[semi juridisch:] auto verkocht en krijg geen vrijwaring

Pagina: 1
Acties:
  • 14.517 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:09
Begin december heb ik mijn auto verkocht.
Aangezien ik op dat moment de papieren niet kon vinden en het postkantoor dicht was, heb ik de auto aan de koper meegegeven en hem de papieren later toegestuurd.
Hierbij een brief met mijn adresgegevens, zodat het vrijwaringsbewijs teruggestuurd kon worden na overschrijving.
De zaterdag voor kerst, 22 december, heb ik telefonisch contact gehad. De koper verzekerde mij dat de overschrijving rond was en dat hij de dag daarvoor, vrijdag 21 december, de vrijwaring op de post had gedaan naar mij toe.Ik weet dus dat het adres klopt, want op het moment dat ik hem aan de telefoon kreeg begon hij zelf over de papieren die hij ontvangen had.
Aangezien het de dagen rond kerst waren, dus erg druk met de post, heb ik hem voordeel van de twijfel gegeven en gewacht tot net na de jaarwisseling, maar ik kreeg niks binnen.Tussen 4 en 9 januari heb ik geprobeerd de koper te bereiken. Ik kreeg dan een vrouw aan de telefoon, de smoezen varieerden: Hij staat onder de douce, hij is klussen, hij is met eten bezig, hij is z'n mobiel kwijt.Verschillende keren heeft ze m'n mobiele nummer opgeschreven en verzekerd dat hij me terug zou bellen.9 januari heb ik een brief gestuurd.Hierin heb ik mijn teleurstelling in zijn betrouwbaarheid vermeld, inmiddels was het wel duidelijk dat de auto nog niet overgeschreven was en dus nog helemaal geen vrijwaring bestond, laat staan opgestuurd was.
In deze brief heb ik hem tot dinsdag 15 januari de kans gegeven om de vrijwaring bij mij te bezorgen. Indien niet, dat ik verdere stappen zou gaan ondernemen. Uiteraard heb ik nog geprobeerd in de tussentijd de koper te bereiken, met geen resultaat. Toen duidelijk was dat ik nog niks binnen had gekregen heb ik de koper weer gebeld.Ik kreeg de vrouw weer aan de telefoon. Zij wilde Marcel geven, maar ik hoorde hem op de achtergrond zeggen: ik bel hem wel terug. Toen ik aan bleef houden was zijn advies op de achtergrond: leg 'm er maar op. Om 19.30u was ik nog niet teruggebeld. ik heb toen zelf weer gebeld. De telefoon was in gesprek.Om 20.00u heb ik nogmaals gebeld. Nu werd er niet opgenomen. Ik heb de telefoon lang over laten gaan. Aansluitend heb ik gebeld met de politie voor advies. Deze vertelde mij dat ik best stevig in mijn schoenen sta, omdat de auto wetmatig nog van mij is. Zij adviseerde mij om de RDW te bellen.
Het enige wat de RDW mij konden vertellen is dat de auto op dit moment nog niet is overgeschreven.Hun advies was om juridisch advies in te winnen.
Ik heb dit verhaal aangemeld bij mijn rechtsbijstandsverzekering.

Mijn vraag is nu:
Wat kan en wat mag ik doen om de vrijwaring te krijgen. Behalve dat ik op dit moment een kans heb om boetes binnen te krijgen ben ik natuurlijk nog steeds rechtmatig eigenaar van de auto.
De ideen in mijn hoofd varieren tussen elke avond een steen door z'n ruit gaan gooien totdat de auto overgeschreven is, tot de auto als gestolen opgeven en door de politie weg laten slepen.
Het adres is bij mij bekend. In ieder geval wil ik dat de auto niet meer gebruikt word tot ik de vrijwaring binnen heb. Wat zijn mijn mogelijkheden???
Alvast bedankt voor het meedenken!
Onnodig om te vermelden dat ik dit natuurlijk nooit meer doe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opzich zou je de auto natuurlijk gewoon kunnen ophalen. Het is jouw auto toch?

Maar je hebt wel een groot probleem, i.v.m. mogelijke boetes, je verzekering, andere dingen die met jouw auto gebeuren.

Maar het lijkt me het verstandigst om even naar het politiebureau te gaan en hen deze situatie voorleggen. Dit komt veel vaker voor en ze hebben vast wel een oplossing hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:26

Goverman

not loaded

als je nog rechtmatige eigenaar bent en de boel niet vertrouwt dan kun je je kentekenpapieren nog altijd als verduisterd aangeven bij de politie (is hier namelijk aan de orde indien er al sprake is van een strafbaar feit door de koper). Diefstal zou evt. ook kunnen, of verlies.

Met de aangifte kun je naar de RDW om een duplicaat aan te vragen. Mjin advies: doe dit snel voordat de eigenaar met jouw papieren de boel op zijn naam heeft gezet... (tenzij jezelf nog wat papiertjes hebt liggen, dan doet dit er wat minder toe).

Verder kun je ook aangifte doen van verduistering van je auto. Diefstal is het eigenlijk niet, omdat de koper de auto niet wederrechtelijk heeft weggenomen...

Anyway: ga naar de politie en doe op een of andere manier aangifte. De politie zelf kan je natuurlijk ook nog om advies vragen.

Succes!! (enneh, niet meer doen heh, de papieren van je auto weggeven ;))

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:24

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn God; heb je dit verzonnen of ben je echt op een dag wakker geworden en heb je je gezonde verstand door het doucheputje gespoeld?

Ik mag aannemen dat je wel de verzekering hebt opgezegd in de tussentijd? Ik zou ook het CJIB maar eens inlichten (met het proces-verbaal van de politie) dat jij tussen dag A en B geen enkele overtreding hebt kunnen begaan maar eigenlijk is er ook geen rechter die daarin zal trappen. Dus mocht je binnenkort een stapel acceptgiro's krijgen: succes ermee.

Tja, wat nu? Als het aan mij zou liggen, had ik sowieso de auto niet meegegeven noch papieren opgestuurd. Maar in de situatie waar je nu zit; had ik de eerste dag zonder geld meteen een stel vrienden opgetrommeld om de auto terug te gaan halen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
MAX3400 schreef op maandag 21 januari 2008 @ 11:51:
Mijn God; heb je dit verzonnen of ben je echt op een dag wakker geworden en heb je je gezonde verstand door het doucheputje gespoeld?

Ik mag aannemen dat je wel de verzekering hebt opgezegd in de tussentijd? Ik zou ook het CJIB maar eens inlichten (met het proces-verbaal van de politie) dat jij tussen dag A en B geen enkele overtreding hebt kunnen begaan maar eigenlijk is er ook geen rechter die daarin zal trappen. Dus mocht je binnenkort een stapel acceptgiro's krijgen: succes ermee.

Tja, wat nu? Als het aan mij zou liggen, had ik sowieso de auto niet meegegeven noch papieren opgestuurd. Maar in de situatie waar je nu zit; had ik de eerste dag zonder geld meteen een stel vrienden opgetrommeld om de auto terug te gaan halen.
Even voor de duidelijkheid:
De koper heeft de auto volledig betaald.

De verzekering kan ik niet opzeggen omdat ik geen vrijwaring heb.

Als ik vrijdag geen goede oplossing volgens de officiele weg heb, dan moest ik toch dat idee met die vrienden maar eens uitvoeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 15:26

RagaBaSH

Huttenbouwer

Als je niets meer met de beste koper te maken wil hebben zou je buiten het als gestolen opgeven van de papier/ danwel auto ook kunnen kijken naar het schorsen van het kenteken.
Dit betekent dat de auto niet meer mag rijden (en eigenlijk alleen maar een oprijlaan ornament mag zijn).
Wat je hiervoor precies nodig hebt weet ik niet, maar ik zou als de donder zorgen dat jouw naam en die auto niet meer met elkaar in verband gebracht kunnen worden.

