Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

autopapieren meegeven?

Pagina: 1
Acties:

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
dag Gotters,

na een tijdje geen speurdersreacties is er dan toch iemand die mijn auto wil kopen (het betreft een afrikaan die engels spreekt, en de auto naar afrika wil exporteren).

morgen komt hij langs, en ik ben niet helemaal zeker over de methode.

zijn verhaal:

morgen komt hij langs, en geeft me geld contant. Dan geef ik hem wat papieren (WELKE?) en komt iemand anders de volgende dag (maandag) met een overschrijvingsbewijs terug. Hij geeft mij dat overschrijvingsbewijs, en pas dan geef ik hem de autosleutels en de overige papieren.

wat ik dus wil weten, welke papieren geef ik mee op dag 1 en welke pas op dag 2?

de papieren die ik heb:

kentekenbewijs deel 1
kentekenbewijs deel 1 B
kopie deel 3

plz rsvp, morgen ochtend moet de deal plaatsvinden :o

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Brrrr, nigeriaan toevallig?

Deur dichthouden, en auto ergens anders parkeren.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• indexample
  • Niet online
tja, maar even over de papieren

op de ene site (autotrack) staat:
Geef het overschrijvingsbewijs (deel 3) NOOIT uit handen. Doe dit pas als het voertuig bij het postkantoor daadwerkelijk is overgeschreven.

op de andere site (autotrader) staat:
Geef Deel I nooit uit handen! Doe dit pas als het voertuig bij het postkantoor daadwerkelijk is overgeschreven en u het officiële afgestempelde overschrijvingsbewijs van de koper hebt ontvangen!

dit spreekt elkaar een beetje tegen

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

in de loop der jaren zijn de namen van de papiertjes veranderd, in jouw geval gaat het om kopie deel 3. Ik zou geen papieren mee geven maar gewoon met die gozer maandag mee naar het postkantoor, cash in je handen en dan pas overschrijven. Dus echt zelf mee gaan!

Verwijderd

Geef uberhaupt geen papieren e.d. totdat je hem werkelijk hebt overgeschreven...
Dat je nog serieus op dat aanbod ingaat zeg :X Na de 2e regel van je post moet je toch al genoeg weten :X

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Die deal kan morgen niet plaatsvinden.

Op zondag is er geen postkantoor open, dus no deal.

Op het moment dat deel 3 bij een ander in bezit is, kunnen ze met die auto doen wat ze willen.

Jij gaat morgen gewoon die auto kwijt zijn, afblazen die handel..

Ey!! Macarena \o/

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik heb nog nooit zoveel domheid in 1 post gezien... ik zie nu al met plezier het: help ik ben opgelicht en mijn auto kwijt topic tegemoet. :')

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

• indexample
  • Niet online
RaZ schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:17:
Die deal kan morgen niet plaatsvinden.

Op zondag is er geen postkantoor open, dus no deal.

Op het moment dat deel 3 bij een ander in bezit is, kunnen ze met die auto doen wat ze willen.
ja maar als ik het geld al heb (op zondag) en deel drie pas op maandag geef, dan is er toch niets aan de hand?

hmm, ik krijg natuurlijk wel een wantrouwend gevoel van deze reacties,

[ Voor 8% gewijzigd door indexample op 02-02-2008 22:38 ]

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nu gaan er wel veel auto's voor export die kant op, daar is niks raars aan. Maar je moet er niet zomaar vanuit gaan dat er nog even iemand je vrijwaringsbewijs komt brengen.

Overigens kan je de auto ook niet zomaar overschrijven op een buitenlander, maar je moet 'm exporteren. Weet niet precies hoe dat in z'n werk gaat, nooit gedaan. Maar ik zou er eerst even een belletje met het RDW of postkantoor aan wagen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• indexample
  • Niet online
ja daar is een 'agent' (engelse woord agent) voor. Die komt het vrijwaringsbewijs brengen en daar geef ik de sleutels en een ander deel dus aan (welk deel vraag ik me dus af).

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 11:00

Sick Nick

Drop the top!

eperon schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:37:
[...]

ja maar als ik het geld al heb (op zondag) en deel drie pas op maandag geef, dan is er toch niets aan de hand?

hmm, ik krijg natuurlijk wel een wantrouwend gevoel van deze reacties,
Zonder dat deel 3 kan je zowieso niet de auto overschrijven dus dat gaat niet werken. Nogmaals, geen papieren zomaar meegeven (ookal heb je wel al het geld) maar gewoon met z'n 2en naar het postkantoor en daar overschrijven op zijn naam. Dan heb je zekerheid en hoe ie het dan regelt met uitvoeren is zijn zaak.

