X2 6000+ Geïnstalleerd - Vista boot niet meer

Pagina: 1
Acties:

• pbosscher
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-08-2022
Beste mede tweakers,

Ik zal eerst mijn systeem vermelden,

Sunbeamtech NUOO 550watt
Asus M2N SLI deluxe(nieuwste bios release)
AMD X2 6000+
Corsair 4Gb Twinx 800mhz
Asus 7950GT 512MB
WD Raptor 74 AFD 10.000RPM 16 Mb Cache
Creative X-FI Xtreme music
Windows Vista 32 Bit

Mijn verhaal,

Ik had eerst een X2 4200+ 2.2Ghz,ik dacht laat ik eens een snellere procesoor halen, mijn keus viel op een X2 6000+ 3.0ghz, kortom besteld en gelijk op het moederbord geprikt. Aangezien ik de nieuwste bios draaide vreesde ik voor niets!.
Toen ik echter de eerste keer ging opstarten zag je de groene laadbalk van vista wel, maar op een gegeven moment stond ie balk stil, zat dus vast. Dus ik dacht laat ik ff resetten, dat mocht dus niet baten!!, trouwens toen ik wel es gereset had vroeg ie naar hoe ik wou opstarten, veilige modus, normaal etc, ik dus normaal opstarten geprobeerd 1 sec later zag ik heel gauw een blauw scherm waar ik helaas niets van kon noteren omdat het nog niet eens een sec te zien was.
veilige modus ook geprobeerd maar helpt ook niet, start ie ook vanzelf weer opnieuw op. Ik wanhopig, dus Vista maar opnieuw geïnstalleerd, dat hielp in eerste instantie maar toen ik echter de X-Fi drivers ging installeren liep die onder vista opnieuw vast, resetten was de enige optie, toen was ik weer terug bij af, want vista boot weer niet, nu ik vista weer opnieuw wil installeren ziet ie mijn muis niet meer! RARA, dit begon dus allemaal toen ik de X2 6000+ had geïnstalleerd, hiervoor had deze problemen niet, zie ik iets over het hoofd?

Met vriendelijke groeten Patrick

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Begin eens met Hangen en Opstartproblemen troubleshooter stap voor stap door te nemen. Mogelijk heb je iets kapot gemaakt bij het plaatsen van die cpu, door te troubleshooten moet je dit kunnen achterhalen.

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Doe eens een bios reset en stel je bios opnieuw in, en begin met het doornemen van: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter en deze is ook interessant PMG FAQ

• pbosscher
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-08-2022
De bios reset heeft geholpen....Erg bedankt mensen!

Groeten Patrick

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-03 20:48

Sebazzz

3dp

Voortaan even zelf zoeken hè ;) FAQs doornemen enzo, maar dat even terzijde.
Sunbeamtech NUOO 550watt
Dat is je voeding begrijp ik? Klinkt mij niet als een A-merk. Persoonlijk zou ik daar geen zuipende 6000+ en een GeForce 7950 aan hangen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:55

Cheezus

Luiaard

Sebazzz schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:02:
Dat is je voeding begrijp ik? Klinkt mij niet als een A-merk. Persoonlijk zou ik daar geen zuipende 6000+ en een GeForce 7950 aan hangen.
Misschien eerst even kijken voordat je dat roept? Dat jij het niet kent betekend niet dat het niet goed is.. Op hun site zie ik toch dat ze aardig wat awards hebben gekregen en het ziet er niet cheap 'q-tec' achtig uit..

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

primusz schreef op zondag 03 februari 2008 @ 19:56:
[...]

Misschien eerst even kijken voordat je dat roept? Dat jij het niet kent betekend niet dat het niet goed is.. Op hun site zie ik toch dat ze aardig wat awards hebben gekregen en het ziet er niet cheap 'q-tec' achtig uit..
Prima voeding niks mis mee, zijn verwijd van niet "eerst zoeken" geld net zo hard voor hem zelf natuurlijk. :+
Pagina: 1