Start dus maar met aangifte, want deze man heeft jouw tenminste een onrechtmatige daad aangedaan door de door hem aangeschafte auto niet over te schrijven (in strijd met hetgeen jullie als voorwaarde hebben afgesproken bij de verkoop).

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik snap niet dat er hier allemaal kunstgrepen bedacht worden zoals aangifte doen van verduistering etc etc als het gewoon zonneklaar is dat TS ontzettend stom is geweest en gewoon op de blaren moet zitten.

Het is geen verduistering en ook geen diefstal, en het doen van een valse aangifte is nog strafbaar ook!

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 21-01-2008 12:11 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:31

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Gunner schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:10:
Ik snap niet dat er hier allemaal kunstgrepen bedacht worden zoals aangifte doen van verduistering etc etc als het gewoon zonneklaar is dat TS ontzettend stom is geweest en gewoon op de blaren moet zitten.
Ik snap je punt en ik ben het met je eens. Maar daar helpen we de TS niet mee hé ;) Ik denk dat hij zich al stom genoeg voelt op dit moment.

Ik zou gewoon meer juridisch advies inwinnen en z.s.m. naar de politie gaan en kijken wat er gedaan kan worden. Niet zomaar aangifte gaan doen van allerlei zaken, maar doe dit in overleg met hun.

De koper hoef je écht geen tijd meer te geven hoor, dat heb je al veel te veel gedaan vind ik.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Gunner schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:10:
Klopt. maar die blaren moeten een keer overgaan.
Ik zoek nu dus een manier om z.s.m. een vrijwaring te krijgen. Liefst volgens de rechtmatige weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

wolkje schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:26:
Maar daar helpen we de TS niet mee hé ;)
Nee maar wat wil TS er dan mee bereiken met zo'n topic? Overigens, het echte punt wat ik probeerde te maken neem je niet mee in je quote ;)
jmderonde schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:30:
[...]

Klopt. maar die blaren moeten een keer overgaan.
Ik zoek nu dus een manier om z.s.m. een vrijwaring te krijgen. Liefst volgens de rechtmatige weg.
De enige rechtmatige weg die je hebt is bij deze persoon langs gaan. De rest kan de politie o.i.d je niet mee helpen.

[ Voor 40% gewijzigd door Gunner op 21-01-2008 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je wat bij de RDW moet regelen. Schrijf het kreng inderdaad eventueel uit (als zoiets mogelijk is).

Probleem dan is natuurlijk weer dat de koper geheid op je deurmat staat te roepen dat jij wanprestatie hebt gepleegd door de boel uit te schrijven (en hem dus feitenlijk een nutteloze auto hebt bezorgd) of onrechtmatig hebt gehandeld. Dan kan jij weer roepen dat van jou naar redelijkheid niet verwacht mocht worden dat jij, nu hij niet mee werkte, de inschrijving in stand zou houden, maar een oplossing met een schoonheidsprijs is het zeker niet :X

Aan de andere kant kan je natuurlijk de koper in gebreke stellen (heb je al gedaan) en nu hij in verzuim is kan je eventuele ontstane schade door dit verzuim op hem verhalen.. Maar das wederom geen prettige oplossing aangezien jij nog steeds de boetes enzo op je deurmatje krijgt en gewoon gelijk (mulder) zal moeten gaan betalen.

Maar ik moet zeggen dat ik precies weet hoe het overschrijven/uitschrijven bij de RDW werkt.. ik zou als ik jou was daar maar eens informeren wat de mogelijkheden voor jou zijn zonder de medewerking van die ander.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Gunner schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:30:
Nee maar wat wil TS er dan mee bereiken met zo'n topic? Overigens, het echte punt wat ik probeerde te maken neem je niet mee in je quote ;)
Oh jawel ;)
wolkje schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:26:
Ik zou gewoon meer juridisch advies inwinnen en z.s.m. naar de politie gaan en kijken wat er gedaan kan worden. Niet zomaar aangifte gaan doen van allerlei zaken, maar doe dit in overleg met hun.
Ik ben het inderdaad met je eens dat je niet zo maar aangifte moet doen van diefstal, verduistering, fraude, etc. :) Met een valse aangifte heeft de TS nog veel meer problemen, dan dit alleen.

Maar advies inwinnen van de politie kan zeker geen kwaad in dit geval. Natuurlijk kun je ook nog langsgaan bij de persoon, met een paar goede vrienden. Misschien dat dat het snelst gaat? Meteen meeslepen naar het postkantoor en overzetten die auto. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:40
Ik zou de politie maar weer eens gaan bellen om advies in te winnen denk ik zo. De RDW kan niets doen zonder dat er een aangifte van diefstal/verlies van de kentekenpapieren is. Je wilt natuurlijk geen valse aangifte doen, maar overleggen met de politie wat je nu kunt doen is natuurlijk nooit verkeerd. Schorsen kan volgens mij ook niet zonder papieren.

Een paar vrienden optrommelen zou ik heel voorzichtig mee zijn. Dat kan uit de hand lopen en dan heb je alles en iedereen tegen je.

Ook zou ik ZEKER je verzekering bellen en hun het verhaal voorleggen. Als die klaploper een ongeluk veroorzaakt..

Have a wheelie good weekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

SeatRider

Hips don't lie

RagaBaSH schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:09:
kijken naar het schorsen van het kenteken.
Dit betekent dat de auto niet meer mag rijden (en eigenlijk alleen maar een oprijlaan ornament mag zijn).
Hij mag dan zelfs niet meer op de oprijlaan staan, alleen nog op eigen terrein. En als de nieuwe eigenaar er dan toch mee gaat rijden krijgt TS de boetes. Niet handig dus.
Wat je hiervoor precies nodig hebt weet ik niet, maar ik zou als de donder zorgen dat jouw naam en die auto niet meer met elkaar in verband gebracht kunnen worden.
Je hebt hiervoor de kentekenpapieren nodig :).

Wat je wel kunt doen, is aangifte doen van vermissing papieren, dan krijg je nieuwe papieren en nieuwe platen met een 1-tje erop. Die schroef je erop en je hebt een auto. Of, als ie ouder is dan 15 jaar, kun je 'm afmelden als gesloopt in eigen beheer. Dan lever je kenteken + platen in en krijg je een vrijwaring. Degene die er dan mee rond blijft rijden rijdt dan rond in een gesloopte auto en is dan dus de lul.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
Vraag nieuwe kentekenpapieren aan en stuur die vervolgens terug met de mededeling dat je de auto gesloopt hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je hebt zijn adres (want je hebt hem een brief gestuurd), waarom rij de dan niet even bij hem langs?

En ja: ongelofelijk dom wat je gedaan hebt. In feite ben jij nu verantwoordelijk voor een auto die je niet meer hebt. Bekeuringen zullen gewoon bij jou op de mat vallen. Hoe vaak wordt er niet gezegd dat je kentekenpapieren niet mee moet geven met de belofte dat je wel een vrijwaringsbewijs zult krijgen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Waarom haal je de kenteken platen van niet van je eigen auto af ? ( die auto )
nieuwe aanvragen zal moeilijk worden gezien het niet op zijn naam staat ?
Clithopias schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:16:
Vraag nieuwe kentekenpapieren aan en stuur die vervolgens terug met de mededeling dat je de auto gesloopt hebt ;)
Kentekenplaten ook nodig meen ik ?

[ Voor 55% gewijzigd door Capo op 21-01-2008 13:28 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Capo schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:27:
Waarom haal je de kenteken platen van niet van je eigen auto af ? ( die auto )
nieuwe aanvragen zal moeilijk worden gezien het niet op zijn naam staat ?
Als je dan blijkbaar dan toch aan z'n deur staat, bel dan gewoon ff aan in plaats van dit soort trieste acties om je eigen fouten goed te maken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:06
Maasluip schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:23:
Je hebt zijn adres (want je hebt hem een brief gestuurd), waarom rij de dan niet even bij hem langs?
Ja, inderdaad. Ga er gewoon eens langs.