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:57

Onbekend

...

Veel oude auto's krijgen in Afrika een tweede leven.
Als ze in Nederland niet meer door de APK kunnen maar nog wel kunnen rijden, dan zijn die auto's nog steeds geschikt voor in Afrika.

@TS:
Ik vind alleen de tijdsduur tussen de beslissingen wat kort. Hij wil de auto ineens zo snel mogelijk hebben, terwijl hij al heel lang te koop staat. Ik vertrouw dit zaakje niet en raad je, net zoals de anderen hierboven, aan om niet de auto aan hem te verkopen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:28
Wat kan er mis gaan als de TS het geld al heeft en hij pas de sleutels geeft nadat hij het overschrijvingsbewijs* van de koper heeft ontvangen?
* Je krijgt meen ik je kentekenbewijs met een stempel dat hij niet meer op jou naam staat (weet niet meer hoe dat precies zit). Edit: Uit de reacties hierboven maak ik op dat dat het vrijwaringsbewijs heet.

Het enigste wat ik zie, is dat het overschrijvingsbewijs vals is en dat de auto dus op de naam van de TS blijft staan (wat wellicht juridische consequenties kan hebben)

[ Voor 8% gewijzigd door --Niels-- op 02-02-2008 22:47 ]

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-11 09:22
Call me stupid....
Maar wat kan er gebeuren als jij zondag je centen krijgt en dan een paar papieren meegeeft? (Zeker als je de auto een straatje of 2 verderop parkeert nadat die gast weg is).

Het ergste dat er kan gebeuren is dat die auto om de een of andere vage reden gejat wordt en die gast ermee gaat joy riden. Dan geef jij bij de politie aan dat ie gejat is en ben je er vanaf. Je centen heb je alsnog.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ok, worst-case-senario..

Die gast komt morgen langs, en geeft je knaken, en wil een proefritje maken. Geld is zo vals als wat, en die auto zie je nooit meer terug.

Wat gaat er verders met die auto gebeuren? Plegen ze een overval, en is dit hun vluchtauto, op jouw naam? Rijden ze dikke vette schade, op jouw verzekering? Vraag je om z'n legitimatie en rijbewijs?

If a deal sounds too good to be true, is usually is..

Ik zou het afblazen, en melden dat je hem hebt verkocht voor een betere deal...

Ey!! Macarena \o/

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-11 09:01
PAs paieren geven als de auto is overgeschreven..

Doe je dat niet.. kunnen er nare dingen gebeuren.. Denk aan Politie aan je deur.. Vete bekeuringen. of zelfs overlast..

Verkopen is 1 maar je moet altijd met de verkoper van je auto wel wat vertrouwen hebben. Ga desnoods met pa/buurman/vriendin naar postkantoor mocht het niet vertrouwen,

A Soldiers manual and a pair of boots.

• indexample
  • Niet online
Nijn schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:48:
Call me stupid....
Maar wat kan er gebeuren als jij zondag je centen krijgt en dan een paar papieren meegeeft? (Zeker als je de auto een straatje of 2 verderop parkeert nadat die gast weg is).

Het ergste dat er kan gebeuren is dat die auto om de een of andere vage reden gejat wordt en die gast ermee gaat joy riden. Dan geef jij bij de politie aan dat ie gejat is en ben je er vanaf. Je centen heb je alsnog.
ja dit is dus ook wat ik dacht. Ik heb die gast nog even gebeld, en de agent is Clyjic Jenic Resource uit Voorburg. dat bedrijf staat in iedergeval wel geregistreerd als autoimporteur.

hij is er iig ok mee dat we het even uitstellen en dat ik maandag ga uitzoeken hoe dat zit. Exporteren schijnt niet via het postkantoor te gaan, en dat bedrijf uit Voorburg zou een license hebben om zelf vrijwaringen af te geven. DIt omdat het postkantoor alleen overschrijft op andere personen, terwijl deze auto zn kenteken kwijtraakt en per vrachtwagen naar een airport om in afrika opnieuw te worden ingevoerd.

[ Voor 27% gewijzigd door indexample op 02-02-2008 23:09 ]

• Nijn
Hoe kan iemand jouw nou verantwoordelijk houden voor schade, als de auto gejat is? Je gaat naar de politie en doet aangifte van diefstal, klaar. Je hebt zat dingen om aan te tonen dat je daadwerkelijk de auto aan het verkopen was! Tot mail contact aan toe.

