Beste tweakers,
Ik wil een test-virtualisatie project gaan starten.
Hiervoor heb ik ter beschikking:
Hierop wil ik 3 virtuele servers gaan draaien, namelijk; DC, Exchange Server 2007, Sharepoint Server.
Op deze servers wil ik als o.s. Windows Server 2003 x64 gaan laten draaien (en mischien later 2008).
(MSDN vlk's zijn beschikbaar via school, dus dat is niet zo'n probleem voor mij)
Om dit alles een beetje fatsoenlijk te laten draaien wil ik naar 8GB ram gaan.
Nu ben ik benieuwd wat jullie suggesties zijn betreft wat voor merk geheugen ik het best kan gebruiken.
Nu zat ik zelf aan de volgende opties te denken:
Wat raden jullie mij aan? Enige adviezen? Alvast bedankt!
**Edit: Nu hoorde ik van een collega dat op zijn P35-DS4 geen ocz geheugen werkte. Dit was een 2GB Dual Channel kitje.
Ik wil een test-virtualisatie project gaan starten.
Hiervoor heb ik ter beschikking:
- Gigabyte P35-DS4
- Intel Core2Duo E6850
- 2x Samsung Spinpoint F1 - 750GB
- Huidig geheugen: Geil, 2 GB DDR2-800 Kit (Retail, GX22GB6400UDC)
Hierop wil ik 3 virtuele servers gaan draaien, namelijk; DC, Exchange Server 2007, Sharepoint Server.
Op deze servers wil ik als o.s. Windows Server 2003 x64 gaan laten draaien (en mischien later 2008).
(MSDN vlk's zijn beschikbaar via school, dus dat is niet zo'n probleem voor mij)
Om dit alles een beetje fatsoenlijk te laten draaien wil ik naar 8GB ram gaan.
Nu ben ik benieuwd wat jullie suggesties zijn betreft wat voor merk geheugen ik het best kan gebruiken.
Nu zat ik zelf aan de volgende opties te denken:
- 2 x Geil - 4 GB DDR2-800 Kit (Retail, GX24GB6400LDCK)
- Geil - 8 GB DDR2-800 Kit (Retail, Black Dragon, GB28GB6400C5QC)
- OCZ - 8 GB DDR2-800 Quad Kit (OCZ2G8008GQ, XTC Gold)
Wat raden jullie mij aan? Enige adviezen? Alvast bedankt!
**Edit: Nu hoorde ik van een collega dat op zijn P35-DS4 geen ocz geheugen werkte. Dit was een 2GB Dual Channel kitje.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 03:57 . Reden: Opmerking ]