Toon posts:

TV kijken op je Apple: ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb diverse topics gelezen maar omdat de ontwikkelingen relatief snel gaan toch dit nieuwe topic. Ik wil een USB stick kopen met een TV tuner erin voor de Mac Mini.
Wat zijn op dit moment de betere sticks die je kunt kopen? Hoe is de beeldkwaliteit? Ik neem aan dat het niet met digital TV van UPC werkt, maar wel met de analoge bron?

Een paar jaar geleden had een kennis van me een PC kaartje gekocht en de kwaliteit was toen waardeloos. Is het wel te doen nu? Wat zijn de ervaringen met TV kijken via een Mac?

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 13:20

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Analoog wordt niet mooi. Kort gezegd je beeldsherm is te goed voor analoge uitzendingen. Helaas kan je met UPC geen digitale tv ontvangen op je Mac omdat UPC een eigen variant heeft op DVB-C.

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij en kan helaas ook geen digitale UPC op mn mac ontvangen.

• sjempie
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik gebruik de tubestick. http://www.equinux.com/us/products/tubestick/index.html Ik gebruik deze alleen voor de free-to-air-zenders (ned 1,2,3 en lokale zenders).

De kwaliteit is prima en ik neem aan dat je daar ook gewoon je normale coax-kabel in kan doen..

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:30

amahusu

taking over the world!

ik heb de miglia tv max, gebruik het met m'n macbook. Ik had eerst ook zo'n stick-geval maar daarvan ging m'n cpu de hele tijd loeien als een gek, wat erg vervelend is als je in bed tv aan het kijken bent. Met de tv max wordt alles "berekend" in het doosje en wordt je cpu dus geheel ontlast, dus fluisterstil :)

kwaliteit is goed te doen, kan natuurlijk beter, maar toch prima als je het als klein scherm in een hoekje hebt staan van je 24" tft ;) kan ik met 1 oog tv kijken en met het andere photoshoppen ofzo :)

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

• Blaffeh
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:17
Ik heb een Elgato EyeTV 250 gehad, dat is dus met analoge bron. Beeldkwaliteit was om te janken. Het aanleggen van Hirschmann bekabeling en stekkers en heeft wel ietsje verbetering gebracht, maar het was nog steeds ronduit slecht te noemen.

Nu heb ik een EyeTV 310, dus een satelliet ontvanger voor de Mac. Deze geeft echt prima beeld. Ik kijk vanuit bed altijd fullscreen op mijn 24 inch iMac. Dat is vanaf een afstand van ongeveer 3 meter. Ook dan is het beeld nog prima.

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 17:54
Mja, ik denk dat je uit bovenstaande posts kan concluderen dat bij gebruik in een klein schermpje voor 'erbij' analoog op zich goed genoeg kan zijn... Voor groter en fullscreen zul je naar de 310 of 410 moeten (resp. schotel en KPN digitenne)...

Ik zit ook nog in dubio... Eigenlijk wil ik wel wat dingen op kunnen nemen, maar het voordeel van de Elgato 250 is weer dat je wat aansluitmogelijkheden hebt voor videocamera's/videorecorders, zodat je oude meuk over kan zetten op dvd enzo...

Daarbij, kan iemand me wat vertellen over de kwaliteit van digitenne in zo'n opstelling? Theoretisch is schotel namelijk een stuk beter volgens mij, omdat digitenne volgens mij maar met iets van 2.5Mbit per zender streamt... Digitale TV van UPC en CanaalDigitaal is volgens mij iets van 4Mbit... Mits digitenne toch echt prima beeld geeft zit ik er over te denken om een Slingbox te kopen, daarmee kun je in feite alles streamen met een goede kwaliteit.

• Blaffeh
Martijn schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 09:59:
Mja, ik denk dat je uit bovenstaande posts kan concluderen dat bij gebruik in een klein schermpje voor 'erbij' analoog op zich goed genoeg kan zijn... Voor groter en fullscreen zul je naar de 310 of 410 moeten (resp. schotel en KPN digitenne)...

