Toon posts:

asus p5b-se intel core 2 duo e6550

Pagina: 1
Acties:
  • 959 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo ik ben bezig met een nieuwe pc te bouwen maar loop tegen een paar probleempjes aan,

asus p5b-se
intel core 2 duo e6550
asus geforce 8600gt 512 mb
4x1 gb corsair ddr2 pc 5300 cl 4 twin x

als ik de pc de pc opstart dan geeft hij aan overclocking failed en ik heb hem op standaard staan heb alle opties al geprobeerd.
dus heb ik een bios update gedaan naar versie 0709, dan komt het volgende probleem erbij hij ziet nu nog maar 3,3 gb intern en het overclock probleem blijft.

heb nog geprobeerd om bios versie 0702 er op te zetten maar dat kan ook al niet omdat deze ouder is als die er nu op staat.

kan iemand me helpen met mijn probleem

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Het Overclocking Failed bericht is niet onbekend en wordt vaak opgelost door in het BIOS alle relevante opties in te stellen op de standaard waarden van de aanwezige hardware.

Stel de processor dus in op 7x333MHz, het geheugen op 333MHz (DDR2-667) met het voltage zoals opgegeven door Corsair (dit zal waarschijnlijk 1,9V zijn), etc..
Mogelijk dien je het geheugenvoltage iets hoger in te stellen omdat er vier modules zijn geïnstalleerd.

Kijk voor meer informatie over het 3,3GB verhaal even in PMG FAQ » 4GB en desktop PC's.

[ Voor 36% gewijzigd door Rone op 01-02-2008 23:26 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
ok thanx ik ga nu eens even proberen

Verwijderd

Topicstarter
helaas maar geen effect blijft het zelfde aan geven start eerst niet op na reset start hij weer op en geeft weer die overclocking failed aan maar daabij begint hij nu ook nog eens te piepen.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 23:36:

helaas maar geen effect blijft het zelfde aan geven start eerst niet op na reset start hij weer op en geeft weer die overclocking failed aan maar daabij begint hij nu ook nog eens te piepen.
In dat geval is er toch meer aan de hand. Kijk even in de handleiding voor een uitleg bij de betreffende piepjes. Probeer het systeem ook eens op te starten met slechts twee Corsair-modules erin.

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060

Verwijderd

Topicstarter
ik heb inmiddels de remapping aan gezet en toen zag hij wel de 4 gb intern maar starte nog steeds niet door heb 2 modules eruit gehaald en nu start hij wel door.
maar ik wil natuurlijk wel alle 4 de modules gebruiken is er dan nog iets anders wat ik oet instellen

Verwijderd

Topicstarter
probleem is al opgelost kwestie van de juiste instellingen in de bios en even de geheugen modules omzetten.
maar nu zit ik nog met een probleem ik moet een diskette maken en onder f6 van windows instalatie instaleren maar hij geeft de hele tijd aan dat er een bestand beschadigd is heb al verschillende versies geprobeerd.
weet iemand hier iets anders voor

Verwijderd

Topicstarter
om precies te zijn het bestand jraid.sys

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hou het even bij 1 topic als het om installaties gaat :)
over je Windows installatieperikelen loopt je vista 64 bit topic al.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik dat jraid.sys bestand kan krijgen of repareren, hij blijft aangeven dat het bestand beschadigd is.
Heb inmiddels wel al uitgevonden waarom de vista 64 BIT niet opstarte DVD is kapot een andere drive doet het wel.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 03 februari 2008 @ 18:11:
Weet iemand hoe ik dat jraid.sys bestand kan krijgen of repareren, hij blijft aangeven dat het bestand beschadigd is.
Heb inmiddels wel al uitgevonden waarom de vista 64 BIT niet opstarte DVD is kapot een andere drive doet het wel.
Is je diskette of diskettedrive niet kapot of verkeerd of niet aangesloten.
Want die fout had ik een uurtje geleden ook. :)

[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 03-02-2008 18:17 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Ga inderdaad over dit onderwerp heir verder: [Vista 64] installatieDVD wil niet opstarten*

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.