Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lijmresten verwijderen, problemen ermee

Pagina: 1
Acties:

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Hoi,

Ik heb gisterenavond een stuk plexiglas van 2mm dik zwart gespoten met hoogglans. Dit om er dus spiegelplexi aan de andere kant van te maken. Alles leuk en wel, de andere kant had ik afgeplakt met afplaktape/papiertape om te zorgen dat er geen verf van de ene kant naar de andere kant zou lopen. Als er namelijk verf op de goeie kant komt spiegelt het niet meer mooi.

Nu het probleem: alles is goed gespoten, ik haal de afplaktape er zachtjes af en er blijven veel lijmresten zitten, maar deze zijn niet dik en ik kan ze er niet afkrijgen. Ook niet met white spirit of synthetische thinner. Ik ben aan dat stuk dik 4 uur beziggeweest dus het zou zonde zijn om opnieuw te beginnen. Weet iemand hoe ik toch die lijmresten eraf kan krijgen? Het plexi moet wel intact blijven.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Papiertape is toch juist gemaakt om dit soort problemen te voorkomen?
Ik weet niet of plexiglas er tegen kan maar ik zou het met wasbenzine proberen.
Of een schuurmiddel, maar dan ben je wel even bezig.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-11 09:27

E-Vix

Nu met sneeuw!

Terpentine (white spirit) of thinner werken inderdaad niet op lijmresten. Hiervoor moet je wasbenzine gebruiken. Dan is het er zo af.
Probeer het wel eerst even op een restant plexi want voor het zelfde geld gaat je plexi er van kapot. Je hebt met thinner mazzel gehad omdat het best een agresief goedje is.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zou een busje speciaal spul aanschaffen. Heb hier een busje staan wat enorm ruikt naar sinaasappel en dat werkt perfect om lijmresten te verwijderen. Bij de Conrad verkopen ze dat onder andere.

Je spuit er wat spul op en wacht 20 sec. Dan veeg je alle lijm zo weg.

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Niet al te agressief spul gebruiken! plexi wil wel eens gevoelig zijn voor oplosmiddelen als aceton (stickerverwijderaar).

Even laten weken in water?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

E-Vix schreef op maandag 04 februari 2008 @ 13:40:
Terpentine (white spirit) of thinner werken inderdaad niet op lijmresten. Hiervoor moet je wasbenzine gebruiken. Dan is het er zo af.
Probeer het wel eerst even op een restant plexi want voor het zelfde geld gaat je plexi er van kapot. Je hebt met thinner mazzel gehad omdat het best een agresief goedje is.
Jep wasbezine FTW, gebruik ik er ook voor. alle andere middeltjes zijn al snel te aggresief.

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
Aceton kan plexi meestal niet tegen, het plexi van AC ryan echter wel :P Ik ben de laatste dagen lekker bezig geweest met alcohol om de lijmresten eraf te krijgen. Werkt ook wel, maar iets minder goed dan aceton.
Ik ga wasbenzine ook maar eens proberen ;)

Casemod: Cubeleon

• T.Wasp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 17:06
volgens mij werkt wasbenzine perfect!

Verwijderd

ik gebruik normaal ook wasbenzine tegen lijmresten, en het werkt bij bijna alles waarop ik het toepas, behalve dan voor het keurstickertje van MDF platen.
jammer genoeg krijg ik een vlek op het hout door de lijmstof :/ , weet iemand mischien hoe ik dat kan weghalen?
ik heb al geprobeert het lichtjes te schuren, maar de vlek is als het ware ingetrokken in het hout |:( .

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
Danku menschen voor alle reacties. Helaas werkte echt niks, de lijm kreeg ik er met geen van de bovenvernoemde middelen/technieken eraf dus heb ik het anders opgelost. Ook wasbenzine werkte overigens niet :(

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11 12:21
Ik zat met hetzelfde probleem bij mijn reservoir. Maar bij mij werkte pure allesreiniger wel goed (reiniger die ik gebruikte was blue wonder, vrij krachtig spul)

[ Voor 25% gewijzigd door Aapenootjes op 08-02-2008 14:58 ]

• Guust Flater
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:53
Probeer eens een spuitbusje WD-40. Ik weet het, het is een smeermiddel, maar het werkt vrijwel altijd. En plexieglas kan er tegen.

• djwireless
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-12-2024
probeer lampenolie eens gebruik ik er altijd voor kan je zelfs op hout gebruiken

• kemphaas
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 14:34
En flink laten inweken in water met afwasmiddel? Dat wil ook vaak wel helpen.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

wd40 is bijna pure kerosine met drijfgas, een waterverdrijvend middel dat enige smerende eigenschappen vertoont ;) geen smeermiddel, maar wel gebruiken *voor* een smeermiddel om het water er uit te krijgen, zodat je geen belletjes roest onder je gesmeerde oppervlakten krijgt..
maar dat heeft verder niets te maken met dit topic ;)

[/offtopic]
Pagina: 1