CPU draait op lage snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views

• PhanToM__
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11-2025
Hallo,

Waarschijnlijk om energie zuinig te zijn, draait mijn laptop op 800MHZ. Maar hoe kan ik hem terug op 1600 MHZ zetten? Want dat is de originele snelheid van deze laptop. Toen ik hem had geformatteerd, draaide die op 1600 MHz, maar nu plots niet meer.

Alvast bedankt.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:27

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Belast je processor eens volledig? Hij gaat dan automatisch weer op z'n volledige snelheid draaien. Afhankelijk van het merk van je processor heet dit Cool n Quiet of Speedstep en is bedoeld om stroom te besparen.

Rail Away!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:04
Hier zijn al duizenden topics over geweest zoek gewoon op got achter intel speedstep en je krijgt je antwoord.

34,06kwp installatie, full electric

• InfoTracer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:04
start je laptop is op als ie aan de voeding lig en kijk dan nog eens

• PhanToM__
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11-2025
Niets helpt... Het is ten eerste een AMD (sorry om het vergeten bij te melden) en ten tweede, AMD cool'n'quiet software is niet geïnstalleerd en ik denk niet echt dat deze cpu het ondersteunt.

AMD Athlon (tm) 3000+

Verwijderd

Wat staat er in je bios ingesteld als waarde van de multiplier en de FSB/HTT.
Wat voor socket heeft je AMD eigenlijk.
Socket A?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 17:37 ]

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-04 11:24
Als het inderdaad een AMD Athlon (tm) 3000+ is dan ondersteund hij inderdaad geen Cool 'n' Quiet.
Er zijn programmatjes waarmee je de multiplier in software kunt veranderen.
Kijk maar eens op: http://fab51.com/cpu/barton/athlon-e24.html
En zie ook: http://tweakers.net/price...12kb-266mhz-fsb-68w).html

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ
  • We verwachten dat je de FAQ leest voordat je een topic opent. Daar staat genoeg over Cool'n'Quiet en PowerNow. Aangezien je er met geen woord over rept lijkt het niet alsof je daar gekeken hebt.
  • Als je een topic opent, wees volledig. In je topicstart ontbreken specs, en als je eindelijk aangeeft exact welke CPU je denkt dat het is geef je een niet-bestaande CPU :o "Athlon" ging slechts tot 1400MHz en gebruikte geen processor ratings (3000+ ofzo) - daarboven heb je het over een Athlon XP of een Athlon64, al dan niet in mobiele variant en dat maakt in deze nogal wat uit - de non-mobile AthlonXP heeft geen clock throttling, de mobiele AthlonXP heeft PowerNow en de Athlon64 heeft in zowel desktop als mobile varianten CnC.
Kortom, back to the drawing board, deze keer je huiswerk wel een beetje fatsoenlijk doen, dan weet je ook waar je aan toe bent.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.