en opnieuw installeren.

of
chkdsk van windows starten met repair functie.
spyware?
veel geinstalleerd, gooi eens wat weg.
firewall, viruscanner, of is je hele pc vol virussen.
Lees eens de forum daar vind je veel dingen welke firewall, virusscanner, hoe hd checken etc.
Wat loopt er op de achtergrond, spyware, etc?
etc zie forum uitleg pc, andere problemen van andere forum bezoekers.

Verwijderd

Laat windows de schijf eens repareren (disk check), dat zou je probleem moeten oplossen. Dat je schijf AAK firmware bevat heeft denk ik niets met je probleem te maken.

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Dat screenshot bevat helemaal geen details over het type fout dat er opgetreden is. Run gewoon (Start --> Uitvoeren) "chkdsk /f" ... je krijgt dan zeer waarschijnlijk een melding dat er nog bestanden in gebruik zijn en of ie 't na een herstart opnieuw moet proberen. Kies ja en start op de computer opnieuw op. Die chkdsk /f probeert de fouten te herstellen.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-02 23:08

Murk

Is this thing on?

Topicstarter
jan99999 schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:43:
Gemakkelijkste is omdat je niks weet over pc's. is om een backup terugzetten toen alles goed werkte.
Dat is wel een erg makkelijke aanname, ik zei alleen dat ik weinig tot niets van harde schijfen afweet?
Verder heb ik alles al gedaan wat je verder opsomt: Hitman pro heb ik gerund, CCleaner, System mechanic pro heeft nog allerlei andere dingen opgeschoond en nog wat register cleanertjes erover heen en last but not least een virusscan. Dat zit wel snor dus.

@ Skilla: dat ga ik nu proberen, bedankt. :)

Edit: gedaan, hij gaf geen fouten aan. Is dit dan een loos alarm? Is toch wel een degelijk programa van O&O dus dat lijkt mij vreemd.

[ Voor 9% gewijzigd door Murk op 04-02-2008 21:46 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."