Toon posts:

Videokaart geeft beeld niet juist weer, defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enkele maanden een nieuwe pc. Toen ik laatst voor het eerst FIFA 2008 speelde merkte ik dat in sommige delen van het spel rare blokjes in het beeld zitten. Het lijkt erop dat een bepaald effect niet correct wordt getoond (regen ofzo?). Ook heb ik in de Windows schermen last van puntjes bovenin wanneer ik het scherm verschuif. Is dit een defect aan de videokaart? Ik heb hieronder twee voorbeelden van de situatie geplaatst.

FIFA 2008

Afbeeldingslocatie: http://img238.imageshack.us/img238/4597/fifacl2.th.jpg

Vista venster

Afbeeldingslocatie: http://img225.imageshack.us/img225/7551/windowoy9.th.jpg

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Niet je kaart dus, als je kaart kapot is zou je het niet zien op screenshots;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Verwijderd

Wordt de kaart niet per ongeluk te warm?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:58:
Wordt de kaart niet per ongeluk te warm?
Dat zou ik niet weten maar ik denk het niet want wanneer ik meteen FIFA start na het opstarten van de (koude) pc dan zie ik dit ook.

Verwijderd

Kijk ook eens in dit topic.

• LittleKiller
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-05 14:12
dit doet mij meer denken aan een driver probleem..

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

dennus2006 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 18:54:
Niet je kaart dus, als je kaart kapot is zou je het niet zien op screenshots;)
uhmmm wtf ?
als je kaart kapot is zie je het juist wel in de screenshot, is je monitor kaduuk dan zie je niks in de screenshot

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Mr. Inspire
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05 16:52
Je zou inderdaad een andere driver-versie kunnen proberen. Toch lijkt hij mij dat je kaart defect is. (Voor zover ik dat weet kun je dat dus wel op screen-shots zien). Heb je het ook bij andere spellen? En wat doet de kaart in veilige modus? Je kunt dus eerst verschillende (oudere) drivers proberen of kijken of er bekende problemen zijn van Fifa icm dat type videokaart. Je zou eventueel ook je kaart in ander systeem kunnen proberen (en een andere kaart in jouw systeem)

• Ruben1992
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16-12-2023
Ik denk idd dat je kaart defect is...
Ik denk ook dat je idd je kaart eens moet proberen in een ander systeem, en kijken of ie het nog doet. Is dit het geval(en je hebt de goede drivers geinstalleerd) is ie wel defect denk ik

Verwijderd

Topicstarter
Wegens drukte heb ik geen tijd gehad om nog te reageren. Het probleem met de weergave in Vista heb ik volgens mij vanaf het begin. Vallen dit soort problemen ook onder de garantie?

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Welke kaart heb e?
Dit heb ik namelijk ook gehad met een kaart.

Kaart verwisseld en het was opgelost; nu nog de leverancier overtuigen :).
Het ging bij mij om een xfx 7600GS op een Supermicro h8dc8 moederbord.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

CrankyGamerOG schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 19:48:
[...]

uhmmm wtf ?
als je kaart kapot is zie je het juist wel in de screenshot, is je monitor kaduuk dan zie je niks in de screenshot
Met Def!ance, het klopt helemaal wat hij zegt.

Overigens, meer informatie is wel handiger ja. Voeding, kast, videokaart, koeling, overclock, e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Jejking schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 00:51:
[...]

Overigens, meer informatie is wel handiger ja. Voeding, kast, videokaart, koeling, overclock, e.d.
De videokaart is een Club 3D X1950XT 512 MB. Overklokken doe ik niet en de kast is een Antec Sonata III welke een 500W voeding herbergt.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2008 11:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Boudewijn schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 00:46:
Welke kaart heb e?
Dit heb ik namelijk ook gehad met een kaart.

Kaart verwisseld en het was opgelost; nu nog de leverancier overtuigen :).
Het ging bij mij om een xfx 7600GS op een Supermicro h8dc8 moederbord.
Had jij ook last van de foute weergave van delen van de Vista user interface?

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-05 08:27
Dat krijg je ervan als je met Ajax gaat spelen :p

Verwijderd

Topicstarter
Jejking schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 00:51:
[...]

Heb je wat aan de informatie die ik heb toegevoegd?

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Videokaart geheugen waarschijnlijk niet gezond, ik zou hem - hoe jammer ook - retouren of voor garantie inleveren.

De meeste mensen deugen!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 11:01

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Ik zou hem in een ander systeem testen en tevens even de driver updaten => nog steeds pixels => omruilen /RMA

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet zo 1-2-3- de mogelijkheid om hem te testen in ander systeem en heb diverse driver versies uitgeprobeerd. Het lijkt dus gewoon inderdaad op een defect te gaan.
Over de koeling gesproken, de standaard fan die er op zit, is toch voldoende wanneer je niet overklockt?