Wat ik persoonlijk doe op marktplaats is juist niet reageren op de nieuwste advertenties, maar wachten tot ze oud zijn en de verkoper het idee heeft dat hij ze toch niet meer kwijt raakt. Dus persoonlijk vind ik het verhaal niet zo vreemd. Zeker niet voor een gast die dit doet voor z'n brood.

Een auto die gejat wordt tijdens een proefritje, dat kan ook met Nederlanders gebeuren hoor. Besides, waarom zou hij in godsnaam die papieren willen hebben als hij de auto toch gaat jatten? Waarom zou hij zoveel risico lopen? Hij laat z'n kop zien, geeft z'n IP weg (mails) en waarschijnlijk nog wat DNA. Waarvoor? Een paar papieren? Moment dat jij doorhebt dat die auto gejat is loop je naar de politie en geef je hem als gestolen op. Dan heeft ie niets meer aan die papieren want bij een beetje controle trekken ze gelijk je kenteken na.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ik krijg de indruk dat 't allemaal wel goed gaat, er gaan wekelijks echt honderden auto's het land uit naar Afrika.
Wat is 't, een Toyota, Mazda, Peugeot, Nissan of een Mercedes ? :P

Als 't een van die is, van redelijk formaat, busje of pickup gaat 't zeker goed :+

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:45

Speedmaster

Make my day...

Export van je auto inclusief overschrijving kan je regelen bij elk GWK kantoor, Den Haag CS, Rotterdam CS, Utrecht CS, enz, zij zorgen ervooor dat de auto voorzien wordt van de exportpapieren en jij krijgt je overschrijvingspapieren dat de auto definitief van jouw naam af is.
Kijk even op www.gwk.nl

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

van de rdw ...
Verkoop aan particulier
Verkoopt u uw voertuig aan een particulier, dan moet de overschrijving plaatsvinden op het postkantoor. De koper moet de overschrijving zelf regelen en ontvangt na overschrijving van de medewerker een vrijwaringsbewijs dat hij aan u moet overhandigen.
Een eventuele actuele schorsing zal door de overschrijving automatisch worden beëindigd.
dus maandag samen naar het postkantoor

Iperf

Verwijderd

Mwah, zo lang je het geld dan al in handen hebt is dat verder niet heel boeiend. Gevaar is juist dat ze de boel niet overschrijven en zaken met de auto gaan doen die niet in orde zijn.

Daarnaast krijg je contant geld, laten onze vrienden in Nigeria nu heel goed zijn in het printen van geld ;)

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:03
BRRRR

Ik krijg zelfs nigerian scam op mijn advertenties op Gratisoptehalen.nl

Dikke vette alert als ik een benaderd wordt in het engels over het feit dat ik geld krijg, en het spul moet naar afrika.

Als je het ziet zitten: MEEGAAN! Bij voorkeur niet alleen en niet met de betreffende auto.

Persoonlijk zou ik de deal gewoon zowieso afblazen.

Auto's die naar Afrika gaan zijn meestal echt hele ouwe bakken.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:50:
Mwah, zo lang je het geld dan al in handen hebt is dat verder niet heel boeiend. Gevaar is juist dat ze de boel niet overschrijven en zaken met de auto gaan doen die niet in orde zijn.

Daarnaast krijg je contant geld, laten onze vrienden in Nigeria nu heel goed zijn in het printen van geld ;)
als je toch op het postkantoor bent kun je gelijk je geld storten, als die het geld accepteren is het wel ok denk ik zo

Iperf

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

GaMeOvEr

Is een hork.

fish schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 23:41:
van de rdw ...

[...]

dus maandag samen naar het postkantoor
Ja, maar om die auto op zijn naam te zetten, zal meneer de koper wel woonachtig moeten zijn in NL en een NL rijbewijs moeten overleggen....

Als meneer die auto wil hebben, en ik zou mijn papieren echt niet zomaar uit handen geven aan een vreemde, zou ik lekker met meneer meegaan (cash thuis laten die je al ontvangen hebt, of beter nog, gelijk op je rekening doen, weet je ook dat het niet vals is) en dan ga je maandag lekker met meneer de koper naar dat adres toe waar hij voor export wordt klaargemaakt, jij levert je papieren in, jij krijgt je vrijwaring, en gaat weer lekker naar huis. (Trein/Taxi/teruggebracht/maatje met auto mee laten rijden/etc.)

Dan weet je zeker dat het goed is.