Ik zit ook nog in dubio... Eigenlijk wil ik wel wat dingen op kunnen nemen, maar het voordeel van de Elgato 250 is weer dat je wat aansluitmogelijkheden hebt voor videocamera's/videorecorders, zodat je oude meuk over kan zetten op dvd enzo...
De kwaliteit van je overgezette bandjes kunnen ermee door, mits je goede kabels gebruikt. Verwacht alleen geen wonderen. De EyeTV 250 heeft de neiging blokjes te vertonen als er een keer een stukje sneeuw of storing in je bandje zit. En dat gebeurt nog wel eens bij opnames van ouderwetse videocamera's met bandjes. Die blokjes blijven dan de rest van je opname erin zitten. Enige oplossing is eruit knippen waar de blokjes begonnen, en je band vanaf dat punt hervatten. Daarna kan je de hele meuk weer samenvoegen, iets wat niet kan met de EyeTV software. Dan moet je weer gaan exporteren en het in een ander programma aan elkaar plakken. Al met al een enorm gelazer. Ik heb meerdere 250's gehad, en ze vertoonden dit verschijnsel allemaal.
Daarbij, kan iemand me wat vertellen over de kwaliteit van digitenne in zo'n opstelling? Theoretisch is schotel namelijk een stuk beter volgens mij, omdat digitenne volgens mij maar met iets van 2.5Mbit per zender streamt... Digitale TV van UPC en CanaalDigitaal is volgens mij iets van 4Mbit... Mits digitenne toch echt prima beeld geeft zit ik er over te denken om een Slingbox te kopen, daarmee kun je in feite alles streamen met een goede kwaliteit.
Canal Digitaal zit idd bij de Nederlandse zenders zo tussen de 3 en 4,5 mbit in.

• Martijn
Blaffeh schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:21:
[...]

De kwaliteit van je overgezette bandjes kunnen ermee door, mits je goede kabels gebruikt. Verwacht alleen geen wonderen. De EyeTV 250 heeft de neiging blokjes te vertonen als er een keer een stukje sneeuw of storing in je bandje zit. En dat gebeurt nog wel eens bij opnames van ouderwetse videocamera's met bandjes. Die blokjes blijven dan de rest van je opname erin zitten. Enige oplossing is eruit knippen waar de blokjes begonnen, en je band vanaf dat punt hervatten. Daarna kan je de hele meuk weer samenvoegen, iets wat niet kan met de EyeTV software. Dan moet je weer gaan exporteren en het in een ander programma aan elkaar plakken. Al met al een enorm gelazer. Ik heb meerdere 250's gehad, en ze vertoonden dit verschijnsel allemaal.

[...]

Canal Digitaal zit idd bij de Nederlandse zenders zo tussen de 3 en 4,5 mbit in.
Hmm, misshien is voor mij de beste optie een Slingbox en los een Canopus video dingetje te kopen ofzo...

• Blaffeh
Martijn schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:24:
[...]

Hmm, misshien is voor mij een Slingbox en los een Canopus video dingetje te kopen ofzo...
Ik denk dat voor digitaliseren van je oude materiaal idd zo'n Canopus handig is. Er is er ook nog 1 die beelden oppoetst. http://store.apple.com/Ap.../video_devices&nplm=TJ555 Is wel een stuk duurder. Kijk ook eens op eBay voor zo'n ding. Heb ze er al meerdere malen goedkoop op zien staan. Als je zo'n ding hebt aangeschaft, zou je dan eens je ervaringen ermee willen posten? Heb ook namelijk wel interesse in zo'n ding.

[ Voor 8% gewijzigd door Blaffeh op 16-11-2007 10:27 ]

• froggie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

froggie

Kwaaak

Ik hoop dat ze van Elgato binnenkort met een Slingbox achtig product gaan komen als addon voor de EyeTV 410 of zelfs als standalone unit voor satelliet ontvangst, waarbij het mogelijk is om tv te kijken via je WiFi netwerk en misschien zelfs via je WAN verbinding. In dat geval kan ik ook wanneer ik niet thuis ben, maar op die locatie wel de beschikking heb over een beetje breedband verbinding, genieten van een dergelijke investering.

• Blaffeh
http://www.elgato.com/index.php?file=products_hdhomerun Zoiets bedoel je? Jammer dat het alleen voor gratis Digitenne kanalen is. Geen mogelijkheid om er een smartcard in te duwen.

Zoiets zou ik ook ideaal vinden als er een satelliet variant kwam met slot voor je CAM en smartcard.