Koop desnoods bij een kampeer&caravanwinkel een stevige wielklem en zet die op de auto als die gast niet thuis is :)
Klooien met kentekenplaten en zo, daar zou ik ook niet aan beginnen.

[ Voor 8% gewijzigd door dreamscape op 21-01-2008 13:32 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:28:
[...]

Als je dan blijkbaar dan toch aan z'n deur staat, bel dan gewoon ff aan in plaats van dit soort trieste acties om je eigen fouten goed te maken :/
1. Eerst aanbellen, geen reactie of wil die je niet te woord staan dan ....

En trieste actie ? er was een bepaalde mate van vertrouwen onderling, daar is misbruik van gemaakt en als de beste man niet wil mee werken word het andere maatregelen.

Persoonlijk zou ik de deur intrappen maar dan word ik vast voor toetsenbord ridder uitgemaakt. :O

Want kentekenplaten, wielklemmen, die beste man kan nog steeds lastig doen met die auto.

[ Voor 6% gewijzigd door Capo op 21-01-2008 13:37 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Capo schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:36:
En trieste actie ? er was een bepaalde mate van vertrouwen onderling, daar is misbruik van gemaakt en als de beste man niet wil mee werken word het andere maatregelen.
Vertrouwen? :D

Het is schattig om te zien dat jij nog zoveel vertrouwen in de maatschappij hebt. Jij bent zeker ook van het type die z'n brommer niet op slot zet omdat je zoveel vertrouwen in de medemens hebt? :z

Maar goed, iemand die al z'n papieren zomaar meegeeft aan een volslagen onbekende hoeft van mij in ieder geval geen begrip te verwachten.

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 21-01-2008 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik denk niet dat hij het op die manier bedoelde ;) Hij bedoelt meer iets in de trend van;

De koper houdt zich niet aan de afspraak en dat is echt niet netjes (op z'n zachtst gezegd). Waarom zou de TS dan nog wel netjes blijven? Waar hij op zich best een punt mee heeft.

Dat de TS in eerste instantie het vertrouwen nooit in die koper had moeten plaatsen, weet iedereen nu wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik snap jou wel, maar praat dat het vernielen van andermans eigendommen dan maar goed?

Gezien deze uitspraak
Capo schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:36:

Persoonlijk zou ik de deur intrappen maar dan word ik vast voor toetsenbord ridder uitgemaakt. :O
Maar goed, ik heb in dit topic meerdere malen aangegeven dat je wendden tot strafbare feiten imho not-done is, zeker omdat er wat mij betreft een grove fout van TS aan vooraf ging.

Maar dan ben ik blijkbaar een moraalridder. So-be-it.

[ Voor 18% gewijzigd door Gunner op 21-01-2008 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Geweldig van die mensen die 1 ding lezen en direct al een heel beeld van iemand kunnen vormen. :O Ga zelf maar schattig zitten zijn ;)

Wolkje heeft duidelijk een bredere kijk op het lezen van zinnen en lijkt zijn mod status dan ook verdiend te hebben in het verleden :)

En deur in trappen is misschien wat rigoureus maar je voet er tussen plaatsen en enigszins wat druk uitoefenen in deze lijkt me een van de mogelijkheden gezien alle andere officiële oplossingen nogal wat tijd gaan vergen.

Dat het niet slim was, tja dat weet die jongen nu wel. Dat is net zoiets als verkondigen dat Wilbers een hekel heeft aan bepaalde dingen, dat wisten we, dat weten we en dat zal men niet gauw vergeten.

[ Voor 16% gewijzigd door Capo op 21-01-2008 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Capo schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:12:
Wolkje heeft duidelijk een bredere kijk op het lezen van zinnen en lijkt zijn mod status dan ook verdiend te hebben in het verleden :)
Ahum. FP ProMod zegt niet zo heel veel hoor ;) Dat heeft op het forum geen enkele meerwaarde.
En deur in trappen is misschien wat rigoureus maar je voet er tussen plaatsen en enigszins wat druk uitoefenen in deze lijkt me een van de mogelijkheden gezien alle andere officiële oplossingen nogal wat tijd gaan vergen.
Dat is al een stuk genuanceerder :>

[ Voor 34% gewijzigd door Gunner op 21-01-2008 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:14:
[...]

Ahum. FP ProMod zegt niet zo heel veel hoor ;) Dat heeft op het forum geen enkele meerwaarde.
Ik zie mod staan, en dan ga ik vanuit dat ie net ff wat meer tijd en moeite steekt in GoT en dat ie niet geselecteerd is vanwege kortzichtigheid ;)
Dat is al een stuk genuanceerder :>
wat schattig :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Capo schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:17:
Ik zie mod staan, en dan ga ik vanuit dat ie net ff wat meer tijd en moeite steekt in GoT en dat ie niet geselecteerd is vanwege kortzichtigheid ;)
offtopic:
De 'Pro' moddereter doet zijn intrede :Y)

Nogmaals, dit heeft niets met GoT van doen, meer met moderaties op de Frontpage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Ik zou inderdaad eerst de politie maar eens bellen naar de mogelijkheden en ook direct bij hem langs gaan. Mochten ze niet open doen of wat dan ook, zoals gezegd de kentekenplaten verwijderen zodat ze niet zomaar de openbare weg op kunnen zonder dat jij geconfronteerd wordt met fikse overtredingen...
Capo schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:17:
offtopic:
ot maar er lopen genoeg (fp) mods rond die niet de titel "mod" m.i. niet zouden mogen dragen en fp mods blaten hier net zo hard onzinnig mee als de rest van het gepeupel dus daar zou ik ook niet al te veel waarde aan hechten :)

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
WooK schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:27:

offtopic:
ot maar er lopen genoeg (fp) mods rond die niet de titel "mod" m.i. niet zouden mogen dragen en fp mods blaten hier net zo hard onzinnig mee als de rest van het gepeupel dus daar zou ik ook niet al te veel waarde aan hechten :)
Die discussie ga ik niet weer starten ;) zit al tijdje op GoT en het beleid en de medewerkers zal mij verder worst zijn. Het is net als met de politie, goede en slechte.

ontopic

ennuh kenteken platen verwijderen. Als hij hem dag later overschrijft kan ie misschien wel klacht indienen ..diefstal ....... Dus even goed nadenken ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Capo op 21-01-2008 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

eerst zelf nieuwe kentekenpapieren regelen, dan platen laten drukken emt een 1 er op. vervolgens deze op de auto monteren als je weet waar deze staat en laten afslepen naar een garage (meer mensen raken de sleutels kwijt tegenwoordig), briefje in de bus doen dat je de auto terug hebt genomen en dat de koper tegen betaling van de gemaakte kosten de nieuwe (Lees: juiste) papieren en de auto kan komen ophalen. wachten tot de verkoper hem komt halen en meteen bij het postkantoor overschrijven.

komt vanuit de verkoper geen reactie?

nieuw (of 2e hands) setje sloten er in (kun je bij de garage laten doen, is niet zo heel duur) en opnieuw te koop zetten ;)

[ Voor 28% gewijzigd door rimpeldinky op 21-01-2008 14:50 ]

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Capo schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:35:
[...]
ennuh kenteken platen verwijderen. Als hij hem dag later overschrijft kan ie misschien wel klacht indienen ..diefstal ....... Dus even goed nadenken ;)
De dag dat hij ze eraf haalt is de auto nog van hem dus dan maakt het niet uit ;) In een geval als deze zou ik in elk geval niet op zulk soort formaliteiten meer letten volgens mij. Ik denk namelijk dat je jezelf voor je kop slaat als blijkt dat hij de dag erna met 200km/u is geflitst op 3 verschillende plekken :)