Hoe dan ook, mijn papieren krijgt hij niet zomaar, ook al heb ik wel centen. Sorry, daar is mijn vetrouwen niet goed genoeg voor, want ondertussen, ook al heb je wel cash, staat die auto wel nog mooi op jou naam, kun je de verzekering niet stopzetten (want geen vrijwaring) en komen de eventuele boetes ook bij jou thuis aan.

Aannames zijn fataal.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

eperon schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 22:42:
ja daar is een 'agent' (engelse woord agent) voor. Die komt het vrijwaringsbewijs brengen en daar geef ik de sleutels en een ander deel dus aan (welk deel vraag ik me dus af).
Ja Right...
Echt serieus.. je vraagt erom om opgelicht te worden.

Enige juiste manier om dit te doen is:
Samen op maandag naar het postkantoor gaan en daar de auto op de ander zijn naam zetten.
Je bent in een bank, dus je kan meteen het geld laten controleren.
GaMeOvEr schreef op zondag 03 februari 2008 @ 02:17:
Ja, maar om die auto op zijn naam te zetten, zal meneer de koper wel woonachtig moeten zijn in NL en een NL rijbewijs moeten overleggen....
Goed opgemerkt.

Misschien dat het kan door de auto voor uitvoer gereed maken, maar daarvoor moet de eigenaar met paspoort, kentekenbewijs en z'n kentekenplaten naar het rdw toe.
Maarja, hoe een en ander zit.. bel het rdw voor de zekerheid.

[ Voor 72% gewijzigd door job op 03-02-2008 02:32 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

GaMeOvEr schreef op zondag 03 februari 2008 @ 02:17:
[...]

...
, of beter nog, gelijk op je rekening doen, weet je ook dat het niet vals is) en dan ga je maandag lekker met meneer de koper naar dat adres toe waar hij voor export wordt klaargemaakt, jij levert je papieren in, jij krijgt je vrijwaring, en gaat weer lekker naar huis....
dat staat er toch ?

Iperf

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:03

paQ

job schreef op zondag 03 februari 2008 @ 02:27:
[...]

Ja Right...
Echt serieus.. je vraagt erom om opgelicht te worden.

Enige juiste manier om dit te doen is:
Samen op maandag naar het postkantoor gaan en daar de auto op de ander zijn naam zetten.
Je bent in een bank, dus je kan meteen het geld laten controleren.
Hij moet dus een bedrijfsvoorraad in. En dat kan dat bedrijf zelf.

Maandag je wagen bij dat bedrijf in voorburg parkeren, GOED je geld controleren en met je centen en vrijwaring naar huis gaan >> case solved

[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 03-02-2008 11:01 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

[semi juridisch:] auto verkocht en krijg geen vrijwaring zegt genoeg denk ik. Niet zomaar meegeven dus, ook al heb je je geld. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Positron op 03-02-2008 11:23 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-11 22:15
had laatst ook mijn auto verkocht aan een afrikaan die hem zou exporteren naar nigeria, ook op zo'n soort manier, maar ik ben met hem meegegaan naar het postkantoor, en kreeg daar de vrijwaring en het geld cash in handen (wat werd gecontroleerd door de postkantoormedewerker, 100% echt)

dus het kan wel ;)

[ Voor 3% gewijzigd door maarud op 03-02-2008 11:28 ]

Verwijderd

Ik zie echt niet wat hier fout aan moet gaan:
zijn verhaal:

morgen komt hij langs, en geeft me geld contant =betaalt auto volledig. Dan geef ik hem wat papieren (WELKE?) en komt iemand anders de volgende dag (maandag) met een overschrijvingsvrijwaringsbewijs terug. Hij geeft mij dat overschrijvingsvrijwaringsbewijs, en pas dan geef ik hem de auto+sleutels en de overige papieren.
Niet alle afrikanen zijn oplichters.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Hij betaald de auto met vals geld en heeft de papieren, verolgens hoor je niets meer van 'm en is de volgende morgen je auto weg. Om in een auto te kunnen rijden heb zeker bij oude auto's echt geen sleuteltjes nodig.
'S middags krijg je de politie aan de deur met de mededeling dat je auto is betrokken bij een ramkraak of noem maar wat.

[ Voor 22% gewijzigd door GoldenSample op 03-02-2008 13:24 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:29

GaMeOvEr

Is een hork.

Nee, er staat dat hij zijn papieren aan iemand meegeeft, niet dat hij zelf meegaat...

En dat dan, als alles goed is, dat hij dan weer zijn vrijwaring van die "agent" krijgt. Heel simpel, altijd zelf met je papieren op stap gaan, niet zomaar meegeven aan iemand.