• Martijn
froggie schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 10:40:
Ik hoop dat ze van Elgato binnenkort met een Slingbox achtig product gaan komen als addon voor de EyeTV 410 of zelfs als standalone unit voor satelliet ontvangst, waarbij het mogelijk is om tv te kijken via je WiFi netwerk en misschien zelfs via je WAN verbinding. In dat geval kan ik ook wanneer ik niet thuis ben, maar op die locatie wel de beschikking heb over een beetje breedband verbinding, genieten van een dergelijke investering.
Jij hebt dus een 410? Wat is je 'kwaliteitservaring' op je Mac? Op welke resolutie kijk je en geeft 2.5Mbit een beetje fatsoenlijk beeld?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus Chello kabel met digitale TV (Thomson box) en gewone analoge TV.
Die digitale TV van Chello vereist de speciale Thomson box dus ik kan alleen analoge TV bekijken, Dan is dit ding toch voldoende? Kost maar 50 euro.
Afbeeldingslocatie: http://www.elgato.com/elgato/int/mainmenu/home/elgatoContent/0/image_en/elwi_home_newyear_en.jpg

• Martijn
Verwijderd schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 21:04:
Ik heb dus Chello kabel met digitale TV (Thomson box) en gewone analoge TV.
Die digitale TV van Chello vereist de speciale Thomson box dus ik kan alleen analoge TV bekijken, Dan is dit ding toch voldoende? Kost maar 50 euro.
[afbeelding]
Gaat niet werken, dat is geen analoge tuner, maar digitaal (zie hier). Volgens mij is alleen de EyeTV 250 voor analoog bedoeld.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer, was ook te mooi om waar te zijn, 50 euro voor de digitale en 200 euro voor de combi versie. Als UPC niet haar eigen systeem gebruikte dan was die van 50 euro goed geweest.

Verwijderd

Topicstarter
Even een kickje: de Eyetv hybrid doet het toch ook op mijn Mac met UPC?
Want deze is hybride: analoog en digitaal. Ik heb digitale TV maar ook analoge TV in het UPC gebied, toch?

http://www.elgato.com/elg...r/hybrid/product1.en.html

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ja, de Hybrid werkt met het analoge signaal van UPC.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• turrrbothijs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-03-2023
eey,

ik ben helemaal verward door al die dingen over digitale televisie,
als ik via een gewone ouderwetse kabel tv wil kijken op mijn macbook, wat is dan de makkelijkste/goedkoopste oplossing? Kwaliteit is niet heel belangrijk het is voornamelijk voor erbij in een hoekje van het scherm.

in ieder geval bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 23:11:
Ja, de Hybrid werkt met het analoge signaal van UPC.
Ok thanks.
Ik heb dus het voordeeligste model gekocht van de EyeTV voor analoge (en digitale) TV. 129 euro.
Installatie is een piece of cake en het ding werkt binnen 15 minuten (zoeken zenders). Software installeren, usb stick aansluiten, antenne kabel erin en zenders zoeken, Zorg voor een goede kabel, een matige kabel zorgt voor interference.

Mijn indruk is dat het redelijk beeld is maar het apparaat is veel te duur.
Hierbij 3 screenshots (klikbaar .png) op een plasma van 1 meter (SD resoutie 852*480).

Afbeeldingslocatie: http://img148.imageshack.us/img148/4608/picture2sl7.th.png

Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/6725/picture2tp9.th.png

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/4052/picture4co1.th.png

Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/5931/picture3cz5.th.png

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/7400/picture3fi2.th.png

Afbeeldingslocatie: http://img247.imageshack.us/img247/9021/picture4zk3.th.png

300 gulden voor een redelijke tuner is gewoon te veel geld. Ik ga het een weekje aankijken maar ik denk dat ie retour gaat en ik ga op zoek naar goedkopere alternatieven.
Het beeld is te slecht om full screen te bekijken, (jaren 70 beeld). Ik wil alleen een klein schermpje hebben van max 15*15 cm en dat moet handiger kunnen en goedkoper.

edit: is dit wat voor 72 euro?

http://www.miglia.com/tvmicroexpress/
Afbeeldingslocatie: http://www.miglia.com/products/video/tvmicroexpress/pix/TVMicroExpress_w300.jpg

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2008 19:20 ]

• levdr
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik ben ook op zoek naar een goede manier om tv op mijn Mac te kijken en volg dit topic met interesse. Volgens mij is die tvmicroexpress voor digitale en niet voor analoge tv. Dan zou je met de eerder genoemde Tubestick goedkoper uit zijn.
Nou dacht ikzelf dus om de Hybrid van Elgato aan te schaffen, maar analoog is dat dus niet veel begrijp ik. Je screenshots, zijn die van het analoge beeld? Zo ja, hoe is dan het digitale beeld met de Hybrid (dus via de bijgeleverde antenne)?