Maarja de situatie is te complex om hier zo maar even impulsief dingen te gaan doen. De koper heeft namelijk ook al betaald dus dat maakt het zaakje ook alweer moeilijker. Bezoekje politie lijkt me de eerste stap in elk geval aangezien de koper niet echt meewerkend is.

edit:

^^drukken van platen kan ff duren maar je oplossing klinkt goed :)

[ Voor 4% gewijzigd door WooK op 21-01-2008 14:51 ]

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Niet online
rimpeldinky schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:47:
eerst zelf nieuwe kentekenpapieren regelen, dan platen laten drukken emt een 1 er op. vervolgens deze op de auto monteren als je weet waar deze staat en laten afslepen naar een garage (meer mensen raken de sleutels kwijt tegenwoordig), briefje in de bus doen dat je de auto terug hebt genomen en dat de koper tegen betaling van de gemaakte kosten de nieuwe (Lees: juiste) papieren en de auto kan komen ophalen. wachten tot de verkoper hem komt halen en meteen bij het postkantoor overschrijven.

komt vanuit de verkoper geen reactie?

nieuw (of 2e hands) setje sloten er in (kun je bij de garage laten doen, is niet zo heel duur) en opnieuw te koop zetten ;)
Na politie de beste optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-09 21:46

rimpeldinky

nani?

Capo schreef op maandag 21 januari 2008 @ 14:57:
[...]

Na politie de beste optie :)
mja, ligt er aan HOE asociaal de koper met je om gaat >:) juridisch zit je eigenlijk veilig zolang je je geld maar niet uitgeeft en klaar hebt om terug te betalen (of hem in ieder geval schriftelijk op de hoogte te stellen) (zover ik weet, zelf nog nooit gedaan :p wel meegemaakt van een afstandje) :9

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Ik ben net even bij de politie langsgeweest.
Op voorhand willen die dat ik eerst zelf bij de koper langsga om vrijwaring los te krijgen.
Ik zal in dat geval moeten dreigen met afschroeven kentekenplaten/wegslepen auto.
Op het moment dat de koper dan blijft weigeren kan ik bij de politie aangifte doen.

Tevens de verzekering gebeld. Zonder vrijwaring of proces verbaal kan ik de verzekering niet stopzetten.
Dit kan (raadde ze me aan) met het schorsen van de auto. Alleen als de koper ermee gaat rijden krijg ik boete, of met het opgeven als gestolen.
Deze mogelijkheid wil ik nu nog niet gebruiken.

Ik heb ook gebeld met koper, kreeg zijn vrouw aan de telefoon. Ben flink tekeer gegaan, ze bood mij aan om de auto dan maar op haar naam te zetten, alleen hier moet haar rijbewijs voor verlengd worden.
Vroegen dus kortgezegd 5dagen uitstel. ben hier niet mee accoord gegaan, want:
Ik heb geinformeerd, eindhoven heeft spoedprocedure, dan heb je volgende werkdag rijbewijs binnen.
Dus morgen aanvragen, woensdag binnen, dus woensdag ook verlengd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:27
Afgezien van het feit dat je vrijwaringspapieren nodig hebt moet je de verzekering natuurlijk NOOIT opzeggen als de auto nog niet van jouw naam af is. Als die andere persoon een kleuter omver rijdt en daarna doet alsof ie de auto van jou geleend heeft dan ben je zuur.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Je snapt toch ook wel dat dat een lulverhaal is om je aan het lijntje te houden? Waarom zou hij op haar naam moeten en niet op zijn naam, hij is ook gewoon thuis (je hoorde hem meerdere malen op de achtergrond bij eerder gesprekken) dus het komt bij mij gewoon over als lulkoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Sick Nick schreef op maandag 21 januari 2008 @ 17:47:
Je snapt toch ook wel dat dat een lulverhaal is om je aan het lijntje te houden? Waarom zou hij op haar naam moeten en niet op zijn naam, hij is ook gewoon thuis (je hoorde hem meerdere malen op de achtergrond bij eerder gesprekken) dus het komt bij mij gewoon over als lulkoek.
Het komt bij mij over als noodmaatregel van een moeder/vrouw waarvan de zoon/man geen haast maakt om zijn rijbewijs op te vragen en hiermee overschrijving te doen. Ik ben flink pissed geworden, want ik word aan het lijntje gehouden. Ben dus niet accoord gegaan met verlengen van rijbewijs:5dng en dan overschrijven, maar wil dat ze via spoedprocedure gaan verlengen, morgen, dan hebben ze woensdag het rijbewijs, dus kan de auto woensdag op hun naam gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou gewoon die auto slepen. Dan nieuwe sloten plaatsen en dan de papieren bijwerken (zodat je terug nieuwe papieren hebt). En als ik ff paranoia ben dan zet ik die auto op mijn grond (garage of oprit) met wielklem + kruitlijntje aan de band en de grond en daarvan foto's maken. Die kerel kan nl ook een auto slepen he.

Een tip voor de toekomst: laat je koper met een bankcheck betalen (als dat bestaat in NL) en jij maakt een contract (in tweevoud) op en ik denk dat het ook het beste is dat je de nummerplaten bijhoud.

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2008 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Laatst online: 17-10-2023
Niet verder over nadenken.

VANDAAG, bellen en dan maakt het niet uit of je nu hem of haar te spreken krijgt. Vertel hun dat je morgenochtend daar om een bepaalde tijd voor de deur staat en dat zij dan met jou mee gaan naar het postkantoor. Geen smoesjes accepteren. Je hebt helemaal geen rijbewijs nodig om een auto op je naam te zetten, tijd moeten ze maken.

Accepteren ze dit niet wijs je hun er op dat je je al erg lang erg redelijk bent geweest en dat je dan direkt jouw kentekenplaten en autopapieren exclusief overschrijvingsbewijs komt ophalen, Dit dus ook doen. Gaan ze nog niet akkoord vertel je ze dat je met behulp van de politie(vrienden kunnen voor nare consequenties zorgen politie is neutraal) direkt jouw kenteken platen en papieren exclusief overschrijvingsbewijs komt ophalen en dat deze op een nader te bepalen moment op een nader af te spreken plek na overleg van het vrijwaringsbewijs op te halen zijn. Voel je je niet zeker genoeg, Dan ga je op voorhand naar de politie (je hebt het verhaal al verteld) en bel als je daar bent met je eigen telefoon. Mocht je de koper niet over kunnen overhalen, kun je direkt een agent geven of in ieder geval even overleggen.

Dus voor de duidelijkheid als zij niet direkt ja zeggen tegen het overschrijven(dus inclusief de telefoon niet opnemen), direkt de platen en papieren ex overschrijvingsbewijs ophalen met of zonder politie.

MORGEN! en dan bedoel ik ook gewoon !MORGENOCHTEND! ga je met die vent naar het postkantoor. En niks anders. Of je moet natuurlijk je kenteken platen al weer in je bezit hebben. En een Politie auto voor de deur tegen vernielingen van je eigendommen ;)

Probleem over.

Dit is een kwestie waar je niet me moet wachten.

p.s. even Belangrijk auto niet beschadigen geen vervelende dingen zeggen niet boos worden alleen even heel duidelijk (maar niet met krachttermen deze zwakken uw standpunt alleen maar af) zeggen waar het op staat. Mochten ze je het bloed onder je nagels vandaan halen gewoon dat zeggen en duidelijk maken dat je alleen wil dat de transactie wordt afgesloten zoals eerder overeengekomen.

psps wegslepen is niet nodig de auto is al betaald en zet alleen kwaad bloed. Het gaat om de Kentekenplaten en de autopapieren (overschrijvingsbewijs mag hij natuurlijk wel houden daar is het natuurlijk ook voor)zodra deze niet meer in zijn bezit zijn is het voor jou afgedaan. Als deze man zonder platen en papieren een ongeluk maakt en of overtreding begaat kan er moeilijk sprake zijn van het uitlenen van de auto.

