Ik probeer een media center te bouwen met de volgende hardware:
- E6750 Core2Duo processor
- Gigabyte P35-DS3r zowel versie 1.0 als 2.0
- 2 x 1 gig kingston 6400 geheugen van QVL van gigabyte
- 2 x Samsung T166 500 gig in Raid 1
- Emu 1212m audio kaart
- Firewire pci kaart. 2 stuks, via chip en texas chip
- Floppydtv tv decoder (deze gaat over firewire, vandaar firewire pci kaartjes)
- Zalman 500w voeding
Problemen:
Moederbord 1:
Gigabyte P35DS3R v1.0
Probleem:
Wanneer PCI 1 in gebruik was, werd de firewire kaart of pci geluidskaart in PCI 2 of 3 niet herkent door de bios. Ik heb een nieuw moederbord gekregen, namelijk:
Moederbord 2:
Gigabyte P35DS3R v2.0
Probleem 1:
Pci geluidskaart kraakt in alle 3 de pci sloten. Kaart doet het wel goed in andere pc.
Probleem 2:
Firewire kaart werkt niet goed (2 kaarten geprobeerd, via en texas chip).
Ik krijg in apparaat beheer: code 10 Kan apparaat niet opstarten. Of hij installeert hem wel en herkend firewire apparaten als 61883 klassenbusapparaat. Installatie van firewire apparaat gaat niet. Na reboot wordt aangesloten firewire apparaat niet gevonden.
Al geprobeerd:
- Vista en xp installeren, problemen blijven
- Alle laatste drivers van internet (chipset, raid, audio, graphic enz) Gechecked met driveragent.
- Raid 1 op ich9R als jmicron, problemen blijven
- alle overbodige devices in bios uit zetten (com-poorten, lpt poort, usb)
- laatste bios
- verwisselen van pci sloten.
- enkel audio kaart proberen. Geeft problemen.
- enkel firewire kaart proberen. Geeft problemen.
Jullie hulp:
Kan het zo zijn dat ik tot 2 keer toe een moederbord heb gekregen met problemen aan de pci sloten? Kan het zijn dat beide firewire kaarten niet goed zijn?
Kan het zijn dat mijn geluidskaart (EMU) mijn moederbord kapot maakt en dat alles hierdoor niet meer goed werkt? (ik las iets over het niet houden aan de PCI specificaties en het aanspreken van de busmaster).
Kan mijn voeding defect zijn (grote fluctuaties geven) die mijn moederbord slopen?
Kunnen jullie nog iets anders bedenken wat de oorzaak of oplossing kan zijn?
- E6750 Core2Duo processor
- Gigabyte P35-DS3r zowel versie 1.0 als 2.0
- 2 x 1 gig kingston 6400 geheugen van QVL van gigabyte
- 2 x Samsung T166 500 gig in Raid 1
- Emu 1212m audio kaart
- Firewire pci kaart. 2 stuks, via chip en texas chip
- Floppydtv tv decoder (deze gaat over firewire, vandaar firewire pci kaartjes)
- Zalman 500w voeding
Problemen:
Moederbord 1:
Gigabyte P35DS3R v1.0
Probleem:
Wanneer PCI 1 in gebruik was, werd de firewire kaart of pci geluidskaart in PCI 2 of 3 niet herkent door de bios. Ik heb een nieuw moederbord gekregen, namelijk:
Moederbord 2:
Gigabyte P35DS3R v2.0
Probleem 1:
Pci geluidskaart kraakt in alle 3 de pci sloten. Kaart doet het wel goed in andere pc.
Probleem 2:
Firewire kaart werkt niet goed (2 kaarten geprobeerd, via en texas chip).
Ik krijg in apparaat beheer: code 10 Kan apparaat niet opstarten. Of hij installeert hem wel en herkend firewire apparaten als 61883 klassenbusapparaat. Installatie van firewire apparaat gaat niet. Na reboot wordt aangesloten firewire apparaat niet gevonden.
Al geprobeerd:
- Vista en xp installeren, problemen blijven
- Alle laatste drivers van internet (chipset, raid, audio, graphic enz) Gechecked met driveragent.
- Raid 1 op ich9R als jmicron, problemen blijven
- alle overbodige devices in bios uit zetten (com-poorten, lpt poort, usb)
- laatste bios
- verwisselen van pci sloten.
- enkel audio kaart proberen. Geeft problemen.
- enkel firewire kaart proberen. Geeft problemen.
Jullie hulp:
Kan het zo zijn dat ik tot 2 keer toe een moederbord heb gekregen met problemen aan de pci sloten? Kan het zijn dat beide firewire kaarten niet goed zijn?
Kan het zijn dat mijn geluidskaart (EMU) mijn moederbord kapot maakt en dat alles hierdoor niet meer goed werkt? (ik las iets over het niet houden aan de PCI specificaties en het aanspreken van de busmaster).
Kan mijn voeding defect zijn (grote fluctuaties geven) die mijn moederbord slopen?
Kunnen jullie nog iets anders bedenken wat de oorzaak of oplossing kan zijn?
[ Voor 63% gewijzigd door NitSuA op 04-02-2008 19:19 ]