Mac Pro 2,26 GHz 8 Core, iMac 20" Intel C2D 2,16GHz

Verwijderd

Ik heb de Pinnacle PCTV Hybrid. 4 tv-kanalen fta digitaal (+9 fta radio) en alle analoge kanalen van upc. Dit in combinatie met die uitstekende software van Elgato (!)

Als ik die software-licentie al niet had gehad was de keuze zonder meer gevallen op de Elgato Hybrid, waarbij die software inbegrepen zit.

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:46

Osxy

Holy crap on a cracker

Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2008 @ 13:28:
[...]
Ok thanks.
Ik heb dus het voordeeligste model gekocht van de EyeTV voor analoge (en digitale) TV. 129 euro.
Installatie is een piece of cake en het ding werkt binnen 15 minuten (zoeken zenders). Software installeren, usb stick aansluiten, antenne kabel erin en zenders zoeken, Zorg voor een goede kabel, een matige kabel zorgt voor interference.

Mijn indruk is dat het redelijk beeld is maar het apparaat is veel te duur.
Hierbij 3 screenshots (klikbaar .png) op een plasma van 1 meter (SD resoutie 852*480).

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

300 gulden voor een redelijke tuner is gewoon te veel geld. Ik ga het een weekje aankijken maar ik denk dat ie retour gaat en ik ga op zoek naar goedkopere alternatieven.
Het beeld is te slecht om full screen te bekijken, (jaren 70 beeld). Ik wil alleen een klein schermpje hebben van max 15*15 cm en dat moet handiger kunnen en goedkoper.

edit: is dit wat voor 72 euro?

http://www.miglia.com/tvmicroexpress/
[afbeelding]
Ik gebruik zelf al enige tijd een EyeTV Hybrid. Ik bekijk dit op mijn 20" LCD op 1680x1050, kan niet zeggen dat ik de kwaliteit vind tegen vallen.
Tuurlijk als je er op gaat letten zie je dat het gedigitaliseerd is. Maar overall.
Ik zal eens proberen een foto te maken.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-01 16:46

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

ik heb een eyetv (zo eentje die onder je mac mini past), werkt prima...

Cogito Ergo Credo

• levdr
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:27:
Ik heb de Pinnacle PCTV Hybrid. 4 tv-kanalen fta digitaal (+9 fta radio) en alle analoge kanalen van upc. Dit in combinatie met die uitstekende software van Elgato (!)
Lijkt veel op de Hybrid van Elgato, alleen is deze wel 50 euro goedkoper. Op de site zag ik overigens dat alleen Windows wordt ondersteund, maar ik begrijp dat als je de software van Elgato erop loslaat, het gewoon werkt?

• levdr
jopiek schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:55:
ik heb een eyetv (zo eentje die onder je mac mini past), werkt prima...
Je bedoelt AppleTV. Och, kost maar een beetje meer... ;)

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Mijn vriendin gebruikt de MythTV frontend op haar Mac, dat vind ik eigenlijk wel heerlijk zo want ik heb momenteel koppijn en dan is 't prettig als de omgeving rustig is :>

Het analoge TV-signaal wordt verwerkt door een Hauppauge 150 kaart in een (redelijk stil) Linux servertje die in de kast staat. Daarop draait de MythTV backend die in de Ubuntu distributie zit.

Voordelen:
  • Voor analoog geeft het een goed beeld, er zit een de-interlacing functie in (doet een beetje 'slomer' aan met beeldwisselingen, maar is niet streperig of blokkerig)
  • Je hebt geen extra apparaten aan je Mac hangen, het werkt over de draadloze netwerkverbinding
  • Op de server zit (bij ons) ook een MythTV frontend met de gewone TV erop aangesloten
  • Het kan programma's voor je opnemen, ook als je van huis bent
Nadelen:
  • Het voor de eerste keer instellen van de kaart, de zenders en vooral de tv-gids grabber gaat niet echt vanzelf, je bent er best een zaterdagje mee bezig, en je hebt wat systeembeheer kennis van Linux nodig (dat kun je wel ter plekke leren met behulp van how-to's op internet, maar je moet dat wel leuk vinden)
  • De interface ziet er 'anders' uit op de Mac

• levdr
sjempie schreef op vrijdag 16 november 2007 @ 07:30:
Ik gebruik de tubestick. http://www.equinux.com/us/products/tubestick/index.html Ik gebruik deze alleen voor de free-to-air-zenders (ned 1,2,3 en lokale zenders).