[ Voor 13% gewijzigd door Mafketel op 21-01-2008 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Laatst online: 31-12-2023
ik weet niet om wat voor auto het gaat en of je weet bij welke dealer deze ooit nieuw is verkocht zou je evt een nieuwe sleutel kunnen bijmaken ? Meestal worden sleutelcodes opgeslagen bij de dealer ( alleen probleem als je startonderbreker erin heb ).

verder een erg zuur verhaal. heb het zelf ook een keer gedaan enervoor moeten boeten zelfs... oude golf meegegeven .kreeg wel de papieren binnen een week later maar ook een bon van 100 euro ..flitsen op de snelweg...

Het verhaal hierboven is wel makkelijker gezegd dan gedaan in mijn ogen maar wel een goede richtlijn.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08 07:56

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

Om een auto op naam te zetten heb je niet persé een rijbewijs nodig. Een paspoort of identiteitsbewijs icm een afschrift van de administratie persoonsgegevens (oid) van de gemeente is ook goed. Deze kost dan wel 10 ~ 20 euro oid, maar die krijg je wél gelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er onmiddelijk langs gaan, vandaag nog! Eisen dat hij je de papieren meegeeft, of dat hij meegaat naar het postkantoor, als dat nog open is. Mocht dat niet lukken, dan weer terug naar de politie, die heeft immers zelf aangegeven dat je er eerst zelf langs moet gaan. Ik zou de auto verder niet aanraken en al helemaal niet wegslepen als ik jou was, hij is immers betaald en voor je het weet heb je nog veel grotere problemen. Lukt dit niet of wil de politie niet meewerken, dan aangifte doen van vermissing van de papieren en nieuwe aanvragen. Hij zit dan met een waardeloze set papieren en dito auto. Wil je hem helemaal naaien dan geef je de auto idd op als gesloopt in eigen beheer, zie er dan nog maar eens een kenteken bij te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:16:
Lukt dit niet of wil de politie niet meewerken, dan aangifte doen van vermissing van de papieren en nieuwe aanvragen.
Leg me eens uit waarom papieren, die vrijwillig aan een bekend persoon zijn meegegeven, vermist zijn?

In mijn optiek zijn ze niet vermist. Want TS weet dondersgoed waar ze wel zijn. Dus als je van vermissing aangiste gaat doen, is dat wat mij betreft een valse aangift en dus strafbaar. Maar zoals ik in dit topic lees, is dat voor veel personen moeilijk te begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als je aangifte gaat doen van vermissing van de papieren. Moet je, om nieuwe papieren te krijgen, volgens mij met je auto naar de RDW toe om hem te laten keuren en controleren. En dat wordt voor jou dus ook al een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 01:41
Is dit niet gewoon een koopovereenkomst, waar niet aan alle voorwaarden bij verkoop zijn voldaan ?

Wat ik bedoel is dat er geld en een auto van bezitter zijn gewisseld, maar de administratieve afhandeling (overschrijven kenteken / vrijwaringsbewijs) nog niet is gedaan.

Dan zou je de koop ook moeten kunnen ontbinden.
Sleutels terugvragen, geld teruggeven, klaar.
Van beide kanten niet zeuren over onkosten, huidige bezitter (volgens RDW) heeft risico CJIB post, tijdelijke bestuurder heeft erg goedkoop gereden.

Maar waarschijnlijk is een bezoekje aan Buro voor Rechtshulp of advocaat (instaptarief 1e half uur) verstandig om je roadmap helder te krijgen. (dan weet je wat je wel, en wat je absoluut niet kunt/mag doen).

Edit : Dit is wel een geval waar je met spoed een oplossing voor moet hebben. Zolang de auto niet overgeschreven is, ben jij de bezitter. Kan erg vervelend worden bij een ongeval waarbij de auto betrokken is, en de tijdelijke bestuurder rijdt door.

En volgende keer niet op de kleur van de ogen vertrouwen. Slechte richtlijn die oogkleur

[ Voor 13% gewijzigd door aZuL2001 op 22-01-2008 12:46 ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:31

Destruction

(ex-)Automonteur

Nee je auto staat daar redelijk los van.

Verder heeft Gunner natuurlijk gelijk, maar je moet iets in zo'n situatie. Als de politie zelf al aangeeft dat weg laten slepen icm nieuwe papieren opvragen een optie is, zou ik me daarop concentreren.

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@aZuL2001: ik denk echter dat de TS niet zit te wachten op ontbinding; Hij wil van z'n auto af en met de voornaamste tegenprestatie (geld) is niets mis gegaan. Daarnaast is het de vraag in hoeverre de auto nog in nette staat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-09 20:26
Koop ontbinden en opnieuw verkopen is dan toch ook een optie.

Mooiste oplossing zou natuurlijk zijn als meteen die vrijwaarding geregeld kan worden (daar is geen rijbewijs voor nodig, dus dat is gelul). Wat je zou kunnen doen is ze voor de keus stellen: of morgen de koop ontbinden of morgen ochtend vrijwaarding regelen. Afspreken dat jij morgen ochtend voor hun deur staat en dat zij ook thuis zijn. (laat je niet meer afschepen met smoesjes)

Zijn ze niet thuis of wijgeren ze mee te werken: Politie.

[ Voor 4% gewijzigd door martijn_tje op 22-01-2008 13:30 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001

paQ

koop ontbinden

en dan.
de kosten van wegenbelasting?
verzekering?
het feit dat je er nu weer mee zit
de km's
zaken die welllicht zijn stukgegeaan in de tussentijd
algehele afschrijving
en misschien boetes

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:55
Ik zit bijna met hetzelfde probleem, alleen bij mij het geluk dat de auto niet meer op mijn naam staat. Vorige week heb ik mijn oude auto verkocht, ze wilden hem graag meteen meenemen en hem de volgende dag op eigen naam zetten (het was in de avond dus postkantoor gesloten). Ik heb een brief opgesteld waarin staat dat die persoon alle consequenties tot de tijd dat de auto op eigen naam staat accepteerd. Handtekening eronder gezet, adres erbij en auto meegegeven.

Via RDW zag ik dat hij de auto de volgende dag inderdaad op eigen naam heeft gezet, echter heb ik tot vandaag geen vrijwaringsbewijs ontvangen (ik had een enveloppe meegegeven met adres om de vrijwaring terug te sturen naar mij). Ik heb dus die vrijwaringsbewijs nodig om de verzekering stop te laten zetten.

Het stomme is dat ik die man heb gesproken via de telefoon van een vriend van mij (de mijne was leeg). Toen ik mijn eigen simkaart eruit had gehaald gingen ook alle laatstgekozen nummers weg dus heb ik geen tel. nr. van die persoon. Adres schijnt wel te kloppen, echter geen tel. vermelding in telefoongids (wel van beide buren). Ik ga vanavond dus even langs, het is niet gek ver van mij vandaan dus even kijken of die man het vergeten is op te sturen of misschien iets mis is gegaan met de post... Ik ben in ieder geval blij dat de auto niet meer op mijn naam staat maar dit doe ik dus ook nooit meer. Je moet echt niemand vertrouwen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Hi-Sintar schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 14:31:
Ik zit bijna met hetzelfde probleem, alleen bij mij het geluk dat de auto niet meer op mijn naam staat. Vorige week heb ik mijn oude auto verkocht, ze wilden hem graag meteen meenemen en hem de volgende dag op eigen naam zetten (het was in de avond dus postkantoor gesloten). Ik heb een brief opgesteld waarin staat dat die persoon alle consequenties tot de tijd dat de auto op eigen naam staat accepteerd. Handtekening eronder gezet, adres erbij en auto meegegeven.

Via RDW zag ik dat hij de auto de volgende dag inderdaad op eigen naam heeft gezet, echter heb ik tot vandaag geen vrijwaringsbewijs ontvangen (ik had een enveloppe meegegeven met adres om de vrijwaring terug te sturen naar mij). Ik heb dus die vrijwaringsbewijs nodig om de verzekering stop te laten zetten.

