P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way
Verwijderd
zo te zien artifacts, even je temps controleren, drivers updaten ect, anders een andere vidoekaart proberen
Het ziet er naar uit dat je videokaart het aan het begeven is. Ben bang dat je daar niet al te veel aan kan doen verder.
edit: het is ook bij internet en na updaten van de videokaart (drivers?) Dus ik gok dat het niet perse temperatuur gerelateerd is.
edit: het is ook bij internet en na updaten van de videokaart (drivers?) Dus ik gok dat het niet perse temperatuur gerelateerd is.
[ Voor 36% gewijzigd door Rigi op 01-02-2008 18:32 ]
Aan de artifacts te zien is het je memory op je videokaart. Underclocken ( en mischien daarna een beetje overvolten ) zou kunnen helpen. Ik ben echter bang dat het permanent beschadigt is.
Dit zijn (zoals mijn mede-tweakers al vertelde) inderdaad artifacts.
Dit kan komen door een overhitte videokaart, maar natuurlijk ook door te weinig of een te unstabiele stroomtoevoer.
Daarnaast kan een permanente beschadeging ook komen door te lang overgeclockt geweest te zijn.
En dan niet een paar procentjes meer, maar echt tot z'n max!
Ik ben dan ook wel benieuwd of dit het geval is.
Is de videokaart ooit overclocked geweest? en ja, heeft hij 24/7 op max gedraait?
Dit kan komen door een overhitte videokaart, maar natuurlijk ook door te weinig of een te unstabiele stroomtoevoer.
Daarnaast kan een permanente beschadeging ook komen door te lang overgeclockt geweest te zijn.
En dan niet een paar procentjes meer, maar echt tot z'n max!
Ik ben dan ook wel benieuwd of dit het geval is.
Is de videokaart ooit overclocked geweest? en ja, heeft hij 24/7 op max gedraait?
deze kaart is nooit overklokt geweest. Er zit een temp sensor in de kaart en die zegt dat hij nooit boven 65 graden is geweest. De koeler die er standaard opzit doet het zelfs automatis. Ik heb deze nu op 100% gezet.
Ik heb de kaart gedownklokt.
Het is een x1300 Pro Met 600Mhz Gpu en 800mhz Ram. Heb deze geklokt naar 500Mhz en 600 Dus serieus gedownklokt en nog geen verschil te zien.
Ik heb de kaart gedownklokt.
Het is een x1300 Pro Met 600Mhz Gpu en 800mhz Ram. Heb deze geklokt naar 500Mhz en 600 Dus serieus gedownklokt en nog geen verschil te zien.
P4 2.4Ghz @ 3.5Ghz l MSI 875P Neo FIS2R l 512MB 400Mhz @ 466 Corsair x2 l WD 120 Gb 7200 | Sapphire 9700Pro 128Mb DDR 399/714Mhz l Benq 52/32/52 | Chieftec MX-01BLD-S l Hercules Fortisimo III 7.1 | Air Cooling all the way
Probeer voor de zekerheid een andere kaart als het mogelijk is. Geeft die geen artifacts en deze wel dan is de kaart gewoon kapot gegaan. Helemaal als downklokken niet helpt is er verder niets meer aan te doen. Artifacts komen meestal door kapot geheugen maar het kan ook de core zijn, aan beide is verder niets te doen.
Heb je nog garantie kan je gewoon een nieuwe kaart krijgen, heb je die niet dan wordt het tijd voor een nieuwe.
Heb je nog garantie kan je gewoon een nieuwe kaart krijgen, heb je die niet dan wordt het tijd voor een nieuwe.
Ik heb juist mail gestuurd. Hoe lang krijg je normaal garantie op een grafische kaart? Ik heb deze ongeveer 1.5jaar.
Het zal afwachten worden wat perfect systems zegt.
ik houd jullie op de hoogte.
Het zal afwachten worden wat perfect systems zegt.
ik houd jullie op de hoogte.
Hoe lang je garantie hebt hangt af van zowel de winkel als de fabrikant van de kaart. De ene fabrikant geeft meer garantie dan de andere.
Pagina: 1