• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 22:42
na een hoop getob eindelijk de bios geupdate. nu blijf ik de code 8.3 houden en start de pc dus niet op. ik heb alle powerconnectors volgens handleiding gemonteerd maar geen resultaat. er blijft wel een rode led branden in de buurt van de GURU1 aansluiting.
verder heb ik alles gedisconnect wat niet direct noodzakelijk is.

code 8.3
8.3. Guru check ATX power supply ready signal Power on -> Stop at 8.3. 12V 4 pin plug disconnected or power supply damage Check 4 pin power plug or replace power supply.

Ik heb o.a de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter gelezen.

alles is aangesloten, voeding is Zalman ZM600-HP 600 W

iemand een tip?

[ Voor 5% gewijzigd door Nyazzin op 02-02-2008 14:19 ]

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05 14:26

Sebazzz

3dp

Oei, wel een goede voeding, dus dat is het probleem niet. Toch, als je een multimeter hebt of kan lenen moet je even je voeding nameten. Zie het voedingentopic voor meer info.

En voor de rest: PMG Beleid >> PMG FAQ >> Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Nyazzin
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 22:42
Eureka!. Heb mijn probleem gevonden. Echt een stomme fout maarja die kunnen ook gebeuren. Toch alles uit mijn kast gehaald en opnieuw aangesloten. Nu blijkt dat mijn aansluiting van mijn voeding naar het moederbord ,de grote 20polige stekker + de 4polige stekker niet helemaal jofel zat. Ik had eerst de 20 polige stekker erin gedaan en daarna de 4 polige. Aan de 4 polige stekker zitten 2 lipjes die onder de 20 polige stekker moeten. Deze zaten boven de 20 polige stekker, waardoor de 4 polige geen goed contact maakte. Gisteravond heb ik in het halfdonker zitten hobbyen, nu in het licht zag ik dit probleem.....nu aan het installeren en alles loopt lekker :). Bedankt voor de reacties