Het stomme is dat ik die man heb gesproken via de telefoon van een vriend van mij (de mijne was leeg). Toen ik mijn eigen simkaart eruit had gehaald gingen ook alle laatstgekozen nummers weg dus heb ik geen tel. nr. van die persoon. Adres schijnt wel te kloppen, echter geen tel. vermelding in telefoongids (wel van beide buren). Ik ga vanavond dus even langs, het is niet gek ver van mij vandaan dus even kijken of die man het vergeten is op te sturen of misschien iets mis is gegaan met de post... Ik ben in ieder geval blij dat de auto niet meer op mijn naam staat maar dit doe ik dus ook nooit meer. Je moet echt niemand vertrouwen...
Als overschrijving gedaan is, kan de verzekering met terugwerkende kracht stopgezeg worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Laatst online: 10-09 01:41
paQ schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 13:52:
koop ontbinden

en dan.
de kosten van wegenbelasting?
verzekering?
het feit dat je er nu weer mee zit
de km's
zaken die welllicht zijn stukgegeaan in de tussentijd
algehele afschrijving
en misschien boetes
Dat heet leergeld.
Is heel hard misschien, maar wel realistisch.

Maar TS kan ook een rechtzaak beginnen...

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gunner schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:28:Als je dan blijkbaar dan toch aan z'n deur staat, bel dan gewoon ff aan in plaats van dit soort trieste acties om je eigen fouten goed te maken
Fout? De koper is fout. Die moet gewoon doen wat hij beloofd. De TS is hooguit naief.
Gunner schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:40:...Het is schattig om te zien dat jij nog zoveel vertrouwen in de maatschappij hebt. Jij bent zeker ook van het type die z'n brommer niet op slot zet omdat je zoveel vertrouwen in de medemens hebt? :z

Maar goed, iemand die al z'n papieren zomaar meegeeft aan een volslagen onbekende hoeft van mij in ieder geval geen begrip te verwachten.
De mate van empathie in je post is hartverwarmend. Zelf heb ik aan de andere kant gestaan en was blij dat ik de auto meekreeg. Het is wel iets anders omdat de verkoper niet bij het overschrijvingsbewijs kon. Later heeft hij dat opgestuurd en heb ik ik na het overschrijven netjes de vrijwaring opgestuurd. Het is niet zo dat heel Nederland vol zit met opportunistische zakken. Ik vind het wel iets hebben dat de TS vertrouwen in de medemens heeft. Wanneer meer mensen dat hadden liep het sociale verkeer allemaal wat makkelijker.
aZuL2001 schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 12:43:...Zolang de auto niet overgeschreven is, ben jij de bezitter. ...
[mierenneukmode]Eigenaar bedoel je, de koper is de bezitter.[/mierenneukmode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:22

Klippy

Still Game

Volgens mij onderschat je de zaak nogal.

Dat het stom is zal je al weten, dus at ga ik je besparen.

Er wordt hier nogal schreeuwerig gedaan over het doen van aangifte of het afschroeven van kentekenplaten, maar die kentekenplaten zijn nog steeds van jou. Ik zou dat in elk geval meteen doen, zonder tenaamstellingsbewijs en legitimatie kan hij officieel geen nieuwe platen aanvragen.

Advies inwinnen bij de politie is mooi, maar die hebben jou telefoontje echt niet geregistreerd.

Besef je dus goed dat jij nog altijd de eigenaar van de auto bent en alle overtredingen op jou verhaald gaan worden. Je hebt namelijk geen enkel bewijs dat de auto verkocht is.
Als jij daarmee kan leven prima, maar ik zou heel hard gaan zweten.

Zeg ook inderdaad nooit je verzekering op, want dan ben je ook nog strafbaar omdat je een onverzekerde auto bezit, dat is helemaal lachen.

Kijk voor de grap eens naar dit fragment, garage vergeet de vrijwaring en de ex-eigenaar zit voor de rechtbank. Je bent verplicht om de auto bij overdracht vrij te waren.
Laat het gewoon niet zover komen :)

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tsja. tis net met wie je te doen hebt.

Ik heb een tijdje terug ook een auto gekocht, papieren meegekregen en zelf overgeschreven, bewijsje teruggestuurd en klaar. (nou was het wel duidelijk dat wij (we waren met zijn 3en) van de delta club kwamen, dus dat geeft sowieso wat vertrouwen)

Tis net wie je treft :)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:55
jmderonde schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:46:
[...]

Als overschrijving gedaan is, kan de verzekering met terugwerkende kracht stopgezeg worden.
Verzekering moest perse overschrijvingsbewijs hebben. Ik ben vandaag (gisteren) langsgeweest, hij had dat ding al in een enveloppe gestopt maar vergeten op te sturen. Opgehaald en morgen gelijk de verzekering stopzetten (vanaf datum dat ie is overgeschreven zetten ze 'm stop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Klippy schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 19:58:
...
Je hebt namelijk geen enkel bewijs dat de auto verkocht is.
...
Er is natuurlijk een overeenkomst en er is een bedrag overgeschreven, verder bevind de auto zich bij de nieuwe eigenaar en niet meer bij de TS, geen enkel bewijs is er dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:46
Om nieuwe papieren aan te vragen heb je geen aangifte nodig. Dit kan simpel via de website van RDW en kost 30 euro. Deze krijg je binnen een paar dagen thuisgestuurd.
Via de RDW website kan je ook zien hoelang de huidige eigenaar al houder is; dus of de auto al is overgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Mafketel schreef op maandag 21 januari 2008 @ 18:17:
(...)
VANDAAG, bellen en dan maakt het niet uit of je nu hem of haar te spreken krijgt.
(...)
MORGEN! en dan bedoel ik ook gewoon !MORGENOCHTEND! ga je met die vent naar het postkantoor. En niks anders.
(...)
Zeg, jmderonde, we zijn weer twee dagen verder. Heb je al iets ondernomen?

Ik heb ook ooit een dergelijk akkefietje gehad. Het ging over 150 euro en ik heb het na drie maanden ergernis maar laten zitten. Jij moet het natuurlijk niet laten zitten, maar ik herken precies dezelfde tactiek van 'aan het lijntje houden'. En de vrouw/vriendin van koper speelt het spelletje gewoon mee, met haar verhaal over een rijbewijs.

De symptomen zijn zo ontzettend herkenbaar: ze vragen een weekje tijd en hopen dat jij dan een dag of tien niets van je laat horen. Vervolgens ga jij ze weer bellen en kost het hun hooguit vijf minuten gedoe aan de telefoon en kunnen ze met een of andere smoes wederom anderhalve week autorijden zonder belasting of verzekering te betalen.

Kortom: laat niet zo met je spelen. Ga gewoon je recht, je gelijk en vooral je vrijwaringsbewijs halen.

[ Voor 8% gewijzigd door dreamscape op 23-01-2008 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Je zou altijd je auto opgeven als gestolen en zeggen waar je hem hebt zien staan.

Wie niet horen wilt, moet maar voelen?
Volgens de wet ben jij eigenaar en mag jij met jouw auto doen wat je wilt.

Straks veroorzaakt hij een dodelijk ongeluk en rijdt door, dan staan ze bij jou voor de deur.
Of hij rijdt langs een flitspaal met een overschrijding van 60km/h..

[ Voor 16% gewijzigd door AndereKoekoek op 23-01-2008 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Floris-K schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 09:58:
Je zou altijd je auto opgeven als gestolen en zeggen waar je hem hebt zien staan.

Wie niet horen wilt, moet maar voelen?
Volgens de wet ben jij eigenaar en mag jij met jouw auto doen wat je wilt.

Straks veroorzaakt hij een dodelijk ongeluk en rijdt door, dan staan ze bij jou voor de deur.
Of hij rijdt langs een flitspaal met een overschrijding van 60km/h..
Natuurlijk niet. Die auto is helemaal niet gestolen, dus dat is een valse aangifte.