De kwaliteit is prima en ik neem aan dat je daar ook gewoon je normale coax-kabel in kan doen..
Ik lees op de site dat de Tubestick Hybrid er aan zit te komen. Toch wel handig om ook analoog te kunnen ontvangen. Ben benieuwd wat hij gaat kosten. Als ze slim zijn gaan ze een paar tientjes onder de Elgato Hybrid zitten. Heb jij trouwens nog problemen met de software? (las elders op het forum over crashes etc.)

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Momenteel gebruik ik Windows MCE icm een Latitude D820 laptop en een Digital Everywhere FireDTV om TV via de satelliet op te kijken. Werkt prima, behalve:

- geen EPG voor de BBC/ITV/Cbeebies kanalen die ik van de Astra 28.2 pluk
- geen teletekst
- foto's op TV bekijken is tamelijk lastig: de foto's staan op m'n NAS en staan nu in subdirs; eigenlijk zou ik ze liever met iPhoto (via de macs in het huishouden) organiseren, maar daar snapt MCE natuurlijk weer niks van.

Nu werd ik getriggerd door een nieuwe versie van eyetv, en ik vroeg me af of er hier iemand is die soortgelijke wensen middels een mac oplossing heeft ingevuld. Dat wil zeggen:

- tv signaal via satellliet: canaldigitaal kanalen via 19.2 Astra + de FTA BBC en ITV kanalen via 28.2 Astra (en misschien ook de onlangs verhuisde regionale zenders)
- inclusief complete EPG voor al die kanalen, al of niet betaald (eyetv doet dat via een abonnement?)
- films (mpeg, avi, xvid) en dvd kijken
- opnemen uiteraard
- NL interface
- stabiel! (anders gaat de Spouse/Kids Acceptance Factor sterk omlaag)
- plugin voor Uitzendinggemist?

Misschien kan ik de Latitude omruilen voor een mac mini...

Heeft iemand zoiets staan?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Verwijderd

Topicstarter
levdr schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 20:03:
Ik ben ook op zoek naar een goede manier om tv op mijn Mac te kijken en volg dit topic met interesse. Volgens mij is die tvmicroexpress voor digitale en niet voor analoge tv. Dan zou je met de eerder genoemde Tubestick goedkoper uit zijn.
Nou dacht ikzelf dus om de Hybrid van Elgato aan te schaffen, maar analoog is dat dus niet veel begrijp ik. Je screenshots, zijn die van het analoge beeld? Zo ja, hoe is dan het digitale beeld met de Hybrid (dus via de bijgeleverde antenne)?
Het is inderdaad analoog. De kwaliteit is voor 20 inch prima te doen hoor. Op 37 inch ziet het er minder goed uit, als een matige AT5 uitzending. Maar ik gebruik hem als 5-7 inch op het scherm meestal in een klein hoekje, dat ziet er perfect uit :)

Ik zit bij UPC dus digitaal werkt niet (dank u wel UPC!). Maar ik geloof wel drie free channels (ned 1/2/3). Het lukt me niet om die te bekijken digitaal, ik krijg een melding dat e,e.a. encrypted is. Weet iemand hoe ik die digitale channels wel kan bekijken?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2008 23:38 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

levdr schreef op dinsdag 15 januari 2008 @ 21:51:
[...]

Je bedoelt AppleTV. Och, kost maar een beetje meer... ;)
Hoe kom je daar nou weer bij? EyeTV bestaat ook hoor, en een Apple TV past niet onder een Mac mini want die hebben een groter oppervlak.
--

Anyway ik heb een EyeTV Hybrid. Dat ziet er bijzonder prima uit met digitenne (zonder encryptie, dus ned123 en rtv n-h). Met kabel, tsja... Kabel is kabel dus dat schiet nooit echt op. Maar 't werkt prima.

[ Voor 24% gewijzigd door CyBeR op 19-01-2008 00:00 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• levdr
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 23:35:
[...]

