Toon posts:

Mini als Mediacenter met UPC

Pagina: 1
Acties:
  • 684 views

Verwijderd

Topicstarter
Heb verschillende GOT artikels gelezen over de mini als media center.

Ik heb CenterStage en MediaCentral getest, en beide lijken wel aardig goed te werken als mooie shells voor op een LCD / Plasma scherm.

Vraag is nog hoe ik digitale TV kan integreren binnen het apparaat zodat dit niet meer via een aparte mediabox hoeft te gaan. Ik verhuis straks naar A'dam, en heb keuze uit Digitenne, Kabel en sta zelfs open voor schotel maar vind zo'n apparaat zo lelijk (en de buren vast ook).. Begrijp dat Digitenne met Elgato iig mogelijk is, maar op LCD zie je vlg mij toch een inferieure kwaliteit (tegengeluiden?). Kan ik UPC DVB-C ook combineren met een Elgato of goedkopere oplossing (tubestick oid)? Ik begrijp dat CAM modules voor DVB-C zoals aangeboden op firedtv.nl niet werken met UPC, maar dat de standaard NL kanalen bij UPC niet gecodeerd zijn. Deze zouden dus moeten werken op TV-kaarten?

Verder vroeg ik me af of de huidige goedkoopste versie van de Mini (1,83 Core Duo / 1gb) zal voldoen voor fullscreen digitale TV op m'n LCD? En is ie ook redelijk stil? Ik wil zelf graag een grotere harde schijf inbouwen.

Dank alvast!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-12-2025

Obi

Om vast op het laatste terug te komen, met een 1,83GHz kun je 99% van alle bestanden probleemloos afspelen. Ik gebruik een Mac Mini voor hetzelfde (heb wel 2 gig ram) en dat werkt perfect.

Heb alleen een paar .TS 1080p bestanden die niet helemaal 100% vloeiend lopen en bij de Planet Earth 1080p vogelscene in episode 1 hapert ie ook licht. Voor de rest slikt ie alles. (win XP, alle codecs geinstalleerd).

UPC settopbox vervangers heb ik geen ervaring mee, kan ik je dus ook niet mee helpen.

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-02 00:34
Er zijn zat topics hierover....en ja, ook over digitale TV ;)

Edit: 30 seconde zoeken.. Hoe Apple Macbook als mediacenter gebruiken?

[ Voor 46% gewijzigd door Armo op 01-02-2008 00:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat mij vooral om de combinatie UPC en Elgato/alternatief. Het is mij niet duidelijk of ik met een standaard abo bij UPC volledige functionaliteit kan hebben op m'n mini, behalve dan misschien dat on-demand oid niet werkt.

Dank voor de mini performance input btw!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2008 09:04 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als je hier zoekt naar "upc elgato" dan zijn er voldoende topics te vinden over wat er wel en niet mogelijk is. Ook in TV kijken op je Apple: ervaringen? staat de nodige informatie. Nog een topic over dit onderwerp is wat teveel van het goede en daarom gaat deze op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.