Wat zijn de ervaringen met webshops (Salland Automatisering) op dit gebied? Kun je in dit soort gevallen weken wachten op een videokaart? Ik zie namelijk dat de betreffende kaart niet meer wordt verkocht.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 16:23 ]

Verwijderd

Bellen met de leverancier helpdesk en zeggen dat je videokaart kuren heeft en wazig beeld vertoont, als ze vragen om dingen met de kaart te doen( erin/ eruit halen) kast open zetten en dan opstarten enz. en. moet je gewoon zeggen dat je alles hebt gedaan. en dat je een nieuwe wilt (als dit nog binnen de garantie periode valt. dan krijg je gewoon een nieuwe

had ik bij dell ook en kreeg de volende dag gelijk nieuwe kaart.maar weet niet hoe dit bij jou leverancier is.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2008 16:51 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Verwijderd schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 11:20:
[...]

Had jij ook last van de foute weergave van delen van de Vista user interface?
nee van kde.

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 16:23:

Wat zijn de ervaringen met webshops (Salland Automatisering) op dit gebied? Kun je in dit soort gevallen weken wachten op een videokaart? Ik zie namelijk dat de betreffende kaart niet meer wordt verkocht.
Zoals je op hun website kunt lezen doen zij niets met garantie (voor bepaalde merken) en zul je direct contact op moeten nemen met de fabrikant zelf.

Bel dus eerst even Salant op en leg daar je probleem voor. Als die je doorverwijzen zou je je probleem via de Club3D rma site kunnen invullen : deze site kunnen doorgeven.

Ik had als ik jou was veel eerder gebeld met Salant/Club3D.

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
3dMark06 ziet er trouwens helemaal niet meer uit, ik ga hem maar omruilen!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
100% videokaart geheugen brak. Dit effect krijg je dan. Niks meer aan te doen helaas.

Verwijderd

Witte puntjes in het scherm getekend duiden op een te hete GPU (overgeklokt/niet goed gekoeld), als je zwarte strepen ervaart is het geheugen dat niet spoort (door overklokken bv).

Wat bij de plaatjes te zien is, dat lijkt me een geheugen-defect zoals al eerder gezegd is :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2008 13:01 ]

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Sc0rPi0N schreef op maandag 25 februari 2008 @ 12:54:
[...]

Zoals je op hun website kunt lezen doen zij niets met garantie (voor bepaalde merken) en zul je direct contact op moeten nemen met de fabrikant zelf.

Bel dus eerst even Salant op en leg daar je probleem voor. Als die je doorverwijzen zou je je probleem via de Club3D rma site kunnen invullen : deze site kunnen doorgeven.

Ik had als ik jou was veel eerder gebeld met Salant/Club3D.
Het is maar de vraag of salland (is spellen nou echt zo lastig?) daar juridisch gezien mee wegkomt, als verkoper zijnde. Feit blijft dat het mogelijkerwijs sneller is het via de fabricant te spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Ik heb een medewerker van Salland gesproken en het verhaal uitgelegd. Ik gaf aan dat ik vrij zeker weet dat de kaart defect is (hij onderbrak mijn zin brutaal door artifacts) te roepen. Ik heb aangegeven dat ik niet weken zonder kaart kan zitten. Hij zei dat wanneer blijkt dat ze er niets aan kunnen doen dat de kaart naar de fabrikant gaat voor reparatie. Die reparatie lijkt mij dus niet mogelijk in dit geval en dus is dat een onnodige procedure vind ik. Ik moet wanneer de fabrikant het defect bevestigd, het doen met een dagwaarde vergoeding. Hij kon me ook niet vertellen
Niet erg netjes wanneer je een kaart maar een paar maanden hebt en het defect al langer aanwezig is (niet opgevallen doordat ik spellen niet speelde).

Een zeer beroerde afhandeling van een probleem door Salland vind ik. Ik koop tijdelijke een andere wat goedkopere kaart om (iemand een suggestie? :) de 2600XT?) niet zonder te zitten. Dan kan ik later nog een betere directx 10 kaart aanschaffen. De x1950xt stuur ik in ieder geval terug en dan ben ik benieuwd wat de dagwaarde zal zijn.

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 17:56

JW1

Als je garantie hebt moeten ze dezelfde kaart of vergelijkbare (of betere) kaart aan je toesturen.
Ik vraag me trouwens af hoe lang je met die achterlijk dure 'servicedesk' hebt gesproken. Let er wel op dat ze je 2x de verzendkosten (van en naar Salland) willen laten betalen als je het eindelijk op mag sturen!
Zeer slechte zaak. Als je een goed werkend product hebt zijn ze best goedkoop, als er iets kapot is laten ze je goed in de steek en betaal je alsnog extreem veel.

