Toon posts:

Vraag ivm nieuwe videokaarten & oud systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Het is al een tijdje geleden dat ik hier nog gepost heb. Ik heb een vraagje ivm het upgraden van een (ouder) systeem. Ik wil namelijk een nieuwe videokaart plaatsen, maar ik wil zeker zijn dat ik geen "overkill" doe.

Wat ik me afvraag is dus:
Hoe gaat zo'n moderne plank tot uiting komen op een tragere FSB? Ik zie tegenwoordig overal PCI-Express snelheden van 400MHZ of tot het dubbele toe. Creëer ik een bottleneck bij een tragere FSB en in hoeverre beinvloeden deze kaartsnelheden mijn ouwe trouwe config?

M'n specs:
AN8 Fatality (reviews: Abit Fatal1ty AN8-moederbord review)
FSB: 200 MHz
AMD64 3500+ (mogelijk 4000, is max voor een s939 bord dacht ik)
PCI-Ex 16x
DDR400

Mvg,
Angband

Verwijderd

400 MHz of meer is de snelheid van de geheugenbus van een systeem, niet de snelheid van de PCI-E bus.

Een snelle geheugenbus is zeker wel van invloed op de performance maar ik denk ik deze dat een snelle videokaart eerder teruggehouden zal worden door je Processor.

Je zegt niet eens welke videokaart je nu hebt. En wat je met je PC wilt doen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2008 01:11 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zie tegenwoordig overal PCI-Express snelheden van 400MHZ of tot het dubbele toe
Dat heeft toch niets te maken met je FSB (of liever gezegd, HT, want dat is wat een AMD heeft.

Verder, zoek gewoon benchmarks op, natuurlijk zal een 3500+je snel een bottleneck vormen, maar is dat zo boeiend?

Zie verder: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-03 15:04

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Met ^^

Een videokaartje uitzoeken is prima te doen. Zeker met het bovenstaande linkje naar een FAQ topic en wat gezond verstand.
Er zijn op dit moment goede middenklasse kaarten op de markt waar je een hoop aan kunt hebben als je toch niet teveel wilt betalen maar wel graag eens een spelletje speelt.
Stel je eisen op, ga eens kijken wat de markt te bieden heeft en zoek reviews. Dan moet je zeker een heel eind kunnen komen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.