[ Voor 28% gewijzigd door GaMeOvEr op 03-02-2008 13:40 ]

Aannames zijn fataal.

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 16:26

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

GoldenSample schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:23:
Hij betaald de auto met vals geld en heeft de papieren, verolgens hoor je niets meer van 'm en is de volgende morgen je auto weg. Om in een auto te kunnen rijden heb zeker bij oude auto's echt geen sleuteltjes nodig.
'S middags krijg je de politie aan de deur met de mededeling dat je auto is betrokken bij een ramkraak of noem maar wat.
Kan me eigenlijk niet voorstellen dat mensen al deze moeite nemen om een ramkraak te plegen. Auto "lenen" lijkt me dan toch sneller en efectiever. En daar heb je zoals jij zegt, ook geen sleuteltjes voor nodig.

Grote kans dat het gewoon allemaal goed en eerlijk gaat, maar het is toch altijd trikkie.

.

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

AkroBatik schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:00:
[...]

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat mensen al deze moeite nemen om een ramkraak te plegen. Auto "lenen" lijkt me dan toch sneller en efectiever. En daar heb je zoals jij zegt, ook geen sleuteltjes voor nodig.

Grote kans dat het gewoon allemaal goed en eerlijk gaat, maar het is toch altijd trikkie.
Naja niet z'n goed voorbeeld maar het punt is dat je de eigendomsbewijzen mee geeft aan die persoon en hij dus min of meer eigenaar is (hij is het niet echt maar heeft wel het bewijs etc. hoop dat men 't punt snapt).

• Nijn
Positron schreef op zondag 03 februari 2008 @ 11:22:
[semi juridisch:] auto verkocht en krijg geen vrijwaring zegt genoeg denk ik. Niet zomaar meegeven dus, ook al heb je je geld. :)
Gaat hier voltrekt niet op. Die gast heeft de auto meegegeven. In dit geval zou de auto gestolen moeten worden. Dat is heel iets anders. Als de auto gestolen wordt ga je naar de politie en doe je aangifte. Met het proces verbaal kun je alsnog je verzekering opzeggen ed. Ook boetes komen niet bij jouw aan omdat bekend is dat jij de auto niet meer hebt.
GoldenSample schreef op zondag 03 februari 2008 @ 13:23:
Zoals je zelf al zegt, het enigste dat hij er mee zou berijken is dat hij de papieren heeft. Wat moet hij in godsnaam met de papieren? 's middags staat meneer agent aan de deur. Die loopt met je mee naar de plek waar je de auto geparkeerd hebt en ziet ook dat de auto er niet meer is. Dan loopt ie even mee naar binnen om te kijken naar het mailcontact en verdere zaken en het is overduidelijk dat jij het niet was.

Betalen met vals geld, nogmaals: Waarom? Waarom al die moeite en risico voor een paar papiertjes waar hij niets aan heeft als hij de auto toch gaat jatten? Dezelfde dag wordt immers nog duidelijk dat de auto gejat is. Registratie bij Politie en bij iedere controle komt naar boven dat hij rondrijd in een gestolen voertuig.

Vertel mij nou is waarom meneer X de auto zou jatten maar eerst zoveel moeite zou doen voor de papiertjes.

Edit:
GoldenSample schreef op zondag 03 februari 2008 @ 14:03:
[...]

Naja niet z'n goed voorbeeld maar het punt is dat je de eigendomsbewijzen mee geeft aan die persoon en hij dus min of meer eigenaar is (hij is het niet echt maar heeft wel het bewijs etc. hoop dat men 't punt snapt).
Het eigendom gaat absoluut niet over met het geven van papiertjes. Zeker niet omdat TS bewijs heeft (per mail) dat anders is afgesproken. Daarnaast, hij geeft "wat papieren" mee, niet alle!

[ Voor 12% gewijzigd door Nijn op 03-02-2008 14:09 ]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:03

paQ

wil ik eraan toevoegen dat een bedrijf met rdw-vrijwarings mogelijkheid ook een auto kan vrijwaren zonder overschrijvingsbewijs ;)

Heb het zelf ooit zo gedaan met een wagen die electronisch volstrekt de draad kwijt was.
Op laten halen door een exporter, op de oplegger getrokken, papieren meegegeven (niet overschrijving) geld ontvangen en weg ging de vrachtauto en dat vreselijke hoddel erop.

ik had de vrijwaring in huis nog vóór dat ik het overschrivings bewijs op de post had gedaan.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Pagina: 1