Verwijderd

Topicstarter
JW1 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:38:
Als je garantie hebt moeten ze dezelfde kaart of vergelijkbare (of betere) kaart aan je toesturen.
Ik vraag me trouwens af hoe lang je met die achterlijk dure 'servicedesk' hebt gesproken. Let er wel op dat ze je 2x de verzendkosten (van en naar Salland) willen laten betalen als je het eindelijk op mag sturen!
Zo ver ik weet, werkt dat ook gewoon zo in Nederland ja :) Wat bedoel je met op mogen sturen? Ik snap niet dat het nog steeds toegestaan is om zulke tarieven te hanteren om alleen maar met een medewerker te kunnen spreken van een bedrijf waar je klant van bent. Hoe pak je zoiets eigenlijk aan? Dus hoe kan je ervoor zorgen dat je daadwerkelijk een gelijkwaardige kaart terugkrijgt?
JW1 schreef op maandag 25 februari 2008 @ 16:38:
Zeer slechte zaak. Als je een goed werkend product hebt zijn ze best goedkoop, als er iets kapot is laten ze je goed in de steek en betaal je alsnog extreem veel.
De afhandeling is erg onbeschoft ja.

Verwijderd

Topicstarter
Heb me even verdiept in het onderwerp en kwam het volgende tegen http://www.justitie.nl/ac...-in-werking-getreden.aspx
Ik heb product minder dan een half jaar in bezit. De laatste alinea brengt wat twijfels bij naar boven. Hoe kan nou worden bepaald dat jet het probleem binnen 2 maanden hebt gemeld?

• JW1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 17:56

JW1

Dit probleem had ik eens met een Quadro GFX kaartje op het werk. We mochten het toen wel opsturen voor garantie.

Wat betreft dat wetsartikel: ik denk dat dit alleen voor dingen geldt waarop geen garantie zit/de garantie niet wilt gebruiken (om welke reden dan ook).

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een Asus 8800GT 512 MB besteld bij een andere shop. Ik krijg net de goedkeuring voor de RMA binnen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2008 12:33 ]

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 12:31:
Heb nu een Asus 8800GT 512 MB besteld bij een andere shop. Ik krijg net de goedkeuring voor de RMA binnen.
van Salland of Club3D ?

🎮 Steam
💻 i5 6600k
📱 Samsung Galaxy S25+

Verwijderd

Topicstarter
Van Salland, maar ik heb hem nog niet opgestuurd.Ik heb dus al een nieuwe kaart besteld dus de noodzaak om snel te handelen is niet meer zo zeer aanwezig. Wanneer ik de RMA van Club3D invul dan zal er waarschijnlijk een nieuwe kaart worden geleverd (wanneer deze niet gerepareerd kan worden). Bij defect zal Salland hem terug moeten sturen maar aangezien ze de kaart niet meer leveren weet ik niet of ze hem dan nog leveren. Hoop in eerste nu dus op het vergoeden van het product wat binnen een half jaar na aankoop defect is geraakt en anders moet het maar via de fabrikant. Ik ben benieuwd wat er uit komt! Ik heb trouwens aangegeven dat ze het met Mark3D kunnen reproduceren. Neem Salland dat soort informatie tot zich bij de uitvoer van de test?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een RMA ingediend en heb het product gisteren opgestuurd. Vandaad is de RMA meteen behandeld en ik kreeg de volgende reactie.

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van uw RMA wordt het product vervangen, helaas moeten wij u mededelen dat het product door de betreffende fabrikant uit productie is genomen en derhalve niet langer leverbaar is.

Om het product te repareren zal deze opgestuurd moeten worden naar onze importeur. Deze zal het product repareren, vervangen of crediteren. Dit traject zal echter circa 4 tot 6 weken in beslag gaan nemen. Om deze termijn te verkorten kunnen wij u als alternatief een creditwaarde aanbieden, in plaats van een gerepareerd product. Met de creditwaarde kunt u een ander product uitzoeken. De creditwaarde bedraagt: €166,72.

Graag vernemen wij uw keuze.

Met vriendelijke groet,

RMA department

Salland Automatisering

Gelukkig is het defect ook door hen geconstateerd. Echter, ik zit niet te wachten op een creditwaarde die niet wordt uitgekeerd. Ik meen vaker te hebben gelezen dat je als koper niet een tegoedbon hoeft te accepteren en dat is dit volgens mij.

Hoe pak je zo iets aan om toch je geld terug te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben het trouwens over een creditwaarde van €166,72.terwijl ik het product heb aangeschaft voor €183,19. Hier ga ik niet moeilijk over doen maar is het normaal dat men met een ander bedrag op de proppen komt

• bakvis
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:04

bakvis

Tweakers.Nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 maart 2008 @ 16:28:
Ze hebben het trouwens over een creditwaarde van €166,72.terwijl ik het product heb aangeschaft voor €183,19. Hier ga ik niet moeilijk over doen maar is het normaal dat men met een ander bedrag op de proppen komt
Door veel bedrijven word door veel bedrijven de huidige waarde als creditwaarde gebruikt. Dit betekend: als jou product in een aantal maanden een 20 euro goedkoper is geworden jij ook 20 euro minder terug krijgt.

Waarschijnlijk hebben ze bij salland gekeken naar de laatste verkoopprijs en zijn daar vanuit gegaan

Mijn Specs

Pagina: 1