Het is inderdaad analoog. De kwaliteit is voor 20 inch prima te doen hoor.
Laat ik nou een iMac met 20 inch scherm hebben. :)
Ik zit bij UPC dus digitaal werkt niet (dank u wel UPC!). Maar ik geloof wel drie free channels (ned 1/2/3). Het lukt me niet om die te bekijken digitaal, ik krijg een melding dat e,e.a. encrypted is. Weet iemand hoe ik die digitale channels wel kan bekijken?
Het zijn free-to-air kanalen, dus dat gaat alleen lukken via de bijgeleverde antenne.

@CyBeR: sorry, denkfoutje...

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-01 22:31
Ik wacht nog even op de Tubestick Hybrid die in februari uitkomt :D

http://www.equinux.com/de/products/tubestick/box.html

• co0lman
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-12-2025
Ziet er iets leuk uit. Mijn DVB-T stick werkt spijtig genoeg niet onder een ander OS dan Windows. Deze ziet er wel interessant uit als vervanging. Al zag ik er eentje van Elgato ook net op de Apple store voor 10 euro meer. Eens zien of ze nergens in de buurt dat merk verkopen want ziet er best leuk uit.

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb een digimax mx series ongeveer zoiets:
klik

Echter nog geen idee hoe en waarmee ik die het beste aan mijn mac pro kan aansluiten.

uitgangen zijn:
-scart
-tvout
-RCA/RF/NLB???

Iemand een idee hiervoor :) zag wel dat de eyetv mogelijk gaat werken?

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-01 22:31
Ik heb wat proberen te zoeken over Mac in combinatie met UPC, heeft er iemand hier ervaringen mee en zoja wat werkt er goed?

• levdr
Raar ding die Hybrid: wel free-to-air HDTV maar geen gewone digitale free-to-air kanalen. Wel digitale (en analoge) tv via de kabel, maar daar heb je in UPC gebied niet zo veel aan.

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

De Hybrid is voor analoge TV en DVB-T, UPC is DVB-C. In die zin is het niet zo vreemd.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• co0lman
Daedalus schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:27:
De Hybrid is voor analoge TV en DVB-T, UPC is DVB-C. In die zin is het niet zo vreemd.
Ik vermoed dat de Hybrid enkel voor de US bedoeld is. Zie deze link voor het nieuwsbericht: http://equinux.com/us/company/newsdetail.html?id=383 Hij zal ook $129.95 kosten dus is een pak duurder.

Zelf vindt ik de TubeStick best interessant zeker als je al die extra functies begint te lezen. Exporteren naar iPhone en je favoriete programma's omzetten in een vodcast en zo. Alleen wat heb je er aan als je eerst je ganse show op .Mac moet zetten en dan nog eens moet gaan afhalen elders. Zal wellicht dataverkeer zuipen en dus niet interessant in België. (Maar dat is een ander verhaal). Functie om je Mac te ontwaken voor opname en weer te laten slapen na opname is ook leuk maar denk niet dat ik die tijdens mijn slaap ga gebruiken want ik wordt er gegarandeerd wakker van.

Heeft trouwens iemand met de TubeStick ervaring onder Leopard want in de support staat dat het niet zo goed ondersteund zou zijn maar 100 % zeker ben ik er niet over dus vraag ik het eventjes hier.

Verwijderd

Ik heb zelf de elgato EyeTV Hybrid, bevalt me redelijk beeld kwaliteid is oke maar niet super.

binnekort wil ik kijken naar digitale televisie.

Maar die ontvangers worden normaal toch via een scart kabel verbonden met het tv? Zal er niks mogelijk zijn met scart aansluiting op je mac?

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

co0lman schreef op zondag 20 januari 2008 @ 20:43:
[...]

Ik vermoed dat de Hybrid enkel voor de US bedoeld is. Zie deze link voor het nieuwsbericht: http://equinux.com/us/company/newsdetail.html?id=383 Hij zal ook $129.95 kosten dus is een pak duurder.
Ah, verkeerd gekeken. Ik dacht dat het om een Elgato Hybrid ging :X

Anyway, die Tubestick Hybrid gaat hier inderdaad niet werken voor digitale tv, omdat we hier DVB-C hebben en geen QAM. Voor de Elgato HDHomeRun geldt iets soorgelijks.

• levdr
CyBeR schreef op vrijdag 18 januari 2008 @ 23:36:
[...]
Anyway ik heb een EyeTV Hybrid. Dat ziet er bijzonder prima uit met digitenne (zonder encryptie, dus ned123 en rtv n-h).
Had ik hier zowaar overheen gelezen terwijl ik zo graag wilde weten hoe de digitale tv met de EyeTV Hybrid eruit ziet. 'bijzonder prima' klinkt erg goed. Ik begrijp alleen dat 'digitenne' niet helemaal. Die hebben toch hun eigen tuners en zenderpakket(ten) en zo?