Dat idee is al eerder geopperd en gaat dus niet werken. Misschien moet je de rest van het topic even lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Ik zou gewoon de platen eraf schroeven.

daar beschadig je niets mee, en hij mag ze terug hebben (zelf halen) in ruil voor:
- vrijwaring
- kosten voor de verzekering na overdracht auto
- kosten voor wegenbelasting na overdracht auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 13:59

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik heb het topic even doorgenomen. Als ik dit zo hoor is de koper gewoon een notoire leugenaar, MIjn advies bestel nieuwe platen en papieren en haal de auto op.

Dit soort personen verzinnen steeds nieuwe smoezen....onderneem actie

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
dreamscape schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:02:
[...]

Natuurlijk niet. Die auto is helemaal niet gestolen, dus dat is een valse aangifte.

Dat idee is al eerder geopperd en gaat dus niet werken. Misschien moet je de rest van het topic even lezen...
Het is wel verduistering natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

begintmeta schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:45:
[...]

Het is wel verduistering natuurlijk.
Ja preices.. en wat nou is die nieuwe eigenaar idd een dodelijk ongeluk veroorzaakt? Moet jm dan bij de politie vertellen dat hij de auto uitgeleend heeft? Hij heeft natuurlijk nergens iets op papier staan mbt overdracht van de auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Floris-K schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 11:04:
[...]

Ja preices.. en wat nou is die nieuwe eigenaar idd een dodelijk ongeluk veroorzaakt? Moet jm dan bij de politie vertellen dat hij de auto uitgeleend heeft? Hij heeft natuurlijk nergens iets op papier staan mbt overdracht van de auto?
Nee. Dus ik zou sowieso melding doen bij de politie van dit voorval. Als er dan iets gebeurt dan kan TS in ieder geval aangeven dat hij al eerder melding heeft gedaan en dat maakt het aannemelijker dat hij niet de auto bestuurde op dat moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
In principe moet toch ook worden bewezen dat de TS de auto bestuurde als ik me niet vergis (ik zal me wel vergissen), iig met een 'alibi' zal het om wel wat moeten natuurlijk? Verder is er natuurlijk wel wat bewijs van de verkoop van de auto, zoals ik eerder postte.

[ Voor 12% gewijzigd door begintmeta op 23-01-2008 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Laatst online: 17-10-2023
jmderonde schreef op dinsdag 22 januari 2008 @ 16:46:
[...]

.....En op deze manier gaat dat nooit gebeuren.......

Je geeft zelf al aan dat je aan het lijntje gehouden wordt.

Ga er dus achterheen.

Gezien je reply lijkt het erop dat je gewoon nog aan het wachten bent, opdat de koper zich van zijn betere kant laat zien.

Of je hebt een leuk verhaaltje verzonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
En we zijn wederom een dag verder ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Gunner schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:40:
[...]

Vertrouwen? :D

Het is schattig om te zien dat jij nog zoveel vertrouwen in de maatschappij hebt. Jij bent zeker ook van het type die z'n brommer niet op slot zet omdat je zoveel vertrouwen in de medemens hebt? :z

Ik heb mijn auto destijds ook gewoon op die manier gekocht:
- verkoper is bij mij langsgekomen
- proefrit gemaakt
- naar pinautomaat gereden
- betaald
- weer terug naar mijn huis gereden
- papieren overhandigd
- zijn vriendin heeft hem opgehaald
- maandag erop verzekerd op mijn naam
- zelfde dag bij postkantoor overgeschreven
- zelfde dag vrijwaringsbewijs + oude tenaamstelling in envelop naar adres verkoper gestuurd

Enige wat ik officieel niet had mogen doen is met de auto in kwestie naar het postkantoor rijden, aangezien het mijn auto volgens de wet nog niet was. Ik had toen overigens wel dekking van mijn aangevraagde verzekering.

Het is best balen dat de maatschappij tegenwoord zo verrot is. Wat betreft "trieste acties": als je het er gewoon bij laat zitten en op je blaren gaat zitten zit je voor je leven op de blaren. Zolang die auto niet overgeschreven is mag jij voor alle post uit Leeuwarden opdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Is er al nieuws, TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Laatst online: 17:27

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

_JGC_ schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 21:48:
[...]

Ik heb mijn auto destijds ook gewoon op die manier gekocht:
- verkoper is bij mij langsgekomen
- proefrit gemaakt
- naar pinautomaat gereden
- betaald
- weer terug naar mijn huis gereden
- papieren overhandigd
- zijn vriendin heeft hem opgehaald
- maandag erop verzekerd op mijn naam
- zelfde dag bij postkantoor overgeschreven
- zelfde dag vrijwaringsbewijs + oude tenaamstelling in envelop naar adres verkoper gestuurd

Enige wat ik officieel niet had mogen doen is met de auto in kwestie naar het postkantoor rijden, aangezien het mijn auto volgens de wet nog niet was. Ik had toen overigens wel dekking van mijn aangevraagde verzekering.

Het is best balen dat de maatschappij tegenwoord zo verrot is. Wat betreft "trieste acties": als je het er gewoon bij laat zitten en op je blaren gaat zitten zit je voor je leven op de blaren. Zolang die auto niet overgeschreven is mag jij voor alle post uit Leeuwarden opdraaien.
In dit soort dingen had ik dus geen zin als kopende partij. Daarom heb ben in op zaterdag middag naar leiden gereden. Daar was het postkantoor nog tot 17.00 uur open. In zoetermeer en gouda niet :/

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clithopias
  • Laatst online: 06-12-2024
Capo schreef op maandag 21 januari 2008 @ 13:27:
Kentekenplaten ook nodig meen ik ?
Ik heb alleen ervaring met oude motors, daar hoefde ik alleen de papieren op te sturen met een begeleidend briefje dat ik de motor gesloopt had en frame was vernietigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Laatst online: 31-12-2023
ben wel benieuwd na bijna alweer 2 weken geen nieuws..

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
Wedden dat hij zijn papieren nog niet heeft...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2008 @ 12:33:
Ik denk dat je wat bij de RDW moet regelen. Schrijf het kreng inderdaad eventueel uit (als zoiets mogelijk is).
Dat helpt niet, want als-ie daarna gewoon verder rijdt, is TS alsnog verantwoordelijk!
Een auto verkopen zonder vrijwaring moet je nooit doen, je legt je juridisch lot in handen van een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
paQ schreef op woensdag 23 januari 2008 @ 10:05:
Ik zou gewoon de platen eraf schroeven.

daar beschadig je niets mee, en hij mag ze terug hebben (zelf halen) in ruil voor:
- vrijwaring
- kosten voor de verzekering na overdracht auto
- kosten voor wegenbelasting na overdracht auto
Dat mag ook niet, want zonder platen mag je auto niet op de openbare weg staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hij is verantwoordelijk ervoor dat hij de verplichtingen van de kentekenhouder vervult. Vziw is dat:
zorgen voor tijdige APK, WA-verzekering, belasting en in ontvangst nemen van schikkingsvoorstellen/boetes.

Wat betreft die overtredingen waarvoor schikkingsvoorstellen/boetes (en eventueel ongelukken.) is in principe de bestuurder, niet de kentekenhouder verantwoordelijk. Het is dus in ieder geval zaak voor de TS om zo aannemelijk mogelijk te maken dat hij niet de bestuurder is op enig moment. Dat kan vermoed ik al wat door het al door mij genoteerde bewijs (en hoe dan ook als de TS een alibi heeft voor dat moment van ongeluk/overtreding of dat getuigen van het ongeluk hebben gezien dat niet de TS de bestuurder was), maar het zou toch wel erg verstandig zijn om het allemaal nog wat harder te maken, dus een proces-verbaal van de politie (los van of het nou wel of niet mogelijk is aangifte te doen van diefstal/verduistering/wat-dan-ook) is wel een mooie aanvulling (als het verslag er trouwens niet al is).