Verwijderd

Topicstarter
Zijn die sticks overigens wereldwijd hetzelfde of speelt hier ook het verschil tussen PAL / SECAM en NTSC?
Afbeeldingslocatie: http://www.miglia.com/products/video/tvmicroexpress/pix/TVMicroExpress_w300.jpg

• levdr
Ik krijg net een folder ('ladiesweken') van KPN in de bus. Daarin staat een 'USB Digitenne tuner' om 'digitaal tv (te) kijken en opnemen via Digitenne op je computer'. Ding kost 169,90. Als je een (eerste!) Digitenne abonnement erbij neemt, kost hij 79,95. Iemand ervaring met deze USB Digitenne tuner? (Ik weet dat op de KPN site alleen Windows vermeld staat, maar iemand hier heeft met Elgato software de Pinnacle PCTV Hybrid ook aan de praat gekregen.)

• co0lman
Heb vandaag mijn TubeStick mogen ontvangen. UPS was net van plan om een briefje in de brievenbus te stoppen toen ik thuis kwam. Na wat problemen ontvang ik nu alle zenders en moet ik nog enkel de EPG aan het werk zien te krijgen. Spijtig dat het niet mogelijk is om naar de radio te luisteren op dit moment maar wie weet komt dat later nog.

Verwijderd

Topicstarter
co0lman schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 15:22:
Heb vandaag mijn TubeStick mogen ontvangen. UPS was net van plan om een briefje in de brievenbus te stoppen toen ik thuis kwam. Na wat problemen ontvang ik nu alle zenders en moet ik nog enkel de EPG aan het werk zien te krijgen. Spijtig dat het niet mogelijk is om naar de radio te luisteren op dit moment maar wie weet komt dat later nog.
waar heb je deze besteld?

• co0lman
Via de website van equinux zelf. Was in 2 dagen geleverd. Had eerst gekeken of er geen winkels in de beurt waren die hem ook hadden maar hadden geen TubeSticks.

Verwijderd

Topicstarter
co0lman schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 11:36:
[...]

Via de website van equinux zelf. Was in 2 dagen geleverd. Had eerst gekeken of er geen winkels in de beurt waren die hem ook hadden maar hadden geen TubeSticks.
heb je de directle link naar de shop op de website, ik kan hem wel zien maar hij geeft aan dat ie in februari in de USA leverbaar is, equinox denkt dat ik uit de USA kom. Ik kom dus niet rechtstreeks op de european site met prijs.

• co0lman
Verwijderd schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 17:21:
[...]

heb je de directle link naar de shop op de website, ik kan hem wel zien maar hij geeft aan dat ie in februari in de USA leverbaar is, equinox denkt dat ik uit de USA kom. Ik kom dus niet rechtstreeks op de european site met prijs.
Probeer https://www.equinux.com/eqnetwork/store/index.html eens. Heb je ook de mogelijkheid m je land te kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
co0lman schreef op zaterdag 02 februari 2008 @ 17:40:
[...]

Probeer https://www.equinux.com/eqnetwork/store/index.html eens. Heb je ook de mogelijkheid m je land te kiezen.
Ook dat lukt niet. Maar hoeveel was je kwijt totaal? Ben je er tevreden mee?

• co0lman
Ben in totaal € 49,95 kwijt dus inclusief de verzendingskosten. De installatie verliep vrij vlot. Had enkele wat probleem met het aansluiten er van maar door wat uit te proberen heb ik toch naar de zenders kunnen zoeken op een treffelijke manier en kan ik nu naar alle DVB-T zenders zien. Ook de namen kwamen vanaf de eerste keer door en de ontvangst is 100 %. Heb dit nooit gehaald met mij Geniatech variant die ook nog een eigen afstandsbediening heeft maar de TubeStick kan ook overweg met de Apple Remote. En is ook weer enkele op Windows te gebruiken.

Kwaliteit van het beeld is redelijk goed en als de EPG werkt krijg je ook de aankondiging voor het programma start en zie je ook meteen het volgende programma die daar na komt. Het enige wat niet werkt is opnemen maar vreemd genoeg werkt TimeShiften wel perfect en dat is eigenlijk ook een soort van opnemen.
Pagina: 1