[ Voor 5% gewijzigd door begintmeta op 05-02-2008 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

RemcoDelft schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 09:22:
[...]

Dat mag ook niet, want zonder platen mag je auto niet op de openbare weg staan.
dan moet de koper hem maar snel op zijn oprit zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Zag net dat de TS vandaag nog wel hier is geweest, maar nog geen uitkomst.
Ben wel benieuwd of hij er nou inderdaad uit is gekomen of nog steeds met de handen in het haar zit.

Ga ik maar meteen wat mensen werven voor een tweakers knokploegje om de platen eraf te schroeven. Iemand erbij met een camera en hebben we metee een nieuw deel van Revenge of the Nerds :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Sorry voor mijn late reactie.
Ben een weekje op wintersport geweest.

Ik wilde perse voor ik op wintersport ging de zaak uit de weg hebben.
Heb dus die maandag ervoor 21 feb gebeld, ben verschrikkelijk tekeer gegaan en heb gedreigd de auto gewoon weer op te halen. Deze was op dat moment namelijk nog gewoon van mij, en ik was ook echt in staat om 'm door de sleepdienst af te laten voeren.
Toen heeft de moeder van de koper, wij hij dus in blijkt te wonen (!!??!?!) het heft in handen genomen. Zij is met spoed haar rijbewijs gaan verlengen ( spoedprocedure kost 1 dag, normale procedure 1 week) en is met haar verlengde rijbewijs de auto over gaan schrijven op haar naam.
Uiteindelijk had ik vrijdag, enige uren voordat ik wegging het bewijs dat de auto gelukkig niet meer op mijn naam stond! pffft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek

AndereKoekoek

Ping! Pong?

jmderonde schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 14:55:
Sorry voor mijn late reactie.
Ben een weekje op wintersport geweest.

Ik wilde perse voor ik op wintersport ging de zaak uit de weg hebben.
Heb dus die maandag ervoor 21 feb gebeld, ben verschrikkelijk tekeer gegaan en heb gedreigd de auto gewoon weer op te halen. Deze was op dat moment namelijk nog gewoon van mij, en ik was ook echt in staat om 'm door de sleepdienst af te laten voeren.
Toen heeft de moeder van de koper, wij hij dus in blijkt te wonen (!!??!?!) het heft in handen genomen. Zij is met spoed haar rijbewijs gaan verlengen ( spoedprocedure kost 1 dag, normale procedure 1 week) en is met haar verlengde rijbewijs de auto over gaan schrijven op haar naam.
Uiteindelijk had ik vrijdag, enige uren voordat ik wegging het bewijs dat de auto gelukkig niet meer op mijn naam stond! pffft!
Het komt er dus uiteindelijk op neer dat die gozer geen rijbewijs heeft?
Daar lijkt het namelijk wel op, gezien zij haar papiertje moest verlengen.

iig goed om te lezen dat het opgelost is ! Kun je weer slapen 's nachts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

En dan te bedenken dat je niet eens een rijbewijs nodig hebt om een auto op je naam te laten zetten ..... :/

Paspoort of ID kaart is genoeg..

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Glashelder schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:57:
En dan te bedenken dat je niet eens een rijbewijs nodig hebt om een auto op je naam te laten zetten ..... :/

Paspoort of ID kaart is genoeg..
Dit klopt niet helemaal.
Je moet paspoort of ID hebben én een uittreksel uit het bevolkingsregister o.i.d.
En dan nog accepteren niet alle postkantoren dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
Floris-K schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 15:17:
[...]

Het komt er dus uiteindelijk op neer dat die gozer geen rijbewijs heeft?
Daar lijkt het namelijk wel op, gezien zij haar papiertje moest verlengen.
Nou, het schijnt dus, maar ik vond op het laatst alles een smoes, dat die knakker bestolen is, waarbij z'n telefoon en portemonee ( dus incl. rijbewijs) is verdwenen.
Hierdoor zou hij 'm niet over kunnen schrijven, en kon ik 'm ook niet op mobiel bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 20:15

Cyphax

Moderator LNX
jmderonde schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:13:
[...]

Dit klopt niet helemaal.
Je moet paspoort of ID hebben én een uittreksel uit het bevolkingsregister o.i.d.
En dan nog accepteren niet alle postkantoren dit.
Dan zal het wel afhangen van de regio ofzo, want ik heb laatst mijn auto op m'n eigen naam gezet en daar kwam geen uitreksel van het bevolkingsregister aan te pas.

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:25
jmderonde schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:15:
[...]

Nou, het schijnt dus, maar ik vond op het laatst alles een smoes, dat die knakker bestolen is, waarbij z'n telefoon en portemonee ( dus incl. rijbewijs) is verdwenen.
Hierdoor zou hij 'm niet over kunnen schrijven, en kon ik 'm ook niet op mobiel bereiken.
Klinkt heel geloofwaardig inderdaad :z 8)

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:46
Cyphax schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 11:27:
[...]

Dan zal het wel afhangen van de regio ofzo, want ik heb laatst mijn auto op m'n eigen naam gezet en daar kwam geen uitreksel van het bevolkingsregister aan te pas.
Toen ik nog bezig was met mijn rijbewijs te halen heb ik ook al een auto gekocht en deze kon ik gewoon op mijn naam laten zetten met alleen mijn paspoort. Zal dus inderdaad wel regio afhankelijk zijn dan.
Groentenboer schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 12:14:
[...]

Klinkt heel geloofwaardig inderdaad :z 8)
Zeker omdat ie heeft aangegeven al in december de vrijwaring op de post te hebben gedaan.... Verder kan ik me niet voorstellen dat het 2 maanden duurt om een nieuw paspoort/identietijdsbewijs oid te hebben.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En wat als de auto ook opeens vertrokken is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:43:
En wat als de auto ook opeens vertrokken is?
Die zal 8 jaar later misschien al op de sloop zijn beland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:32
Verwijderd schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 20:59:
[...]

Die zal 8 jaar later misschien al op de sloop zijn beland
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:48

Sebazzz

3dp

Mag ik dit topic even kapen...

Morgen ga ik langs een aantal inkopers om te kijken waar ik de hoogste prijs krijg. Als een dealer RDW erkend is en zelf vrijwaringen mag schrijven, hoe weet ik dat de vrijwaring echt en legitiem is?

(misschien nog tips voor de hoogste prijs?)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:32
Checken bij RDW.. Aanpassing wordt bijna instant verwerkt/vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:31

Destruction

(ex-)Automonteur

Yup, wel via de RDW zelf kijken en niet via een app zoals die van de VWE, want die lopen een dag achter.

Oh en schrijven is daar niet meer bij overigens, zodra de/een dealer een auto vrijwaart in de bedrijfsvoorraad dan moet de vrijwaring geprint worden. Bij sommige handelaren vallen er meerdere vellen uit, waarvan ze dan 1 of 2 sowieso zelf moeten bewaren. De vrijwaring krijg je altijd mee.

* Destruction been there done that

Ford Transit 2.2TDCi '08 & Citroën C1 1.0 12v '08 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fijn dat het geregeld is. Ik vind dat TS onredelijk hard is aangepakt overigens, iedereen stelt wel eens een hoop vertrouwen te stellen in een ander. Meestal gaat dat goed, dan kraait er geen haan naar en heeft niemand iets door.

Wij hebben wel eens de tankbeurt betaald voor een oudere dame, die haar pinpas was vergeten en geen contant geld had. Ze was in paniek en wist niet wat te doen. Ze vond het bijzonder dat wij er op vertrouwden dat ze het zou terugbetalen. Het verscheen al heel snel weer netjes op onze rekening. De wereld is rot, vertrouw niemand is een veilig standpunt. Maar wordt de wereld daar beter van? Of juist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Sommige topics zijn echt te oud om te schoppen ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.